Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] [P11/WP11] problem z uruchomieniem samochodu

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

michas
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2016-10-18, 18:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

[P11/WP11] [P11/WP11] problem z uruchomieniem samochodu

Post autor: michas » 2016-10-29, 16:34

Witam ponawiam mój problem. czego to może być wina że gdy zatankuje pół zbiornika benzyny to auto odpala normalnie ale ile potem ubywa tego paliwa w zbiorniku tym gorzej zaczyna odpalać jak już jest przy rezerwie to jest po prostu masakra próbuje załapać próbuje próbuje i w koncu po którymś kręceniu odpala. dzieje się to na zimnym silniku jak również jak autko dłużnej postoi po zgaszeniu sinika,Wymieniłem filtr powietrza filtr paliwa 2 razy wymieniałem pompę paliwa dalej bez zmian zbiornik paliwa wyczyszczony..

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-10-29, 17:51

michas, napisz jaki silnik, bo my wróżkami nie jesteśmy, a w P11/P11.144 siedziało przynajmniej 7 różnych jednostek napędowych.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

michas
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2016-10-18, 18:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: michas » 2016-10-29, 18:56

2.0L 140km myśle ze niewiele konstrukcja sie nie rożnią;) od pozostałych 2.0 dodam jeszcze ze to benzyna.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-10-29, 19:40

michas, SR20 w zależności od modelu P10/P11/P11.144/N14/N15 różni się - znacznie.

To, co pierwsze podejrzewałem, to już wyeliminowałeś. Co mi przychodzi do głowy - zawór od EVAPu i gumowe wężyki - spękania, które generują nieszczelności. Oraz regulator ciśnienia paliwa.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

michas
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2016-10-18, 18:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: michas » 2016-10-31, 13:55

no ten nissan poliftowy nie znam oznaczenia rok produkcji 2000r 2.0L 140km.

co to jest zawór od EVAPu jak go mogę zdiagnozować i jak mogę zdiagnozować regulator ciśnienia paliwa

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-10-31, 19:39

michas, zawór od EVAPu - na kolektorze ssącym z niebieską wtyczką - dochodzą do niego dwa wężyki - jeden idzie do kolektora ssącego, a drugi do takiej czarnej puszki na prawym kielichu.
Regulator ciśnienia paliwa - wyjąć trzeba niestety i zrobić układ do pomiaru.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

michas
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2016-10-18, 18:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: michas » 2016-11-01, 09:53

A czy moglbys wstawic zdjecie tego evapu gdzie to jest umiejscowione i jaki wezyk zdjac? I jak zrobic ten uklad do pomiaru regulatora Cisnienia paliwa? I w koncu co mam z tym evapem zrobic jak go znadje?

Awatar użytkownika
MareckiKrk
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2016-10-31, 18:22
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: MareckiKrk » 2016-11-01, 10:56

Sprawdz polaczenie miedzy pompa paliwa a deklem na baku. Mnie kiedys sparcial wąż od pompy do dekla i paliwo zamiast z pompy isc na silnik, ladowalo z powrotem do baku :) bo przy pol baku pompa jest zanurzona :)

michas
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2016-10-18, 18:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: michas » 2016-11-01, 14:44

wymienilem przewody wymienilem pompe paliwa wymienilem filtr paliwa wymineilem wszedzie te male wezyki cisnieniowe dalej to samo

[ Dodano: 2016-11-04, 11:09 ]
i cisza w sprawie mojego tematu...

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2016-11-06, 11:01

Wazne pytanie: czy masz instalacje gazowa LPG?

michas
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2016-10-18, 18:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: michas » 2016-11-06, 18:27

tak mam zakręciłem na cały tydzień butle z LPG dalej to samo

[ Dodano: 2016-11-07, 16:14 ]
aaaa kurde zaginam was z moim nissanem:D

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-11-07, 23:55

Odrobiłeś zadanie domowe w sprawie EVAP-u i regulatora ciśnienia? (zasada działania, lokalizacja podzespołów itp.)
Nie jest to złośliwość z mojej strony, ale oczekując pomocy na forum, musisz posiadać minimum wiedzy na omawiany temat, niestety - tym bardziej, że mamy tu do czynienia z oparami benzyny.
Ułatwi to pracę Tobie i udzielającym pomocy ;-) .
Również uważam, że przyczyna tkwi w EVAP-ie lub regulatorze, ale dalsze działanie po spełnieniu powyższego i to głównie na zasadzie wymiany/podmiany - (kilka zaworków ciśn. i 1 elektrozawór).
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-11-08, 08:06

Próbowałeś odkręcać kolek wlewu? Kiedy już nie chce odpalać.
Jak już ma problemy z odpaleniem to odkręcić korek i czy nadal jest to samo?

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-11-08, 09:50

zuh, to nic nie da. W korku znajdują się dwa zaworki, pracujące między podciśnieniem (0,16-0,2 bar) a próżnią. Otwarcie korka przy pracującym silniku, może być b. niebezpieczne - dostarczasz powietrze (tlen) o ciśnieniu 1 atm.
W tym przypadku jedynie wymiana/ podmiana korka - z tym się zgodzę (zapłon wyłączony).
LPG Lovato Smart

michas
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2016-10-18, 18:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: michas » 2016-11-08, 15:37

jak odkrece korek dalej to samo czy bedzie korek czy nie bedzie to jest bez roznicy nawet jak zdejme przewody z tego pochlaniacza oparów paliwa tej czarnej puchy tez nic nie daje..

[ Dodano: 2016-11-08, 15:40 ]
polo32 pisze:Odrobiłeś zadanie domowe w sprawie EVAP-u i regulatora ciśnienia? (zasada działania, lokalizacja podzespołów itp.)
Nie jest to złośliwość z mojej strony, ale oczekując pomocy na forum, musisz posiadać minimum wiedzy na omawiany temat, niestety - tym bardziej, że mamy tu do czynienia z oparami benzyny.
Ułatwi to pracę Tobie i udzielającym pomocy ;-) .
Również uważam, że przyczyna tkwi w EVAP-ie lub regulatorze, ale dalsze działanie po spełnieniu powyższego i to głównie na zasadzie wymiany/podmiany - (kilka zaworków ciśn. i 1 elektrozawór).

Kolego jak najbardziej uważam że to złośliwa wypowiedz:) ponieważ wiem gdzie znajduje sie ten zawór evap ale co z tego co mam z nim zrobić? wypiąć go zaślepić czy co? Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu nic wiecej..

[ Dodano: 2016-11-08, 15:42 ]
moge Ci powiedzieć i tu cie chyba zagne ze podmieniłem listwe wtryskowa wraz z regulatorem ciśnienia paliwa i szok był bo dalej nic to nie zmieniło;)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-11-08, 19:57

polo32, nie chodziło o to żeby to robić na odpalonym silniku.
Chodziło mi o to aby wpuścić powietrze do baku. Gdyby było za duże podciśnienie w baku to mogłoby sprawiać problem z odpaleniem.
Autor tematu napisał, że po tankowaniu (wyrównaniu ciśnienia w baku z atmosferą) odpala normalnie a po dłuższej jeździe ma problemy z odpaleniem. Im dłużej jeździ tym większe podciśnienie, im większe podciśnienie tym trudniej pompie zassać paliwo.
Przy tankowaniu odkręcamy korek i w baku nie ma podciśnienia. Po odpaleniu auta przez pewien czas niema podciśnienia baku.
No ale było sprawdzane i nie pomogło.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-11-09, 02:06

michas pisze:jak odkrece korek dalej to samo czy bedzie korek czy nie bedzie to jest bez roznicy nawet jak zdejme przewody z tego pochlaniacza oparów paliwa tej czarnej puchy tez nic nie daje..

... ponieważ wiem gdzie znajduje sie ten zawór evap ale co z tego co mam z nim zrobić? wypiąć go zaślepić czy co? ...

... podmieniłem listwe wtryskowa wraz z regulatorem ciśnienia paliwa i szok był bo dalej nic to nie zmieniło ...
Podmiana regulatora ciśnienia paliwa (jeśli jesteś pewny jego sprawności), eliminuje tylko podejrzenie zbyt niskiego ciśnienia paliwa.

Natomiast co do układu EVAP - jego zadaniem jest nie tylko odprowadzenie par paliwa ze zbiornika poprzez zasobnik z węglem aktywnym do kolektora ssącego (poprzez elektrozawór sterowany przez ECU), ale również doprowadzenie powietrza do zbiornika w celu wyrównania ciśnienia w momencie ubywania z niego paliwa.
Do wykonania jest: sprawdzenie drożności przewodów dochodzących do zasobnika (przedmuchać), jak również samego zasobnika - "czarnej puchy" (przedmuchać ustami lub wymienić). Węgiel w postaci granulatu z czasem ulega częściowemu sproszkowaniu i w połączeniu z oparami paliwa zatyka przewody jak również sam przestaje być drożny (dzieje się tak często przy tankowaniu "pod korek").
Do zasobnika dochodzą 3 przewody (przed odłączeniem oznaczyć je, żeby nie pomylić przy montażu - a może ktoś ten błąd wcześniej zrobił ?):
- jeden łączy go ze zbiornikiem paliwa, drugi z elektrozaworem na kolektorze ssącym a trzeci doprowadza do niego bezpośrednio powietrze z atmosfery i zapewnia odpowietrzenie zbiornika (wyrównanie ciśnienia po zużytym paliwie).

Niewłaściwe działanie elektrozaworu EVAP skutkowało by błędem podanym przez sterownik silnika .
LPG Lovato Smart

michas
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2016-10-18, 18:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: michas » 2016-11-09, 03:54

Przewod z elektrozaworu na.kolektorze ssacym gdzie musi byc podlaczony.na.tej czrnej puszce? Na dyszy oznaczonej tank fuel czy na tym drugim chyba tam pisze presure

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2016-11-09, 18:28

michas pisze:tak mam zakręciłem na cały tydzień butle z LPG dalej to samo

[ Dodano: 2016-11-07, 16:14 ]
aaaa kurde zaginam was z moim nissanem:D
Mam to samo. Walczylem na rozne sposoby, wymienilem pompe paliwa itp i nic nie wywalczylem. Aczykolwiek doszedlem do pewnego rozwiazania tego problemu.

Moje rozwiazanie: Jak odpala co raz gorzej, zaczynam jezdzic tylko na benzynie. Tankuje po 10l, ewentualnie od razu do pelna (z tym ze wtedy nawet przy 1/2 zbiornika zacznie zle odpalac i trzeba sie bedzie tak meczyc az do rezerwy). Przejezdzam tak caly zbiornik albo dwa zapominajac o LPG.

Po calej "operacji" zalaczam ponownie LPG. Benzyne tankuje max. 10l gdy jest juz rezerwa.

W/w sposob pomaga na jakis czas i autko normalnie odpala nawet na rezerwie.

Czemu tak sie dzieje? Nie wiem. Pewnie wtryski sie zapiekaja a samo odpalanie i przejechanie na benzynie kilometr dziennie im nie wystarcza.

Z korkiem tez juz probowalem - bez skutku

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-11-09, 18:39

michas, z zasobnika - przewód z króćca PURGE idzie na elektrozawór, FUEL TANK (ma zawór jednokierunkowy na króćcu=zgrubienie) - wiadomo na zbiornik, środkowy połączony z atmosferą (gdzieś dalej też ma zawór jednokierunkowy).
janusz pisze:michas, zawór od EVAPu - na kolektorze ssącym z niebieską wtyczką - dochodzą do niego dwa wężyki - jeden idzie do kolektora ssącego, a drugi do takiej czarnej puszki na prawym kielichu. ...
Musiałbym tylko sprawdzić na który króciec elektrozaworu ma iść (są dwa, jak wspomniał Janusz).

Sprawdź też elektrozawór: na odłączonej wtyczce - pin 2 (brąz) ma mieć napięcie aku po włączeniu zapłonu, /pin 1 (róż./czarny) - to sterowanie z ECU/, natomiast rezystancja cewki (1-2) elektrozaworu wynosi ok. 30 om. Jeśli brak zasilania po zapłonie - sprawdź bezp. nr 11 (10A).
Ostatnio zmieniony 2016-11-10, 18:33 przez polo32, łącznie zmieniany 2 razy.
LPG Lovato Smart

michas
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2016-10-18, 18:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: michas » 2016-11-09, 19:25

ten bezpiecznik jest w aucie czy w komorze silnika? dobrze jutro tak sprobuje zrobic obejrze najwyzej wysle zdjecia jak to u mnie wyglada:)

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-11-09, 19:54

Bezp. 1-26 pod kierownicą, nr 11 = górny rząd liczysz od lewej
LPG Lovato Smart

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”