Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Filtr kabinowy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

[P10/WP10] Klimatyzacje(filtr Kabinowy)

Post autor: KTR » 2010-06-14, 18:45

Postanowiłem sie zajać odmuleniem Klimy w Mojej P10GT 96R Klima dziłała ale postanowiłem zrobić wszystko "po bożemu" sprawdzić czy wszystko ok
czynnik został nabity, ale klima nie została jeszcze odgrzubiona, chciałm wymienić Filtr kabinowy wykreciłem schowek i moim oczom ukazał sie taki o to widok
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

nie moge tego ustrojstwa rozebrać, rozbierał to ktoś??
Jest to możliwe, że nie ma uto wogóle takiego filtra??
Pozdro

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-06-14, 19:16

Z tego co się orientuję w P10 nie było filtrów powietrza , dopiero w P11 dodano .

[ Dodano: 2010-06-14, 20:19 ]
Tego pudełka nie rozbieraj w środku masz zamontowany parownik .
W P11 to pudełko udało mi się rozebrać jak wymontowałem całość z parownikiem ale u ciebie to by się wiązało z spuszczeniem czynnika a szkoda .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-06-14, 19:37

Tam nie ma zadnego parownika tylko nagrzewnica. Filtra kabinowego nie ma. Jedynie co to nie przyjemny zapach może być spowodowany już przestarzałymi i mokrymi gabkami które uszczelniaja poszczególne łączenia w systemie wentylacji w kokpicie.

Możę pobawić w stworzenia własnego filtra, jest to wykonalne. Najlepiej go zamontować miedzy wirnikiem powietrza ten (po prawej) a puedełkiem z nagrzewnicą (po lewej)

Sądze że doby srodek odgrzybiajacy wpuszczony w system rozprowadzenia powietrza w samochodzie może pomoc i dać oczekiwaną ulgę :)

W tym pudełku nic nie ma oprócz nagrzewnicy.. Możesz je rozebrać i co najwyżej wyczyścić. Jednak nie jestem pewien na 100% czy uda Ci sie je rozebrać.
Ostatnio zmieniony 2010-06-14, 19:39 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2010-06-14, 19:37

już powoli wszystko skręciłem do kupy bo nie chciał niczego pourywać,
może głupie pytanie ale to nic nie szkodzi jesli takieg filtra nie ma?? jesli go wogóle nie ma
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-06-14, 19:41

Powiem tak, z pewnościa nie grozi to raczej zdrowiu, jadnak wszelkie pyłki oraz kurz wlatuje do wnetrza samochodu.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-06-14, 22:00

Ryba pisze:Tam nie ma zadnego parownika tylko nagrzewnica.
To gdzie masz zamontowany w P10 parownik klimatyzacji ?
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-06-15, 08:24

Parownik klimatyzacji- wystepuje pod nazwa skraplacza klimatyzacji jest po prawej stronie przy chłodnicy klimatyzacji w P10

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-06-15, 10:02

Ryba pisze:Parownik klimatyzacji- wystepuje pod nazwa skraplacza klimatyzacji jest po prawej stronie przy chłodnicy klimatyzacji w P10
bzdury piszesz zapraszam do lektury
SPRĘŻARKA - jej zadaniem jest podniesienie ciśnienia gazu i dostarczenie do skraplacza. Sprężarki stosowane w chłodnictwie pracują jako urządzenia wyporowe. Najczęściej stosowane są sprężarki tłokowe (z tłokami ustawionymi rzędowo lub osiowo) albo łopatkowe. Sprężarka napędzana jest przez pasek klinowy od silnika, a prędkość obrotowa sprężarki jest regulowana przez sprzęgło elektromagnetyczne (jest po prostu odłączana i przyłączana). Sprężarka jest urządzeniem, które ma części pozostające w ciągłym ruchu, dlatego wymaga smarowania. Z tego powodu czynnik chłodniczy jest wymieszany z odpowiednią ilością oleju.
Na zdjęciu podłšczona sprężarka.

SKRAPLACZSkraplacz inaczej zwany chłodnicą klimatyzacji lub kondenserem (kondenser) - zadaniem skraplacza jest przekazanie powietrzu ciepła, które czynnik chłodniczy uzyskał w parowniku, gdy jego temperatura wzrosła wskutek sprężenia. Poziom temperatury jest przy tym tak konstrukcyjnie dobrany, że następuje kondensacja pary czynnika chłodzącego. Kondensat gromadzi się w dolnej części skraplacza, skąd jest przetłaczany do zbiornika zapasowego. Najbardziej skuteczną wymianę ciepła zapewnia mozliwie janwiększa powierzchnia zewnętrzna skraplacza przy możliwie najmniejszej prędkości przepływu powietrza chłodzącego. Przekazującą ciepło powierzchnię zewnętrzną tworzą rurki o przekoruj okrągłym lub owalnym, wyposażone w tarcze promiennikowe, tworząc pakiet o zwartej konstrukcji zajmującej jak najmniej miejsca.
Powszechnie spotykanymi rozwiązaniami są skraplacze w posatci rurek użebrowanych i skraplacze o przepływie równoległym, które mają elementy wykonane z aluminium. Składają się one z wielu rurek równoległych, przez które w tym samym kierunku przepływa czynnik chłodniczy. Pomiędzy rurkami znajdują się żebra aluminiowe za pośrednictwem których dokonuje się wymiana ciepła z powietrzem chłodzącym. Aby zapewnić odpowiednie chłodzenie, skraplacz jest umieszczany przed chłodnicą silnika. W przypadku pojazdów, w których urządzenie klimatyzacyjne było montowane nie fabrycznie, należy - w zależności od potrzeby - zamontować wzmocnioną dmuchawę napędzaną elektrycznie. Zapewni to odpowienie chłodzenie skraplacza i chłodnicy silnika pojazdu.
Zanieczyszczenia nagromadzone pomiędzy płytkami powodują spadek wydajności chłodzenia. Podczas obsługi należy regularnie przedmuchiwać użebrowanie skraplacza.

ODWADNIACZ Z FILTREM (Osuszacz) przekrój oszuszacza - Czynnik chłodniczy ze skraplacza przepływa do odwadniacza. W odwadniaczu, którym jest zbiornik płynu, znajduje się pewna ilość czynnika chłodniczego do uzupełniania ilości czynnika w parowniku. W odwadniaczu następuje oczyszczenie i osuszenie czynnika. Podczas rozprężania czynnika chłodniczego w zaworze rozprężnym znajdująca się w czynniku chłodniczym woda wydziela się w postaci kryształków lodu, które mogą osadzać się w otworze dławiącym i wywoływać zakłócenia w działaniiu parownika. Podobne zakłócenia mogą być powodowane przez twarde zanieczyszczenia, takie jak opiłki, osad, brud, zgorzelina czy odpryski po spawaniu.
Stosujowane środki osuszające to: sito molekularna, żel silikonowy i tlenek glinu, a w urządzeniach z czynnikiem chłodniczym R134a - Zeolith. Sito molekularne jest krystalicznym związkiem chemicznym. Jego bardzo małe pory, znajdujące się pomiędzy kryształami, przechwytują cząsteczki wody.

WZIERNIK KONTROLNY - Warunkiem pewnego działania zaworu rozprężnego jest płynny przepływ czynnika chłodniczeego, w którym nie ma pęcherzyków. Występowanie pęcherzyków sygnalizuje niedostatek czynnika w układzie. Sprawdzenie czynnika chłodniczego zapewnia wziernik, który powinien być usytuowany tuż przed zaworem rozprężnym. W urządzeniach klimatyzacyjnych pojazdów wziernik częśto znajduje się na wyjściu ze skraplacza. Jeżeli czynnik chłodniczy przepływa nie bryzgając na szkło wziernika, to znaczy, że proces przebiega prawidłowo.

ZAWÓR ROZPRĘŻNY - Odparowanie czynnika chłodzącego powoduje odebranie ciepła z przygotowanego powietrza. W tym celu dokonywane jest rozprężenia czynnika chłodniczego do ciśnienia parowania za pomocą elementu dławiącego. Zasadniczo zawór rozprężny pracuje jako regulowany zawór przepływowy (dławik). Przekrój dyszy jest tak dobrany, by zapewniał przepływ czynnika w ilości niezbędnej do schłodzenia powietrza.

PAROWNIK - Parownik jest drugim wymiennikiem ciepła w układzie. Jego zadaniem jest schłodzenie powietrza doprowadzonego z kabiny. Stosowane są wyłącznie parowniki użebrowane. Rozwiązania konstrukcyjne są takie same jak w przypadku skraplaczy. Czynnik chłodniczy jest wtłaczany przez element rozdzielający do wielu przewodów rurowych, wyposażonych w żeberka aluminiowe. Płynny czynnik zwilża przy tym wewnętrzne ścianki rurek, tak, że przez wnętrze rurek może przepływać para czynnika chłodniczego. Z uwagi na dobre przewodzenie ciepła powszechnie stosowanym materiałem jest miedź, a z uwagi na dodatkowo małą masę - coraz częściej także aluminium.
Powietrze przepływające przez parownik przekazuje czynnikowi chłodniczemu częśc swojego ciepła i zostaje doprowadzone do wnętrza pojazdu. Przepływ powietrza jest wywołany dmuchawą napędzaną elektrycznie, umieszczoną przed parownikiem. W procesie chłodzenia powietrza przekroczenie dolnej temperatury punktu rosy towarzyszy osuszeniu powietrza. Skroplona z powietrza woda ścieka do miski znajdującej się pod parownikiem skąd giętkim przewodem wydostaje się na zewnątrz. Na stale wilgotnych powierzchniach zewnętrznych parownika łatwo osadzają się zanieczyszczenia nanoszone przez powietrze. Po pewnym czasie mogą tam wytworzyć się kultury bakteryjne lub grzyby. Nie pomaga nawet umieszczenie mikrofiltra na drodze przepływu powietrza. Dlatego konieczne jest okresowe staranne czyszczenie parownika specjalnym środkiem bakteriobójczym.
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-06-15, 10:05

Ryba pisze:Parownik klimatyzacji- wystepuje pod nazwa skraplacza klimatyzacji jest po prawej stronie przy chłodnicy klimatyzacji w P10
I się mylisz
Skraplacz a inaczej osuszacz jest z prawej strony klimatyzacji
a ja cały czas pisze o parowniku który wyglądem podobny jest do nagrzewnicy .
Tu masz linka do allegro i zobacz jak wygląda .
http://moto.allegro.pl/item1078560484_p ... a_p11.html
i to jest zamontowane w tej plastikowej obudowie .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-06-15, 10:28

Razcja przepraszam, faktycznie ja sie pomyliłem.. Sadziłem że ten element który znajduje sie w kabinie i oddaje ciepło to nagrzewnica.

w P11 troche inaczej to wygląda ... niż w P10.

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

[P10/WP10] Filtr kabinowy

Post autor: Mike_83 » 2012-06-04, 09:05

Powitać.Nie posiadam w swoim aucie tego ustrojstwa.Pytanko jest takie czy jest możliwość przerzucenia z P10 posiadającej filtr całego tego systemu zza schowka?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-06-04, 09:39

Kolego P 10 nie miały filtra kabinowego.

Aby pozbyc się przykrego kurzu oraz zbednych paprochów w układzie proponuje zamontowanie gazy albo jak nie którzy robią rajstopy w miejscu gdzie powietrze wpada do wentylatora ( za schowkiem )

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2012-06-05, 11:29

Ryba pisze:Kolego P 10 nie miały filtra kabinowego.

Aby pozbyc się przykrego kurzu oraz zbednych paprochów w układzie proponuje zamontowanie gazy albo jak nie którzy robią rajstopy w miejscu gdzie powietrze wpada do wentylatora ( za schowkiem )
A no czytałem o tym :) Myślałem,że te nowsze miały już filterek :/ Dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-06-09, 12:10

P10 wbrew pozorom miały filtr kabinowy, ale tylko nieliczne egzemplarze. Poniżej dowód na to :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2012-06-09, 18:05

A ciekawe czy takie coś można to do każdej założyć czy do nielicznych.
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-06-09, 19:00

Myślę, że do każdej można założyć, tylko pojawia się inny problem - dostać ten filtr kabinowy to graniczy z cudem - jak się zapytałem o niego w ASO to zrobili wielkie oczy. Dopiero jak im pokazałem wydruk tych zdjęć to uwierzyli, że w P10 jednak filtry kabinowe były montowane.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Martin
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2011-07-13, 09:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Martin » 2012-06-22, 10:38

wiem, ze troche tych firm robi te filterki wiec az dziwne ze w ASO wielkie oczy zrobili :D np. coś takiego - filtr kabinowy, chyba jeszcze Nipparts miał je w swojej ofercie, także można je dostać jak się człowiek postara ;-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2012-06-26, 14:39

Tak tylko jak ja się pytałem o ten filtr kabinowy to było ze 4 lub 5 lat temu
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2012-08-03, 08:33

mam takie filtry z nippartsa po 70pln lub z corteco po 88 :) ostatnie sztuki .
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

Awatar użytkownika
kadi
doświadczony forumowicz
Posty: 226
Rejestracja: 2013-03-02, 04:48
Lokalizacja: Warszawa(ZGR)

Post autor: kadi » 2014-03-23, 22:52

W ramach uzupełnienia tematu. Dobrałem się do tego PAROWNIKA w mojej P10. Po rozkręceniu obudowy żadne rozszczelnienie nie grozi. Tam i tak tylko powietrze przelatuje. Owszem nie ma co się szarpać z tą obudową ponieważ w środku jest ta mała chłodnica parownika która jest podpięta pod węże w komorze silnika.

Myślałem ze uda mi się przednią cześć ściągnąć, lecz niestety, jestem w stanie jedynie go rozchylić na max 3 cm. To już jest wystarczające aby dojrzeć syf w środku. Masakra... po 19tu latach ogromna ilość liści i kurzu (muszę jakaś siatkę lub filtr tutaj zamontować). Z uwagi na to ze nie ma zbytnio dostępu musiałem zdemontować wentylator nawiewu co pozwala na dojście do tego bajzlu. Planuje to sprężonym powietrzem wydmuchać a później piankę na bakterie.

PS. Przy braku filtra i tak zabitym parowniku to całe standardowe odgrzybianie i jonizowanie które robią w zakładach zajmujących się klimatyzacją jest po prostu śmiechu warte!

W P10 to wygląda tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Dodatkowo dla zainteresowanych mechanizm załączania obiegu wewnętrznego:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

Post autor: Fer » 2014-03-23, 23:17

Dołączę się do tematu. Chciałbym dołożyć klimatyzację do WP10 gdzie jest CD20. Czy klima od P10 z SR20 podejdzie prócz kompresora który jest w innym miejscu umiejscowiony czy może kompresor też idzie zamontować ? Jak nie to muszę poszukać kompresora od Ca18det z 200sx'a :-?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-23, 23:25

To ja dodam coś od siebie w kwestii kabinówki w P10

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Fer kompresor i podstawa kompresora są zupełnie inne - nie podejdą z SR'ki. To samo może być w przypadku rurek idących do kompresora (moja klima od SR'ki leży w Lbn :] )
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
kadi
doświadczony forumowicz
Posty: 226
Rejestracja: 2013-03-02, 04:48
Lokalizacja: Warszawa(ZGR)

Post autor: kadi » 2014-03-24, 17:25

A tak wygląda, wersja z filtrem kabinowym:
https://www.youtube.com/watch?v=bMZhzhkq29Y

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”