Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Silnik zgasł i więcej nie odpalił

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

karol999
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-05-13, 13:33
Lokalizacja: Szczecin

[P10/WP10] Silnik zgasł i więcej nie odpalił

Post autor: karol999 » 2016-01-04, 20:23

Może ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem lub czuje, co mogło być jego przyczyną. Poniżej zamieszczam okoliczności awarii.

Suchy, mroźny dzień, temperatura zewnętrzna ok. –4st.C. Przejechałem bez problemów ok. 50 km. Zatrzymałem się na około pół godziny, po czym odpaliłem silnik bez problemów (miał temp. ok. 40st.C) i ruszyłem dalej. Po ok. 3km, podczas przyspieszania na 4 biegu z 60 km/h, silnik odmówił zwiększania obrotów (jakby dławił się). Zredukowałem na 3 bieg i ponownie próbowałem przyspieszyć. Przy mniej więcej tym samym otwarciu przepustnicy sytuacja powtórzyła się – silnik nie chciał przyspieszać. Identycznie było po zredukowaniu na 2 bieg. Zatrzymałem się więc, a silnik na wolnych obrotach zaczął mocno szarpać i zgasł. Spróbowałem odpalić go, ale pomimo tego, że rozrusznik kręcił silnikiem bez problemów, usłyszałem tylko kilka „czknięć” (tzn. prób zapłonu mieszanki). Przy ponownych próbach odpalenia rozrusznik kręcił silnikiem bez problemów, ale czknięcia już nie pojawiły się.

Skończyło się holowaniem (na lawecie) do elektromechanika. Ten, zainteresuje się samochodem za tydzień albo za 2 albo jeszcze później  (o ile, odpukać, nie rozkradną go złodzieje na części)...

Moje próby odpalania mocno wyczerpały akumulator (dodatkowo mróz w nocy ok. –10st.C), toteż akumulator stoi u fachowca i się ładuje. Fachowiec nie chce mnie widzieć do czasu, aż zainteresuje się samochodem.

Co sprawdziłem?
Zanim aku poszedł do ładowania podłączyłem kompa do Consulta, ale tylko przy przekręconym kluczyku w stacyjce w pozycji „Zapłon”. Consult nie wykrył żadnych błędów, a odczytane wartości parametrów (MAF, TPS itp.) są identyczne jak te, które kiedyś odczytałem i zapisałem, gdy samochód był w 100% sprawny. Na odczytanie Consultem parametrów z kompa podczas próby rozruchu już nie starczyło energii w aku.

Sprawdziłem stan wszystkich „małych” bezpieczników w kabinie i przedziale silnika – są sprawne. Napięcie na nich także jest – po obu stronach (przy odpowiednich położeniach kluczyka). Dużych bezpieczników (75A itp.) nie sprawdziłem, bo nie wiem, jak je wyjąć z puszki.
Wizualnie okablowanie i orurowanie wyglądało bez zarzutu.
Wszystkie lampki kontrolne zachowują się bez zarzutu.

Stan:
- paliwa (98 okt. – na takiej jeżdżę od lat) pół baku, tankowane 10 dni temu na Statoilu
- filtr powietrza świeży
- filtr paliwa ma ok. 25tys.km.
- świece mają ok. 25tys.km.
- przepływomierz niedawno czyszczony
- EGR i pochłaniacz par paliwa – obecny;
- wszystkie zespoły samochodu – jak w fabrycznym oryginale.

Poradźcie, co robić?
Ostatnio zmieniony 2016-01-04, 20:43 przez karol999, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrowienia

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-01-04, 20:26

Na plaka spróbowałes ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

karol999
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-05-13, 13:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: karol999 » 2016-01-04, 20:30

Nie bardzo rozumiem...
Ostatnio zmieniony 2016-01-04, 21:48 przez karol999, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-04, 20:42

Stawiam na pompę paliwa :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2016-01-04, 20:47

a czy wogóle coś chcę "złapać"czy kręci i nic?sprawdź czy iskra jest na przewodach,i układ zasilania.pompka itp.

karol999
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-05-13, 13:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: karol999 » 2016-01-04, 20:57

Dokładnie - kręci i nic...
Ostatnio zmieniony 2016-01-04, 21:48 przez karol999, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-01-04, 20:57

karol999 pisze:
vixo pisze:Na plaka spróbowałes ??
Nie bardzo rozumiem...
Psiknij plakiem(lub samostartem) w dolot
Jak zagada to znaczy, że wina leży po stronie paliwa
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

karol999
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-05-13, 13:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: karol999 » 2016-01-04, 21:01

janusz pisze:Stawiam na pompę paliwa :]
Jak najprościej zbadać pompę paliwa (brak akumulatora - akumulator w "jasyrze", mogę co najwyżej coś sprawdzić na sucho lub zasugerować fachowcowi :) ) - czy da się to zrobić tylko omomierzem?
Pozdrowienia

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-04, 21:08

karol999, podłączyć prąd bezpośrednio pod pompę i zobaczyć ile prądu bierze?!
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

karol999
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-05-13, 13:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: karol999 » 2016-01-09, 19:45

Okazało się, że pompa paliwa skończyła swój żywot - po 350 tys. km. Ciekaw jestem, ile pociągnie nowa - ktoś mi mówił, że nie więcej niż 100 tys. km...

Serdecznie Wszystkim dziękuję za pomoc :))))))))
Pozdrowienia

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-09, 22:22

Hehehehe trafiłem :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”