Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Czyszczenie przepustnicy i krokowego

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Bazastral
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2015-01-18, 22:04
Lokalizacja: Łódź

[P11/WP11] Czyszczenie przepustnicy i krokowego

Post autor: Bazastral » 2015-02-20, 10:21

Nissan Primera p11 1.6 ben+lpg 1997r.

Planuję niedługo przeczyścić przepustnicę i krokowy. Czy trzeba robić adaptację? Jeśli tak to czy ktoś może wkleić instrukcję? Szukałem, ale nie mogę znaleźć ani instrukcji adaptacji ani podobnego problemu.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-20, 10:24

Nie, nie trzeba robić żadnej adaptacji. Po czyszczeniu przepustnicy, będziesz musiał tylko delikatnie przykręcić wolne obroty :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Bazastral
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2015-01-18, 22:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Bazastral » 2015-02-20, 10:51

Zaraz się za to zabieram. Rozumiem, że od wolnych obrotów znajdę jakąś śrubę na przepustnicy tak ? Dam znać jeśli się uda, albo gdy coś popsuję :mrgreen:

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-20, 11:01

Taka dużą czarna plastikowa. Jak zrobisz zdjęcie to Ci zaznaczę - foto od strony przepływomierza poproszę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Bazastral
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2015-01-18, 22:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Bazastral » 2015-02-20, 11:09

Powinienem znaleźć, ale tylko nią kręcić na włączonym/wyłączonym silniku ? Czy jakaś większa filozofia?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-20, 11:17

Bazastral, kręcisz i patrzysz na obroty. Po czyszczeniu przepustnicy powinny wzrosnąć, dlatego trzeba je przykręcić :] Całą operację robisz na odpalonym i nagrzanym siniku.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Bazastral
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2015-01-18, 22:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Bazastral » 2015-02-26, 20:51

No witam, to znowu ja. Nie mogłem odkręcić tych 3 śrub, które trzymają przepustnicę, więc kupiłem spray do czyszczenia przepustnicy. Zdjąłem obudowę filtra powietrza, popsikałem trochę odczekałem 2-3 min, popsikałem znowu. Zrobiło się czarne jezioro. Odpaliłem silnik, na benzynie, trzymając około 2000 obrotów znajomy psikał do środka, wtedy go zamulało i spadały obroty. Poszła woda z rury i to czarne jezioro.

Ogólnie przed 'czyszczeniem' dojeżdżając do skrzyżowania i wciskając sprzęgło obroty spadały do 0 i silnik gasł. Na luzie obroty wahały się w granicy 0-300, ale przeważnie lekko nad zerem :razz: Auto na gazie było słabe jak mój rower, a gdy na duże obroty go wkręcałem na gazie to wystrzeliwało obudowę filtra powietrza, aż popękała. Mówili wymień silnik krokowy, może parownik..

Po czyszczeniu pojechałem w trasę przepalić to coś no i założyłem nową obudowę filtra powietrza, szarpało trochę autem od 2000 obrotów trzepało autem ale jechał, po przekroczeniu kreski 3000 auto dostawało takiego kopa jak powinno mieć normalnie, ale po redukcji, czy zmianie biegu na wyższy znowu to samo :D

Następnego dnia rano, na zimnym silniku pojechałem do pracy, gdy wcisnąłem gaz w podłogę szarpało go i nie chciał za bardzo jechać, gdy tylko lekko trzymam gaz jedzie bez szarpania, ale wiadomo rower przegoni :D Wróciłem z pracy i wymieniłem filtr paliwa. Coś tam pomogło, już tak nie szarpie mocno, ale dalej ta granica 2000-3000 obrotów jest dziwna, jakby się dusił, nie znam się..

Dopiero dzisiaj przełączyłem na gaz, bo bałem się, że znowu tą obudowę rozsadzi.
Na gazie nie ma tego problemu wszystko cacy nie gaśnie, jedzie aż miło, mogło by być lepiej, zobaczymy jak będzie po wymianie filtru gazu i regulacji gazu.
Teraz obroty na benzynie i gazie trzymają się w granicy 700-800 wydaje mi się, że takie powinny być.

Może jakieś wskazówki co do tej benzyny ? Co to może być, że go tak muli w tej granicy 2000-3000? Gaz w podłogę i ciężko mu czasami dobić do tych 3000 obrotów. Może niedokładnie się wyczyściło, albo nie przepalił, albo coś się zapchało/popsuło?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”