Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Chcę kupić Primerę 2.0 Diesel - proszę o opinie

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P10/WP10] Chcę kupić Primerę 2.0 Diesel - proszę o opinie

Post autor: jarkk » 2009-12-02, 09:50

Witam poszukuje opini właścicieli Primery rocznik 1992 diesel. Co sądzicie o tym aucie, interasuje mnie niezawodność,cemy części i ich dostępność oraz "odporność" na korozję? Dziękuję i pozdrawiam
___________________________________________________________________________

Zużycie paliwa u mnie waha się w okolicach około 7 litrów miasto i 6 litrów trasa!Najczęstsze usterki to wahacze górne!Tylko z tym miałem największy problem,ale założyłem oryginalne i mam spokój.Wymienilem taz pompe wody,naprawialem alternator i rozrusznik.Takie zeczy jak laczniki stabilizatorow czy jakies tulejki wahaczy itp. to normalka w kazdym samochodzie.Ogolnie to zajebista furka,ale zeby ja dlugo pojezdzic trzeba o nia dbac.Przy kupnie mozesz sprawdzic w latwy sposob stan techniczny silnika!Wyciag miarke oleju,zapal silnik,daj mu przygazowke i jak pojdzie jakis dymek z miarki albo jak zacznie olejem chlapac to silnik jest juz kiepski.To chyba tylko tyle!Ja mam rocznik 95 i przejechane 257 tysiecy kiloskow i nic w silniku nie robilem oprocz wymiany oleju i filtro no i tej pompy wody i zmienialem ostatnio rozrzad.
Aha i jak masz zamiar jezdzic na opale to nie radze kupowac z tym silnikiem gdyz jest on bardzo czuly na opal i pompy padaja jak sie jezdzi na opale.Aha i zwroc uwage na jakim oleju ktos wczesniej jezdzil,gdyz mineralny jest niezalecany poniewaz w tym silniczku sa hydrauliczne popychacze zaworow i przy mineralnym oleju padaja i zaleca sie jazde przynajmniej na polsyntetyku!To tyle.
___________________________________________________________________________

ja mam beznynke ale diesle nissana sa ok dobrze zapalaja w zimie i sa idiotoodporne. to ze maja pasek to zadna wada. niezawodnosc combi jest chyba w porzadku i nie trapi jej problem gornych wahaczy bo ich nie ma. reszta generalnie tez sie nie psuje (wiekszosc kombi zrobiono w japonii), a co do korozji to zalezy jak trafisz. widzialem juz zgnite i nie bite primery, a w kombi rdza szczegolnie lubi tylna klape (dookola szyby i kolo wycieraczki)
___________________________________________________________________________

Dieselki Nissana montowane w P10 i W10 są po prostu rewelacyjne. Może nie mają super osiągów ale cała reszta zostawia daleko z tyłu podobne silniki innych producentów.
Mój silnik ma przejechane 225 tys. km. W zimie nie miałem najmniejszych problemów z zapaleniem samochodu pomimo, że parkuje pod chmurką a świece nie są pierwszej młodości. Silnik od zmiany do zmiany jeździ bez żadnego dolewania oleju. Obecność paska rozrządu nie jest żadną wadą, musisz tylko pamiętać aby wymieniać go co 60 tys. km. Jeśli chodzi o zużycie paliwa to również jest ono bardzo zadowalające ale w momencie gdy przyjdzie Ci ochota poszaleć to wtedy zwiększa się apetyt Primerki na ON. Mam kumpla, który w swojej P10 2.0D ma przejechane 400 tys. km, a silnik pali na dotyk.
Zdecydowanie polecam ten silnik, uważam że to jedna z najbardziej udanych konstrukcji Nissana.
___________________________________________________________________________

Mam P10 w benzynie 420 kkm - to co zmieniłem to 2 przeguby, łożysko w jednym kole, sprzęgło, amory i tulejki wahacza górnrgo oraz sworznie dolnego - całość napraw zamknęła sie w 2 tys PLN. A silnik - śmiga na LPG i nic se z tego nie robi. Polecam, choć nie znam diesli Primery, ale sądzę, że mocne auta jako i moje.
___________________________________________________________________________

te wymienione rzeczy to normalna sprawa w primerach, ale jezdze na oleju mineralnym juz 5 lat i wszystko gra, jak mi sprawdzali samochod na stacji nissana w Niemczech to do wszystkich starszych czyli roczniki p10 leja olej mineralny. ale jak wczesniej byl polsyntetyk to roznica w cenie niewielka, wiec bym radzil jezdzic dalej na takim oleju



źródło: NKP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”