Check Engine i kod 18
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Check Engine i kod 18
Witam. Ostatnio jadąc do pracy zauważyłem że zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE. Jechałem z nią ok 5 km po czym zgasła. Pomyslałem że może jakieś styki się zacięły i błąd się pojawil. Jednak wczoraj podczas dalszej podróży (ok 150 km) Check się zapalił i już nie zgasł,za to pojawiły się objawy- podczas jazdy na wyższych obrotach nic się nei dzieje ale gdy nagle z 3 tys obr zrzuce na luz silnik jakby na chwile stracił paliwo i obroty spadają do ok 600 po czym wzrastają do 950 i jest już ok. Pomyslałem że coś może na wtryski siadło więc ekspresówka i przegoniłem silnik przez 5 km jadąc 160 km/h po czym kontrolka zgasła
I już się nie zapaliła. Po powrocie do domu wziąłem spinacz i na zworkę podłączyłem i kontrolka check'a pokazała błąd 18 czyli "elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa" Jednak mi się wydaję że problemem jest filtr paliwa który z tego co wiem nie był już długo wymieniany a i mi to jakoś umknęło nie wiadomo czemu. Co o tym myślicie?? Pozdrawiam.
I już się nie zapaliła. Po powrocie do domu wziąłem spinacz i na zworkę podłączyłem i kontrolka check'a pokazała błąd 18 czyli "elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa" Jednak mi się wydaję że problemem jest filtr paliwa który z tego co wiem nie był już długo wymieniany a i mi to jakoś umknęło nie wiadomo czemu. Co o tym myślicie?? Pozdrawiam.
Check engine podczas jazdy = błąd i przejście kompa w tryb awaryjny nie pozwalający na uszkodzenie silnika. Jakie paliwo lejesz?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Wiesz co, mam mieszane uczucia co do tego paliwa... Tankowałem i tu i na Lotosie i stwierdzam, że na lotosie mają lepsze paliwo. Może różnicy w zachowaniu pojazdu po wciśnięciu gazu nie ma, ale jest kolosalna różnica w spalaniu. Potrafił nawet do pół litra swego czasu zjeść więcej. Teraz nie wiem jak jest z tym paliwem, bo tylko na lotosie leję i nigdy jeszcze nie miałem problemu z układem zasilania. Kolega kiedyś tankował opla corsę 1.7d na bliskiej (i tylko tam) to zatarła mu się pompa. Podobno pompiarz stwierdził, że to paliwo na którym jeździł było "strasznie suche" (cokolwiek miałoby to w jego znaczeniu oznaczać) i zdechło.Mateusz_P11_144 pisze:Eko diesel z Bliskiej
Przeważnie jeśli zapchany filtr jest to wywala błąd 21 i wtedy się go "odwadnia". Jeśli nie był dawno wymieniany, warto jednak wydać parę zł.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
u mnie w mieście jest tylko bliska i orlen
a różnica pomiędzy tymi stacjami to prawie 13 gr
Dodając do tego promocje 10 gr na litrze przy placeniu gotówka to sie robi już 23 grosze na litrze
a ja zawsze tankuje do pełna 60 l, czyli prosty rachunek, 12 zł czyli 2 i pół l paliwa gratis
Ale mozliwe że cośw tym paliwie jest bo jak jeździłem moim w trasy do Poznania to tankowałem tylko na Shell'u i silnik wyraźnie lepiej pracował
Dzisiaj zamówiłem filterek jutro do odbioru
[ Dodano: 2012-09-21, 22:53 ]
Niestety wymiana filtra nie pomogła. Kod 18 dalej się pokazuje. Próba teraz z Mixolem do paliwa
może się nastawnik "odetka" i zacznie normalnie działać.
A jesli nie to trzeba będzie kupić z VW 1.9 TDI, przylutować wtyczkę i jazda
Ktoś ma jeszcze jakieś propozycje?
a różnica pomiędzy tymi stacjami to prawie 13 gr
Dodając do tego promocje 10 gr na litrze przy placeniu gotówka to sie robi już 23 grosze na litrze
a ja zawsze tankuje do pełna 60 l, czyli prosty rachunek, 12 zł czyli 2 i pół l paliwa gratis
Ale mozliwe że cośw tym paliwie jest bo jak jeździłem moim w trasy do Poznania to tankowałem tylko na Shell'u i silnik wyraźnie lepiej pracował
Dzisiaj zamówiłem filterek jutro do odbioru
[ Dodano: 2012-09-21, 22:53 ]
Niestety wymiana filtra nie pomogła. Kod 18 dalej się pokazuje. Próba teraz z Mixolem do paliwa
może się nastawnik "odetka" i zacznie normalnie działać.
A jesli nie to trzeba będzie kupić z VW 1.9 TDI, przylutować wtyczkę i jazda
Ktoś ma jeszcze jakieś propozycje?
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
MichałB86, 2.0 TD 90 KM
Powiem tak,Mieszanka z oleji zrobiona i na 25 litrów ON zatankowanego na Shellu dolałem póltorej litra oleju silnikowego.
W pracy silnika brak jakichkolwiek zmian za to efekt widoczny. Po ok 30 KM zauważyłem brak zacinania się suwaka oraz normalna pracę nastawnika. Fakt zaciął się jeszcze kilka razy ale po całym dniu jeżdżenia stało się to tylko 2 razy a zrobiłem dzisiaj ponad 250 kilometrów.
Czyli olej zadziałał
Powiem tak,Mieszanka z oleji zrobiona i na 25 litrów ON zatankowanego na Shellu dolałem póltorej litra oleju silnikowego.
W pracy silnika brak jakichkolwiek zmian za to efekt widoczny. Po ok 30 KM zauważyłem brak zacinania się suwaka oraz normalna pracę nastawnika. Fakt zaciął się jeszcze kilka razy ale po całym dniu jeżdżenia stało się to tylko 2 razy a zrobiłem dzisiaj ponad 250 kilometrów.
Czyli olej zadziałał
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Zostaje czyszczenie czujnika HDK albo wymiana popy. Podobno czyszczenie jest doraźne. Przeczytaj to napewno pomoże http://www.autoexpert.pl/artykul_479.html
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Przeczytałem skrupulatnie od akapitu do akapitu
U mnie obroty jednak nie falują lecz jedynie spadaja podczas szybkiego dodania gazu
nastawnik,jeśli bedzie nadal tak świrował to bede musiał odddąc pompę do mechanika który obejrzy to i coś poradzi. Rozebrać nastawnik i "rozruszać" dozator jestem w stanie samemu ale wejść w sam nastawnik to już się za to nie wezmę
U mnie obroty jednak nie falują lecz jedynie spadaja podczas szybkiego dodania gazu
nastawnik,jeśli bedzie nadal tak świrował to bede musiał odddąc pompę do mechanika który obejrzy to i coś poradzi. Rozebrać nastawnik i "rozruszać" dozator jestem w stanie samemu ale wejść w sam nastawnik to już się za to nie wezmę
To radze podjechać do tego mechanika jak najszybciej. Silniki 2.0 TD lubią być zadbane. Mam nadzieje że pomogłemMateusz_P11_144 pisze:Przeczytałem skrupulatnie od akapitu do akapitu
U mnie obroty jednak nie falują lecz jedynie spadaja podczas szybkiego dodania gazu
nastawnik,jeśli bedzie nadal tak świrował to bede musiał odddąc pompę do mechanika który obejrzy to i coś poradzi. Rozebrać nastawnik i "rozruszać" dozator jestem w stanie samemu ale wejść w sam nastawnik to już się za to nie wezmę
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Wszystko ustało
Ani kontrolka sie nie zapala ani obroty nie falują. Silnik chodzi jak kiedyś bez jakichkolwiek objawów. Check się nie zapala a to wszystko po wyczyszczeniu WD40 styków z pompy oraz nastawnika.
[ Dodano: 2012-10-17, 00:18 ]
Witam po przerwie. Niestety problemów z HDK ciąg dalszy.
Nic nie dało wyciągnięcie,wyczyszczenie oraz rozruszanie pierścienia z pompy. Dodam że był on wyjątkowo czysty w środku. Jedynie drobniutki szlam w kilku miejscach. Pierścien był trochę zastygnięty. Wszystko złożone,podpięte do kompa i ustawiona dawka paliwa. I niestety dalej to samo
Dodam że od tamtego czasu spalanie mi wzrosło do 8 l/100 a cały czas miałem 6 a w trasie poniżej.
Znalazłem takie oto coś na alledrogo.pl:
http://allegro.pl/nastawnik-hdk-do-niss ... 09732.html
Czy warto w to inwestować czy pozostaje nowy za ponad 1200 zł??Miał ktos już taki regenerowany?
Proszę o pomoc bo powoli nie wiem już co robić.
[ Dodano: 2012-10-23, 23:01 ]
Widzę że temat umarł...
Ani kontrolka sie nie zapala ani obroty nie falują. Silnik chodzi jak kiedyś bez jakichkolwiek objawów. Check się nie zapala a to wszystko po wyczyszczeniu WD40 styków z pompy oraz nastawnika.
[ Dodano: 2012-10-17, 00:18 ]
Witam po przerwie. Niestety problemów z HDK ciąg dalszy.
Nic nie dało wyciągnięcie,wyczyszczenie oraz rozruszanie pierścienia z pompy. Dodam że był on wyjątkowo czysty w środku. Jedynie drobniutki szlam w kilku miejscach. Pierścien był trochę zastygnięty. Wszystko złożone,podpięte do kompa i ustawiona dawka paliwa. I niestety dalej to samo
Dodam że od tamtego czasu spalanie mi wzrosło do 8 l/100 a cały czas miałem 6 a w trasie poniżej.
Znalazłem takie oto coś na alledrogo.pl:
http://allegro.pl/nastawnik-hdk-do-niss ... 09732.html
Czy warto w to inwestować czy pozostaje nowy za ponad 1200 zł??Miał ktos już taki regenerowany?
Proszę o pomoc bo powoli nie wiem już co robić.
[ Dodano: 2012-10-23, 23:01 ]
Widzę że temat umarł...