Strona 1 z 1

[P10/WP10] Primera 1.6 a GT przebudowa....

: 2012-01-04, 12:23
autor: ziolek11szef
Witam


Jestem nowy na forum le już chętnie się poradzę mam primere 1.6 invitation LE a chciałbym przerobić ja na 2.0GT nie chce kupować oryginalnej GT ponieważ mam budę praktycznie w idealnym stanie i szkoda by mi było zamienić ja na jakiegoś dziurawca. pytanie moje brzmi następująco :

-czy do silnika 2.0 będzie pasowała ta skrzynia od 1.6?
-czy będzie potrzebna zmiana okablowania??
-mocniejsza pompka paliwa??
-czy będzie pasował na miejsce silnika 1.6 czy trzeba coś jeszcze wymienić (sanki gumy)??
-jaki mniej więcej może być koszt przeróbki i co mi jeszcze będzie potrzebne do zamiany??
-czy trzeba będzie trzeba potem zmieniać dowód na wiekszy silnik czy niekoniecznie??

z góry bardzo dziękuje za pomoc wyniki pracy postaram się pokazać na zlocie :)

: 2012-01-04, 13:19
autor: DubSon
ziolek11szef pisze:-czy trzeba będzie trzeba potem zmieniać dowód na wiekszy silnik czy niekoniecznie??
koniecznie, chyba, że lubisz bez przeglądu jeździć ;)
ziolek11szef pisze:-czy do silnika 2.0 będzie pasowała ta skrzynia od 1.6?
Nie.
ziolek11szef pisze:-czy będzie potrzebna zmiana okablowania??
-mocniejsza pompka paliwa??
Tak.

: 2012-01-04, 13:24
autor: homik123456
Okablowanie bedziesz musial zmienic, wiazke,kompa.
Pompe paliwa oczywiscie tez bo ty masz mechaniczna tam w 2.0 jest elektryczna pod tylna kanapa. Ogolnie to jeszcze musisz zmienic hamulce bo w 1.6 byly bebny z tylu co nie??
Seryjne z 1,6 mialy by ciezko.
A wiec troche do zmiany jest i skrzynia chyba tez ale pewnosci co do tego nie mam.
A koszt to zalezny od tego czy sam to zrobisz czy dasz na warsztat jakis.

: 2012-01-04, 14:35
autor: vixo
Jak coś mam rozbitą GT na stanie ;-)

: 2012-01-04, 14:48
autor: primeraP10
Skrzynie też będziesz musiał mieć od SR20DE. Razem z półosiami, bo ta od 1,6 to nawet jak by pasowała to ja wiem czy by to wytrzymało. (Ale pewny nie jestem) hamulce z przodu też bym zaraz wymienił z 242 mm i grubości 20 max na te min od gt czyli 257 mm i 22 Grubosci. Ogólnie ja bym na twoim miejscu kupił jakaś GT po przeżyciach i wszystko po przekładał niż każdą cześć po kolei kupować. - wyszło by raczej taniej i szybciej.

: 2012-01-05, 12:05
autor: ziolek11szef
vixo57, a ile byś sobie życzył za tą rozbitą GT bo ja znalazłem silnik + skrzynia i cały osprzęt potrzebny do przekładki za 1000zł więc chyba niedrogo :-> ogólnie gościu ma GT z niemiec tylko że trochę rozkompletowane i właśnie chcę od niego wszystkie potrzebne części. ogólnie potrzebne mi info co dokładnie będę potrzebował

ja akurat mam jakąś wersje limitowaną i mam tarcze przód i tył :mrgreen:

: 2012-01-05, 12:19
autor: SiwoL
ziolek11szef pisze:vixo57, a ile byś sobie życzył za tą rozbitą GT bo ja znalazłem silnik + skrzynia i cały osprzęt potrzebny do przekładki za 1000zł więc chyba niedrogo :-> ogólnie gościu ma GT z niemiec tylko że trochę rozkompletowane i właśnie chcę od niego wszystkie potrzebne części. ogólnie potrzebne mi info co dokładnie będę potrzebował

ja akurat mam jakąś wersje limitowaną i mam tarcze przód i tył :mrgreen:
Nie masz wersji limitowanej tylko abs a jak masz abs to masz przod i tył co nie zmienia że są małe i do GT brakuje im dużo...

: 2012-01-05, 12:44
autor: ziolek11szef
może i masz racje więc dzięki wielkie wiem już że tarcze trzeba zamienić na większe

: 2012-01-05, 13:29
autor: vixo
ziolek11szef pisze:vixo57, a ile byś sobie życzył za tą rozbitą GT bo ja znalazłem silnik + skrzynia i cały osprzęt potrzebny do przekładki za 1000zł więc chyba niedrogo :-> ogólnie gościu ma GT z niemiec tylko że trochę rozkompletowane i właśnie chcę od niego wszystkie potrzebne części. ogólnie potrzebne mi info co dokładnie będę potrzebował

ja akurat mam jakąś wersje limitowaną i mam tarcze przód i tył :mrgreen:
Jak masz silnik skrzynie kompa to do GT w sumie mało brakuje zegary fotele tapicerka zaciski tarcze ładne felgi i ospojlerowanie. Za 1800 gdzieś widziałem całą oryginalna GT z 95 z gazem sekwencyjnym i teraz widzę że gościu na części sprzedaje. Jak czegoś będziesz potrzebować pisz PW.

: 2012-01-06, 13:32
autor: ziolek11szef
ja zamierzam ją w stylu japońskim zrobić wiec nie bede jej mocno spojlerowal tylko przerobie oryginalne zderzaki wyrzuce listwy z drzwi ladnie pomaluje na jakiś pstrokaty kolor i jakas sprytna naklejka na boki :lol: ogolnie koncepcja jest dobra zobaczymy jak wyjdzie w praniu bo cale auto wzoruje na kilkunastu zdjeciach znalezionych w necie....

: 2012-01-11, 09:20
autor: Mike_83
Ja też przymierzam się do rzeźby na wiosnę,zobaczymy co z tego wyjdzie :-/ Muszę wyrzucić całe zawieszenie :) Spodziewam się dużych kosztów ale za to jaka frajda później :)

[ Dodano: 2012-01-12, 09:25 ]
ziolek,tez jestem z okolic Szczecina.Jak coś,można się zgrać i coś kombinować :) Sam będziesz robił tego swapa?

[ Dodano: 2012-01-12, 09:34 ]
Zastanawiałem się nad kupnem rozbitka,ale myślę że nie ma to większego sensu.Silnik i skrzynie można tanio wyrwać a przekładanie zawieszenia jest bez sensu.Lepiej kupić nowe,bo używka to już raczej wytrzepana będzie.

[ Dodano: 2012-01-18, 21:19 ]
Powoli chcę zacząć zbierać graty.Czy silnik w sunny gti,almerze gti jest taki sam jak w Primerze?Potrzebny mi silnik,skrzynia,komputer,wiązka,zawieszenie co jeszcze?

: 2012-01-25, 14:05
autor: Ryba
Najlepiej kupić rozbitka :-)
Ją to przerabialem 2 lata temu

: 2013-01-27, 16:13
autor: przemek19911601
lepiej kupic albo rozbitka albo cała za grosze. do do przeróbki przydała by sie jeszczw wiazka i inne graty do swapa
cała gt mozna kupic nawet za niecałe 2 koła a i sie napewno przydadza graty z niej. a tak po za tym czy to ma sens znajomy jak zrobił z 1.6 gt to mu sie sypac zaczeła zaczynając ob drobiazgów kończac na skrzyni.

: 2013-01-27, 21:49
autor: Neptune
Przemek... temat sprzed roku :D

: 2013-01-27, 22:44
autor: homik123456
Data dobra tylko rok by się nie zgadzał :-)