Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Bierze olej, pali na niebiesko - POMOCy !

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
pawio15
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2012-11-28, 16:23
Lokalizacja: Puławy

[P10/WP10] Bierze olej, pali na niebiesko - POMOCy !

Post autor: pawio15 » 2015-04-20, 18:36

Witam
Od pewnego czasu zacząłem częściej jeździć samochodem bo znalazłem prace i robię codziennie po 100 km. Od pewnego czasu P10 zaczęła brać więcej oleju i kopci z rana na zimnym na niebiesko. Wydech na końcu jest czarny ubrudzony w spalinach. Co moze byc przyczyną tego ? Uszczelniacze ? Pierścienie ?
Jak to wszystko sprawdzić ?
Czy wymiana uszczelniaczy jest opłacalna?
Czy nowy silnik używany kupić ?


Silnik Ga16ds
Przebieg 356 000 km :)
Ostatnio zmieniony 2015-04-20, 18:41 przez pawio15, łącznie zmieniany 2 razy.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-04-20, 18:39

Jak z rana kopci to uszczelniacze ,drugi silnik może być taki sam jak twój .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-20, 18:41

Komplet uszczelniaczy do wymiany.

Na jakim oleju jeździsz i co ile wymieniasz?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
pawio15
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2012-11-28, 16:23
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawio15 » 2015-04-20, 18:41

nice-wawa, Ile będą kosztowały mnie nowe uszczelniacze razem z robocizną ?

[ Dodano: 2015-04-20, 19:42 ]
janusz, Platinum 10w40 Półsyntetyk . Tak mniej więcej co 10 000km.

Dodam że jak już jest mało oleju to słychać jakiś dźwięk metaliczny w silniku jakby jakiś mały odłamek metalu tam latał :(

Czy wymiana samych uszczelniaczy powinna pomóc ? Pewnie trzeba bedzie też zienić uszczelke pod głowicą :(
Aaaaa i jeszcze jedno - Będe musiał wymienić prowadnice ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-20, 19:08

Jak znajdziesz dobrego i ogarniętego mechanika to zmieni Ci uszczelniacze bez ściągania głowy.

10kkm jak na półsyntetyk to dużo - dużo za dużo. 7-8kkm to maks. Oleje orlenu nie są zbyt dobre.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
pawio15
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2012-11-28, 16:23
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawio15 » 2015-04-20, 19:10

janusz, a jaki polecasz olej ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-20, 19:14

ENEOS, Petronas, Millers, Shell, Eni, Gulf.

Więcej tu: viewtopic.php?t=13837
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
pawio15
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2012-11-28, 16:23
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawio15 » 2015-04-20, 19:16

janusz, Dodam że jak już jest mało oleju to słychać jakiś dźwięk metaliczny w silniku jakby jakiś mały odłamek metalu tam latał :(

Czy wymiana samych uszczelniaczy powinna pomóc ? Pewnie trzeba bedzie też zmienić uszczelke pod głowicą :(
Aaaaa i jeszcze jedno - Będe musiał wymienić prowadnice ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-20, 19:29

Pawio15, napisałem Ci wcześniej - że jak znajdziesz ogarniętego mechanika to wymieni bez ściągania głowy - czytaj uważnie. Również wtedy wyczuje pod palcem czy jest luz na zaworach czy nie. To, że coś się tłucze to mogą to być popychacze :d

Jak zdecydujesz się jednak na ściąganie głowy to wtedy bez zastanowienia wyciągnąłbym tłoki i zmienił pierścienie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
pawio15
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2012-11-28, 16:23
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawio15 » 2015-04-20, 20:55

janusz, tylko nie wiem czy jest sens robić konkretny remont skoro to wyniesie gdzies mnie z 1500 zł :(

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-20, 20:58

Same uszczelniacze to koszt około 100zł. Ogarnięty mechanior wymieni bez ściągania łba gdzieś za circa 250zł.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
pawio15
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2012-11-28, 16:23
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawio15 » 2015-04-20, 21:02

janusz, a jak po wymianie sie nie poprawi to wtedy wymiana pierścieni wchodzi w gre tak ? Szlif tłoków , planowanie głowicy..

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-20, 21:05

Jak Ci wali na niebiesko to uszczelniacze.
Pierścienie - jeśli nie są zbyt mocno obwalone nagarem to można robić płukanki silnika - u mnie redukcja o około 0,6L/1000km (chlał 1L/1kkm teraz 0,3-0,4L/1kkm)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
pawio15
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2012-11-28, 16:23
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawio15 » 2015-04-20, 21:08

janusz, a jak s a pierścienie uszkodzone to na jaki kolor ? Też chyba na niebiesko :roll:

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-20, 21:10

Zapieczone pierścienie to potrafi w ogóle nie dymić - patrz moja padaka :d
Zobacz w jakim stanie masz świece - będzie coś więcej wiadomo.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
pawio15
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2012-11-28, 16:23
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawio15 » 2015-04-20, 21:15

janusz, Świece niedawno wymieniane i przewody (NGK) . Nie były jakieś czarne czy coś . Poprostu brudne od starości :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-20, 21:16

Zrób na początek uszczelniacze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
pawio15
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2012-11-28, 16:23
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawio15 » 2015-04-22, 18:29

Zauwazyłem że olej cieknie miedzy kopułką a aparatem zapłonowym. Może tam ucieka mi olej i puszcza dymek z rana :(

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-22, 18:33

pawio15, wali Ci z aparatu zapłonowego, albo samym aparatem zapłonowym. Do wymiany oring i simering w aparacie. To akurat nie jest przyczyną kopcenia na niebiesko :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
pawio15
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2012-11-28, 16:23
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawio15 » 2015-04-22, 18:37

Gdzie kupić te oringi ? I jak je wymienić ? Czy to jest przyczyną dławienia sie samochodu podczas jazdy i sporadycznego gaśniecia po dojechaniu do skrzyzowania ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-22, 18:40

W LPU to nie wiem gdzie kupić. Jak się dławi to pierwsze co bym zrobił, to wyczyścił przepływkę, przepustnicę i wymienił filtr paliwa oraz powietrza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
pawio15
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2012-11-28, 16:23
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawio15 » 2015-04-22, 18:41

czyli aparat zapłonowy nie ma nic do tego że sie dławi skoro olej z niego cieknie ? :)

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-04-22, 21:19

A nie zdejmowałeś przypadkiem ostatnimi czasy pokrywy zaworów?

Awatar użytkownika
pawio15
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2012-11-28, 16:23
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawio15 » 2015-04-24, 17:13

Pokrywa zaworów była zdejmowana jakieś dwa lata temu bo zmieniana była uszczelka

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-04-24, 17:18

Ciśnienie sprężania do sprawdzenia. I pozostaje temat nieszczęsnej uszczeleczki odmy w pokrywie zaworów.http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=14&t=7690

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-24, 17:59

Oskr5, a co ma zdejmowanie pokrywy zaworów do walenia na niebiesko z tłumika? To samo dotyczy uszczelki odmy?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-04-25, 22:14

Nie będę się wypowiadał na ten temat bo był już wielokrotnie poruszany viewtopic.php?t=18175. Jeden z wielu przykładów.....

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-25, 22:52

Oskr5, a możesz mi powiedzieć co ma wspólnego uszczelka pokrywy klawiatury z dymieniem z wydechu na niebiesko? Jakoś nie jestem w stanie tego powiązać ze sobą?
Niebieski dym z wydechu jest zazwyczaj spowodowany tym, że olej leje się na rozgrzane zawory wydechowe, gdzie zaczyna parować - mowa o wydechowych. Jeśli dość znacznie leje się przez uszczelniacze zaworów ssących to olej będzie spalany w komorze spalania. Proces spalania nie będzie całkowity i będzie niebieski dym.

Uszczelka odmy - jak sama nazwa wskazuje - uszczelnia. Więc odpowietrzenie skrzyni korbowej zazwyczaj idzie do pokrywy klawiatury, a z niej do kolektora ssącego - chodzi o wyrównanie ciśnień. Nieszczelność na uszczelce, będzie powodować co najwyżej obniżenie ciśnienia w układzie - ale to dotyczy tylko i wyłącznie ciśnienia gazów.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-04-26, 10:34

W temacie który podałem za przykład koledze też puszczał chmury na niebiesko...... Wszystkie objawy ustały po wymianie tej uszczeleczki :). Warto spróbować to tylko 20 zł. Aha i sory że się powtarzam : ciśnienie do sprawdzenia. http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=14&t=8207 . Ta uszczelka: "Powiązana jest z systemem przewietrzenia skrzyni korbowej, układem dolotowym i wydechowym". Taka konstrukcja ga16de/ds- przez co olej może trafiać do komory spalania :) . Uszczelniacze i pierścienie są najbardziej podejrzane Janusz. Ale każdy silnik ma jakieś kruczki o których mało kto wie ;). Tak samo jak wsłynnym 2,5 tdi v6. Nikt nie wymieniał filterka oleju w głowicy dlatego wałki się wycierały po ok 120 tys. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-26, 10:48

Świetnie - SR20DE/DEH/Di/De też ma odpowietrzenie skrzyni korbowej. Miejsca, którymi olej może trafić do komory spalania to - pierścienie, uszczelniacze na zaworach ssących, no i przez sam dolot - odma. Duże ilości oleju nie są w stanie być przerzucone przez odmę, bo tamtędy to w zasadzie same gazy idą, to uszczelniaczami zaworowymi i pierścieniami już jest to możliwe - o czym napisałem wcześniej.

Na początek niech Pawio15, zrobi uszczelniacze zaworowe, bo to da się zrobić bez ściągania głowicy. Potem niech zrobi płukankę LM seria ProLine, zaleje dobre 10W40 i będzie wiadomo co i jak.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”