Strona 1 z 1

[P10/WP10] Problem z jazdą na benzynie

: 2010-10-29, 22:41
autor: Neptune
Witam, może ktoś z Was będzie miał pomysł na takie objawy.

Auto to Primera p10 95 2.0 slx po kilku modyfikacjach :D Benzyna plus gaz II generacji na blosie

Problem pojawił się jakieś 3 tyg temu. Po przełączeniu się z gazu na benzynę okazało się że auto ciężko wkręcić na obroty. Im bardziej wciskałem na gaz na niskich obrotach tym gorzej szedł. Na pierwszym i drugim biegu szarpie do 2 tys obrotów np. na 3-ce przy 1000 obrotów i gazie w deche jest mocno zamulone po czym odzyskuje werwe przy 3-4 tysiącach ale i tak nie idzie jak powinien. W tym samym czasie na gazie auto jeździ poprawnie, chociaż mam wrażenie że też troche słabiej.

Problem znika po odłączeniu klemy na kilka minut.
Auto jeździ bez zarzutu. Dodam że jeździłem kolejne 2 tyg na samej benie i problemu już nie było. W zeszłym tyg wsadziłem ponownie blosa pojeździłem kilka dni na gazie i dzisiaj problem powrócił znów początkowo lekko zamulał później zaczął mocno szarpać jak by nie dostawał paliwa. Znów klema zdjęta kilka minut i auto jeździ jak należy.

Nie zrobiłem jeszcze autodiagnostyki (jutro sprawdzę). Jedyne co to sprawdziłem kable, świece, przeczyściłem przepływkę.

Wygląda tak jak by auto załapywało jakiś błąd i przez to na benie nie idzie. Akurat dzieje się tak po tym jak pojeżdzę troche na gazie. Może to ma jakiś wpływ. Ponadto choć może nie ma to wpływu zdażyło mi się dzisiaj dwa razy że przy odpalaniu tj zapłon diodki się palą przekrecam kluczyk a tu nic diodki nie gasną rozrusznik nie kręci jak by nie było masy. kilka prób auto odpaliło :|

Wszelkie sugestie mile widziane. Wykluczam raczej usterki mechaniczne pompy paliwa czy przepływki bo auto po zrestartowaniu komputera jeździ spoko. Istotnym chyba jest co powoduje błąd

: 2010-10-29, 22:52
autor: Pawel18PL
Mam interfejs diagnostyczny i parę razy szarpanie tudzież spadek mocy był spowodowany uszkodzeniem czujnika spalania stukowego. A co do zdjęcia klemy i poprawy to jest to efektem resetu kompa bo niektóre usterki komp wyrzuca po określonej liczbie uruchomień silnika z danym błędem, przykładowo błąd usterki przepływki pojawi się dopiero jak komp odnotuje 15 uruchomień silnika z tym błędem.

: 2010-10-29, 23:10
autor: bombel
Ja bym raczej obstawiał pompę paliwa

: 2010-10-30, 08:00
autor: Neptune
Pompa paliwa to wallbro od Coobcia... Myślisz że raz by działała ok a raz zamulała?
Sprawdzę zaraz czy jest jakiś błąd, chociaż teraz auto jeździ dobrze :/

muszę pojeździć trochę aż auto zacznie wariować wtedy pewnie dopiero wyłapie błędy.

[ Dodano: 2010-10-30, 13:33 ]
Sprawdziłem ... jednak dzisiaj też auto nie jeździ poprawnie - autodiagnostyka pokazała błąd 11 obwodu czujnika RPM lub czujnika wału korbowego. Co z tym robimy?

: 2010-10-30, 21:42
autor: Maniek-ol
Wymieniamy aparat zapłonowy. Tam znajduje się czujnik położenia wałka.

: 2010-11-01, 00:03
autor: donn_primerra
nic nie wymieniaj ten bład pojawia się gdy silnik nie pracuje a przekręcony jest zapłon.. mnie to wygląda na rozjeżdzanie się map spowodowane złą emulacją lambdy na gazie... w pierwszej kolejności podjedz do gazowników na rególacje bądz dalszą diagnoze... ewidentnie widzę tu wine instalacji lpg

: 2010-11-08, 21:48
autor: Neptune
Akcja ma się jak na razie tak:
Wykręciłem kopułkę, przeczyściłem styki na przewodach wtyczkach do cewki i do aparatu i od tygodnia błąd się nie pojawił. Zatem nie wymieniałem przepływki.
Niestety mimo że błędu nie ma auto nie jeździ jak trzeba. Dzisiaj po trasie 500 km na gazie wyciągnąłem blosa żeby zobaczyć jak jeździ fura na benie i lipa. Po pierwszym uruchomieniu wciskam gaz a auto zamula się jak by miał złą dawkę paliwa, do tego jak by źle przepływka zbierała dane. Robie od razu autodiagnostyke i nic sie nie pojawia -od tygodnia nic. Po kolejnych uruchomieniach sytuacja sie polepszała. Tak czy inaczej mam wrażenie że coś nie ciągnie... szczególnie na niskich.

Jeśli chodzi o gaz to mam II generacje przy czym zamiast mixera i silniczka krokowego mam BLOS-a. Nie mam podłączonej sondy lambda w ogóle. Jeżdzę tak od 1,5 roku. Poza tym auto wystrojone jest SMT6. Zatem nie wiem czy gazownicy coś są w stanie poradzić... blosa montowałem i stroiłem też z 1,5 roku temu.

Mam nadzieje sprawdzić teraz cisnienie paliwa, afr, podłączyć pod komuter. Jakieś jeszcze pomysły?