[P10/WP10] Bardzo duże spalanie benzyny GA16DE !
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Bardzo duże spalanie benzyny GA16DE !
Wymieniłem świeczki na NGK 6-ki-6k km temu, palec+kopułka YEC-3k km temu, filtr powietrza 8k km temu, przewody sprawdzałem sposobem nocnym, psikając na nie płynem do szyb czy nie ma przebłysków-nie ma, a auto pali mi od tyg, dwóch jakieś 8,5-9l, tyle co GT , a to 1.6
Jedyne mody to na razie tylko zaślepiony EGR, ale to już jakiś czas temu i wzrostów żadnych nie zauważyłem.
Sondę sprawdzałem w tamtym roku i było ok - wg przepisu zrób to sam. Check zaświecił 7-8 razy na 10 sek, więc ok.
Gdzie jeszcze szukać przyczyny - czyżby świece mogły tak szybko polecieć, sondę jeszczę raz sprawdzę, lub jak w 100% sprawdzić przewody?
Obecny przebieg 163k km i jest ori.
Dzięki za podpowiedzi.
Jedyne mody to na razie tylko zaślepiony EGR, ale to już jakiś czas temu i wzrostów żadnych nie zauważyłem.
Sondę sprawdzałem w tamtym roku i było ok - wg przepisu zrób to sam. Check zaświecił 7-8 razy na 10 sek, więc ok.
Gdzie jeszcze szukać przyczyny - czyżby świece mogły tak szybko polecieć, sondę jeszczę raz sprawdzę, lub jak w 100% sprawdzić przewody?
Obecny przebieg 163k km i jest ori.
Dzięki za podpowiedzi.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
8,5-9L to absolutnie normalne spalanie silnika 1,6 w P10 w mieście nie wiem czego od niej oczekujesz...
Zimno na dworze, dłużej chodzi na ssaniu...
Zimno na dworze, dłużej chodzi na ssaniu...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Po mieście śmigam może 20-25%. Reszta to trasa z V-100-120m/h. Czasem wymijanie, ale nie ciągły but.
Wcześniej paliła mi na tej samej "drodze" 7.3-7,5 to max. tyle co 100nx 1.6DE , i ta sama waga w sumie.
Fakt, że zimno jest jeszcze, ale teraz nie ma takich mrozów i łyka 9 jak nic. Jak było zimniej styczeń/ luty brała 8 z hakiem bo lalem do pelna i po równej 100 znow do pelna do pierwszego odbicia pistoletu. Weźmy błąd 0,1-0,2l.
Jak bym śmigał tylko po mieście to rozumiem 8,5-9 w 1.6. Nic nowego.
8,5-9 to mi P11 GT normalnie paliła tymi trasami co teraz P10 i o tej samej porze roku.
Wykręcę dziś świeczki i sprawdzę raz jeszcze sondę bo jak włożę kolektory wałki i inne pierdoły to będzie suka pewnie z 12-13 średnio łykać.
Wcześniej paliła mi na tej samej "drodze" 7.3-7,5 to max. tyle co 100nx 1.6DE , i ta sama waga w sumie.
Fakt, że zimno jest jeszcze, ale teraz nie ma takich mrozów i łyka 9 jak nic. Jak było zimniej styczeń/ luty brała 8 z hakiem bo lalem do pelna i po równej 100 znow do pelna do pierwszego odbicia pistoletu. Weźmy błąd 0,1-0,2l.
Jak bym śmigał tylko po mieście to rozumiem 8,5-9 w 1.6. Nic nowego.
8,5-9 to mi P11 GT normalnie paliła tymi trasami co teraz P10 i o tej samej porze roku.
Wykręcę dziś świeczki i sprawdzę raz jeszcze sondę bo jak włożę kolektory wałki i inne pierdoły to będzie suka pewnie z 12-13 średnio łykać.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Analizaotr nic nie wskaże tylko bezużyteczne pomiary bez obciążenia...
To trzeba by na drodze przy bucie sprawdzić...
[ Dodano: 2010-03-12, 15:59 ]
aaa jeszcze możęsz sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie, przy odpiętym regulatorze paiwa od podciśnienia powinno być w granicach 2,9-3,1 bara i przy dawaniu gazu powinno byc stałe...
To trzeba by na drodze przy bucie sprawdzić...
[ Dodano: 2010-03-12, 15:59 ]
aaa jeszcze możęsz sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie, przy odpiętym regulatorze paiwa od podciśnienia powinno być w granicach 2,9-3,1 bara i przy dawaniu gazu powinno byc stałe...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Co fachowiec to fachowiec , być może to i to bo obecne spalanie nie jest normalne. 1-1,5l żłopie za dużo.Coobcio pisze:Analizaotr nic nie wskaże tylko bezużyteczne pomiary bez obciążenia...
To trzeba by na drodze przy bucie sprawdzić...
[ Dodano: 2010-03-12, 15:59 ]
aaa jeszcze możęsz sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie, przy odpiętym regulatorze paiwa od podciśnienia powinno być w granicach 2,9-3,1 bara i przy dawaniu gazu powinno byc stałe...
No i sonde jeszcze lukne + świece.
No i sprawa rozwiązana.BULI pisze:A nie zmieniłeś ostatnio stacji benzynowej? Może jakieś lipne paliwo mają.
Moja w mieście pali duuużo więcej. W zimie ok. 10,5-12,5l/100km w lecie niewiele mniej.
Wiedziałem, że z furią musi być gut bo zawsze pedantycznie przed czasem jest wsio wymieniane.
Teraz zalałem na Schellu 25,5l za 114zł i przejechałem 336km, czyli średnie spalanie jakieś 7,5l.
I tyle na moich trasach ciągle palił, więc jest ok wsio.
Od pewnego czasu lałem na Neste bo było ok. Teraz była tragedia - 9-10l łyknął. Nigdy więcej.
Tylko Schell.
A u mnie jest na odwrot. Dlugo tankowalem na shellu ale paliwo im sie zje...alo i omijam szerokim lukiem... poza tym ceny maja jak z kosmosu (jako jedyni). Za to na neste calkiem pozytywnieNadiR pisze:Od pewnego czasu lałem na Neste bo było ok. Teraz była tragedia - 9-10l łyknął. Nigdy więcej.
Tylko Schell.
rz pisze:A u mnie jest na odwrot. Dlugo tankowalem na shellu ale paliwo im sie zje...alo i omijam szerokim lukiem... poza tym ceny maja jak z kosmosu (jako jedyni). Za to na neste calkiem pozytywnieNadiR pisze:Od pewnego czasu lałem na Neste bo było ok. Teraz była tragedia - 9-10l łyknął. Nigdy więcej.
Tylko Schell.
No widzisz, zależy jak trafi u nas w sumie.
Ja na Neste lałem już długo, ale teraz to masarnia, tak chrzczone.
Ogólnie Schell na Krakowskiej Ci polecam, tam jest drożej góra o 10-15gr na litrze niż Neste, ale nigdy nie miałem tam żadnych problemów z paliwem no i szklaneczkę można dostać
Witam, ostatnio jak wracaliśmy z Wrocka być może znaną ci srebrną Primerką GT to zalaliśmy na Neste i wyszło mi spalanie do Wawy 6,6 przy czym jazda nie była jednostajna tylko raczej dużo przyspieszania i zwalniania więc spalanie OK. Jeżeli mówimy o tej samej Neste to aż się boję co by było jak bym na Shellu zalał.NadiR pisze:No widzisz, zależy jak trafi u nas w sumie.
Ja na Neste lałem już długo, ale teraz to masarnia, tak chrzczone.
Ogólnie Schell na Krakowskiej Ci polecam, tam jest drożej góra o 10-15gr na litrze niż Neste, ale nigdy nie miałem tam żadnych problemów z paliwem no i szklaneczkę można dostać
Pozdro
Play fair no matter when or where
kompresja jest w porządku, spr jeszcze pompe. A moze to ze kat jest zawalony i moze sonda walneła? To może byc przyczyną?
[ Dodano: 2014-03-18, 13:03 ]
nie widze nigdzie wyciekow paliwa, dalej jestem w kropce
[ Dodano: 2014-03-23, 16:40 ]
Jest tak, nie ma żadnych wycieków. Ale nie przepala mi mi całkowicie benzyny. Tzn nadmiar wywala tłumikiem razem ze spalinami, Co może byc tego przyczyną? Dodam jeszcze ze czujnik biegu jałowego jest dobry
[ Dodano: 2014-04-03, 12:57 ]
problem rozwiązany, gaznik był trafiony, rozwalony w środku cały. Wymiana gaznika pomogła:p
[ Dodano: 2014-03-18, 13:03 ]
nie widze nigdzie wyciekow paliwa, dalej jestem w kropce
[ Dodano: 2014-03-23, 16:40 ]
Jest tak, nie ma żadnych wycieków. Ale nie przepala mi mi całkowicie benzyny. Tzn nadmiar wywala tłumikiem razem ze spalinami, Co może byc tego przyczyną? Dodam jeszcze ze czujnik biegu jałowego jest dobry
[ Dodano: 2014-04-03, 12:57 ]
problem rozwiązany, gaznik był trafiony, rozwalony w środku cały. Wymiana gaznika pomogła:p