[P11/WP11] Chcę kupić Primerę, pytania o eksploatacje
: 2009-12-02, 09:47
Witam,
Prawdopodobnie wkrotce bede chcial nabyc Primerke (rocznik 98-99) i w zwiazku z tym mam kilka pytan o eksploatacje tego autka.
1. Jaki wybrac silnik zeby moc wystarczyla na takie auto ale jednoczesnie zeby eksploatacja nie byla zbyt kosztowna?
2. Czy 1.6 benzyna jest wystarczajacy dla tego (dosc ciezkiego) samochodu?
3. Jakie jest spalanie takiego silnika 1.6?
4. Co sadzicie o TurboDieslu (2.0 jesli dobrze zauwazylem)? Ile on pali i jaka moc oferuje?
5. Jaka instalacja mozna "zagazowac" silnik 1.6? Czy musi to byc instalacja 4 generacji czy moze byc 2 lub 3 ?
___________________________________________________________________________
jesli chodzi o silnik 1,6 to w zupełności wystraczy do sprawnego poruszania si,e po drogach ale jesli chesz mieć w zapasie troche mocy pod nogą i pościgać to 2.0 nie patrząc ze strachem na wskaźnik paliwa. Co tyczy lpg to chyba już bedą instalacje z wtryskiem gazu
___________________________________________________________________________
1. Jaki wybrac silnik zeby moc wystarczyla na takie auto ale jednoczesnie zeby eksploatacja nie byla zbyt kosztowna?
2.0 Benzyna i zagazować.
2. Czy 1.6 benzyna jest wystarczajacy dla tego (dosc ciezkiego) samochodu?
Opinie są jak zwykle podzielone. Ja miałem 1.6 w Almerce i w cięższej Primerce wydaje mi się ciut za słaby.
3. Jakie jest spalanie takiego silnika 1.6?
Nie wiem jak w cięższej Primerze, ale w Almerce palił mi 10l/100 w mieście i 7,5-8 na trasie.
4. Co sadzicie o TurboDieslu (2.0 jesli dobrze zauwazylem)? Ile on pali i jaka moc oferuje?
Moc 90KM. Nie wiem ile pali, ale jest dość mułowaty. Nie obrażając właścicieli powiem, że Almerki 1.4 objeżdżają 2.0TD w Primerce bez większych problemów.
5. Jaka instalacja mozna "zagazowac" silnik 1.6? Czy musi to byc instalacja 4 generacji czy moze byc 2 lub 3 ?
GA16DE jest dość ciężkim do zagazowania silnikiem. Jeśli nie będzie tego robił fachowiec z głową, to będziesz się z tym bujał. Niemniej jednak jak najbardziej można go zagazować już zwykłą podciśnieniówką ( II gen ).
___________________________________________________________________________
SR20 (2.0 benzyna) jak i GA16(1.6 benzyna) oraz GA14(1.4 benzyna) maja łańcuch rozrządu, który teoretycznie nie powinien wymagać wymiany.
___________________________________________________________________________
w SR20 mialem fabryczna (tak mi sie wydaje) holenderska instalacje LPG. Ale gazu pali ok 11ltr. Natomiast GA16 pali od 7,2 w trasie (predkosci min 120km/h) do 8,3 w miescie. Maksymalnie spalila mi 10,3ltr, ale dostala w kość.
___________________________________________________________________________
JA mam primerkę p11.144 pojemność 1,6 - moze i zbyt mały ten silniczek ale ja tego nie odczuwam bo przesiadłem się z autka które miało 45 KM.
Tak więc ja jestem zadowoloy - co do osiągów ale to kwestia punktu odniesienia.
Jeśli chodzi o spalenie - hmmmm może to zima zobaczymy ale zużycie na poziomie 9-10 litrów nie powiem trochę mnie i moją kieszeń zaskoczylo. Teraz pierwszy raz jadę w dłuższą trasę to zobaczymy czy zejdę na około 8l
___________________________________________________________________________
ja mam Primere P11 2.0 TD i jestem z niej bardzo zadowolony. Prze calą zimę na krótkich odcinkach na zimnym silniku spaliła 9 litrów ropy na 100 km. To mi sie wydaje nie jest w cale dużo. KOmfort jazdy jest dobry auto trzyma się drogi. Osobiscie jestem bardzo zadowolony
___________________________________________________________________________
moja ma 140 koni i powiem że osiagi niczego sobie, natomiast spalanie to około 9-9,5 / 100 średnio. tylko że 144 jest cięższa od starszej p11 a taka chyba chcesz? sr20de to bajka, chyba wersja 130 konna jeździ tak samo dynamicznie jak 140 konna w mojej budzie. polecam. w p11-144 jesli instalacja lpg to tylko sekwencyjna ze względu m.in. na obd2. silnik 1.6 to chyba najgorsze rozwiązanie, lepiej diesla
___________________________________________________________________________
sam jezdzilem do nie dawna 1.3
widac jest tu wiecej zapalencow od dynamicznej jazdy no i wiadomo kazdy silnik ma swoje plusy i minusy jak ktos chce oszczednie jezdzic to kupuje mniejszy silnik ale wiadomo ze mniejszy zawsze bedzie slabszy alternatywą jest oczywiscie wiekszy plus LPG albo jakis diesel to sie chyba tyczy wszystkich marek. Mam teraz 2.0 i cieszy mnie jak to auto jezdzi ale czasem przeraza stacja benzynowa no ale coz chce sei szybko jezdzic to sie placi a jak sie chce oszczedzac to szuka sie oszczednego silnika.....
___________________________________________________________________________
Ja mam 1,6 i spala 10 litrów gazu Oszczędzając bardzo mogę zejść do 9-ciu l/100. Instalację mam prostą i nie trzyma dobrze wolnych obrotów. Przydałaby się z wtryskiem. Uważam że silnik 1.6 jest jednak oszczędniejszy a mocy wystarcza na nasze Polskie warunki, chyba że ktoś często korzysta z autostrad i dwupasmówek.
___________________________________________________________________________
Ja tez mam 1.6 i uważam, ze moc 100km jest wystarczająca. Spalanie miasto około 8 w trasie około 6. Poruszam się ekonomicznie, ale nie wolno. Nie sadze, aby w 2.0 udało się osiągnąć takie spalanie.
___________________________________________________________________________
ja mam 1,6 z gazem i mocy na trasach czasami brakuje
ale generalnie da się w miarę dynamicznie jeździć
źródło: NKP
Prawdopodobnie wkrotce bede chcial nabyc Primerke (rocznik 98-99) i w zwiazku z tym mam kilka pytan o eksploatacje tego autka.
1. Jaki wybrac silnik zeby moc wystarczyla na takie auto ale jednoczesnie zeby eksploatacja nie byla zbyt kosztowna?
2. Czy 1.6 benzyna jest wystarczajacy dla tego (dosc ciezkiego) samochodu?
3. Jakie jest spalanie takiego silnika 1.6?
4. Co sadzicie o TurboDieslu (2.0 jesli dobrze zauwazylem)? Ile on pali i jaka moc oferuje?
5. Jaka instalacja mozna "zagazowac" silnik 1.6? Czy musi to byc instalacja 4 generacji czy moze byc 2 lub 3 ?
___________________________________________________________________________
jesli chodzi o silnik 1,6 to w zupełności wystraczy do sprawnego poruszania si,e po drogach ale jesli chesz mieć w zapasie troche mocy pod nogą i pościgać to 2.0 nie patrząc ze strachem na wskaźnik paliwa. Co tyczy lpg to chyba już bedą instalacje z wtryskiem gazu
___________________________________________________________________________
1. Jaki wybrac silnik zeby moc wystarczyla na takie auto ale jednoczesnie zeby eksploatacja nie byla zbyt kosztowna?
2.0 Benzyna i zagazować.
2. Czy 1.6 benzyna jest wystarczajacy dla tego (dosc ciezkiego) samochodu?
Opinie są jak zwykle podzielone. Ja miałem 1.6 w Almerce i w cięższej Primerce wydaje mi się ciut za słaby.
3. Jakie jest spalanie takiego silnika 1.6?
Nie wiem jak w cięższej Primerze, ale w Almerce palił mi 10l/100 w mieście i 7,5-8 na trasie.
4. Co sadzicie o TurboDieslu (2.0 jesli dobrze zauwazylem)? Ile on pali i jaka moc oferuje?
Moc 90KM. Nie wiem ile pali, ale jest dość mułowaty. Nie obrażając właścicieli powiem, że Almerki 1.4 objeżdżają 2.0TD w Primerce bez większych problemów.
5. Jaka instalacja mozna "zagazowac" silnik 1.6? Czy musi to byc instalacja 4 generacji czy moze byc 2 lub 3 ?
GA16DE jest dość ciężkim do zagazowania silnikiem. Jeśli nie będzie tego robił fachowiec z głową, to będziesz się z tym bujał. Niemniej jednak jak najbardziej można go zagazować już zwykłą podciśnieniówką ( II gen ).
___________________________________________________________________________
SR20 (2.0 benzyna) jak i GA16(1.6 benzyna) oraz GA14(1.4 benzyna) maja łańcuch rozrządu, który teoretycznie nie powinien wymagać wymiany.
___________________________________________________________________________
w SR20 mialem fabryczna (tak mi sie wydaje) holenderska instalacje LPG. Ale gazu pali ok 11ltr. Natomiast GA16 pali od 7,2 w trasie (predkosci min 120km/h) do 8,3 w miescie. Maksymalnie spalila mi 10,3ltr, ale dostala w kość.
___________________________________________________________________________
JA mam primerkę p11.144 pojemność 1,6 - moze i zbyt mały ten silniczek ale ja tego nie odczuwam bo przesiadłem się z autka które miało 45 KM.
Tak więc ja jestem zadowoloy - co do osiągów ale to kwestia punktu odniesienia.
Jeśli chodzi o spalenie - hmmmm może to zima zobaczymy ale zużycie na poziomie 9-10 litrów nie powiem trochę mnie i moją kieszeń zaskoczylo. Teraz pierwszy raz jadę w dłuższą trasę to zobaczymy czy zejdę na około 8l
___________________________________________________________________________
ja mam Primere P11 2.0 TD i jestem z niej bardzo zadowolony. Prze calą zimę na krótkich odcinkach na zimnym silniku spaliła 9 litrów ropy na 100 km. To mi sie wydaje nie jest w cale dużo. KOmfort jazdy jest dobry auto trzyma się drogi. Osobiscie jestem bardzo zadowolony
___________________________________________________________________________
moja ma 140 koni i powiem że osiagi niczego sobie, natomiast spalanie to około 9-9,5 / 100 średnio. tylko że 144 jest cięższa od starszej p11 a taka chyba chcesz? sr20de to bajka, chyba wersja 130 konna jeździ tak samo dynamicznie jak 140 konna w mojej budzie. polecam. w p11-144 jesli instalacja lpg to tylko sekwencyjna ze względu m.in. na obd2. silnik 1.6 to chyba najgorsze rozwiązanie, lepiej diesla
___________________________________________________________________________
sam jezdzilem do nie dawna 1.3
widac jest tu wiecej zapalencow od dynamicznej jazdy no i wiadomo kazdy silnik ma swoje plusy i minusy jak ktos chce oszczednie jezdzic to kupuje mniejszy silnik ale wiadomo ze mniejszy zawsze bedzie slabszy alternatywą jest oczywiscie wiekszy plus LPG albo jakis diesel to sie chyba tyczy wszystkich marek. Mam teraz 2.0 i cieszy mnie jak to auto jezdzi ale czasem przeraza stacja benzynowa no ale coz chce sei szybko jezdzic to sie placi a jak sie chce oszczedzac to szuka sie oszczednego silnika.....
___________________________________________________________________________
Ja mam 1,6 i spala 10 litrów gazu Oszczędzając bardzo mogę zejść do 9-ciu l/100. Instalację mam prostą i nie trzyma dobrze wolnych obrotów. Przydałaby się z wtryskiem. Uważam że silnik 1.6 jest jednak oszczędniejszy a mocy wystarcza na nasze Polskie warunki, chyba że ktoś często korzysta z autostrad i dwupasmówek.
___________________________________________________________________________
Ja tez mam 1.6 i uważam, ze moc 100km jest wystarczająca. Spalanie miasto około 8 w trasie około 6. Poruszam się ekonomicznie, ale nie wolno. Nie sadze, aby w 2.0 udało się osiągnąć takie spalanie.
___________________________________________________________________________
ja mam 1,6 z gazem i mocy na trasach czasami brakuje
ale generalnie da się w miarę dynamicznie jeździć
źródło: NKP