Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Połamana część w misce olejowej...co to??

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

rav020
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-01-21, 02:00
Lokalizacja: Gdańsk

[P10/WP10] Połamana część w misce olejowej...co to??

Post autor: rav020 » 2010-04-24, 21:01

Hej, dziś przy wymianie oleju i uszczelnianiu miski zobaczyłem w niej dwie nieduże cześci (ok 3cm) jakiegos plastiku odłamane. Przypomnę tylko, że auto nie ma mocy od pewnego czasu i jakos dziwne strzela z silnika przy ok 2000 obr.
Co to za czesc moze byc?...moj znajomy mechanik mowil ze to moze byc jakis slizgacz od lancucha i powoduje teraz ze jest luzny.

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2010-04-27, 08:54

szkoda ze nie umiesciłeś żadnego zdjęcia,ale najprawdopodobniej mechanik ma racje,pewnie to połamana jedna z prowadnic łańcucha

macig7
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 13:08
Lokalizacja: Kórnik

Post autor: macig7 » 2010-04-27, 13:28

u mnie też w ub.tygodniu mechanik odkręcił miskę i znalazł w niej tez taki mały kawałek tworzywa , okazało się że był to kawałek odłamany z "łyżwy" ,w której chodzi łańcuch .
Na szczęście wielkich szkód nie było , jedynie w jednym miejscu rozciagnięty łańcuch wyrzeżbił trochę w obudowie łańcuch i łyżwa wymieniona , i wszystko gra ,no prawie gra , jeszcze tylko z opóznieniem ok.3-4 sekund gasnie kontrolka oleju po odpaleniu , i nie wiem, jak to zlikwidować , co tu jeszcze nie halo , oleju nie ubywa , a ćiśnienie jakby nie do końca ok ,

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-04-28, 07:58

Jaki masz filtr oleju ? U mnie był taki własnie objaw na filtronie. Tera mam Mann -a i jest OK. Gaśnie na rozruszniku.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

macig7
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 13:08
Lokalizacja: Kórnik

Post autor: macig7 » 2010-04-28, 09:06

Ice , nie wiem jakiej firmy jest filtr , ale najpierw w ub,tygodniu przy zmianie rozrządu i oleju byłe jeden (najprawdopodobniej jakiś zamiennik), a teraz przedwczoraj mechanik załozył mi rzekomo oryginał do nysy ,ale nie wiem jakiej marki , no i efekt jest taki ,że wcześniej , z poprzednim filtrem ,jak odpalałem na zimno , kontrolka się świeciła ,dopiero jak dodałem gazu na 2-3 tys. , gasła , a teraz od przedwczoraj , jak odpalam na zimno , to po ok.5 ,może 6 sekundach sama kontrolka gaśnie , a obroty jak to na zimnym , są na poziomie ok1200-1300 , gazu w każdym razie nie dodaję ,
No , tak to wygląda ,jakby jeszcze gdzieś leżał problem z ciśnieniem

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-04-28, 12:41

Na jakim oleju jeździsz ?
Kiedyś też miałem filtr oleju, podobno oem nissana. Masakra totalna. 5 s to troszkę długo. Nie słychać w tym czasie rozrządu ?
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

macig7
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 13:08
Lokalizacja: Kórnik

Post autor: macig7 » 2010-04-28, 13:41

poprzednio mialem shell helix 10W40 , a teraz po wymianie rozrządu jest AGIP Formula ,

a rozrządu po odpaleniu na szczęście nie słychać

rav020
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-01-21, 02:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rav020 » 2010-04-29, 22:48

macig7, Ile wyszla Cie wymiana tej łyzwy??...duzo trzeba bylo rozbierac zeby ja zmienic?...da rade samemu w garazu??

macig7
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 13:08
Lokalizacja: Kórnik

Post autor: macig7 » 2010-04-30, 12:24

rav020 , nie wiem ie kosztowała sama łyżwa , bo mi rozbierał po prostu rozrząd ,żeby wymienić łańcuch , a łyżwa była dodatkową "atrakcją" ,po rozebraniu rozrządu , za całość zapłaciłem cos ok.550-600 PLN , w tym był na pewno łańcuch ,łyżwa ,i chyba też przy okazji świece , no i coś za robociznę

Nie umiem Tobie powiedzieć ,czy da radę samemu w garażu to zrobić ,(nie jestem za bardzo mechaniczny) ,ale z tego co widziałem , to auto stanęło na kanał , podwiesił silnik,zdjął cewki ,odkręcił pokrywę zaworów i odkręcił obudowę rozrządu

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Post autor: MICHOO » 2010-04-30, 13:19

KOledzy miałem kiedyś podobny problem z ciśnieniem, ze kotrolka od cisnienia gasła mi dopiero po ok.6s powodem był zmieniony napinacz łańcuch górnego wymieniłem na rzekomo nowy firmy arco. okazało się ze olej poprostu po pewnym czasie z niego wypływał i po ponownym rozruch trochę czasu musiało minąć zanim napompowało do niego oleju. Dobrze że nie wyrzuciłem starego :D Przełożyłem tylko wytarty ślizg i jest ok. Dodam że latam na pełnym syntetyku castrol edge sport 10w40 i jestem zadowolony :mrgreen:

macig7
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 13:08
Lokalizacja: Kórnik

Post autor: macig7 » 2010-04-30, 14:55

MICHOO , u mnie o ile dobrze pamiętam , przy zmianie łańcucha , nie został wymieniony napinacz ,może więc to jest powodem niegaśnięcia kontrolki bezpośrednio po odpaleniu?

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Post autor: MICHOO » 2010-04-30, 15:02

macig7, A jakiej firmy masz filtr oleju?? jest to ważne ponieważ tanie podróbki nie mają zaworka zwrotnego w środku i nie trzymają ciśnienia. Gdzieś wyczytałem że najlepsze są oryginalne nisanowskie koszt w serwisie około 50PLN
KUPIĘ:
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16

macig7
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 13:08
Lokalizacja: Kórnik

Post autor: macig7 » 2010-05-03, 11:19

MICHOO , nie wiem , ale jest oryginal , zaraz po wymianie rozrządu i oleju ,byl jakiś zamiennik ,i wtedy po odpaleniu ,musialem i tak podniesc obroty na ok.3 tys.żeby kontrolka zgasla , a teraz kiedy jest ten oryginal ,po odpaleniu po ca.5-6 sekundach bez dodawania gazu kontrolka sama gaśnie ,więc jest to jakiś postęp ,ale jak pisalem , musi być coś jeszcze ,co powoduje że kontrolka nie gasnie zaraz po odpaleniu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”