Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Problem - falujące obroty , nawet gaśnięcie

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

[P10/WP10] Problem - falujące obroty , nawet gaśnięcie

Post autor: Maniek-ol » 2010-05-05, 22:43

Mojej żony primera od pewnego czasu jakoś dziwnie się zachowuje. Falują obroty w stronę dołu nawet do momentu gaśnięcia. Już ma dość ,nie wiem co może być ? Problem mija gdy wypnę wtyczkę przepływomierza powietrza. Dzieje się tak na benzynie i na gazie. Po podłączeniu do komputera błędów brak. Po zmierzeniu przepływomierza miernikiem pracuje w swoim zakresie. Może ktoś miał już taki przypadek i wie co może być. Przepustnica też była czyszczona. Nie mam już pomysłów.
Primera P10 1,6 1995 rok , na wielopunkcie.
Ostatnio zmieniony 2010-05-05, 22:56 przez Maniek-ol, łącznie zmieniany 1 raz.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-05-06, 09:39

Maniek-ol, było już przerabiane wiele razy - poszukaj.
Wyczyść też silnik krokowy. Jeżeli możesz - masz od kogo to podmień przepływkę i sprawdź jak chodzi na "nowej".
Przy jakich obrotach mierzyłeś przepływkę - może jednak ona jest zepsuta.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

żyzny

Post autor: żyzny » 2010-05-06, 10:16

Maniek-ol, u mnie było podobnie, komputer nie pokazywał awarii przepływki, a po wymianie na nową wszystko wróciło do normy. Buli dobrze radzi podmień przepływkę i sprawdź.

Awatar użytkownika
fago2002
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2009-12-25, 11:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: fago2002 » 2010-05-09, 21:26

sonda tez moze pierdzielic...Zobcz moze gdzies urwala kable ;/?
Drifting Nissanem Silvia s14 350HP

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-06-24, 20:46

Odświeżę temat.
Wymieniłem całą przepustnicę razem z przepływką , czujnik temperatury OK , sonda OK. Dalej to samo , już nie mam pomysłów. Co może jeszcze być ?
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-06-24, 21:17

Krokowca sprawdzałeś?

Kod: Zaznacz cały

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p10e/1995_7/type_135/fuel_and_engine_control/throttle_chamber/

Element nr.7 wiadomo krokowiec a co to jest 14/16? coś więcej 1.6 odpowiada za wolne obroty?Sprawdź w manualu jakie oporności powinien mieć silniczek krokowy i też zmierz bo to, że się nie zacina to jeszcze nic nie znaczy.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
lisek
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
Lokalizacja: Kielce / Warszawa
Kontakt:

Post autor: lisek » 2010-06-25, 07:57

W moim 1.6 problem wystąpił dwa razy - 1raz skończyło się na wymianie ECU, bo on winił, za drugim razem trzeba było dokładnie wyczyścic przepustnice. Spróboj troche podkręcic obroty, może przestanie sie dławic a żona będzie mogła w miare normalnie jeździc do czasu aż nie wykryjesz usterki.
Aktualnie VW Jetta 1.9D 2006r

A wcześniej P10 95" 1.6, i N14 1.4 94"

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-06-25, 21:45

Na razie dzięki , będę kombinował dalej. Na początek zrobię kąpiel przepustnicy.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
qwasar
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: qwasar » 2010-07-12, 13:48

Tak z ciekawości, problem zniknął?

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-07-12, 14:13

Jeszcze nie , jestem na urlopie.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
qwasar
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: qwasar » 2010-07-12, 15:09

To napisz jak ci się już uda usunąć problem.

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-08-03, 21:47

Maniek a może ECU masy gdzieś gubi lub małe spięcie sięrobi?w tym wieku to już róźne rzeczy się dzieją
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
tojanissan
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2010-03-22, 21:54
Lokalizacja: Szczecin-pomorzany

Post autor: tojanissan » 2010-08-04, 15:26

przepraszam że z innej beczki :) ale Primera P10 ma komputer ? i ktory mozna jeszcze gdzies podlaczyc? i sprawdzic jakies bledy? jestem zaskoczony:) jezeli tak koniecznie powiedzcie gdzie :)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-08-04, 21:40

tojanissan, komputer masz miedzy nogami pasażera i kierowcy , pod nagrzewnicą. A podłączyć się możesz przy bezpiecznikach , tam jest gniazdo diagnostyczne.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-08-20, 07:04

Sprawdź dokładnie masę, w mojej byłej P10 też miałem takie manewry, nawet wymieniłem ten element termiczny w gaźniku i jakiś czas był spokój. Po sprawdzeniu masy dałem jeszcze jedną dodatkową miedzy silnik a blachę i aku i problem nie powrócił aż do czasu rozstania z primą.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”