Strona 1 z 1

primera P11 2.0 spadek mocy

: 2017-06-08, 15:42
autor: młody93
Witam. Mam problem ze swoją primerką silnik 2.0 97r. Otóż na 4 i 5 biegu samochód bardzo słabo ciągnie. Do 3 biegu w miarę dobrze idzie. Gdy wrzuce 4 bieg przy ok 140km/h wskazówka prędkosciomierza bardzo wolno się podnosi. 170km męczy w bólach o 5 biegu nie wspominając. Dodam,że mam instalacje sekwencyjną lpg i problem występuje na benzynie jak i na gazie. Dodatkowo przy 4 tys obrotów silnik łapie taka chwilową przerwe, jak by się lekko zadławia,ł ale później ciągnie normalnie aż do odcinki. Zczytywałem wczoraj błędy na zworkę wyskoczyło mi błąd 11 i 34. Niestety nie mogę znaleźć czego dotyczy ten błąd 11 w moim silniku. Sprawdziłem także przepływomierz. Przy włączonym zapłonie 1,0V. Na wolnych obrotach 1,1V, przy 2000rpm 1,4V wiec chyba w porządku? Przepływomierz mam hitachi na 3piny. Problem jaki jeszcze zauważyłem to delikatnie falujące wolne obroty, które za każdym razem są inne raz 750, raz 1100 poza tym przy przegazowaniu na luzie silnik powoli z nich spada lekko obroty wzrastaja i znow sie stabilizują... Gdzie szukać przyczyny?

: 2017-06-08, 18:49
autor: janusz
Słabo ciągnie - myślę, że sprzęgło się może ślizgać już powoli

Błąd 11 - czujnik położenia wałka rozrządu :] - Aparat zapłonowy do wymiany ;]

Błąd 34 - czujnik spalania stukowego - nowy w ASO 1470zł :] Z tym błędem można jeździć.

: 2017-06-09, 14:20
autor: młody93
Sprzęgło było wymieniane całkiem niedawno, więc to można wykluczyć. Wczoraj udało mi się w bólach rozbujać ją do 180km/h gdzie jeszcze w zeszłym roku bez problemu przekraczałem 200. Dodam jeszcze, że mam wrażenie jakby miała więcej mocy kiedy jest zimna...

: 2017-06-09, 18:25
autor: bandito
Spróbuj na rozgrzanym silniku odłączyć przepływkę i obserwuj co się dzieje.

Przewody i swiece zapłonowe dawno zmieniane??

Może masz jakieś lewe powietrze i dlatego faluje i dławi się podczas przyspieszania

: 2017-06-10, 18:22
autor: młody93
Panowie problem udało się rozwiązać. Wyczyściłem przepustnicę-było w niej sporo nagaru, oraz przepływomierz. Nie wiem co pomogło ale samochód jest dużo bardziej żwawy i nie muli już przy 4tys obrotów :-) Mam jeszcze pytanie odnośnie czujnika położenia przepustnicy, otóż wartości które odczytałem przy pomiarze miernikiem wskazują na to, że mam założony czujnik z silnika 1,6. Czy ma to jakiś wpływ na pracę silnika, czy powinienem go zmienić na ten właściwy?

: 2017-06-10, 18:29
autor: bandito
TPS i przepływka są takie same w tych silnikach