Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Wymiana płynu wspomagania

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
damianio
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2009-12-09, 21:09
Lokalizacja: serokomla

[P11/WP11] Wymiana płynu wspomagania

Post autor: damianio » 2010-07-12, 12:26

Czy ktos w P11 wymienial plyn wspomagania?? Mam ponizej MIN i nie wiem co jest zalane (wyglada na czarny). Jak go spuscic i odpowietrzyc?? Jaki plyn zalac??
Dodam jeszcze ze mam zapocona pompe wspomagania?? Tam sie cos uszczelnia??

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-07-17, 11:08

Ja w swojej P11.144 kupiłem na stacji benzynowej i dolałem bo pompa była mokra ze 2-3 lata aż w końcu płyn gdzieś uciekł nagle. Dolałem na jesień i spokój do dzisiaj.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2010-07-17, 20:55

W Haynesie masz opisane wszystko jak wymieniać. Jak dobrze pamiętam do wspomagania szedł DEXTRON - jeśli masz ciemno żółty kolor to pewnie II, bo DEXTRON III to taki różowy jest.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
d3ck
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2009-12-25, 00:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: d3ck » 2010-07-17, 22:09

ja zalałem olejem do skrzyń automatycznych, ponoć też dobre.
P11 97' SR2.0De 131KM | STAG 300-4 | Tomasetto Artic | Magic Jet |

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2010-07-17, 22:20

d3ck do skrzyń i do wspomagania leje się olej ATF
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
damianio
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2009-12-09, 21:09
Lokalizacja: serokomla

Post autor: damianio » 2010-07-20, 09:10

Zmienione. Zalalem hipol(czerwony) atf IID zgodny z dexron II :)

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2014-05-11, 14:09

Witam. Mam pytanie bo instrukcja do primery p11 mowi o plynie dexron 3 a wy piszecie ze wlaliscie dexron 2? sciagam wlasnie haynsa ale chce sie dowiedziec jaki ma byc? moj jest malinowy i mi ucieklo ze 2 setki przez uszkodzona opaske zbiorniczna. Co dolac? plyn jest czysty w miare (chce spuscic ile mi sie uda i zalac do max)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-11, 14:11

Abc1234xx, Dextron III - różowiutki.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2014-05-11, 14:11

samochod wp11 kwiecien 1998 rok 1.6 benzyna bo zapominmalem dopisac

[ Dodano: 2014-05-11, 15:12 ]
to jednajk nie dexron 2 czy 2g? zastanawia mnie dlaczego to wlewali inni uzytkownicy? porownalem i dexron 2 i 3 jest czerwony/rozowy :shock:

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-11, 14:15

Abc1234xx - nie wiem ich się pytaj :] Ty masz Dextron III i taki zalej.

Dextron II był w P10 :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2014-05-11, 15:13

ok dzieki za info :) w hayns znalazlem ze dexron 2 ale nie pisze konkretnie a sa opisywane modele fazy 1, 2 i 3. W takim razie kupie dex 3 i uzupelnie ;) mam nadzieje ze sie kisiel nie zrobi jak jednak bedzie malinowy dexron 2 heh

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-11, 15:24

Abc1234xx, masz różowy - czyli DEXTRON III, jakbyś miał taki żółto-brązowy, brudnożółty to miałbyś DEXTRON II

Model fazy 1 - P10 od '90 do '93 lub połowy '94
Model fazy 2 - P10 po lifcie czyli od początku '94 lub połowy '94 do połowy '96
Model fazy 3 - P11 od połowy '96 do września/października '99
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2014-05-11, 16:05

no wlasnei ogladalem w sklepie dex 2g mobila i chyba lotosa no i elf i byl rozowy na 100% tzn moze bardziej czerwonawy . No http://allegro.pl/ravenol-atf-dexron-d- ... 66590.html

[ Dodano: 2014-05-11, 17:09 ]
ATF DEXRON® II D
Lepkość kinematyczna w 100 °C, mm2/s 8,6
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 ° C, mm2/s 48,0
Wskaźnik lepkości 165
Temperatura płynięcia, w °C -42
Temperatura zapłonu (COC), w °C 198
Barwa czerwona

ATF DEXRON® III
Lepkość kinematyczna w 100 °C, mm2/s 7,96
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40 ° C, mm2/s 35,90
Wskaźnik lepkości 204
Temperatura płynięcia, w °C -40
Temperatura zapłonu (COC), w °C 180
Barwa czerwona

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-11, 16:11

DEXTRON II jest brązowo-zółty, DEXTRON II D jest czerwony, DEXTRON III jest różowy/czerwony :]

Ja bym zrobił tak - olej kosztuje 30-40zł za 1L. Spuść cały olej i zalej nowy. Będzie po problemie :d

Ja u siebie mam Dextrona III


Czytałem to :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2014-05-11, 16:13

no jest jakis 2d dexron i on jest w sklepach wlasnie. NIe wiem czym sie to rozni od 3. A co od spuszczania to nie chce juz rozpinac przewodow bo ledwo zyja a zbiorniczek tak samo. Jak juz to rozepne to do wymiany wszystkie przewody pojda i zbiornik .Nie mam czasu na przestoje i szukanie czesci ktore beda dobre i pasujace niestety a do primery takie wynalazki dokupic to nierealne. No i co tu zrobic? dalej jestem w kropce niestety

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-11, 16:27

Abc1234xx kupujesz węże gumowe do olejów i benzyn do tego kilka obejm i się problem rozwiązuje. Ja u siebie w ten sposób zlikwidowałem wszystkie wycieki i pocenia się przewodów.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2014-05-20, 10:55

wyssalem co sie dalo i wlalem elf elfmatic dexron 3. Na chwile obecna bez problemow ;)

Awatar użytkownika
Arkadio M
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2012-06-17, 13:51
Lokalizacja: Wwa zach.

Post autor: Arkadio M » 2014-09-23, 20:34

czesć ,
wymieniam pompe wspomagania więc zaleję ją i zbiorniczek nowym płynem- i w tym wypadku nie robi mi róznicy, który rodzaj płynu wybiorę, II czy III ?

i tak przy okazji : rozumiem z tego co tu zostało już napisane, że nie należy mieszać dexron II z III , tak ??

Gawa
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2010-01-22, 19:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Gawa » 2014-09-23, 21:11

witam Arkadio M przypomniałem pompa będzie jutro. Ja sam osobiście spuszczałem płyn wspomagania i zalewałem nowy tak jak pisze instrukcja jest to DEXRON 3 i taki ma być. Jak już założysz pompe to na podniesionym przodzie kilka ruchów na maksa w lewo i na maksa w prawo przy odpalonym motorze żeby układ się odpowietrzył.

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-25, 16:26

Rozumiem że Ja u siebie mam dextron III , tak ?
Kolor trudno określić bo jest stary wiec wiadomo :/ ale na oko to mam jakiś czerwono - brązowy

Zazwyczaj do ukł. kierowniczych wlewałęm Motul
Te dwa proponuja do mojego modelu

https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... dexron-iii

https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... /multi-atf
Addicted to driving

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-25, 18:08

voy78, ty masz ATF IID lub ATFIIE, ale na DEXRONIE III też będzie działać
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-25, 18:33

A kiedyś właśnie pytałem o ten ATF i niby w Motul jest Multi ATF i niby można lać jak nie wiadomo czy ATF IID czyIIE .
Nie wiem ale chyba wleje Multi ATF , jakoś bardziej mnie to przekonuje . On jest czerwony bo mam go w innym aucie
Addicted to driving

Damaran
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-09-10, 18:16
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Damaran » 2015-08-14, 17:24

Odświeżam kotleta bo nie wiem. P11 1996 1.6 66KW wersja SI, potrzebuję płyn układu wspomagania kierownicy. Wyciek przy chłodnicy, muszę uzupełnić po wcześniejszym założeniu opaski. Szczerze powiem, nie otwierałem zbiornika jeszcze w obawie przed zapowietrzeniem układu więc nie wiem jaki kolor w środku.

Dextron 2 i 3 pojawia się w wątku, proszę o szybką radę. Przy okazji kolejne pytania: czy można dolewać płyn bez wymiany oraz jaki kolor tego płynu powinien być dokupiony. Co bym nie musiał za chwilę pisać ponownie jak sprawdzę.

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-08-14, 20:34

Addicted to driving

Awatar użytkownika
brylant13
doświadczony forumowicz
Posty: 230
Rejestracja: 2015-04-08, 09:04
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: brylant13 » 2015-08-28, 20:15

Dolewałem ostatnio coś takiego z uszczelniaczem i hula aż miło, efekt był zauważalny od razu

Obrazek

Awatar użytkownika
szymon-uni
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2015-07-01, 19:26
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: szymon-uni » 2015-09-14, 19:24

Witam

muszę dolać płyn ale nie wiem jaki mam. Czy po kolorze uda mi się go zidentyfikować ?? Jeśli nie to jaki wybrać - DEXRON III tak jak piszą w instrukcji ?? No i co jeśli płyny będą różne i się pomieszają ?? Padnie pompa ??

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-09-14, 19:26

szymon-uni, wymień płyn po całości i po problemie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-09-14, 21:16

Ja będę zalewał Motul multi ATF bo ten co tam mam jakoś mi śmierdzi dziwnie :p
Addicted to driving

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-09-14, 21:21

Voy78, bo ATF tak pachnie :d Ja mam zalanego Agipa Rotra ATF IID i pracuje to dużo lepiej niż na castrolu dexron III
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
szymon-uni
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2015-07-01, 19:26
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: szymon-uni » 2015-09-16, 14:12

Byłem dziś na stacji benzynowej i napotkałem tam kilka specyfików do układów wspomagania w tym ten który pokazał Brylant13. Mowa o Prestone na którym jasno jest napisane że można go mieszać z innymi płynami, dodatkowo zawiera uszczelniacz etc. Jeśli tak piszą to rozumiem że nie może on zepsuć pompy.. Można taki dolać aby nie bawić się w spuszczanie starego płynu ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”