[P11] Palec i Kopułka - problem odpaleniem/zakupem częsci
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11] Palec i Kopułka - problem odpaleniem/zakupem częsci
Witam,
jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Primery od Września 2013 roku, mimo że autko stare 97r. jest to moje pierwsze auto i jestem bardzo zadowolony.
Chciałbym również zaznaczyć, że jestem tu nowy i jestem strasznym laikiem jeśli chodzi o auta
Kupiłem auto od starszego Pana (który jak sie później okazało lubiał majstrować przy aucie), auto po kupnie chodziło super, aczkolwiek po czasie zaczęły wychodzić różne usterki.
To przejdźmy do jednego z problemów:
Mam pewien problem od momentu kiedy zaczęła spadać temperatura na zewnątrz auto przestało palić zaraz po przekręceniu kluczyka, od tamtego momentu muszę albo kręcić jakieś 5-6 sekund żeby odpalilo lub delikatnie wcisnąć pedał gazu aby zaczął działać- popytałem wśród zanjomych i stwierdzili że to normalne w okresie zimowym, wiec to zostawiłem, miesiąc temu wymieniłem kable i świece - niestety nic nie pomogło. W ostatnich dniach pojawiła się następna "usterka" jak odpale auto i nie trzymam wciśniętego gazu to auto traci obroty i gaśnie. Jak jade na biegu(bez dodawania gazu) przy obrotach 1800-2200 - strzela mi z wydechu. Po przeszukaniu różnych for i przeczytaniu kilku tematów ktoś miał podobny problem i okazało się, że po wymianie palca i kopułki, problem został zażegnany.
A wiec teraz przechodze do konkretów:
Poszedłem do sklepu motoryzacyjnego kupiłem palec i kopułke (niby pod moją P0rimerkę), wczoraj wieczorem zabrałem się za wymianę i wychodzi na to że kopułka i palec, które zakupiłem znacznie różnią sie od "starych",
dodatkowo udałem się dzisiaj rano do sklepu, a sprzedawca był zdziwiony, że te od niego częsci nie pasują i stwierdził, że możliwe że ktos zmienił cały układ zapłonowy i żebym rozebrał sprawdził czy sa na tym jakieś numery i wtedy do niego wrócił to poszukamy kopuły i palca.
Stwierdziłem że sam sobie poszukam na internecie odpowiednie częsci i zamówie(aczkolwiek mam z tym problem)- nie wiem czy faktycznie coś było kombinowane z tym, czy też po prostu jestem na tyle "niedoświadczony" ze nie mogę tego znaleźć- poniżej zdjęcia kopułki mojej i tej którą kupiłem oraz Palców.
Nie napisałem ważnej rzeczy(chyba ważnej): Moje auto Nissan Primera P11 1.6V 99Kw Hatchback rok 97. Auto z fabrycznie montowanym gazem holenderskim Vialle(gdyby ktoś pytał - tak na gazie i na benzynie mi strzela z wydechu).
Licze na pomoc. Z góry dziękuje
Poszukuje palca i kopułki takiej jak na zdjęciach- https://www.dropbox.com/sc/0pibfjheahj5 ... l5dvmS_Dfa
lub tutaj:
ftp://marm.pl/NISSAN%20PRIMERA/
rozebrałem wszystko jeszcze raz- problem jest na tyle, że nigdzie nie ma żadnych numerków ani na palcu ani na kopułce.
Jedyne co było to na kopułce jest napis "Nissan" oraz "Hitachi".
Przeszukałem połowę internetu i nadal nie moge nic znaleźć
Zaczynam się martwić, że będę musiał zmienić cały układ zapłonowy
jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Primery od Września 2013 roku, mimo że autko stare 97r. jest to moje pierwsze auto i jestem bardzo zadowolony.
Chciałbym również zaznaczyć, że jestem tu nowy i jestem strasznym laikiem jeśli chodzi o auta
Kupiłem auto od starszego Pana (który jak sie później okazało lubiał majstrować przy aucie), auto po kupnie chodziło super, aczkolwiek po czasie zaczęły wychodzić różne usterki.
To przejdźmy do jednego z problemów:
Mam pewien problem od momentu kiedy zaczęła spadać temperatura na zewnątrz auto przestało palić zaraz po przekręceniu kluczyka, od tamtego momentu muszę albo kręcić jakieś 5-6 sekund żeby odpalilo lub delikatnie wcisnąć pedał gazu aby zaczął działać- popytałem wśród zanjomych i stwierdzili że to normalne w okresie zimowym, wiec to zostawiłem, miesiąc temu wymieniłem kable i świece - niestety nic nie pomogło. W ostatnich dniach pojawiła się następna "usterka" jak odpale auto i nie trzymam wciśniętego gazu to auto traci obroty i gaśnie. Jak jade na biegu(bez dodawania gazu) przy obrotach 1800-2200 - strzela mi z wydechu. Po przeszukaniu różnych for i przeczytaniu kilku tematów ktoś miał podobny problem i okazało się, że po wymianie palca i kopułki, problem został zażegnany.
A wiec teraz przechodze do konkretów:
Poszedłem do sklepu motoryzacyjnego kupiłem palec i kopułke (niby pod moją P0rimerkę), wczoraj wieczorem zabrałem się za wymianę i wychodzi na to że kopułka i palec, które zakupiłem znacznie różnią sie od "starych",
dodatkowo udałem się dzisiaj rano do sklepu, a sprzedawca był zdziwiony, że te od niego częsci nie pasują i stwierdził, że możliwe że ktos zmienił cały układ zapłonowy i żebym rozebrał sprawdził czy sa na tym jakieś numery i wtedy do niego wrócił to poszukamy kopuły i palca.
Stwierdziłem że sam sobie poszukam na internecie odpowiednie częsci i zamówie(aczkolwiek mam z tym problem)- nie wiem czy faktycznie coś było kombinowane z tym, czy też po prostu jestem na tyle "niedoświadczony" ze nie mogę tego znaleźć- poniżej zdjęcia kopułki mojej i tej którą kupiłem oraz Palców.
Nie napisałem ważnej rzeczy(chyba ważnej): Moje auto Nissan Primera P11 1.6V 99Kw Hatchback rok 97. Auto z fabrycznie montowanym gazem holenderskim Vialle(gdyby ktoś pytał - tak na gazie i na benzynie mi strzela z wydechu).
Licze na pomoc. Z góry dziękuje
Poszukuje palca i kopułki takiej jak na zdjęciach- https://www.dropbox.com/sc/0pibfjheahj5 ... l5dvmS_Dfa
lub tutaj:
ftp://marm.pl/NISSAN%20PRIMERA/
rozebrałem wszystko jeszcze raz- problem jest na tyle, że nigdzie nie ma żadnych numerków ani na palcu ani na kopułce.
Jedyne co było to na kopułce jest napis "Nissan" oraz "Hitachi".
Przeszukałem połowę internetu i nadal nie moge nic znaleźć
Zaczynam się martwić, że będę musiał zmienić cały układ zapłonowy
PiterPL musisz wziac kopulke i palec i dobrac. W tym samym aucie moga byc wg katalogu 3 rózne
Sprobuj z tym: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/
Sprobuj z tym: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/
a sprobuj mu zdjąć trochę zapłonu, bo te strzały z wydechu jak i nie chętne wkręcanie się może być powodem kiepskiego paliwa... podczas przyśpieszania nie słychać dziwnego stuku z silnika? kable na pewno dobrze podpiełeś? nie pomyliłeś nic ? świece dobrane odpowiednie?
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Witam,
udało mi się- w jednym sklepie internetowym wyslalem zdjecia i ktoś z obsługi mi wynalazł co to za częsci: jakby ktoś miał podobny problem w przyszłości:
kopułka:Kopułka aparatu zapłonowego NISSAN - [K11041] wersja Hitachi
Palec: Palec aparatu zapłonowego - [51-0313/K23017]
Nie wiem czy nie powinienem nowegotematu założyć jak juz wiecie jestem tu nowy
Dzisiaj przyszło i odrazu zamontowałem - aczkolwiek wymiana w niczym nie pomogła wyminiłem już świece, kable, kopułke i palca i dalej przy opdalaniu mi spadają obroty do 0, i nie odpale autka bez wcisnietej nogi na gazie
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Możliwe że to krokowiec? Obroty falują ale w bardzo małym przedziale(700-800). Ewentualnie gdzie znaleźć silnik krokowy? bo nie mam pojęcia Dodatkowo zauważyłem, że już na nagrzanym silniku na 2- 3 biegu przy przyśpieszaniu obroty ok.1500-2000 szarpie autem.
Jest jeszcze jedna sprawa- szukając krokowca ściągnałem obudowe filtra powietrza i zaniepokoiła mnie jedna sprawa- mianowicie, rurka która idzie od obudowy filtra powietrza była "przymocowana" (nie wiem czy można to tak wogóle nazwać) do...(no własnie co to jest?-nawet nie wiem o co pytac w sklepie ) widać jakby było kawałek odłamane- na chwilę obecną przyłaczyłem tą rurke taśmą izolacyjna, aczkolwiek zdaje sobie sprawę ze to długo nie pociągnie, jeśli juz mi nie odpadło...- ale wolałbym tą częśc wymienić- no i najważniejsze pytanie, możliwe że mi auto nie chce odpalać przez to że (powietrze?) nie przepływa tak jak powinno? Poniżej zdjęcie(mam nadzieję że dodało):
http://imageshack.com/a/img537/7698/d516f8.jpg
@Boro1989 po zmianie palca i kopułki wygląda na to jakby "strzały" ustały, ale muszę to jeszcze zweryfikować(a nie miałem kiedy). Raczej to nie wina świec Co do paliwa- strzały były na gazie jak i na benzynie. Podczas przyśpieszenia nie słychać nic niepokojącego(no chyba że zacznie dławić autem
Kable raczej dobrze podpięte - ale jeszcze sprawdzę (ewentualnie zrobię zdjęcie), aczkolwiek zaczęło mi strzelać jakiś miesiąc po tym jak założyłem nowe kable i świece
udało mi się- w jednym sklepie internetowym wyslalem zdjecia i ktoś z obsługi mi wynalazł co to za częsci: jakby ktoś miał podobny problem w przyszłości:
kopułka:Kopułka aparatu zapłonowego NISSAN - [K11041] wersja Hitachi
Palec: Palec aparatu zapłonowego - [51-0313/K23017]
Nie wiem czy nie powinienem nowegotematu założyć jak juz wiecie jestem tu nowy
Dzisiaj przyszło i odrazu zamontowałem - aczkolwiek wymiana w niczym nie pomogła wyminiłem już świece, kable, kopułke i palca i dalej przy opdalaniu mi spadają obroty do 0, i nie odpale autka bez wcisnietej nogi na gazie
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Możliwe że to krokowiec? Obroty falują ale w bardzo małym przedziale(700-800). Ewentualnie gdzie znaleźć silnik krokowy? bo nie mam pojęcia Dodatkowo zauważyłem, że już na nagrzanym silniku na 2- 3 biegu przy przyśpieszaniu obroty ok.1500-2000 szarpie autem.
Jest jeszcze jedna sprawa- szukając krokowca ściągnałem obudowe filtra powietrza i zaniepokoiła mnie jedna sprawa- mianowicie, rurka która idzie od obudowy filtra powietrza była "przymocowana" (nie wiem czy można to tak wogóle nazwać) do...(no własnie co to jest?-nawet nie wiem o co pytac w sklepie ) widać jakby było kawałek odłamane- na chwilę obecną przyłaczyłem tą rurke taśmą izolacyjna, aczkolwiek zdaje sobie sprawę ze to długo nie pociągnie, jeśli juz mi nie odpadło...- ale wolałbym tą częśc wymienić- no i najważniejsze pytanie, możliwe że mi auto nie chce odpalać przez to że (powietrze?) nie przepływa tak jak powinno? Poniżej zdjęcie(mam nadzieję że dodało):
http://imageshack.com/a/img537/7698/d516f8.jpg
@Boro1989 po zmianie palca i kopułki wygląda na to jakby "strzały" ustały, ale muszę to jeszcze zweryfikować(a nie miałem kiedy). Raczej to nie wina świec Co do paliwa- strzały były na gazie jak i na benzynie. Podczas przyśpieszenia nie słychać nic niepokojącego(no chyba że zacznie dławić autem
Kable raczej dobrze podpięte - ale jeszcze sprawdzę (ewentualnie zrobię zdjęcie), aczkolwiek zaczęło mi strzelać jakiś miesiąc po tym jak założyłem nowe kable i świece
moze być wyciągniety łańcuch rozrządu.
pozatym poruszaj kablami przy aparacie, moze sie cos poluzowało na wtyczce i np kable od polozenia walka sie zapuśscily lub przytarły.
złap dobrą masę na kolektor ssacy
TPS warto sprawdzic
pozatym poruszaj kablami przy aparacie, moze sie cos poluzowało na wtyczce i np kable od polozenia walka sie zapuśscily lub przytarły.
złap dobrą masę na kolektor ssacy
TPS warto sprawdzic
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
mnie to wyglada na konczaca sie przeplywke. do tego wyczysc korkowca i powinno smigac !
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Właśnie nie bardzo wiem gdzie znajduje się silnik krokowy, niestety na weekendzie nie mialem za wiele czasu, a wiec jescze nic nie podziałałem, na chwilę obecną szukam tego zaworu podciśnienia- aczkolwiek w internecie wszystkie części które znajduje są albo do silnika 1.8 albo do Primer po lifcie, no nic liczę na to że jak pojeżdżę po szrotach to cos znajdę.
Dodatkowo wymieniłem filtr paliwa- oczywiscie nie pomogło aczkolwiek na pewno nie zaszkodziło
Dodatkowo wymieniłem filtr paliwa- oczywiscie nie pomogło aczkolwiek na pewno nie zaszkodziło