Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Koło pasowe / napęd klimatyzacji

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
nicchi
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2010-02-19, 17:48
Lokalizacja: Warszawa

[P11/WP11] Koło pasowe / napęd klimatyzacji

Post autor: nicchi » 2010-04-05, 22:26

Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem - robi się ciepło, więc przydałaby się klimatyzacja, niestety kompresor się nie włącza. Przy wymianie rozrządu zdjąłem koło pasowe i okazało się, że zewnętrzne z trzech połączonych kół przeznaczone do napędu klimy jest dość luźne i można nim obracać. Czy tam jest jakieś sprzęgło wiskotyczne które mi się uszkodziło? Czy też napęd klimy jest rozwiązany w jeszcze inny sposób? Nie spotkałem się do tej pory z czymś takim. W P10 klimy nie miałem, a w Toyotach i Roverach wszystko było "zwyczajne" - koło pasek drugie koło i klima działa.
Będę dźwięczny za podpowiedzi! :)

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-04-06, 02:56

Dokładnie od strony praktycznej to na tym się nie znam ale na forum ludzie pisali że w tym kole pasowym jest jakieś sprzęgło elektromagnetyczne. Koło pasowe kręci się zawsze gdy jest włączony silnik a sprężarka klimy pracuje tylko wtedy gdy włączysz klimę. I tu jest kilka ciekawostek :lol:
1) sprężarka klimy nie pracuje w trybie ciągłym (jakiś automacik ją załącza i wyłącza w zależności od tego jak masz ustawione pokrętła nawiewu i temperatury)
2)sprężarka klimy nie włączy się gdy jest zbyt mało czynnika chłodzącego w układzie.
Reasumując (fajne słowo :mrgreen: ) : to normalne że przy wyłączonym silniku to koło pasowe nie stawia oporów. Mam też nadzieję że wypowiedzą się ci ludzie którzy znają temat od strony praktycznej. :-D

Awatar użytkownika
nicchi
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2010-02-19, 17:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nicchi » 2010-04-06, 21:11

Zgadza się, ale piszesz raczej o kole pasowym na kompresorze i tam faktycznie jest tak, że koło się kręci luźno, a w momencie uruchomienia klimatyzacji zapina się to sprzęgło i sprężarka pracuje. U mnie się jednak kręci koło pasowe na wale i nie mam pojęcia czy "ten typ tak ma" czy coś jest uszkodzone...

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-04-06, 21:44

nicchi, możesz dokładniej opisać jak kręci się koło na wale ? To jest coś dziwnego , bo koło nie powinno się kręcić jak wał stoi.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-04-06, 22:05

Cykl sprężarki może być cały czas załączony jak jest mało czynnika lub sprzęgło elektromagnetyczne jest podłączone na krótko.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
nicchi
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2010-02-19, 17:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nicchi » 2010-04-07, 17:26

Maniek-ol pisze:nicchi, możesz dokładniej opisać jak kręci się koło na wale ? To jest coś dziwnego , bo koło nie powinno się kręcić jak wał stoi.
Koło jest potrójne - na jednym jest alternator, na drugim wspomaganie, a na trzecim - zewnętrznym klimatyzacja i to koło jest minimalnie luźne i może się kręcić (choć z pewnym oporem) względem osi wału i dwóch pozostałych kół. Nie wiem czy był tam jakiś rodzaj sprzęgła który się uszkodził czy jeszcze co się tam mogło stać.

ring_s
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-07-29, 17:40
Lokalizacja: Łomża

Post autor: ring_s » 2010-07-29, 20:56

Masz uszkodzone koło pasowe na wale korbowym. Miałem to samo tylko u mnie objawiało się to tym że strasznie piszczało to kółko, i były dwa zespolone a nie trzy. W końcu miałem taki luz że mi pasek spadał.

Sprawdź czy na odpalonym silniku kręci się ten pasek klinowy, jeżeli tak to czy jak klimę włączasz to się dalej kręci czy się zatrzymuje. Z drugiej strony to powinieneś to słyszeć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”