[P11/WP11] Koło pasowe / napęd klimatyzacji
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Koło pasowe / napęd klimatyzacji
Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem - robi się ciepło, więc przydałaby się klimatyzacja, niestety kompresor się nie włącza. Przy wymianie rozrządu zdjąłem koło pasowe i okazało się, że zewnętrzne z trzech połączonych kół przeznaczone do napędu klimy jest dość luźne i można nim obracać. Czy tam jest jakieś sprzęgło wiskotyczne które mi się uszkodziło? Czy też napęd klimy jest rozwiązany w jeszcze inny sposób? Nie spotkałem się do tej pory z czymś takim. W P10 klimy nie miałem, a w Toyotach i Roverach wszystko było "zwyczajne" - koło pasek drugie koło i klima działa.
Będę dźwięczny za podpowiedzi!
Będę dźwięczny za podpowiedzi!
Dokładnie od strony praktycznej to na tym się nie znam ale na forum ludzie pisali że w tym kole pasowym jest jakieś sprzęgło elektromagnetyczne. Koło pasowe kręci się zawsze gdy jest włączony silnik a sprężarka klimy pracuje tylko wtedy gdy włączysz klimę. I tu jest kilka ciekawostek
1) sprężarka klimy nie pracuje w trybie ciągłym (jakiś automacik ją załącza i wyłącza w zależności od tego jak masz ustawione pokrętła nawiewu i temperatury)
2)sprężarka klimy nie włączy się gdy jest zbyt mało czynnika chłodzącego w układzie.
Reasumując (fajne słowo ) : to normalne że przy wyłączonym silniku to koło pasowe nie stawia oporów. Mam też nadzieję że wypowiedzą się ci ludzie którzy znają temat od strony praktycznej.
1) sprężarka klimy nie pracuje w trybie ciągłym (jakiś automacik ją załącza i wyłącza w zależności od tego jak masz ustawione pokrętła nawiewu i temperatury)
2)sprężarka klimy nie włączy się gdy jest zbyt mało czynnika chłodzącego w układzie.
Reasumując (fajne słowo ) : to normalne że przy wyłączonym silniku to koło pasowe nie stawia oporów. Mam też nadzieję że wypowiedzą się ci ludzie którzy znają temat od strony praktycznej.
Zgadza się, ale piszesz raczej o kole pasowym na kompresorze i tam faktycznie jest tak, że koło się kręci luźno, a w momencie uruchomienia klimatyzacji zapina się to sprzęgło i sprężarka pracuje. U mnie się jednak kręci koło pasowe na wale i nie mam pojęcia czy "ten typ tak ma" czy coś jest uszkodzone...
nicchi, możesz dokładniej opisać jak kręci się koło na wale ? To jest coś dziwnego , bo koło nie powinno się kręcić jak wał stoi.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Koło jest potrójne - na jednym jest alternator, na drugim wspomaganie, a na trzecim - zewnętrznym klimatyzacja i to koło jest minimalnie luźne i może się kręcić (choć z pewnym oporem) względem osi wału i dwóch pozostałych kół. Nie wiem czy był tam jakiś rodzaj sprzęgła który się uszkodził czy jeszcze co się tam mogło stać.Maniek-ol pisze:nicchi, możesz dokładniej opisać jak kręci się koło na wale ? To jest coś dziwnego , bo koło nie powinno się kręcić jak wał stoi.
Masz uszkodzone koło pasowe na wale korbowym. Miałem to samo tylko u mnie objawiało się to tym że strasznie piszczało to kółko, i były dwa zespolone a nie trzy. W końcu miałem taki luz że mi pasek spadał.
Sprawdź czy na odpalonym silniku kręci się ten pasek klinowy, jeżeli tak to czy jak klimę włączasz to się dalej kręci czy się zatrzymuje. Z drugiej strony to powinieneś to słyszeć.
Sprawdź czy na odpalonym silniku kręci się ten pasek klinowy, jeżeli tak to czy jak klimę włączasz to się dalej kręci czy się zatrzymuje. Z drugiej strony to powinieneś to słyszeć.