[P/WP11.144] Olej i dymek z odmy CD20T
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Olej i dymek z odmy CD20T
Hej, potrzebuje pomocy z odmą. Żyga olejem miedzy pokrywą a odmą. Czy tam jest jakaś uszczelka, oring, czy może wymienia się całą odme?
Nie rozkręcalem tego jeszcze bo auto stoi na parkingu firmowym i nie wiem czy jak rozkręce bez części to czy skrece to spowrotem, chodzi o nie pogorszenie sytuacji bez zamiennika w ręku.
Później postaram się wrzucić fotki.
P. S. Chyba szykuje się gruby remont, bo troche żyga i dymi mi też z bagnetu.
Nie rozkręcalem tego jeszcze bo auto stoi na parkingu firmowym i nie wiem czy jak rozkręce bez części to czy skrece to spowrotem, chodzi o nie pogorszenie sytuacji bez zamiennika w ręku.
Później postaram się wrzucić fotki.
P. S. Chyba szykuje się gruby remont, bo troche żyga i dymi mi też z bagnetu.
Dymienie z bagnetu, to zły znak, ale nie ma co przesądzać. Odma jest na uszczelce jak dobrze pamiętam gumowej, spróbuj rozebrać i zobaczyć czy nie jest zatkana, w moim cd20t też zaczęło się pocić pod odmą ale po rozebraniu i złożeniu przestało.
A co do dymienia z odmy i bagnetu, olej pobiera? Pali jak? Dymi? Moc ma?
A co do dymienia z odmy i bagnetu, olej pobiera? Pali jak? Dymi? Moc ma?
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Dziękuje Panowie za odpowiedzi.
Z tym braniem oleju to trochę dziwna historia. Wcześniejszy właściciel zalał go 15w40, ja po kupnie zalałem 10w40 (motul). Olej bierze przy agresywnej jeździe na krótszych dystansach, gdy jadę daleko, mogę go cisnać 150 km/h i nie bierze. Dymi na wolnych obrotach przy zimnym tylko na początku gdy zimny lub gdy mocno depne na rozgrzanym. Gdy sie rozgrzeje, to dymek jest na wolnych obrotach, malutki, ale jednak jest. Moc ma, niby 90 koników ale idzie elegancko (jak by to nie ten silnik muł co opisują czasem chłopaki na forum, może dlatego tak go lubię).
Czy winne mogą być pierścienie na tlokach? Remont jest kłopotliwy w tym motorze?
Zmiana oleju na 15w chyba nie pomoże?
Przebieg prawie 250 tyś.
Rozbióre odme gdy wrócę do domu w sobotę rano, teraz w trasie jestem (oczywiście nie nissanem).
Z tym braniem oleju to trochę dziwna historia. Wcześniejszy właściciel zalał go 15w40, ja po kupnie zalałem 10w40 (motul). Olej bierze przy agresywnej jeździe na krótszych dystansach, gdy jadę daleko, mogę go cisnać 150 km/h i nie bierze. Dymi na wolnych obrotach przy zimnym tylko na początku gdy zimny lub gdy mocno depne na rozgrzanym. Gdy sie rozgrzeje, to dymek jest na wolnych obrotach, malutki, ale jednak jest. Moc ma, niby 90 koników ale idzie elegancko (jak by to nie ten silnik muł co opisują czasem chłopaki na forum, może dlatego tak go lubię).
Czy winne mogą być pierścienie na tlokach? Remont jest kłopotliwy w tym motorze?
Zmiana oleju na 15w chyba nie pomoże?
Przebieg prawie 250 tyś.
Rozbióre odme gdy wrócę do domu w sobotę rano, teraz w trasie jestem (oczywiście nie nissanem).
W turbodieslu olej 15w40 nie ma prawa istnieć
Wymiana pierścieni według mnie nie ma sensu, cylinder wypracowując się robi się elipsą więc nowe pierścienie na chwilę może pomogą.
Dymi ale na jaki kolor?
Jednak nie wiadomo jak dużo tego dymu z odmy, bo para ma prawo tam istnieć
Proponowałbym jezdzić i obserwować sytuację
Wymiana pierścieni według mnie nie ma sensu, cylinder wypracowując się robi się elipsą więc nowe pierścienie na chwilę może pomogą.
Dymi ale na jaki kolor?
Jednak nie wiadomo jak dużo tego dymu z odmy, bo para ma prawo tam istnieć
Proponowałbym jezdzić i obserwować sytuację
Ja bym 5W wrócił
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Że co? Ja jakoś przy 250kkm zmieniałem z 10W na 5W, teraz mam prawie 300kkmajsik pisze:(...) janusz, Nie będzie za rzadki 5 w? Trochę ma już nalatane 250k. (...)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Toudi1995, zapomniałeś o jednym - lać dobrą oliwę
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zrobiłem Panowie
Było trzech winowajców, uszczelka odmy, uszczelka bagnetu i ja, bo dolałem mu za dużo oleju... ale po kolei.
Gdy silnik zimny, po odpaleniu wydobywał się dym/para (w skali gęstości i ilości od 1 do 10 to 3) z pod uszczelki odmy, oraz trochę z bagnetu. Sączył się również olej z uszczelki odmy, a bagnet po dłuższej i ostrej jeździe był upaćkany.
Winna była gumowa uszczelka, która jest kołnierzem rurki wchodzącej w pokrywę. Po prostu ze starości się odkształciła i zrobiła się szczelina od strony grodziowej do tego doszło moje deptanie.
Odma http://imgbox.com/lmqj6Sdd
Odma rozszczelniona http://imgbox.com/LiocRRFj
Odma wyjęta http://imgbox.com/OztoAuPD
Nowego kołnierza/uszczelki nie dostałem w sklepie moto, a autoryzowany serwis sobie podarowałem. Założyłem 2 gumowe oringi, odporne na wysoką temperaturę, które włożyłem na ten kołnierz między odmę a pokrywę.
Odma uszczelniona http://imgbox.com/xVtb9X7V
Do tego uszczelka bagnetu, a mianowicie brak jej połowy(!). Używany bagnet z uszczelką w doskonałym stanie kupiłem na szrocie. Mieli tylko z oznaczeniem 57J01 od nissanowskiego diesla, silnik podobny, ale to raczej nie był CD20T, mój uszkodzony bagnet ma symbol 2J601. Nowy bagnet w porównaniu do starego przekłamuje o jakieś 2-3 milimetry, także będę musiał zamienić końcówki (rączki) które są znitowane na szczęście dopiero po uszczelce.
Stary bagnet z uszkodzoną uszczelką http://imgbox.com/jpQGr54K
W nagrodę, dostałem od swojej Primerki to co zawsze, czyli bezproblemową jazdę + brak choinki na desce
Brak choinki http://imgbox.com/0hXmVcvZ
Zdaję sobie sprawę, że silnik ma jakieś przedmuchy i jest parę rzeczy do zrobienia, ale tak jak pisał Toudi, nie ma sensu wpadać w koszty na ten moment. Jeździć jeździ, nie zawodzi i nie zdradza więc trzeba się cieszyć, użytkować i obserwować.
Mam pytanie jeszcze do was, jaki olej polecacie z 5w i 10w do tego traktora, ale poczytam forum i najwyżej zapytam się w innym temacie, żeby offtopu nie robić. Rano jak całkowicie ostygnie po dzisiejszych wojażach próba generalna, jak nic nie napiszę, znaczy, że Traktor śmiga gdzieś po szosach a ja razem z nim. Hej!
Pozdrawiam serdecznie i dzięki za pomoc.
[ Dodano: 2016-02-06, 14:09 ]
Zapomniałem dodać, gdy silnik był już ciepły, i przejechałem pare km, to nie było żadnego dymku z pod uszkodzonej uszczelki odmy.
Było trzech winowajców, uszczelka odmy, uszczelka bagnetu i ja, bo dolałem mu za dużo oleju... ale po kolei.
Gdy silnik zimny, po odpaleniu wydobywał się dym/para (w skali gęstości i ilości od 1 do 10 to 3) z pod uszczelki odmy, oraz trochę z bagnetu. Sączył się również olej z uszczelki odmy, a bagnet po dłuższej i ostrej jeździe był upaćkany.
Winna była gumowa uszczelka, która jest kołnierzem rurki wchodzącej w pokrywę. Po prostu ze starości się odkształciła i zrobiła się szczelina od strony grodziowej do tego doszło moje deptanie.
Odma http://imgbox.com/lmqj6Sdd
Odma rozszczelniona http://imgbox.com/LiocRRFj
Odma wyjęta http://imgbox.com/OztoAuPD
Nowego kołnierza/uszczelki nie dostałem w sklepie moto, a autoryzowany serwis sobie podarowałem. Założyłem 2 gumowe oringi, odporne na wysoką temperaturę, które włożyłem na ten kołnierz między odmę a pokrywę.
Odma uszczelniona http://imgbox.com/xVtb9X7V
Do tego uszczelka bagnetu, a mianowicie brak jej połowy(!). Używany bagnet z uszczelką w doskonałym stanie kupiłem na szrocie. Mieli tylko z oznaczeniem 57J01 od nissanowskiego diesla, silnik podobny, ale to raczej nie był CD20T, mój uszkodzony bagnet ma symbol 2J601. Nowy bagnet w porównaniu do starego przekłamuje o jakieś 2-3 milimetry, także będę musiał zamienić końcówki (rączki) które są znitowane na szczęście dopiero po uszczelce.
Stary bagnet z uszkodzoną uszczelką http://imgbox.com/jpQGr54K
W nagrodę, dostałem od swojej Primerki to co zawsze, czyli bezproblemową jazdę + brak choinki na desce
Brak choinki http://imgbox.com/0hXmVcvZ
Zdaję sobie sprawę, że silnik ma jakieś przedmuchy i jest parę rzeczy do zrobienia, ale tak jak pisał Toudi, nie ma sensu wpadać w koszty na ten moment. Jeździć jeździ, nie zawodzi i nie zdradza więc trzeba się cieszyć, użytkować i obserwować.
Mam pytanie jeszcze do was, jaki olej polecacie z 5w i 10w do tego traktora, ale poczytam forum i najwyżej zapytam się w innym temacie, żeby offtopu nie robić. Rano jak całkowicie ostygnie po dzisiejszych wojażach próba generalna, jak nic nie napiszę, znaczy, że Traktor śmiga gdzieś po szosach a ja razem z nim. Hej!
Pozdrawiam serdecznie i dzięki za pomoc.
[ Dodano: 2016-02-06, 14:09 ]
Zapomniałem dodać, gdy silnik był już ciepły, i przejechałem pare km, to nie było żadnego dymku z pod uszkodzonej uszczelki odmy.
Toudi1995, dzięki serdeczne na prawdę byłem przerażony, myślałem, że motor już kaput. Na początku marca (po 10, czyli matki boskiej pieniężnej), gdy dodatnie temperatury się utrzymają, zabieram się za odświeżanie komory silnika z Twojego poradnika. Następnie po 10 lutym zmienię mu turbo, bo węże się pocą u góry i na dole. A olej spróbuję teraz valvoline 10w. A co mi tam, w końcu ciężko pracuje (nissan oczywiście hehe).
P. S. Piękny Saab, póła opada
P. S. Piękny Saab, póła opada
ajsik, odpuść sobie Valvo....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
ajsik, jak coś to pisz do Gawła, będziesz miał olej Millersa w dobrej cenie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Oki, teraz czytam stronkę www Millersa.
Cytat z niej: "...Istniejemy od 1887 roku, a nasze środki smarne powstają w Brighouse w Anglii..."
Nieźle.
[ Dodano: 2016-02-07, 12:13 ]
To mi wyszło ze stronki Millers'a:
Category: Cars
Make: Nissan (EU)
Model: Primera (1990 - 2008)
Type: Primera 2.0 TD (2000 - 2002)
Engine CD 20T
Capacity : Capacity 5,1 litre
: Filter Capacity 0,5 litre
Use : Normal
Intervals : Change 10000 km / 6 months
Products
Premium : XFE 10w40 (5405)
Energy Efficient Nanodrive : EE 10w40 (7708)
Trident : Trident 5w30 (5995)
Use : Severe
Intervals : Change 5000 km / 3 months
Products
Premium : XFE 10w40 (5405)
Energy Efficient Nanodrive : EE 10w40 (7708)
Trident : Trident 5w30 (5995)
Transaxle, manual 5/1
Capacity : Capacity 2,8 litre
Use : Normal
Intervals : Check 20000 km / 12 months
Products : TRX Synth 75w80 (7765)
Cooling system
Capacity : Capacity 6,4 litre
Cytat z niej: "...Istniejemy od 1887 roku, a nasze środki smarne powstają w Brighouse w Anglii..."
Nieźle.
[ Dodano: 2016-02-07, 12:13 ]
To mi wyszło ze stronki Millers'a:
Category: Cars
Make: Nissan (EU)
Model: Primera (1990 - 2008)
Type: Primera 2.0 TD (2000 - 2002)
Engine CD 20T
Capacity : Capacity 5,1 litre
: Filter Capacity 0,5 litre
Use : Normal
Intervals : Change 10000 km / 6 months
Products
Premium : XFE 10w40 (5405)
Energy Efficient Nanodrive : EE 10w40 (7708)
Trident : Trident 5w30 (5995)
Use : Severe
Intervals : Change 5000 km / 3 months
Products
Premium : XFE 10w40 (5405)
Energy Efficient Nanodrive : EE 10w40 (7708)
Trident : Trident 5w30 (5995)
Transaxle, manual 5/1
Capacity : Capacity 2,8 litre
Use : Normal
Intervals : Check 20000 km / 12 months
Products : TRX Synth 75w80 (7765)
Cooling system
Capacity : Capacity 6,4 litre