[P10/WP10] Filtr kabinowy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Klimatyzacje(filtr Kabinowy)
Postanowiłem sie zajać odmuleniem Klimy w Mojej P10GT 96R Klima dziłała ale postanowiłem zrobić wszystko "po bożemu" sprawdzić czy wszystko ok
czynnik został nabity, ale klima nie została jeszcze odgrzubiona, chciałm wymienić Filtr kabinowy wykreciłem schowek i moim oczom ukazał sie taki o to widok
Uploaded with ImageShack.us
nie moge tego ustrojstwa rozebrać, rozbierał to ktoś??
Jest to możliwe, że nie ma uto wogóle takiego filtra??
Pozdro
czynnik został nabity, ale klima nie została jeszcze odgrzubiona, chciałm wymienić Filtr kabinowy wykreciłem schowek i moim oczom ukazał sie taki o to widok
Uploaded with ImageShack.us
nie moge tego ustrojstwa rozebrać, rozbierał to ktoś??
Jest to możliwe, że nie ma uto wogóle takiego filtra??
Pozdro
Z tego co się orientuję w P10 nie było filtrów powietrza , dopiero w P11 dodano .
[ Dodano: 2010-06-14, 20:19 ]
Tego pudełka nie rozbieraj w środku masz zamontowany parownik .
W P11 to pudełko udało mi się rozebrać jak wymontowałem całość z parownikiem ale u ciebie to by się wiązało z spuszczeniem czynnika a szkoda .
[ Dodano: 2010-06-14, 20:19 ]
Tego pudełka nie rozbieraj w środku masz zamontowany parownik .
W P11 to pudełko udało mi się rozebrać jak wymontowałem całość z parownikiem ale u ciebie to by się wiązało z spuszczeniem czynnika a szkoda .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
Tam nie ma zadnego parownika tylko nagrzewnica. Filtra kabinowego nie ma. Jedynie co to nie przyjemny zapach może być spowodowany już przestarzałymi i mokrymi gabkami które uszczelniaja poszczególne łączenia w systemie wentylacji w kokpicie.
Możę pobawić w stworzenia własnego filtra, jest to wykonalne. Najlepiej go zamontować miedzy wirnikiem powietrza ten (po prawej) a puedełkiem z nagrzewnicą (po lewej)
Sądze że doby srodek odgrzybiajacy wpuszczony w system rozprowadzenia powietrza w samochodzie może pomoc i dać oczekiwaną ulgę
W tym pudełku nic nie ma oprócz nagrzewnicy.. Możesz je rozebrać i co najwyżej wyczyścić. Jednak nie jestem pewien na 100% czy uda Ci sie je rozebrać.
Możę pobawić w stworzenia własnego filtra, jest to wykonalne. Najlepiej go zamontować miedzy wirnikiem powietrza ten (po prawej) a puedełkiem z nagrzewnicą (po lewej)
Sądze że doby srodek odgrzybiajacy wpuszczony w system rozprowadzenia powietrza w samochodzie może pomoc i dać oczekiwaną ulgę
W tym pudełku nic nie ma oprócz nagrzewnicy.. Możesz je rozebrać i co najwyżej wyczyścić. Jednak nie jestem pewien na 100% czy uda Ci sie je rozebrać.
Ostatnio zmieniony 2010-06-14, 19:39 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
bzdury piszesz zapraszam do lekturyRyba pisze:Parownik klimatyzacji- wystepuje pod nazwa skraplacza klimatyzacji jest po prawej stronie przy chłodnicy klimatyzacji w P10
SPRĘŻARKA - jej zadaniem jest podniesienie ciśnienia gazu i dostarczenie do skraplacza. Sprężarki stosowane w chłodnictwie pracują jako urządzenia wyporowe. Najczęściej stosowane są sprężarki tłokowe (z tłokami ustawionymi rzędowo lub osiowo) albo łopatkowe. Sprężarka napędzana jest przez pasek klinowy od silnika, a prędkość obrotowa sprężarki jest regulowana przez sprzęgło elektromagnetyczne (jest po prostu odłączana i przyłączana). Sprężarka jest urządzeniem, które ma części pozostające w ciągłym ruchu, dlatego wymaga smarowania. Z tego powodu czynnik chłodniczy jest wymieszany z odpowiednią ilością oleju.
Na zdjęciu podłšczona sprężarka.
SKRAPLACZSkraplacz inaczej zwany chłodnicą klimatyzacji lub kondenserem (kondenser) - zadaniem skraplacza jest przekazanie powietrzu ciepła, które czynnik chłodniczy uzyskał w parowniku, gdy jego temperatura wzrosła wskutek sprężenia. Poziom temperatury jest przy tym tak konstrukcyjnie dobrany, że następuje kondensacja pary czynnika chłodzącego. Kondensat gromadzi się w dolnej części skraplacza, skąd jest przetłaczany do zbiornika zapasowego. Najbardziej skuteczną wymianę ciepła zapewnia mozliwie janwiększa powierzchnia zewnętrzna skraplacza przy możliwie najmniejszej prędkości przepływu powietrza chłodzącego. Przekazującą ciepło powierzchnię zewnętrzną tworzą rurki o przekoruj okrągłym lub owalnym, wyposażone w tarcze promiennikowe, tworząc pakiet o zwartej konstrukcji zajmującej jak najmniej miejsca.
Powszechnie spotykanymi rozwiązaniami są skraplacze w posatci rurek użebrowanych i skraplacze o przepływie równoległym, które mają elementy wykonane z aluminium. Składają się one z wielu rurek równoległych, przez które w tym samym kierunku przepływa czynnik chłodniczy. Pomiędzy rurkami znajdują się żebra aluminiowe za pośrednictwem których dokonuje się wymiana ciepła z powietrzem chłodzącym. Aby zapewnić odpowiednie chłodzenie, skraplacz jest umieszczany przed chłodnicą silnika. W przypadku pojazdów, w których urządzenie klimatyzacyjne było montowane nie fabrycznie, należy - w zależności od potrzeby - zamontować wzmocnioną dmuchawę napędzaną elektrycznie. Zapewni to odpowienie chłodzenie skraplacza i chłodnicy silnika pojazdu.
Zanieczyszczenia nagromadzone pomiędzy płytkami powodują spadek wydajności chłodzenia. Podczas obsługi należy regularnie przedmuchiwać użebrowanie skraplacza.
ODWADNIACZ Z FILTREM (Osuszacz) przekrój oszuszacza - Czynnik chłodniczy ze skraplacza przepływa do odwadniacza. W odwadniaczu, którym jest zbiornik płynu, znajduje się pewna ilość czynnika chłodniczego do uzupełniania ilości czynnika w parowniku. W odwadniaczu następuje oczyszczenie i osuszenie czynnika. Podczas rozprężania czynnika chłodniczego w zaworze rozprężnym znajdująca się w czynniku chłodniczym woda wydziela się w postaci kryształków lodu, które mogą osadzać się w otworze dławiącym i wywoływać zakłócenia w działaniiu parownika. Podobne zakłócenia mogą być powodowane przez twarde zanieczyszczenia, takie jak opiłki, osad, brud, zgorzelina czy odpryski po spawaniu.
Stosujowane środki osuszające to: sito molekularna, żel silikonowy i tlenek glinu, a w urządzeniach z czynnikiem chłodniczym R134a - Zeolith. Sito molekularne jest krystalicznym związkiem chemicznym. Jego bardzo małe pory, znajdujące się pomiędzy kryształami, przechwytują cząsteczki wody.
WZIERNIK KONTROLNY - Warunkiem pewnego działania zaworu rozprężnego jest płynny przepływ czynnika chłodniczeego, w którym nie ma pęcherzyków. Występowanie pęcherzyków sygnalizuje niedostatek czynnika w układzie. Sprawdzenie czynnika chłodniczego zapewnia wziernik, który powinien być usytuowany tuż przed zaworem rozprężnym. W urządzeniach klimatyzacyjnych pojazdów wziernik częśto znajduje się na wyjściu ze skraplacza. Jeżeli czynnik chłodniczy przepływa nie bryzgając na szkło wziernika, to znaczy, że proces przebiega prawidłowo.
ZAWÓR ROZPRĘŻNY - Odparowanie czynnika chłodzącego powoduje odebranie ciepła z przygotowanego powietrza. W tym celu dokonywane jest rozprężenia czynnika chłodniczego do ciśnienia parowania za pomocą elementu dławiącego. Zasadniczo zawór rozprężny pracuje jako regulowany zawór przepływowy (dławik). Przekrój dyszy jest tak dobrany, by zapewniał przepływ czynnika w ilości niezbędnej do schłodzenia powietrza.
PAROWNIK - Parownik jest drugim wymiennikiem ciepła w układzie. Jego zadaniem jest schłodzenie powietrza doprowadzonego z kabiny. Stosowane są wyłącznie parowniki użebrowane. Rozwiązania konstrukcyjne są takie same jak w przypadku skraplaczy. Czynnik chłodniczy jest wtłaczany przez element rozdzielający do wielu przewodów rurowych, wyposażonych w żeberka aluminiowe. Płynny czynnik zwilża przy tym wewnętrzne ścianki rurek, tak, że przez wnętrze rurek może przepływać para czynnika chłodniczego. Z uwagi na dobre przewodzenie ciepła powszechnie stosowanym materiałem jest miedź, a z uwagi na dodatkowo małą masę - coraz częściej także aluminium.
Powietrze przepływające przez parownik przekazuje czynnikowi chłodniczemu częśc swojego ciepła i zostaje doprowadzone do wnętrza pojazdu. Przepływ powietrza jest wywołany dmuchawą napędzaną elektrycznie, umieszczoną przed parownikiem. W procesie chłodzenia powietrza przekroczenie dolnej temperatury punktu rosy towarzyszy osuszeniu powietrza. Skroplona z powietrza woda ścieka do miski znajdującej się pod parownikiem skąd giętkim przewodem wydostaje się na zewnątrz. Na stale wilgotnych powierzchniach zewnętrznych parownika łatwo osadzają się zanieczyszczenia nanoszone przez powietrze. Po pewnym czasie mogą tam wytworzyć się kultury bakteryjne lub grzyby. Nie pomaga nawet umieszczenie mikrofiltra na drodze przepływu powietrza. Dlatego konieczne jest okresowe staranne czyszczenie parownika specjalnym środkiem bakteriobójczym.
I się myliszRyba pisze:Parownik klimatyzacji- wystepuje pod nazwa skraplacza klimatyzacji jest po prawej stronie przy chłodnicy klimatyzacji w P10
Skraplacz a inaczej osuszacz jest z prawej strony klimatyzacji
a ja cały czas pisze o parowniku który wyglądem podobny jest do nagrzewnicy .
Tu masz linka do allegro i zobacz jak wygląda .
http://moto.allegro.pl/item1078560484_p ... a_p11.html
i to jest zamontowane w tej plastikowej obudowie .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
[P10/WP10] Filtr kabinowy
Powitać.Nie posiadam w swoim aucie tego ustrojstwa.Pytanko jest takie czy jest możliwość przerzucenia z P10 posiadającej filtr całego tego systemu zza schowka?
A no czytałem o tym Myślałem,że te nowsze miały już filterek Dzięki za odpowiedź.Ryba pisze:Kolego P 10 nie miały filtra kabinowego.
Aby pozbyc się przykrego kurzu oraz zbednych paprochów w układzie proponuje zamontowanie gazy albo jak nie którzy robią rajstopy w miejscu gdzie powietrze wpada do wentylatora ( za schowkiem )
P10 wbrew pozorom miały filtr kabinowy, ale tylko nieliczne egzemplarze. Poniżej dowód na to
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Myślę, że do każdej można założyć, tylko pojawia się inny problem - dostać ten filtr kabinowy to graniczy z cudem - jak się zapytałem o niego w ASO to zrobili wielkie oczy. Dopiero jak im pokazałem wydruk tych zdjęć to uwierzyli, że w P10 jednak filtry kabinowe były montowane.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
wiem, ze troche tych firm robi te filterki wiec az dziwne ze w ASO wielkie oczy zrobili np. coś takiego - filtr kabinowy, chyba jeszcze Nipparts miał je w swojej ofercie, także można je dostać jak się człowiek postara
Tak tylko jak ja się pytałem o ten filtr kabinowy to było ze 4 lub 5 lat temu
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
W ramach uzupełnienia tematu. Dobrałem się do tego PAROWNIKA w mojej P10. Po rozkręceniu obudowy żadne rozszczelnienie nie grozi. Tam i tak tylko powietrze przelatuje. Owszem nie ma co się szarpać z tą obudową ponieważ w środku jest ta mała chłodnica parownika która jest podpięta pod węże w komorze silnika.
Myślałem ze uda mi się przednią cześć ściągnąć, lecz niestety, jestem w stanie jedynie go rozchylić na max 3 cm. To już jest wystarczające aby dojrzeć syf w środku. Masakra... po 19tu latach ogromna ilość liści i kurzu (muszę jakaś siatkę lub filtr tutaj zamontować). Z uwagi na to ze nie ma zbytnio dostępu musiałem zdemontować wentylator nawiewu co pozwala na dojście do tego bajzlu. Planuje to sprężonym powietrzem wydmuchać a później piankę na bakterie.
PS. Przy braku filtra i tak zabitym parowniku to całe standardowe odgrzybianie i jonizowanie które robią w zakładach zajmujących się klimatyzacją jest po prostu śmiechu warte!
W P10 to wygląda tak:
Dodatkowo dla zainteresowanych mechanizm załączania obiegu wewnętrznego:
Myślałem ze uda mi się przednią cześć ściągnąć, lecz niestety, jestem w stanie jedynie go rozchylić na max 3 cm. To już jest wystarczające aby dojrzeć syf w środku. Masakra... po 19tu latach ogromna ilość liści i kurzu (muszę jakaś siatkę lub filtr tutaj zamontować). Z uwagi na to ze nie ma zbytnio dostępu musiałem zdemontować wentylator nawiewu co pozwala na dojście do tego bajzlu. Planuje to sprężonym powietrzem wydmuchać a później piankę na bakterie.
PS. Przy braku filtra i tak zabitym parowniku to całe standardowe odgrzybianie i jonizowanie które robią w zakładach zajmujących się klimatyzacją jest po prostu śmiechu warte!
W P10 to wygląda tak:
Dodatkowo dla zainteresowanych mechanizm załączania obiegu wewnętrznego:
To ja dodam coś od siebie w kwestii kabinówki w P10
Fer kompresor i podstawa kompresora są zupełnie inne - nie podejdą z SR'ki. To samo może być w przypadku rurek idących do kompresora (moja klima od SR'ki leży w Lbn )
Fer kompresor i podstawa kompresora są zupełnie inne - nie podejdą z SR'ki. To samo może być w przypadku rurek idących do kompresora (moja klima od SR'ki leży w Lbn )
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A tak wygląda, wersja z filtrem kabinowym:
https://www.youtube.com/watch?v=bMZhzhkq29Y
https://www.youtube.com/watch?v=bMZhzhkq29Y