Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Pompa paliwa elektryczna P10

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

mariusz6793

[P10/WP10] Pompa paliwa elektryczna P10

Post autor: mariusz6793 » 2014-04-23, 09:31

Witam wszystkich.

Na początku napiszę o samochodzie: Nissan Primera P10 1.6 90KM sedan, na gaźniku.
Poprzednia pompa mechaniczna uległa uszkodzeniu, ale znalazłem niedrogą, a w miarę świeżą używaną i wymieniłem - działała przez jakieś 100-150km (odpalanie, krótkie przejażdżki). Paliwo zawsze było, przewody były zmienione, filterek również, smok wyczyszczony, no ale bywa - pech.

Teraz, żeby nie kupować kolejnej używanej (a na nową mnie po prostu nie stać) wymyśliłem, że spróbuję dokonać pewnej przeróbki. Otóż mam w planie zakupić elektryczną, zewnętrzną pompę paliwa oraz "odstojnik" http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4138909680 .
Gdzieś wyczytałem, że dołem wpuszcza się do tego paliwo, środkiem wypompowuje, a górnym przewodem wraca nadmiar do baku. Powrotu paliwa nie ma niestety zwykła elektryczna pompka, gaźnik z tego, co wiem też nie ma.
Wyżej wspomniane dwa elementy wpiąłbym tak jak na narysowanym "schemacie" :)
http://www.iv.pl/images/39332683254435722590.jpg
Zasilanie takiej pompy wziąłbym z przekaźnika PB/LPG. Pompa działałaby tylko po przełączeniu na PB.

Problem w tym, że nie wiem czy to zadziała jak myślę.
Poza tym nie wiem jakie ciśnienie, ile barów ma wytwarzać taki zamiennik, ponieważ nie wiem jakie ciśnienie było przy mechanicznej.
Gdyby ktoś potrafił rozwiać moje wątpliwości to byłbym wdzięczny.

Serdeczne dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2014-04-27, 15:40

Autodata mówi że ciśnienie paliwa w DS wynosi : 0,20 - 0,34 bar, i myśle ze najlepiej przy takiej przeróbce kupić pompe elektryczną niskocisnieniową, cos tego typu : http://allegro.pl/pompa-paliwa-niskocis ... 05483.html

Tylko jeszcze pytanie czy jak zamontujesz ją blisko baku to przy takiej odległosci nie spadnie cisnienie za nisko

mariusz6793

Post autor: mariusz6793 » 2014-04-27, 19:31

creativesb, dzięki za odzew.
Pompę zamierzam wpiąć w okolice oryginalnej - mechanicznej.
Pytanie tylko czy przelew będzie działał według mojego pomysłu.
A może w ogóle nie będzie potrzebny? Może spali tyle ile poda taka niskociśnieniowa pompa...

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2014-04-27, 19:44

hmm.. a jeździsz ogolnie na benzynie czy tylko do odpalania ?bo widze B+G

[ Dodano: 2014-04-27, 20:58 ]
zobacz, znalazłem gdzieś ze można to rozwiązać w prosty sposób tylko mając taki trójnik, i do tego mniejszego końca podłączasz powrót, powinno działać

http://p.alejka.pl/i2/p_new/51/36/trojn ... 6a_0_b.jpg

mariusz6793

Post autor: mariusz6793 » 2014-04-27, 19:59

Na PB raczej rzadko, ale jeżdżę.
Szkoda mi silnika tak cały czas na LPG, trzeba mu czasem etylinki :)
Odpalanie praktycznie zawsze na PB.

Edit: Ten trójnik to zdaje się coś takiego jak ten element z mojego pierwszego postu, a zawsze trochę mniej dodatków pod maską :)
Ostatnio zmieniony 2014-04-27, 20:08 przez mariusz6793, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2014-04-27, 20:05

http://www.mowad.tuning.opole.pl/powrotpaliwa.jpg
Akurat nie związany z tym silnikiem ale wiadomo o co chodzi, potem podłączasz najlepiej przez przekaźnik do włącznika lpg żeby pompa nie chodziła gdy jeździsz na gazie, bo elektrozawór pewnie jest też, jak coś nie wiesz to narysuje ci jakiś schemat

mariusz6793

Post autor: mariusz6793 » 2014-04-27, 20:14

Już łapię mniej więcej o co chodzi.
Tylko muszę ogarnąć jak to podłączyć, żeby nie chodziło cały czas tylko po przełączeniu na PB. Nie mam przed sobą otwartej maski, ale jak już otworzę to będzie prościej.

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2014-04-27, 20:23

Najpierw zobacz czy to w ogóle bedzie chodzić a potem reszta to już formalność :)

mariusz6793

Post autor: mariusz6793 » 2014-04-27, 20:30

Najpierw muszę kupić pompę elektryczną i trójnik, bo póki co mam tylko dwie zdechnięte mechaniczne.
Sprawdzić mogę na krótko, ale jak masz pomysł jak się wgryźć w zasilanie takiej pompki to jestem otwarty na propozycje :)

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2014-04-27, 20:46

Masz tam napewno elektrozawór za, albo przed pompą paliwa( podejrzewam ze może być przed pompą i ona się uszkadza bo chodzi na sucho ) i można by spróbować pompę podłączyć przez przekaźnik i sygnał zamykający elektrozawór wyłączał by pompę, chociaż jest trochę na odwrót ale trzeba by przemyślec dokładniej..:)

mariusz6793

Post autor: mariusz6793 » 2014-04-27, 20:53

Uszkadza się, bo mam pecha.
Miałem ze 30 litrów i też #$uj strzelił pompę.
Po skompletowaniu części liczę na dalszą pomoc (jeśli coś będzie nie tak, tfu!) :D
W każdym bądź razie dzięki wielkie za pomoc. <piwo>

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2014-04-27, 20:57

no ok jak cos pisz tu albo pw

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”