WP11/144- SZARPANIE I SPADAJĄCE OBROTY.
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
WP11/144- SZARPANIE I SPADAJĄCE OBROTY.
Witajcie.W moim kombi 1.8 z 2000r.zaczęły się problemy.Dwa tygodnie temu standardowo wymieniłem olej z filtrem oraz świece.Tydzień jeździłem i zaczęło mi szarpać autem.Myślę,pewnie pod filtr gazu coś podeszło,ale przerzuciłem na pb i bez zmian.No to dowlokłem się powoli do domu,klapa do góry,rzut oka na checka,no i wywaliło mi trzy kody:
0100,0130,0134.
Pierwszy oznacza usterkę czujnika masowego lub objętościowego przepływu powietrza,więc sądzę,że to chodzi o przepływomierz.
drugi i trzeci czujnik O2 ( bank 1,czujnik 1 ),myślę,że to sonda lambda.
I tak: wyjąłem przepływkę,wyczyściłem delikatnie w benzynie i brak efektu.Dodam,iż rok temu,też wymieniłem tą część,bo strasznie falowały mi obroty i gazownik podpowiedział,ze to jest ten feler.No to kupiłem nową na allegro (tę tańszą,bo na oryginał mnie nie stać ),zamontowałem, ale szarpie dalej.Wykasowałem błędy i po kilku minutach pojawił się check
z kodem 0134.Czyli problem przepływki rozwiązany.Wymieniłem filtr powietrza i w drogę.Szarpie na obrotach od 1500 do 2500 i tylko jak jadę.Powyżej 2500 obr.jest lepiej,ale jeszcze nie to.Jak stoję i gazuję,to jest normalnie.
Ktoś na forum pisał,aby zdjąć klemy na noc,więc zdjąłem rano i trochę poczekam.
Do tego doszło jeszcze,że obroty nisko spadają i auto potrafi zgasnąć.
Co do sondy lambda,to check świecił mi od początku,jak go kupiłem.Sprzedawca mówił,że to zbyt uboga mieszanka i to dlatego,że jest auto na lpg.Wymieniłem sondę na kolektorze,wykasowałem błąd metodą na zworkę,ale po kilkunastu minutach,znów się zaświecił ten sam kod.Może trzeba wymienić także drugą sondę,tę przed katalizatorem,aby się pozbyć tego problemu?
Uff.Trochę się rozpisałem,sorki.
Proszę o porady,sugestie , bo na razie nie chcę dawać do mechanika.
Robert z okolic Oleśnicy.
0100,0130,0134.
Pierwszy oznacza usterkę czujnika masowego lub objętościowego przepływu powietrza,więc sądzę,że to chodzi o przepływomierz.
drugi i trzeci czujnik O2 ( bank 1,czujnik 1 ),myślę,że to sonda lambda.
I tak: wyjąłem przepływkę,wyczyściłem delikatnie w benzynie i brak efektu.Dodam,iż rok temu,też wymieniłem tą część,bo strasznie falowały mi obroty i gazownik podpowiedział,ze to jest ten feler.No to kupiłem nową na allegro (tę tańszą,bo na oryginał mnie nie stać ),zamontowałem, ale szarpie dalej.Wykasowałem błędy i po kilku minutach pojawił się check
z kodem 0134.Czyli problem przepływki rozwiązany.Wymieniłem filtr powietrza i w drogę.Szarpie na obrotach od 1500 do 2500 i tylko jak jadę.Powyżej 2500 obr.jest lepiej,ale jeszcze nie to.Jak stoję i gazuję,to jest normalnie.
Ktoś na forum pisał,aby zdjąć klemy na noc,więc zdjąłem rano i trochę poczekam.
Do tego doszło jeszcze,że obroty nisko spadają i auto potrafi zgasnąć.
Co do sondy lambda,to check świecił mi od początku,jak go kupiłem.Sprzedawca mówił,że to zbyt uboga mieszanka i to dlatego,że jest auto na lpg.Wymieniłem sondę na kolektorze,wykasowałem błąd metodą na zworkę,ale po kilkunastu minutach,znów się zaświecił ten sam kod.Może trzeba wymienić także drugą sondę,tę przed katalizatorem,aby się pozbyć tego problemu?
Uff.Trochę się rozpisałem,sorki.
Proszę o porady,sugestie , bo na razie nie chcę dawać do mechanika.
Robert z okolic Oleśnicy.
Witajcie wszyscy!
Na początek zrób porządek z zasilaniem. Do przeczyszczenia wszystkie masy pod maską.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
ROBERT77 tak jak pisze janusz masy to podstawa. Ale nie w tym tkwi twój prblem/przyczyna. Daj do mechanika na następujące zabiegi : czyszczenie przepustnicy i potencjoncometru wychyłu przepustnicy(mylnie nazywanym silniczkiem krokowym). Przy czym od razu z zaznacz mu że ma nie kręcić potem przy "wstępnej" adaptacji śrubą od przepustnicy!!! Jest ona ustawiana fabrycznie i się tego nie tyka! Narobi Ci pierdolnika. A i tak nie za adoptuje przawidłowo! I do regulacji zawory! Na 95% masz do dupy luzy i co najmniej na 1 lub więcej Ci podpiera! W 1.8 są regulowane na "kamieniach", tu nie ma hydorozaworów. Tym bardziej że masz lpg, to regulacja powinna być wykonywana co najdalej 30k/km! A wcale nie muszą klekotać!!! Dlatego może pokazywwć problem z bank1.
Następnie niestety podłączenie się pod N.Consult (serwisowy) i ustawienie/korekta parametrów wychyłu przepustnicy(pełna adaptacja) oraz przesowtowanie parametrów do ustawień fabrycznych i ustawienie prawidłowej mieszanki(tym bardziej że masz. Sprawdzi dokładnie równomierność procentową pracy na garach i wykres sinosoidalny współpracy sond. A tu niestety nie ma co liczyć na mechaników, żaden ni będzie kupował compa za 3.5k pln by ustawić może 3 nissany w roku za 300stówki zarobku. Oczywiście świece NGK z przerwą 0,7 przy lpg + wymiana filtra paliwa.
Dopiero wtedy do regulacji mapa lpg.
Do dzieła i zapomnisz o problemach!
Następnie niestety podłączenie się pod N.Consult (serwisowy) i ustawienie/korekta parametrów wychyłu przepustnicy(pełna adaptacja) oraz przesowtowanie parametrów do ustawień fabrycznych i ustawienie prawidłowej mieszanki(tym bardziej że masz. Sprawdzi dokładnie równomierność procentową pracy na garach i wykres sinosoidalny współpracy sond. A tu niestety nie ma co liczyć na mechaników, żaden ni będzie kupował compa za 3.5k pln by ustawić może 3 nissany w roku za 300stówki zarobku. Oczywiście świece NGK z przerwą 0,7 przy lpg + wymiana filtra paliwa.
Dopiero wtedy do regulacji mapa lpg.
Do dzieła i zapomnisz o problemach!
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!
NEO NFS, a po kiego ruszać TPSa?! TPS określa jedynie wychylenie przepustnicy. Zresztą tam żaden kurz i brud się nie dostaje. TPSa nie ruszałbym, bo potem to ciężko ustawić jest.
Jedyne co bym zrobił to wyczyścił przepustnicę i krokowca
Jedyne co bym zrobił to wyczyścił przepustnicę i krokowca
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
@janusz o tym mowa, czy ja napisałem że TPSa?_nie. A tu drogi kolego NIE MA KROKOWCA!-potoczna i błędna nazwa! Prosto opisując-Krokowce sterują zębatką za pomocą impulsu na elekromagnesach co bezpośrednio przekłada się na kąt położenia wychyłu przepustnicy, w pełnym zakresie jej pracy. Otrzymując info z potencjometru pedału gazu , a tu kolego sterujesz za pomocą LINKI! To nie p12 Czy się myle
Ostatnio zmieniony 2014-10-24, 09:04 przez NEO NFS, łącznie zmieniany 4 razy.
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!
QG18DE ma linkę, więc TPS jest CD20T miał potencjometr przy pedale gazu.NEO NFS pisze:Daj do mechanika na następujące zabiegi : czyszczenie przepustnicy i potencjoncometru wychyłu przepustnicy(mylnie nazywanym silniczkiem krokowym).
Akurat w przypadku P11.144 jest krokowiec. W P11 był zwykły elektrozawór - zwany potocznie krokowcem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Witam ponownie.
Mój problem jeszcze nie rozwiązany.Okazało się,że szarpie mi tylko na lpg,a na benzynie idzie super.Pojechałem więc do gazownika,by mi rozwiązał sprawę,a on po kilku regulacjach obrotów i składu mieszanki,wymianie filtra na wężu, nic więcej nie może zrobić.
Dalej szarpie na gazie.Podsunął mi teorię,iż być może któraś cewka może mieć przebicie.Pytanie która?Sprawdziłem je i na końcu każdej z nich był biały nalot. Nie wiem,co to oznacza,bo świece wymieniłem miesiąc temu ,ale postanowiłem włożyć stare świece.
I tak myślę ,żeby kupić jedną cewkę ( oczywiście zamiennik ) za 105 zł i po kolei sprawdzać ,która ewentualnie szwankuje.Tylko,czy to coś da?Tamtych porad na razie nie wcieliłem w życie.Jeżeli ktoś miałby jakąś instrukcję z rysunkami budowy silnika mojej primery,gdzie co się znajduje i jak naprawiać,to byłbym wdzięczny.Najlepiej gdyby była po polsku.
Proszę o porady i pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-11-03, 12:03 ]
hej,jest tam kto?
[ Dodano: 2014-11-03, 20:34 ]
Czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć co jeszcze mogę zdziałać?Dziś sprawdziłem przewody WN i cewki pod kątem przebicia i nic się nie działo.Jutro jadę do elektryka samochodowego,może on coś uradzi,bo sam już nie wiem.
[ Dodano: 2014-11-15, 22:06 ]
Witam Cóż mogę chyba powiedzieć,iż problem ( wreszcie ) został rozwiązany.Elektryk mi powiedział,żebym zmienił sondę lambda, ale na oryginalną ,nie tani zamiennik. Szarpanie ustało, teraz tylko wyregulować mieszankę pb/lpg i będzie ok.
Dzięki za podpowiedzi,rady i zainteresowanie.
Pozdrawiam i temat zamykam.
Mój problem jeszcze nie rozwiązany.Okazało się,że szarpie mi tylko na lpg,a na benzynie idzie super.Pojechałem więc do gazownika,by mi rozwiązał sprawę,a on po kilku regulacjach obrotów i składu mieszanki,wymianie filtra na wężu, nic więcej nie może zrobić.
Dalej szarpie na gazie.Podsunął mi teorię,iż być może któraś cewka może mieć przebicie.Pytanie która?Sprawdziłem je i na końcu każdej z nich był biały nalot. Nie wiem,co to oznacza,bo świece wymieniłem miesiąc temu ,ale postanowiłem włożyć stare świece.
I tak myślę ,żeby kupić jedną cewkę ( oczywiście zamiennik ) za 105 zł i po kolei sprawdzać ,która ewentualnie szwankuje.Tylko,czy to coś da?Tamtych porad na razie nie wcieliłem w życie.Jeżeli ktoś miałby jakąś instrukcję z rysunkami budowy silnika mojej primery,gdzie co się znajduje i jak naprawiać,to byłbym wdzięczny.Najlepiej gdyby była po polsku.
Proszę o porady i pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-11-03, 12:03 ]
hej,jest tam kto?
[ Dodano: 2014-11-03, 20:34 ]
Czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć co jeszcze mogę zdziałać?Dziś sprawdziłem przewody WN i cewki pod kątem przebicia i nic się nie działo.Jutro jadę do elektryka samochodowego,może on coś uradzi,bo sam już nie wiem.
[ Dodano: 2014-11-15, 22:06 ]
Witam Cóż mogę chyba powiedzieć,iż problem ( wreszcie ) został rozwiązany.Elektryk mi powiedział,żebym zmienił sondę lambda, ale na oryginalną ,nie tani zamiennik. Szarpanie ustało, teraz tylko wyregulować mieszankę pb/lpg i będzie ok.
Dzięki za podpowiedzi,rady i zainteresowanie.
Pozdrawiam i temat zamykam.
Witajcie wszyscy!