[P10/WP10] Połamana część w misce olejowej...co to??
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Połamana część w misce olejowej...co to??
Hej, dziś przy wymianie oleju i uszczelnianiu miski zobaczyłem w niej dwie nieduże cześci (ok 3cm) jakiegos plastiku odłamane. Przypomnę tylko, że auto nie ma mocy od pewnego czasu i jakos dziwne strzela z silnika przy ok 2000 obr.
Co to za czesc moze byc?...moj znajomy mechanik mowil ze to moze byc jakis slizgacz od lancucha i powoduje teraz ze jest luzny.
Co to za czesc moze byc?...moj znajomy mechanik mowil ze to moze byc jakis slizgacz od lancucha i powoduje teraz ze jest luzny.
u mnie też w ub.tygodniu mechanik odkręcił miskę i znalazł w niej tez taki mały kawałek tworzywa , okazało się że był to kawałek odłamany z "łyżwy" ,w której chodzi łańcuch .
Na szczęście wielkich szkód nie było , jedynie w jednym miejscu rozciagnięty łańcuch wyrzeżbił trochę w obudowie łańcuch i łyżwa wymieniona , i wszystko gra ,no prawie gra , jeszcze tylko z opóznieniem ok.3-4 sekund gasnie kontrolka oleju po odpaleniu , i nie wiem, jak to zlikwidować , co tu jeszcze nie halo , oleju nie ubywa , a ćiśnienie jakby nie do końca ok ,
Na szczęście wielkich szkód nie było , jedynie w jednym miejscu rozciagnięty łańcuch wyrzeżbił trochę w obudowie łańcuch i łyżwa wymieniona , i wszystko gra ,no prawie gra , jeszcze tylko z opóznieniem ok.3-4 sekund gasnie kontrolka oleju po odpaleniu , i nie wiem, jak to zlikwidować , co tu jeszcze nie halo , oleju nie ubywa , a ćiśnienie jakby nie do końca ok ,
Ice , nie wiem jakiej firmy jest filtr , ale najpierw w ub,tygodniu przy zmianie rozrządu i oleju byłe jeden (najprawdopodobniej jakiś zamiennik), a teraz przedwczoraj mechanik załozył mi rzekomo oryginał do nysy ,ale nie wiem jakiej marki , no i efekt jest taki ,że wcześniej , z poprzednim filtrem ,jak odpalałem na zimno , kontrolka się świeciła ,dopiero jak dodałem gazu na 2-3 tys. , gasła , a teraz od przedwczoraj , jak odpalam na zimno , to po ok.5 ,może 6 sekundach sama kontrolka gaśnie , a obroty jak to na zimnym , są na poziomie ok1200-1300 , gazu w każdym razie nie dodaję ,
No , tak to wygląda ,jakby jeszcze gdzieś leżał problem z ciśnieniem
No , tak to wygląda ,jakby jeszcze gdzieś leżał problem z ciśnieniem
rav020 , nie wiem ie kosztowała sama łyżwa , bo mi rozbierał po prostu rozrząd ,żeby wymienić łańcuch , a łyżwa była dodatkową "atrakcją" ,po rozebraniu rozrządu , za całość zapłaciłem cos ok.550-600 PLN , w tym był na pewno łańcuch ,łyżwa ,i chyba też przy okazji świece , no i coś za robociznę
Nie umiem Tobie powiedzieć ,czy da radę samemu w garażu to zrobić ,(nie jestem za bardzo mechaniczny) ,ale z tego co widziałem , to auto stanęło na kanał , podwiesił silnik,zdjął cewki ,odkręcił pokrywę zaworów i odkręcił obudowę rozrządu
Nie umiem Tobie powiedzieć ,czy da radę samemu w garażu to zrobić ,(nie jestem za bardzo mechaniczny) ,ale z tego co widziałem , to auto stanęło na kanał , podwiesił silnik,zdjął cewki ,odkręcił pokrywę zaworów i odkręcił obudowę rozrządu
KOledzy miałem kiedyś podobny problem z ciśnieniem, ze kotrolka od cisnienia gasła mi dopiero po ok.6s powodem był zmieniony napinacz łańcuch górnego wymieniłem na rzekomo nowy firmy arco. okazało się ze olej poprostu po pewnym czasie z niego wypływał i po ponownym rozruch trochę czasu musiało minąć zanim napompowało do niego oleju. Dobrze że nie wyrzuciłem starego Przełożyłem tylko wytarty ślizg i jest ok. Dodam że latam na pełnym syntetyku castrol edge sport 10w40 i jestem zadowolony
MICHOO , nie wiem , ale jest oryginal , zaraz po wymianie rozrządu i oleju ,byl jakiś zamiennik ,i wtedy po odpaleniu ,musialem i tak podniesc obroty na ok.3 tys.żeby kontrolka zgasla , a teraz kiedy jest ten oryginal ,po odpaleniu po ca.5-6 sekundach bez dodawania gazu kontrolka sama gaśnie ,więc jest to jakiś postęp ,ale jak pisalem , musi być coś jeszcze ,co powoduje że kontrolka nie gasnie zaraz po odpaleniu