Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Zgasł podczas jazdy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

[P11/WP11] Zgasł podczas jazdy

Post autor: vimek999 » 2011-03-04, 13:11

Witam.Jechałem na małe zakupy i w centrum miasta silnik nagle zgasł.Oczywiście nie chciał odpalić do dalszej drogi.Autko odpoczęło okolo 10 minut po czym odpalił na jakieś 30 sekund i ponownie zgasł.Nigdzie nie mogę znaleźć autodiagnostyki złącza OBD1(gdzieś kiedyś widziałem na jakimś forum poradnik łopatologiczy ze zdjęciami,lecz wyszukiwarka nie daje rady)Moja primera to p11 1,6 z 99r bez gazu.Bynajmniej autko czeka w centrum miasta i chciałbym zażegnać problem.Wykluczam świece i filtr paliwa oraz pompę paliwową.Proszę o odp.Pozdrawiam.
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2011-03-04, 14:40

złacze OBD masz w srodku kabiny od strony kierowcy pod klapką razem z bezpiecznikami
wykluczasz pompe filtr i swiece tylko nie napisaleś czy tylko dlatego że je wymieniłeś ostatnio na nowe czy sprawdziłeś czy pompa podaje paliwo a na swiecach jest iskra

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2011-03-04, 15:13

Opiszę w taki sposób.Swiece,filtr oraz pompa nowe.Wymieniałem 4 m-ce temu.Pompa podaje paliwo,natomiast nie ma iskier na świecach(sprawdzone parę minut temu)Prawdopodobnie strzelił moduł.Zmienię cały układ zapłonowy bo akurat mam dostęp na podmiankę.
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2011-03-04, 16:41

jeżeli podmianka układu zapłonowego nie pomoże to może problem tkwić jeszcze w immobilajzerze,w każdym bądź razie daj znać czy udało się zreanimować primerkę i gdzie tkwił problem

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2011-03-04, 20:36

Ufff.Problem usunięty :-D Troszkę mi zeszło z poszukiwaniem części lecz dopiero na trzecim szrocie udało się dorwać układ zapłonowy.Kompletny zapłon wraz z kablami dostałem za 40 euro.Po zamontowaniu miałem mały problem z falującymi obrotami na zimnym i ciepłym silniku.Podmieniłem kable i też nic to nie dało.Okazało sie że strzeliła świeca na trzecim cylindrze,a niedawno wymieniałem na Denso dedykowane do GA.Mało tego :-? Przestały latać szyby oraz nie działało ogrzewanie tylnej szyby przez co musiałem wymienić bezpiecznik.Moje poderzenie jest takie że w momencie uszkodzenia się świeczki zrobiła się zwara i przez to mógł strzelić moduł.Możliwe to?No i na domiar złego zeszło mi powietrze z opony.Diagnoza to małe rozdarcie z boku :-/ Następny wydatek się szykuje.Aha.Diagnostyki w aucie nie robiłem,a mam zamiar to zrobić.Czy ktoś z Was mógłby przybliżyc mi krok po kroku jak to zrobić.Dodam że moja kostka ma 14 pinów a trzech styków brakuje od strony prawej w dolnym rzędzie.Myślę że jest to OBD1 lecz ręki nie dam sobie odciąć.Pozdrawiam oraz dziękuję za zainteresowanie.
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2011-03-04, 21:03

spokojnie jeśli nic się nie świeci to znaczy że jest ok,fajnie że sobie sam poradziłeś,złącze masz pewnie prostokątne czyli OBD1, diagnostykę robisz w ten sam sposób jak masz opisane w dziale primera
Pozdrawiam
:-)

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2011-03-04, 21:24

Tak złącze mam prostokątne koloru szarego.Tylko jak zciągnąć ten dokument pdf skoro Ja jestem w Irlandii a na tej stronce chcą opłatę w złotówkach.To dopiero rebus :-D
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2011-03-04, 21:32

tutaj wymiękam,nie jestem informatykiem :shock:

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-03-04, 22:50

Podeślij mi meila to Ci wyślę jak zrobić diagnostykę.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Zgasł podczas jazdy

Post autor: Czarek_88 » 2015-01-07, 00:04

Witam wczoraj kupiłem Primerke 99 rok 2.0 TD 260 przebiegu
Auto według właściciela stało około 2 tyg nieodpalane.
Przyjechałem obejrzeć auto , odpalił normalnie jak po takim czasie stania na mrozie, lecz po okolo 2 minutach zaczal sie dławić i falowały mu obroty i tak z 15 minut do czasu odjechania, podczas jazdy na jałowym cały czas nie pracował tak jak powinien,z rury dziwny zapach, smoły? oczywiście wziąłem auto i po jakis 10 km zgasł na amen i juz wiecej nie odpalił. Przywiozłem go na lawecie i nie wiem od czego zacząć poszukiwania usterki.
Może to być wina imobilisera? Czujnik położenai wałak rozrządu podobno tez daje takei objawy?

Dodam że właściciel 4 alta temu robił nastawnik pompy wtryskowej, mialem rok temu taki sam egzemplarz i podczas zajdy też mi zgasł ale okazało się że to wina była jakiegoś przewodu który odpiął się od rozrusznika albo gdzieś w jego okolicy wtedy włożyłem go i pojechałem dalej.

Prosze o jakies podpowiedzi
Dzięki
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 00:06 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-07, 00:07

Czarek_88, nalej świeżej ropy, wymień filtr paliwa i odpal na plaka waniliowego. A i naładuj akumulator.

Sprawdź jakie błędy wywala ECU
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 392
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2015-01-07, 01:14

Czujnik połozenia wału, przepływka , warto sprawdzic ;) ale najpierw drucik i diagnostyka :)
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

zgasł

Post autor: Czarek_88 » 2015-01-07, 08:35

janusz pisze:Czarek_88, nalej świeżej ropy, wymień filtr paliwa i odpal na plaka waniliowego. A i naładuj akumulator.

Sprawdź jakie błędy wywala ECU
Paliwa było pół kotła, dolałem jest prawie pełen, filtr paliwa wymienie na dnaich bo teraz ciagle w pracy do 19 jestem , jeśli na plaku odpali to co to oznacza?
Gniazdo diagnostyczne jest pod lewą nogą w bezpiecznikach i normalnie podejdzie komputerem czy trzeba tzw"drucikami" jeśli tą 2 opcją czy ja jako laik dam rade to sam zrobić, pzdr

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-07, 10:32

Zwierasz dwa piny i sprawdzasz błąd. Laik to zrobi bez problemu :]
Obrazek


Jeśli odpali na plaku, to być może coś się wytrąciło z ropy i pompa to zassała, a teraz nie chce odpalić.





_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-01-07, 13:48

Ja przymykam oko na pomysły z plakiem, ale jak się tak odpala auto, to trzeba wiedzieć jak zgasić silnik, którego nie da się zgasić za pomocą kluczyka :)

Czujnik położenia wału w większości przypadkach objawia się w taki sposób jak napisałeś Czarek_88, aczkolwiek do tego dochodzi jeszcze fakt, że zimny silnik da się za każdym razem odpalić. Nie widzę nigdzie, żebyś próbował odpalać na zimnym silniku. Chłopaki też dobrze podpowiadają, że jak stał ze dwa tygodnie, coś niedobrego na mrozie się wytrąciło i zadziała się magia z układem wtryskowym :)

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

zgasł

Post autor: Czarek_88 » 2015-01-07, 16:40

witam
a ja chcąc sprawdzić błędy nie moge "wywołać" zapalenia się kontrolki na desce rozdzielczej....co robie źle?

na plaku nie odpalił , nie podaje ropy na wtryski tyle zdążyłem sprawdzić
Ostatnio zmieniony 2015-01-07, 16:50 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-01-08, 16:10

No zgadza się, jak nie ma sygnału z czujnika wału, to paliwska komp nie da. Jeśli prawidłowo zwierasz piny w złączu, to nie wiem czemu nie możesz wywołać kontrolki. Zapala Ci się ona po przekręceniu kluczyka?

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

zgasł

Post autor: Czarek_88 » 2015-01-08, 16:24

no właśnie nie

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-01-08, 16:59

To musisz wyjąć zegary i sprawdzić, czy jest żarówka, jeśli jest to pewnie spalona.

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2015-01-08, 17:01

nie wiem jak jest z osprzętem Boscha ale w Zexelu jak się odepnie czujnik położenia wału z kostki to silnik pracuje w trybie awaryjnym i nie ma takiej mocy no ale odpala. Rozepnij czujnik i zobacz czy odpali.

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 392
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2015-01-08, 19:46

U mnie piny musiałem dziwnie spinać zeby zaczeło mrygać, wiem ze przekładałem z jednego gniazdka w te prawidłowe i dopiero mrygało
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-01-09, 00:19

Rozpiąłem czujnik położenia wału i też nie odpalił, sprawdziłem czujnik miernikiem nic nie pokazywał a czytałem że powinien wskazywać podane wartości, podejrzewam że się rozsypał, jutro go wyjmę i podmienię czujnik

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2015-01-09, 07:20

Włóż spinacz, przekręć kluczyk na pierwszą pozycję i wyjmij spinacz.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-01-09, 13:13

Problem chyba znaleziony, rozsypał się czujnik położenia wału i został częściowo w bloku, jak teraz mam go wyciągnąć jak plastik z którego jest zbudowany mocno się kruszy

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2015-01-09, 13:40

bardzo prosto, tylko trochę czasu trzeba, trzeba zdjąć paski klinowe , koło pasowe , dolną osłonę paska , odsłoni ci się otwór w którym jest czujnik i od strony koła go czymś wypchniesz. Rozrządu nie dotykaj ani kółka rozrządu tego co jest na wale.

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-01-10, 22:35

witam udało sie wyciągnąć resztki czujnika....

zamontowałem ten zamiennik od opla firmy delphi

i teraz tak na starym czujniku miałem kable koloru biały czarny i ciemno szary, natomiast na oplowskim żółty czerwony i czarny.

Nie wiem który kabel to tzw "ekran" o którym piszą koledzy na forum nissanklub.pl nie wiem co to jest i jak go odróżnić bo kable wygladają od środka tak samo, a koledzy z tamtego forum kazali podłączyć to w taki sposób że czarny z czarnym biały z żółtym i ten "ekran" z "ekranem" na to wychodzi że u mnie ten ekran to ciemno szary a w nowym czujniku czerwony i tak podłączyłęm.

I teraz tak auto odpaliło ale kuleje na wolnych obrotach i dalej nie pali sie przy włączaniu zapłonu kontrolka check - nie można wywołac odczytu błędów.
Co mam poprawić prosze o podpowiedzi może źle kable podłączyłem , dajcie jakies podpowiedzi , pozdrawiam i dziękuje

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-10, 23:08

Czarek_88 tu masz schemat z manuala - co CD20T i podłączenie czujnika położenia wału - ten w bloku TDC

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-01-10, 23:47

Sorki Janusz al nie jestem elektronikiem i nie ogarniam tego co mi przesłałeś, wiem że chciałeś pomóc :)
Może wytłumaczy mi ktoś po kolorach jak to podłączyć....
Ostatnio zmieniony 2015-01-11, 00:11 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-11, 00:05

No to tak - od strony wiązki do kostki dochodzą Ci 3 przewody - według schematu pomarańczowy, biały i jakiś 3.

Pomarańczowy jest na środkowym pinie, biały, po prawej będzie biały, a po lewej ekran. Wtyczka od czujnika - oryginał jak ją weźmiesz pinami w swoją stronę to interesuje cię pin lewy i środkowy. Pod te piny musisz podłączyć swój czujnik. Teraz następuje pytanie - który gdzie, bo to przy czujnikach indukcyjnych ma znaczenie - musisz sam to przetestować niestety.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-01-11, 13:13

No właśnie , który i gdzie...
Dlatego czekam może ktoś montował zamiennik firmy delphi i powie jak go zamontować, co z tym ekranem bo nie moge go rozpoznać po przecięciu 3 kabli wszystkie wyglądają tak samo, i nie wiem który to ekran...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”