Strona 1 z 1

Brak mocy na gorącym silniku

: 2017-10-14, 08:21
autor: seitedo
Z tego co zaobserwowałem to jak silnik jest zimny, np. rano, odpalam go od strzała i pracuje równo na benzynie. Wtedy na benzynie jezdzi bez zastrzeżeń. Jak się zagrzeje to na wolnych obrotach, podczas postuju pali na benzynie i LPG bez żadnych szarpnięć czy skoków, pracuje równo. Kłopoty zaczynają się w momencie jazdy: na LPG jezdzi bez zastrzeżeń, ale na benzynie za cholerę.. Jak skończy mi się np. gaz lub go wyłącze to na benzynie jedzie parę metrów i zaczyna go dusić, spadają obroty i silnik gaśnie. Próbowałem go zmusic do dłuższej jazdy na benzynie, tzn. jak zaczynał się dusić to dodawałem gazu - słyszałem ze silnik zaczyna chodzić "głucho", nie wchodził na wyższe obroty a potem już wogóle nie jechał. Ale na wolnych obrotach chodził normalnie zarówno na benzynie i LPG. Byłem już w okolicznych warsztatach, sprawdzali go na kompach, nie wskazuje żadnych usterek, ciśnienie pomp paliwa prawidłowe, a tankuję od lat tylko na jednej stacji. Może jakaś podpowiedź z Waszej strony?

: 2017-10-14, 10:04
autor: moher3
jakiego typu instalacje LPG posiadasz? Sekwencja czy podciśnienie?

: 2017-10-14, 11:55
autor: seitedo
STAG-4 sekwencja. jeżdże na LPG od roku ....

: 2017-10-14, 19:32
autor: moher3
z tego co piszesz to sytuacja praktycznie niemożliwa, myślałem że przepływka Ci padła ale jak masz sekwencję to by na LPG też był kibel. Ogólnie to zajechana pompa/wtryski/filtr paliwa ew. regulator ciśnienia paliwa ale wątpię. Mówisz od roku masz instalację LPG czy zawsze było benzyny ponad ćwiara?

: 2017-10-14, 20:04
autor: bandito
A jak go odpalisz na pb i porządnie dasz(po nagrzaniu oczywiście) to też coś mu się dzieje?

: 2017-10-14, 22:54
autor: seitedo
Tylko raz zpaliła mi się ezerwa na paliwie, potem sukcesywnie tankowałe po 10l benzyny przy każdym tankowaniu gazu aż bak był full. Co do silnika: jak odpalę na zimnym i zwiększam mu obroty to dochodzi do 6700-7000 obr. i wtedy dopiero działa zabezpieczenie, obroty spadają poniżej tej wartości. Jak dojdę do 6000 obr i trzymam pedał gazu to zostają na tym poziomie.. Jak jest gorący to na gazie zachowuje się tak samo przy garowaniu na wolnych obrotach, natomiast jak wyłączę gaz i zwiększam obroty to dochodzi do ok.4000 obr , zaczyna go dławić, obroty spadają i po paru sekundach silnik gaśnie. Odpaliłem go ponownie, powtórzyłem próbę i taki sam rezultat.

: 2017-10-15, 14:21
autor: bandito
Reasumując. Odpalasz na benzynie i możesz jeździć przez cały czas bez żadnych objawów. Tj, na benzynie jedynka dwuja trują do odcinki i ciągnie cały czas? Włączysz gaz i wyłączysz i już kaput silnik traci moc?

: 2017-10-15, 14:41
autor: seitedo
To automat CVT. Odpalam na benzynie, jadę dopóki się nie zagrzeje. Wtedy zaczyna go dusić. I wtedy różnie: albo zdąży przeskoczyć na gaz i jedzie bez problemu dalej, albo jeszcze nie przełączy na gaz i wtedy staje. W takim przypadku odpalam go ponownie, czekam na wolnych obrotach aż przełączy na gaz i ruszam dalej. Obecnie aby nie stwarzać problemów na ulicy to odpalam, czekam aż złapie temp. i przeskoczy na gaz. Wtedy dopiero ruszam. Próbowałem potem na jakiś dłuższych odcinkach przeżucić go na benzynę wyłączając gaz, ale wtedy jedzie jakieś 50-100 metrów i zaczyna ułatwić i staje.

: 2017-10-16, 14:17
autor: bandito
Trochę wygląda na walnięty czujnik temperatury. Ale na gazie by też było coś nie halo.
A która generacja tej primery??

: 2017-10-16, 17:37
autor: moher3
od samego czujnika temperatury tak całkowicie dęba by nie stawał, coś z ukł. paliwowym musi być no nic innego ...

: 2017-10-16, 20:06
autor: ulisses
Wtryski benzynowe, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, filtr paliwa - innych możliwości nie ma.

: 2017-10-16, 20:17
autor: cloud_9
A masz możliwość podjechania na AFR do kogoś? Mi jak uszkodziłem TPS :) się podziało tak, że na niskich i wysokich przelewał jak głupi, a na LPG szło (bo poprawione na afr). Wtedy na niskich jest dźwięk który mogłeś określić jako głuchy - tak jakby uderza w wydech. AFR w sumie coś tam powie, więc jak znajdziesz w dobrej cenie to warto (w krk Tofu ma). Problem powyżej 4k rpm miałem tez jak mi się katalizator wybrał na wycieczkę do tłumika końcowego:)

Ogólnie to jednak zacznij od pomiarów:
- przepływka
- czyszczenie krokowca / przepustnicy / filtra powietrza
- TPS
- lambda
- układ zapłonowy (dawno temu w micrze jak mi padła cewka w aparacie to na ciepłym mi gasł, dusił, a na zimnym cacy, ciezko to było zdiagnozować)

nie mogę się doczytać od kiedy masz taki problem? nie od montażu instalacji?

a w ogóle daj foto silnika:) może masz jakieś zabawne patenty?