[P/WP11.144] zerwany rozrząd i pytania
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] zerwany rozrząd i pytania
Wczoraj podczas gwałtownego hamowania jak już sie prawie zatrzymałem gdy puściłem nogę z hamulca i toczyłem się może 5 km/h zgasl mi silnik. Próby odpalenia nic nie dały. Auto ściągnięte na lince. Podczas rozruchu był dziwny dźwięk tak jakby nie kręciło silnikiem. Zerknołem pod osłonę rpaska rozrządu i szok pasek luźny lata na kole wałka rozrządu, podczas kręcenie rozrusznikiem pasek i górne koło stoją w miejscu. I kilka pytań.
Czy to oznacza że zerwał się pasek skoro nie obraca górnym kołem? Bo raczej nie wskazuje to na przeskoczenie paska.
Czy każde zerwanie powoduje kolizje ?
Czy z racji tego ze była mała prędkość obrotowa silnika mogę powiedzieć że prędkość biegu jałowego mogło nie dojść do uszkodzenia silnika ?
Dodam że nie słyszałem żadnego uderzenia czy strzału poprostu silnik zgasł.
Rozrząd wymieniany na początku 2009 roku i przejechane ma ok 60 tyś km paski firmy Mitsuboshi rolki ntn.
Miałem zamiar znów zmieniać po nowym roku a tu klops.
Czy to oznacza że zerwał się pasek skoro nie obraca górnym kołem? Bo raczej nie wskazuje to na przeskoczenie paska.
Czy każde zerwanie powoduje kolizje ?
Czy z racji tego ze była mała prędkość obrotowa silnika mogę powiedzieć że prędkość biegu jałowego mogło nie dojść do uszkodzenia silnika ?
Dodam że nie słyszałem żadnego uderzenia czy strzału poprostu silnik zgasł.
Rozrząd wymieniany na początku 2009 roku i przejechane ma ok 60 tyś km paski firmy Mitsuboshi rolki ntn.
Miałem zamiar znów zmieniać po nowym roku a tu klops.
proponuję zainwestować w nowy pasek, założyć i przekręcić wałem ze 2-3razy kluczem jak się będzie kręcił to zobaczysz jak będzie silnik chodził gdy odpalisz ale kolizja tłoków z zaworami była raczej, jak nie przy hamowaniu to przy próbie odpalenia
ew. zdejmij pokrywę zaworów jeszcze przed odpaleniem i zobacz czy tam coś się nie zmieliło
ew. zdejmij pokrywę zaworów jeszcze przed odpaleniem i zobacz czy tam coś się nie zmieliło
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
miałem to samo w sierpniu ! pasek się skończył po prostu ,czeka Cie remont głowicy u mnie były jakoś 3zawory i 3popychacze nic więcej , dasz głowice do zrobienia to ze wszystkim jakieś 300zł powinno Cię wynieść nowy rozrząd 200zł cały i ustawienie wszystkiego i git max z robotą 1k Cię powinno wynieść ale to jest maxymalna górna granica .
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
Ja dodam coś od siebie, przebieg 90 tyś jest podawany dla rolek i ich łożysk, data 3 lata pomiędzy wymianami podawana jest dla paska, ponieważ guma się starzeje. Więc, wg serwisówki przegiąłeś z paskiem o prawie 2 lata, a pewnie przez ten czas w ogóle do niego nie zaglądałeś. Ja na swoim jeździłem 6 lat, ale kontrolowałem jego stan co jakiś czas, więc byłem pewien jak wygląda.
Odezwij się do Hakena co i jak, bo on ostatnio doświadczył problemów z rozrządem, co skończyło się chyba na wymianie paru zaworów. Jeśli miałeś szczęście, to zatrzymanie rozrządu mogło nastąpić w takim położeniu, że do kolizji nie doszło. Ale tak jak marlos90 napisał, ja również uważam, że niestety mógł się spotkać zawór z tłokiem.
Tak czy siak, dwa nowe paski i przegląd głowicy.
Odezwij się do Hakena co i jak, bo on ostatnio doświadczył problemów z rozrządem, co skończyło się chyba na wymianie paru zaworów. Jeśli miałeś szczęście, to zatrzymanie rozrządu mogło nastąpić w takim położeniu, że do kolizji nie doszło. Ale tak jak marlos90 napisał, ja również uważam, że niestety mógł się spotkać zawór z tłokiem.
Tak czy siak, dwa nowe paski i przegląd głowicy.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Dziś dzwonił mechanik. Sprawa wygląda tak, leciał płyn z pompy wody i dodatkowo trochę oleju z uszczelniacza wałka. Cały pasek był zafajdany płynem i olejem mechanik stwierdził że to było przyczyną uszkodzenia paska i w rezultacie doprowadziło do jego rozerwania. Rolki i napinacze bez luzów i szumów. Na drugim cylindrze pękła szklanka zdemontował wałek i ją wymienił Założył drugi pasek w silniku nic się nie blokuje. Sprawdził ciśnienie sprężania i jest rowne na czterech cylindrach bez przedmuchów i na tej podstawie stwierdził że głowica nie ma innych uszkodzeń i po wymianie rozrządu będzie ok. Słusznie?
jeżeli szklanka poszła to grubo kolego pewnie poszedł zawór bo szklankę wymienić to nie bardzo tak jeżeli w ogóle , No ale jeśli jest w normie spręż i nie stwierdził innych usterek to powinno być okej wsio
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
Ooo, no szklanka pękła, nieźle. Ale ja bym jeszcze dodatkowo sprawdził zawór, który współpracował z tą szklanką. Może być wszystko w porządku, a może być delikatnie zniekształcony (dlatego trzyma silnik ciśn. sprężania) ale będzie się otwierał nie w tym momencie co trzeba. Niech mechanik da Ci gwarancję na tą robotę, chociaż ja wolałbym oddać całą głowę do sprawdzenia.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Auto odebrane głowica nie była zdejmowana. Wymieniona owa szklanka, kompletny rozrząd z pompą wody, uszczelniacze wałka płyn chłodzący i olej. Nissek pali na dotyk silnik chodzi równo i jeździ jak przed awarią. Naprawy dokonywał zaufany mechanik i jak mówi że jest ok to nie mam powodów żeby mu nie wierzyć
Z drugiej strony jak popatrzyłem po ile stoja auta z tego rocznika to nie kalkulowało mi się dawać za remont 2 tyś.
A tak przy okazji wszystkim życzę spokojnego wesołego i szczęśliwego nowego roku.
Z drugiej strony jak popatrzyłem po ile stoja auta z tego rocznika to nie kalkulowało mi się dawać za remont 2 tyś.
A tak przy okazji wszystkim życzę spokojnego wesołego i szczęśliwego nowego roku.