Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] problem z gasnacym silnikiem i takie tam

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

nalew
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-03-16, 20:38
Lokalizacja: Dabrowa gornicza

[P/WP11.144] problem z gasnacym silnikiem i takie tam

Post autor: nalew » 2014-03-30, 18:24

witajcie ...jestem nowy i kupilem nie dawno japonca i ogolnie jestem zadowolony ale mam problem a wiec:
1. gasnie mi silnik cieply lub spadaja nagle obroty przy dojezdzaniu do skrzyzowan czy ITD ,czyscilem przepustnice ,sprawdzal mi znajomy mechanik chyba silniczek krokowy i stwierdzil ze wychodzi teraz na dniach mam plan po swojemy zrobic ogolna osluge z filtrami i olejem jak i rowniez swiece wymienie i sie okaze czy cos pomoze czy dalej bede szukal.
2.Mam lampy z przody normalne soczewkowe i lewa jest stara i napewno ja wymienie ale wydaje mi sie ze i tak slabo swieca wiec moje pytanie czy ktos wymienial je na ksenonowe jaki koszt tego jest jak cos.
3.potrzebuje potwierdzenia czy do mojej primy po lifcie felgi to 4x114.30x66.00
dzieki za pomoc i dajcie znac gdzie sa jakies spotkania chetnie przyjade cos sie dowiedziec wiecej o bryce:)

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2014-03-30, 23:39

Ad1. U mnie była to wina wypalonego zaworu

Ad.2 viewtopic.php?t=258

Ad.3 Nie wiem ale dziękuję za uwagę ;-)
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-03-31, 06:04

1. pewnie przepływka
2. jw
3. 4x114,3 (66mm) 6J lub 6JJ ET45
Obrazek

nalew
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-03-16, 20:38
Lokalizacja: Dabrowa gornicza

Post autor: nalew » 2014-04-01, 18:39

filtry olej swiece wymienione i dalej skacza obroty i gasnie co do wypalonego.....napewno nie bo by chodzil na 3 gary a tak nie jest przeplywka wyczyszczona (syfu nawet nie bylo) co do lamp bede szykal zeby oddac do wypolerowania i wyczyszczenia jednej lampy okaze sie czy cos to da...bede szykal dalej co z tym silnikiem ale mysle zeby jechac na kompa sie wpiac moze tam cos wyjdzie ..jak sadzicie ???pozdrawiam

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-01, 19:11

Czy silnik gaśnie od razu po zapaleniu rozgrzanego auta?
pozdr. Kamil

nalew
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-03-16, 20:38
Lokalizacja: Dabrowa gornicza

Post autor: nalew » 2014-04-02, 06:21

=Jak jest cieply i przy dojezdzie do skrzyzowan czy swiatel nie raz zgasnie a nie raz ma skok obrotow do 300 i powroci do normalnego

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-02, 06:53

nalew przepływka

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2014-04-02, 07:45

Podczepię się pod temat. Też mam problem z falującymi, ale głównie podczas rozgrzewania się silnika. Na zupełnie zimnym trzyma obroty równo, na całkowicie ciepłym też, choć od czasu do czasu też falują, ale największy problem jest przy rozgrzewaniu silnika, bo raz, że obroty falują, czasem przy dojeżdżaniu do skrzyżowania potrafi zgasnąć. Krokowiec wyczyszczony - bez rezultatu. Przepustnica wyczyszczona - bez rezultatu. Przepływka? Chyba działa, bo jak ją odepnę to silnik się chyba powyżej 3k obrotów nie zakręci.
Takie same jaja są na benzynie i na gazie.
Robiłem adaptację przepustnicy, ale nic to nie dało. Jest jakaś adaptacja krokowca? Czy dla SR20 było kilka różnych sposobów na adaptację?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-02, 09:22

Ja pytałem o gaśnięcie po odpaleniu na ciepłym bo to właśnie wskazuje na konieczność adaptacji krokowca.
Kwietas, procedura adaptacji:
If engine stops immediately after starting or idle condition is unstable, perform the following to initialize IACV-AAC
valve:
a) Stop engine and wait 9 seconds.
b) Turn ignition “ON” and wait 1 second.
c) Turn ignition “OFF” and wait 9 seconds.
ec_sr20, EC-34.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2014-04-02, 10:00

Czyli dobrze zrozumiałem, że jak silnik sam zgaśnie to trzeba odczekać 9 sekund, dać na zapłon na sekundę i ponownie wyłączyć na 9 sekund i już normalnie można odpalać?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-02, 10:10

Inaczej, powiem jak ja to robiłem: chciałem zrobić naukę wolnych na nowej przepływce, więc w trasę, rozgrzać auto, wracam, ustawiam się, koła prosto, wszystkie odb prądu wyłączam, skrzynia na luz gaszę auto. Odpalam - gaśnie - ku@#$. OK, to instrukcja, znalazłem ten fragment, odpaliłem, przytrzymałem gaz żeby nie zgasł, pochodził 20sec, zgasiłem odczekałem jak w instr i już odpalił i nie zgasł - więc zrobiłem procedurę nauki wolnych. Przy okazji zniknęło przygasanie, spadanie z obrotów przy hamowaniu, ale czy to od tego czy od nauki wolnych - nie wiem, bo zrobiłem obie rzeczy na raz.
pozdr. Kamil

nalew
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-03-16, 20:38
Lokalizacja: Dabrowa gornicza

Post autor: nalew » 2014-04-02, 11:58

No wszystko fajnei ale ja tez krokowy sprawdzalem wszysko dziala ok a ta przeplywka to w ktorym miescu sie znajduje bo tu przy filtrze co jest to cos to sprawdzalem czyscilem preparatem
a o co chodzi o ta nauke obrotow nie rozumiem za bardzo !!:(

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2014-04-02, 11:58

A mozesz krok po kroku jasniej opisac? U mnie na razie zadnej zmiany, ale nie wiem, czy robie to poprawnie.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-02, 12:21

Idle Speed/Ignition Timing/Idle Mixture Ratio Adjustment
PREPARATION
I Make sure that the following parts are in good order.
a) Battery
b) Ignition system
c) Engine oil and coolant levels
d) Fuses
e) ECM harness connector
f) Vacuum hoses
g) Air intake system
(Oil filler cap, oil level gauge, etc.)
h) Fuel pressure
i) Engine compression
j) Throttle valve
k) EVAP system
I On models equipped with air conditioner, checks should be carried out while the air conditioner is “OFF”.
I When checking idle speed on models equipped with CVT, ignition timing and mixture ratio, checks should be carried out while shift lever is in “P” or “N” position.
I When measuring “CO” percentage, insert probe more than 40 cm (15.7 in) into tail pipe.
I Turn off headlamps, heater blower, rear window defogger.
I On vehicles equipped with daytime running light systems, set lighting switch to the 1st position to light only small lamps.
I Keep front wheels pointed straight ahead.
I If engine stops immediately after starting or idle condition is unstable, perform the following to initialize IACV-AAC valve:
a) Stop engine and wait 9 seconds.
b) Turn ignition “ON” and wait 1 second.
c) Turn ignition “OFF” and wait 9 seconds.
I Make the check after the cooling fan has stopped.

Później jest info o tym jak ma być zapłon (między 13-17st, u mnie na 19 też działa procedura) i ew. jak go ustawić, jak sprawdzić lambdy itp, zakładamy, że wiemy, że jest ok, dalej są warunki:

PRE-CONDITIONING (część się powtarza)
Before performing “Idle Air Volume Learning”, make sure that all of the following conditions are satisfied.
Learning will be cancelled if any of the following conditions are missed for even a moment.
I Battery voltage: More than 12.9V (At idle)
I Engine coolant temperature: 70 - 94°C (158 - 201°F)
I PNP switch: ON
I Electric load switch: OFF
(Air conditioner, headlamp, rear window defogger)

i sama PROCEDURA

1. Start engine and warm it up to normal operating temperature.
2. Check that all items listed under the topic “Pre-Conditioning” (previously mentioned) are in good order.
3. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 9 seconds.
4. Start the engine and allow it to idle for at least 28 seconds.
5. Disconnect throttle position sensor harness connector (brown), then re-connect it within 5 seconds. (CVT models only) <- ja mam MT i to robię, wg mnie jest błąd w instrukcji i zawsze trzeba odłączyć na mniej niż 5s
6. Wait 20 seconds.
7. Make sure that the idle speed is within specifications. If not, the result will be incomplete. In this case, find the cause of the problem by referring to the NOTE below.
8. Rev up the engine two or three times. Make sure that idle speed and ignition timing are within specifications.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2014-04-06, 16:45

Lipton, coś źle robię, albo w moim wypadku w elektronice jest jakaś buba...

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-04-06, 17:37

Ten sam problem tylko w p11 z gazem , robi sie cieplo i teraz nagle po rozgrzaniu auta dojazd do krzyzowki luz auto gasnie w trasie nawet trzymajac go przez 10 km przy 140km/h wrzucam na luz i gasnie sam sobie a jak wyrzuce na luz i delikatnie przed spadnieciem obrotow pykne gazu to nie zgasnie i lapie normalne swoje obroty , same obroty normalnie nie faluja i trzyma je dobrze ... W zimie nie bylo tego problemu

nalew
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-03-16, 20:38
Lokalizacja: Dabrowa gornicza

Post autor: nalew » 2014-04-06, 17:45

No wlasnie ..ja jutro oddaje do mechanika mam nadzieje ze duzo nie zedrze ale zrobi to:)

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-04-06, 17:59

Jest to mozliwe ze silnik lapie lewe powietrze ? Bo mam ulamany kawalek obudowy i jest mala dziurka

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-04-07, 18:53

Jest możliwe, GT zasysa jak przyzwoity odkurzacz.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-07, 19:43

Emu89, jak masz dziurę przed przepływką to powietrze nie jest lewe, bo i tak jest mierzona jego objętość. Natomiast możesz mieć od tego spadek mocy, bo takie powietrze spod samej maski będzie na pewno bardziej rozgrzane niż zza reflektora.
Kwietas, mam jeszcze procedurę dla Sentry 2000-2001 z SR20DE, minimalnie się różni, możesz spróbować:

Preparation
Before performing Idle Air Volume Learning, make sure that all of the following conditions are satisfied. Learning will be cancelled if any of the following conditions are missed for even a moment.
Battery voltage: More than 12.9V (At idle)
Engine coolant temperature: 70 - 100 C (158 - 212 F)
Park/neutral position (PNP) switch: ON (Shifter in Park or Neutral)
Electric load switch: OFF (Air conditioner, headlamp, rear window defogger)
Steering wheel: Neutral (Straight-ahead position)
Vehicle speed: Stopped
Transmission: Warmed-up (Drive vehicle for 10 minutes.)

Procedure
1 Turn ignition switch "ON" and wait at least 1 second.
2 Turn ignition switch "OFF" and wait at least 10 seconds.
3 Start engine and warm it up to normal operating temperature.
4 Check that all items listed under the topic PREPARATION (previously mentioned) are in good order.
5 Turn ignition switch "OFF" and wait at least 5 seconds.
6 Start the engine and let it idle for at least 15 seconds.
7 Disconnect throttle position sensor harness connector (brown), then reconnect it within 5 seconds.
8 Wait 15 seconds.
9 Make sure that idle speed is within specifications.If not, the result will be incomplete.
10 Rev up the engine two or three times. Make sure that idle speed and ignition timing are within specifications.
Idle speed = 800&#177;50 rpm (in P or N position)
pozdr. Kamil

nalew
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-03-16, 20:38
Lokalizacja: Dabrowa gornicza

Post autor: nalew » 2014-04-10, 13:15

Witam bylem u mechanika i po probach roznych i sparwdzeniu na kompie i po macaniu okazalo sie na 90% ze wina silniczkaq krokoewgo wiec musze zamowic i wymienic ale zanim zamowie mechanik popodnosil mi troche obroty na kompie i teraz jest spoko ale ma obr 1200 1300 i komp poklad pokaazuje mi teraz spalanie po miescie w granicach 12..13 czy to mozliwe przez te podniesione obroty ?????a takto mialem po miescie ok 9spalnie i czy po zamontowaniu nowego silniczka sam wyreguluje obroty czy bede musial podjechac do tego mechanika i przez kompa on to zrobi.
2. auto mam po wymianach filtrow oleju swiec na ngk i wydaje mi sie ze auto dalej jest troche mulowate co mozna zrobic jeszcze aby cos polepszyc
3.auto mam na zimowkach i szumi tylko teraz nie wiem czy jak zmienie na letnie zniknie to czy moze byc opcja ze lozyka szumia mi tez??'dzieki za pomoc :)pozdrawiam

Wiczu
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-10-02, 21:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wiczu » 2014-10-02, 22:47

nalew pisze:Witam bylem u mechanika i po probach roznych i sparwdzeniu na kompie i po macaniu okazalo sie na 90% ze wina silniczkaq krokoewgo wiec musze zamowic i wymienic ale zanim zamowie mechanik popodnosil mi troche obroty na kompie i teraz jest spoko ale ma obr 1200 1300 i komp poklad pokaazuje mi teraz spalanie po miescie w granicach 12..13 czy to mozliwe przez te podniesione obroty ?????a takto mialem po miescie ok 9spalnie i czy po zamontowaniu nowego silniczka sam wyreguluje obroty czy bede musial podjechac do tego mechanika i przez kompa on to zrobi.
2. auto mam po wymianach filtrow oleju swiec na ngk i wydaje mi sie ze auto dalej jest troche mulowate co mozna zrobic jeszcze aby cos polepszyc
3.auto mam na zimowkach i szumi tylko teraz nie wiem czy jak zmienie na letnie zniknie to czy moze byc opcja ze lozyka szumia mi tez??'dzieki za pomoc :)pozdrawiam
Słuchaj silniczek powinien podkreślam "powinien" sam ustabilizować bo to jest standard po czyszczeniu albo w nowym, mi np po 1.5-2 tyg się ustabilizował, tak zwiększa się spalanie ale coś za coś chcesz mieć auto sprawne trzeba przecierpieć, bo gdyby się dbało od razu żywotność na pewno by się zwiększyła, no chyba, że miałem od razu jakąś lewą serie, a jeśli nie to jedź do mechanika na gwarancje niech kuta*** robi bo podejrzewam coś o czym on zapomniał :)

megadeth33
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-10-22, 15:05
Lokalizacja: nysa

Post autor: megadeth33 » 2014-10-22, 15:10

Kwietas, Witam! Czy rozwiązałeś problem z falującymi obrotami? Mam takie same objawy jak Ty i nie mogę znaleźć usterki. Proszę o odpowiedź. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

NEO NFS
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2014-09-05, 08:33
Lokalizacja: Józefów

Post autor: NEO NFS » 2014-10-23, 15:38

Wiczu pisze:
nalew pisze:Witam bylem u mechanika i po probach roznych i sparwdzeniu na kompie i po macaniu okazalo sie na 90% ze wina silniczkaq krokoewgo wiec musze zamowic i wymienic ale zanim zamowie mechanik popodnosil mi troche obroty na kompie i teraz jest spoko ale ma obr 1200 1300 i komp poklad pokaazuje mi teraz spalanie po miescie w granicach 12..13 czy to mozliwe przez te podniesione obroty ?????a takto mialem po miescie ok 9spalnie i czy po zamontowaniu nowego silniczka sam wyreguluje obroty czy bede musial podjechac do tego mechanika i przez kompa on to zrobi.
2. auto mam po wymianach filtrow oleju swiec na ngk i wydaje mi sie ze auto dalej jest troche mulowate co mozna zrobic jeszcze aby cos polepszyc
3.auto mam na zimowkach i szumi tylko teraz nie wiem czy jak zmienie na letnie zniknie to czy moze byc opcja ze lozyka szumia mi tez??'dzieki za pomoc :)pozdrawiam
Słuchaj silniczek powinien podkreślam "powinien" sam ustabilizować bo to jest standard po czyszczeniu albo w nowym, mi np po 1.5-2 tyg się ustabilizował, tak zwiększa się spalanie ale coś za coś chcesz mieć auto sprawne trzeba przecierpieć, bo gdyby się dbało od razu żywotność na pewno by się zwiększyła, no chyba, że miałem od razu jakąś lewą serie, a jeśli nie to jedź do mechanika na gwarancje niech kuta*** robi bo podejrzewam coś o czym on zapomniał :)
Wiczu gadasz głupoty co nie co. Nic się nie ustabilizuje!
Powiem to poraz któryś na forum że co można sprawdzić, to można. Ale reszta bez N.Consult o dupe potłuc!!! Niestety ale nissan ma bardzo specyficzne oprogramowanie i żaaaaadko który mechanik wyda od 2 do3,5k.pln na komp, by zrobić/ustawić 3/5nissanów za pare zeta-nie czsrujmy się. Podam na tylko 2przykładach. Po czyszczeniu przepustnicy i przepływki zaczeły wariować obroty(nie równa praca i podbijanie do 2k/rpm) Poszedłem do kolegi mech. że zrobił do dupy adaptacje . Powiedział że zrobił ok(opisy manual) i nie wie dlaczego tak jest, jeszcze by nie kucał na wolnych ruszył fabryczne ustawienie przepustnicy( a tego sie ni dotyka!). Powiedział- Pojeździsz i się uspokoi(spalanie na poziomie 13/14L). Po 3 tygodniach się wk... I pojechałem do kumpla na serwisowy N.consult. Jak mu opowiadałem to srał ze śmeichu. Podpioł przesoftował do ustawień fabrycznych, skonfigurowało mape, mieszankę, sprawdził parametry wtrysków, pracy na garach, sinusoide współpracy sond. I auto dostało nowy wymiar kultury pracy i przyjemności z jazdy.
Chodź przepływka już w dolnej tolerancji.
Kultura pracy silnika to nie tylko pojedyńczo sprawne podzespoły. Muszą jeszcze odpowiednio współpracować, a tu korekt może dokonać pełna wersja programu serwisowego N.Consult.
A w drugą stronę idąc, nie wszystko komp powie! I mechanik! Problem dotyczył falowania obrotów u kumpla w p11.144 1.6.. Sprawdzanw wszystko pojedyńczo i na głównym kompie serwisowym( 4godz.) . Nie stwierdzono żadnych błędów w parametrach pracy, ani mechanik, ani serwis nie wskazał przyczyny delikatnego falowania(nie było lpg!). Ale kolega za sugierował bo tafiła się okazja by przełożyć całą listwe wtryskową z wtryskami. No i stał się "cud". Obroty stały jak wryte i dostał wyraźnie kopa!
Wnioski wyciągnijcie sami.
Dla mnie jest jasne, że dłubać ile sie da, ale srawe kończyć na N.Consult. Albo podeprzeć się programami do analizy. Nie które pozwalają na zmiane poszczególnych/pojedyńczych parametrów, ale nie są w stanie w pełni ich synchronizować(modowanie na czuja, n.p.na hamowni by coś zyskać, kosztem czegoś). A wystarczy jeden błąd w sofcie programu i wychodzą bzdury, a tu niestety pełne oprogramowanie dla danego silnika posiadają kompy serwisowe. Każdy mechanik powie że Nussany mają specyficzne oprogramowanie. Może w tych nowych jest toche lepiej bo to prawie żabojady nie japońce. W france nie znajdziesz Nissana serwisowanego w Nissanie tylko w serw.Renault.
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”