Strona 1 z 1

[P11/WP11] Chcę kupić Primerę, pytania o eksploatacje

: 2009-12-02, 09:47
autor: jarkk
Witam,
Prawdopodobnie wkrotce bede chcial nabyc Primerke (rocznik 98-99) i w zwiazku z tym mam kilka pytan o eksploatacje tego autka.
1. Jaki wybrac silnik zeby moc wystarczyla na takie auto ale jednoczesnie zeby eksploatacja nie byla zbyt kosztowna?
2. Czy 1.6 benzyna jest wystarczajacy dla tego (dosc ciezkiego) samochodu?
3. Jakie jest spalanie takiego silnika 1.6?
4. Co sadzicie o TurboDieslu (2.0 jesli dobrze zauwazylem)? Ile on pali i jaka moc oferuje?
5. Jaka instalacja mozna "zagazowac" silnik 1.6? Czy musi to byc instalacja 4 generacji czy moze byc 2 lub 3 ?
___________________________________________________________________________

jesli chodzi o silnik 1,6 to w zupełności wystraczy do sprawnego poruszania si,e po drogach ale jesli chesz mieć w zapasie troche mocy pod nogą i pościgać to 2.0 nie patrząc ze strachem na wskaźnik paliwa. Co tyczy lpg to chyba już bedą instalacje z wtryskiem gazu
___________________________________________________________________________


1. Jaki wybrac silnik zeby moc wystarczyla na takie auto ale jednoczesnie zeby eksploatacja nie byla zbyt kosztowna?
2.0 Benzyna i zagazować.

2. Czy 1.6 benzyna jest wystarczajacy dla tego (dosc ciezkiego) samochodu?
Opinie są jak zwykle podzielone. Ja miałem 1.6 w Almerce i w cięższej Primerce wydaje mi się ciut za słaby.

3. Jakie jest spalanie takiego silnika 1.6?
Nie wiem jak w cięższej Primerze, ale w Almerce palił mi 10l/100 w mieście i 7,5-8 na trasie.

4. Co sadzicie o TurboDieslu (2.0 jesli dobrze zauwazylem)? Ile on pali i jaka moc oferuje?
Moc 90KM. Nie wiem ile pali, ale jest dość mułowaty. Nie obrażając właścicieli powiem, że Almerki 1.4 objeżdżają 2.0TD w Primerce bez większych problemów.

5. Jaka instalacja mozna "zagazowac" silnik 1.6? Czy musi to byc instalacja 4 generacji czy moze byc 2 lub 3 ?
GA16DE jest dość ciężkim do zagazowania silnikiem. Jeśli nie będzie tego robił fachowiec z głową, to będziesz się z tym bujał. Niemniej jednak jak najbardziej można go zagazować już zwykłą podciśnieniówką ( II gen ).
___________________________________________________________________________

SR20 (2.0 benzyna) jak i GA16(1.6 benzyna) oraz GA14(1.4 benzyna) maja łańcuch rozrządu, który teoretycznie nie powinien wymagać wymiany.
___________________________________________________________________________

w SR20 mialem fabryczna (tak mi sie wydaje) holenderska instalacje LPG. Ale gazu pali ok 11ltr. Natomiast GA16 pali od 7,2 w trasie (predkosci min 120km/h) do 8,3 w miescie. Maksymalnie spalila mi 10,3ltr, ale dostala w kość.
___________________________________________________________________________

JA mam primerkę p11.144 pojemność 1,6 - moze i zbyt mały ten silniczek ale ja tego nie odczuwam bo przesiadłem się z autka które miało 45 KM.
Tak więc ja jestem zadowoloy - co do osiągów ale to kwestia punktu odniesienia.
Jeśli chodzi o spalenie - hmmmm może to zima zobaczymy ale zużycie na poziomie 9-10 litrów nie powiem trochę mnie i moją kieszeń zaskoczylo. Teraz pierwszy raz jadę w dłuższą trasę to zobaczymy czy zejdę na około 8l
___________________________________________________________________________

ja mam Primere P11 2.0 TD i jestem z niej bardzo zadowolony. Prze calą zimę na krótkich odcinkach na zimnym silniku spaliła 9 litrów ropy na 100 km. To mi sie wydaje nie jest w cale dużo. KOmfort jazdy jest dobry auto trzyma się drogi. Osobiscie jestem bardzo zadowolony
___________________________________________________________________________

moja ma 140 koni i powiem że osiagi niczego sobie, natomiast spalanie to około 9-9,5 / 100 średnio. tylko że 144 jest cięższa od starszej p11 a taka chyba chcesz? sr20de to bajka, chyba wersja 130 konna jeździ tak samo dynamicznie jak 140 konna w mojej budzie. polecam. w p11-144 jesli instalacja lpg to tylko sekwencyjna ze względu m.in. na obd2. silnik 1.6 to chyba najgorsze rozwiązanie, lepiej diesla
___________________________________________________________________________

sam jezdzilem do nie dawna 1.3
widac jest tu wiecej zapalencow od dynamicznej jazdy no i wiadomo kazdy silnik ma swoje plusy i minusy jak ktos chce oszczednie jezdzic to kupuje mniejszy silnik ale wiadomo ze mniejszy zawsze bedzie slabszy alternatywą jest oczywiscie wiekszy plus LPG albo jakis diesel to sie chyba tyczy wszystkich marek. Mam teraz 2.0 i cieszy mnie jak to auto jezdzi ale czasem przeraza stacja benzynowa no ale coz chce sei szybko jezdzic to sie placi a jak sie chce oszczedzac to szuka sie oszczednego silnika.....
___________________________________________________________________________

Ja mam 1,6 i spala 10 litrów gazu Oszczędzając bardzo mogę zejść do 9-ciu l/100. Instalację mam prostą i nie trzyma dobrze wolnych obrotów. Przydałaby się z wtryskiem. Uważam że silnik 1.6 jest jednak oszczędniejszy a mocy wystarcza na nasze Polskie warunki, chyba że ktoś często korzysta z autostrad i dwupasmówek.
___________________________________________________________________________

Ja tez mam 1.6 i uważam, ze moc 100km jest wystarczająca. Spalanie miasto około 8 w trasie około 6. Poruszam się ekonomicznie, ale nie wolno. Nie sadze, aby w 2.0 udało się osiągnąć takie spalanie.
___________________________________________________________________________

ja mam 1,6 z gazem i mocy na trasach czasami brakuje
ale generalnie da się w miarę dynamicznie jeździć



źródło: NKP

: 2009-12-09, 21:40
autor: Raffaello77
Ja kupiłem WP11.144 2.0 w benzynce;) Jak na razie jestem pełen uznania dla tego autka i silnika oczywiście....bardzo elastyczna jednostka. Spalanie też mnie miło zaskoczyło, przy dojazdach do pracy fakt mało sygnalizacji i dużo spokojnej trasy ( fotoradar wyrasta nie wiadomo gdzie - Pabianice) komp pokazuje mi 7,5...ale gdy troche pojeżdze po Łodzi albo wdepne by poczuć 140 kucy to średnio przy tankowaniu wychodzi 8 z lekkim hakiem;) Dla mnie to miłe zaskoczenie bo jeździłem 206 1.1 i paliło kole 7 .;)Polecam silniczek 2.0 zwłaszcza dla Nissanika w kombi;)

: 2009-12-09, 22:38
autor: nice-wawa
Raffaello77 pisze:Ja kupiłem WP11.144 2.0 w benzynce;) Jak na razie jestem pełen uznania dla tego autka i silnika oczywiście....bardzo elastyczna jednostka. Spalanie też mnie miło zaskoczyło, przy dojazdach do pracy fakt mało sygnalizacji i dużo spokojnej trasy ( fotoradar wyrasta nie wiadomo gdzie - Pabianice) komp pokazuje mi 7,5...ale gdy troche pojeżdze po Łodzi albo wdepne by poczuć 140 kucy to średnio przy tankowaniu wychodzi 8 z lekkim hakiem;) Dla mnie to miłe zaskoczenie bo jeździłem 206 1.1 i paliło kole 7 .;)Polecam silniczek 2.0 zwłaszcza dla Nissanika w kombi;)
Ale masz lekką nogę podziw. :mrgreen:
Mi WP11 2,0 z 98 pali średnio w cyklu mieszanym 12 LPG na 2 generacji ,a teraz odniosę się do Peugeot 206 1,1 którego miałem 5 lat (szkoda całkowita ) 9 , 5 LPG na sekwencji .

: 2009-12-10, 07:42
autor: Krissu
kilka słów o spalaniu 1,6 niezgazowanego:
miasto: 8,9 - 9,6 l/100km od kiedy jeżdżę proEko/w miarę spokojnie;
miasto: 11 i więcej l/100km jak ją butuję;
trasa: 7,5 l/100km przy 4 osobach na pokładzie, pełnym bagażniku i nie szalejąc;
trasa: 6,2 l/100km sam bez bagażu i nie szalejąc;
trasa: 7,8 - 8,2 l/100km butowana na trasie z uwzględnieniem autostrady, też byłem sam bez bagażu;

trochę za mało mocy jak na taka masę auta

: 2009-12-10, 13:32
autor: Andrzej
No to ja się też pochwalę: kombiaczek Wp11.144 SR20DE 140KM:
-rekord trasa wraz Pickupem i Patrolem na zlot do Borska :6-6,5l
-normalna trasa, zapakowany po dach, okresowo klima: ok 7,5l
-miasto z małym dojazdami, jazda delikatna :9,5-10l
-rekord wskazania komputera pokładowego (średnie spalanie): 80 l/100km :-P

: 2009-12-11, 22:45
autor: Raffaello77
Moja lekka noga podyktowana jest niespodziankami na drogach Pabianic, ale poza hmmmm lubie przydepnąć :-D i poczuć moc 140 kucy

: 2009-12-12, 08:57
autor: Krissu
w sumie to dwulitrówki przy spokojnej jeździe aż tyle nie palą, mam porównanie z 2.0 115KM z 96 roku i tamten silniczek jest w stanie spalić 9.5 litra w mieście

: 2009-12-12, 11:08
autor: ice
Ja mam 1,8 w kombi trasa nad morze załadowany po dach + klima całą drogę średnio wyszło 7,5. W mieście to ciężko stwierdzić nie bywam ;)

: 2009-12-20, 20:15
autor: Nestor
Ja mam p11 SR20De a tu dam link do mojego spalania.. http://www.spritmonitor.de/en/detail/280144.html dokładnie będzie widać jaki jest przedział spalania tego auta czasami jest szybko czasami jest ekonomicznie. Mój tata ma p11 1,6 i stwierdzam że to jest zdecydowanie za mały silnik na taka budę.

: 2009-12-22, 16:47
autor: Redwolf
Ja ujeżdzam WP11 w kombi z silnikiem 1,6 i może na kombi jest trochę za słaby, co nie znaczy że nie dowiezie mnie tam gdzie chce. Ale za to średnie spalanie to u mnie 8-8,4 l/100km a na trasie schodzi do 7,5 l/100km :)

: 2009-12-22, 17:02
autor: Krissu
jak wy to robicie, że to 1.6 tak mało pali :->

: 2009-12-22, 18:59
autor: matt28
Krissu pisze:jak wy to robicie, że to 1.6 tak mało pali :->
Moja 1.6 SX paliła 6.5l/100 km. Osobie której ją sprzedałem - 12l/100 km. Kwestia sposobu jazdy.
Niestety, wczoraj Primera zaliczyła dzwona - letnie opony+głupota kierującego, przykro patrzeć jak wychuchane przez ciebie auto, po zmianie właściciela zamienia się w ruinę.

: 2009-12-26, 09:08
autor: Roccooo
Ja mam Primerę 2.0 TD. Średnie spalanie 7,5l. Nie jest to demon prękości ale do normalnego poruszania się w zupełności wystarczy. Bezawaryjne autko (jak na razie).

: 2010-01-03, 13:59
autor: hary7
A ja po swoich doświadczeniach z różnymi autami polecam silniki benzynowe + LPG o mocy od 100KM wzwyż. Nissanowski 2.0TD jest głośny,mułowaty i mało ekonomiczny ale za to trwały. Policzmy: diesel spali 7l ON x 3.9zł = 27.3zł/100km. A gazu pójdzie 11l x 2.1zł = 23.1zł/100km. Wychodzi 4zł taniej i ciszej i żwawiej. Czyli po 100KM możemy wypić sobie browarka na orzeźwienie :mrgreen:

: 2010-09-17, 14:47
autor: NOWICJUSZ
Moja Prima (SR20De) pali 9l w trasie do 150 km/h w mieszanym 11-12 Oszczednosci nigdy nie liczylem bo na lepszej drodze nie moge sie oprzec zeby trzymac 90 km/h To dla dziadkow :evil:

: 2017-05-22, 14:50
autor: Słoniu80
moja pali w normi e wiadomo swoje latka ma to potrzebuje chlipnac :-o :-o :-o :-o :-P