Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Sonda Lambda P10 - P11

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

[P10/WP10] Sonda Lambda P10 - P11

Post autor: Ryba » 2011-01-17, 12:21

Witam mam pytanko do znawców tematu - SONDA LAMBDA

Generalnie już od jakiegoś czasu mam z nią problem, cały czas wyskakuje błąd podczas użycia złącza diagnostycznego.

Sonda która jest dedykowana do P10GT to NGK 3- przewodowa za około 500zł..

Cena to masakra jakaś.. :-|

Mam w związku z tym pytanie, czy można ją zastąpić jakąś inną a jeśli tak, to jaką?

Używka odpada ponieważ to już 2 moja sonda używana która padła :/

Chciałbym pozbyć się tego problemu raz na zawsze!

Z góry dzięki za podpowiedzi i pomoc :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-01-17, 14:36

Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-17, 14:58

dzwoniłem.. :) facet powiedział cenę 200 zł za uniwersalną BOSH-a do przylutowania.

Czy uniwersalna sonda bedzie dobrym wyborem ?
Czy taka sonda zamocowana do wydechu po przez tulejkę będzie dobrym rozwiązaniem ??

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-01-17, 15:21

Wiesz co .. jakiś czas temu natknąłem się na jakić temat na "starym" forum .. i tam się min. Coobcio wypowiadał apropos dopasowywania innych sond .. chodziło o gwinty, rozwiercanie itp . jak znajdę to podeśle.. ale wiesz. sonda jest sonda także raczej powinno wszystko hulać jak należy ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-17, 16:03

hmm.. :?:

nie wiem.. jak to zrobić... może wywalić SONDĘ LAMBDĘ i ustawić mapę na sztywno :-?

Tylko co z LPG ??

Zależy mi żeby AFR był w normie na PB ( bogatsza mieszanka w granicach 13.5 ) a na LPG może być delikatnie ubogo i tak na gazie max. obr. to 3000tys potem z automatu włącza się PB.

Co tu zrobić.. ?

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-01-17, 17:40

Ja u siebie np latam na sadzie z Sunnego GTi MRC a on z kolei chyba na jakiejś z TOYOTY i wszystko w miar ok. Fakt u mnie troche lipa bo prawdopodobnie mam walnietego kompa w aucie i troche były problemy z dobrym wyregulowanie lpg, teraz to wogóle znów mi sie coś zesrało :-( dlaczgego latasz na lpg do 3tys?
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-17, 18:18

rozumiem KTR ale to chodzi o kompa LPG czy ECU ?
dlaczgego latasz na lpg do 3tys?
To ze względu na bezpieczeństwo, raz już uszczelkę przedmuchało mi w SR.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-01-17, 19:05

Ryba, trochę się dziwię , że na LPG latasz tylko do 3 tys. Ja latam normalnie , niekiedy nawet do 7 tys i nic się nie dzieje. Odnośnie sondy to niestety jest to ciężki temat. W SR20 jest gwint M12x1,25 i niestety jest to nie typowy rozmiar i dlatego tyle kosztuje. Jedyna możliwość to zakup sondy uniwersalnej , ja osobiście nie słyszałem o takiej na gwint 12 , może i jest. Drugie wyjście to rozwiercić istniejący otwór na M18 wkręcić typową sondę. A cha ,jeszcze jedno , trzeba pamiętać , że sonda musi być do 1V.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-17, 19:19

Wiadomo 1V :)

Ok dzięki za podpowiedź.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-01-17, 20:40

Ryba, zgodnie z obietnicą LINK
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-01-17, 21:19

niestety ecu, myśle ze nie ma co sie martwić o uszczelke jak gaz jest wyregulowany to można na nim normalnie śmigać. Moim zdanie te 3000 troche na wyrost, w sumie jak byś leciał na trasie to tylko bp. sory za ot
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-17, 22:01

ajć.... KTR Szkoda że nie satało się to wcześniej miałem kompa od GT ale sprzedałem :/

Mam jeszcze pytanie, czy ta sonda nie będzie przeszkadzać w stroje w późniejszym etapie montując SMT lub ECU MASTERA III ??

Bo teraz jest dylemat... czy tak jak to Coobcio robi że mapa na sztywno ze zgodnym AFR i pod to gaz zrobić czy jednak montować sondę ?

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-01-17, 22:22

Ale gała Ryba z tym kompem :-(
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-01-20, 15:13

Ja mam sondę tą grubszą z jakiegoś nissana i wystrojone ECU M DET II ja na Twoim miejscu bym kupił używkę z jakiejś p11 GT np z anglika na części najlepiej z jakimś małym przebiegiem albo jak chcesz stroić to ją wywal i po sprawie :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-20, 22:21

No ok.. wywalić mówisz ale co z wystojeniem LPG.. ;/

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-01-20, 22:55

Chyba można wystroić LPG tak samo jak bene ecumajstrem. Mapa na sztywno i po problemie z sondami. Wydatek na strojenie i do tego same korzyści. Spokojnie możesz podnieść limit gazowy przy prawidłowej mieszance. AFR jest gdzie sprawdzić.

U mnie gaz starej generacji więc nie jestem pewien, trzeba dopytać. Ja od ponad 1,5 roku jeżdzę bez sondy.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-01-21, 10:35

Zapytaj Coobcia on będzie na 100% wiedział czy da radę wystroić gaz bez sondy mi się zdaję że już były takie przypadki

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-21, 11:04

Wiesz co ja ostatnio podnosząc auto zobaczyłem, że kabelek od sondy się urwał przy samej sondzie, rach ciach podpinam interfejs i wiadomo wywala błąd...auto wystrojone na smt6 i żadnych ale to żadnych skutków ubocznych nie ma.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-21, 11:41

MRC Fajnie by było, pisałem do niego na PW ale nie odpisał.

Generalnie jest dylemat.. bo nie wiem czy wydać to 400 zł na ECU MASTERA czy około 300zł na Sonda Lambdę...

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-21, 12:08

Ja bym sobie sonde raczej darował, jeśli masz w perspektywie strojenie...ale to tylko moje zdanie i może być błędne ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-01-21, 12:20

Ryba jak masz wydać 300zł na sondę to bez kitu sobie daruj szkoda kasy ecu master ze strojeniem wyjdzie sporo więcej ale przynajmniej będziesz miał na przyszłość i będziesz mógł sobie od razu zmajstrować dolot na przepływce z p11 GT ogólnie ja jestem tego samego zdania co Pawel18PL dla pewności może zadzwoń do Kuby skoro nie odpowiada na PW i może się wyjaśni na 100% czy sonda jest konieczna przy sekwencji

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-21, 14:29

spróbuje... zobaczymy czy znajdzie czas...

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-01-21, 18:23

ja w sunnym jezdzilem na sam nie wiem jakiej sondzie ...wiem ze byla boscha i wzieta ze zlomu ...przelutowanie kostki i dzialalo ...ale jak masz zamiar stroic to sobie daruj ...chyba ze kupisz uzywke poki nie kupisz ecu majstra ...pamietam ze dalem 20 zl za sonde :D

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-01-23, 11:21

i jak tam sprawa się wyjaśniła :)?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-24, 14:01

Jednak kupię tą sondę... możesz się uda i będzie wszystko ok.. zamontuje ją w tulejce odchodzącej z wydechu, gdy będzie SMT lub ECU wtedy będę się martwił.

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-01-24, 14:16

a sonda nie musi "siedzieć" w strumieniu spalin ?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-24, 15:24

Generalnie tak powinno być...

Awatar użytkownika
qwasar
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: qwasar » 2011-01-24, 15:47

Dywagacje na temat sondy lambda trzeba zacząć nie od rozmiaru gwintu tylko od tego, że w GT jest sonda tytanowa, która pracuje na innej zasadzie niż cyrkonowe. Nie ma żadnych tańszych zamienników i nie da się jej zamienić na inną. Albo trzeba zapłakać i wyłożyć te 400-500zł na nową albo zainwestować w ecumastera i wystroić na sztywno.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-24, 17:47

To jest wiadomo... ale co z sekwencją LPG ????

Awatar użytkownika
qwasar
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: qwasar » 2011-01-25, 09:36

Sekwencja chyba korzysta z czujników i oryginalnej mapy benzynowej. Ja ta będzie zestrojona na sztywno, to i gaz powinien(?) się tak ustawiać. Jak mnie padła sonda, to Kuba radził odpiąć ją całkiem, no ale ja mam tylko blosa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”