Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11] podgrzewacz wody

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

[P11] podgrzewacz wody

Post autor: jswistow » 2014-10-27, 21:55

Witam,
Nadchodzi zima więc pomyślałem o takim cudzie jak podgrzewacz wody
http://obrazki.elektroda.pl/9118407500_1394801389.jpg
ten pochodzi z focusa 1,8tddi, ale pomyślałem że można by go było zaadoptować w swojej primerce, silnik powinien o wiele szybciej łapać temperaturę a co za tym idzie szybciej wyłączy nam się ssanie czyli mniejsze spalanie no i wnętrze też nam sie szybciej nagrzeje,
kwestia tylko znalezienia miejsca na montaż i podłączenie do instalacji.
Generalnie powinno udać sie go zainstalować na przewodach biegnących do nagrzewnicy tak jak jest to w fordzie,troszkę ciasno ale powinno się udać, gorzej z instalacją elektryczną ,teoretycznie nie było by z tym problemu gdyby to robić na zwykły włącznik, ja jednak myślałem o jakimś termowyłączniku który po osiągnięciu założonej temperatury odłączał by go, albo jakiś czasowy sterownik.
Co o tym myślicie, jakieś rady sugestie ???

pio13
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2014-10-28, 18:50
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: pio13 » 2014-10-29, 08:53

Masz LPG ? Ja mam instalację Staga, i jest ustawiony, żeby włączał się przy 60stopniach. Myślę, że dało by się to wykorzystać do wyłączania takiego podgrzewacza. W swojej chciałem zainstalować grzałkę na 230V, gdyż planowałem podróż do Norwegii. Jednak na razie mi przeszło z tą Norwegią. Tam (na północy) dużo ludzi ma zamontowane takie grzałki i na stałe wożą na zderzaku nawinięty przedłużacz :-D Podobno jak zostawiają samochód pod sklepem, to mają gniazdka, żeby się podpiąć - wracasz do ciepłego auta :mrgreen:

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2014-10-29, 10:19

LPG nie mam
jak bym miał możliwość podłaczenia się do 230V to bym sobie założył DEFA

pio13
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2014-10-28, 18:50
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: pio13 » 2014-10-29, 10:33

Tylko co z włączaniem się podgrzewacza ? Myślałeś o tym ? Takie cudo pewnie trochę prądu ciągnie. Kręcenie rozrusznikiem razem z włączoną grzałką nie będzie zbyt dobre dla akumulatora. Chyba, żeby wykorzystać wzbudzenie alternatora...

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-10-29, 10:37

Na pstryczek elektryczek sobie zrobić
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

pio13
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2014-10-28, 18:50
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: pio13 » 2014-10-29, 11:03

vixo pisze:Na pstryczek elektryczek sobie zrobić
Kolega pisał, że chce wybrać tą trudniejszą drogę ;-)
Chociaż rozważając wszystkie komplikacje włącznik będzie chyba najlepszy. Ja bym tylko zamontował gdzieś wielką kontrolkę, kiedy podgrzewacz działa.
Znajomy miał sporej wielkości elektryczny podgrzewacz paliwa w Premium. Był on podłączony na zwykły włącznik. Wiele razy potrzebował później pomocy przez ten włącznik :arrow: Automatyczny wyłącznik ma sens 8-)

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2014-10-29, 20:54

najlepsze by było sterownie takie jak ogrzewanie tylnej szyby, załączasz pstryczkiem a po jakimś czasie się samo wyłącza

pio13
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2014-10-28, 18:50
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: pio13 » 2014-10-30, 08:40

Timer
To mogło by się nadać, tylko trochę drogie...
Timer2
Tu już lepsza cena :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”