[P/WP11.144] linka gazu QGDE 1.8
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] linka gazu QGDE 1.8
potrzebuję podpowiedzi ,czy linka gazu będzie w 1,8 (2000r.) taka sama ,niezależnie od tego czy kombi czy hatchback ?
linka gazu QGDE 1.8
dzieki za info ,bo moja linka coś chyba nie zawsze "odbija" i wygląda na to że będę musial ją wymienic a znalazlem na allegro jedną za 70 PLN i mialem tylko tę wątpliwość ,nie wiem tylko jak ta cena ma się do ceny nowej linki
macig7, zanim wymienisz linkę sprawdź czy pancerz leży pod maską we właściwym miejscu. Ja też miałem już dawno temu problem z linką - tak się wydawało, smarowałem ją, już chciałem wymienić a okazało się że to nie linka. Później coś mi robili w ASO - wyjeżdżam i to samo - wysokie obroty - patrzę pod maskę a sieroty źle położyli linkę i się blokowała i nie wracały obroty do normalnego poziomu. Wyczyść przepływkę, silnik krokowy i przepustnicę. Później na kompa skasować mapę samouczącą się i ustaw bieg jałowy.
BULI wiesz u mnie z tą linką to jest trochę dziwnie , bo to zacinianie się pojawiło się kilka razy w ub. roku ,gdzieś w czerwcu , po pewnym czasie zniknęło , i pojawiło ponownie jesienią , wtedy nie było jeszcze tak jak w czasie ostatnich wysokich mrozów, gdzie podczas jazy ,przy każdej zmianie biegów ,wyło i spadanie obrotów z np.5000 na 2000 trwało ok.5-10 sekund .Teraz kiedy jest cieplej , znów się poprawiło i w zasadzie na dzień dzisiejszy nie zacina się . wczoraj spojrzałem pod maskę i "ręcznie" dodawałem gazu , i wyglądało to tak jakby linka nie wracała do samego końca ,na końcu linki jest mała sprężyna ,która nie wracała do tej metalowej części ,do której jest przymocowana na sztywno linka , może jest jeszcze gdzieś jakaś inna niewidoczna sprężyna , która nie "odciąga" tej linki jak należy?BULI pisze:macig7, zanim wymienisz linkę sprawdź czy pancerz leży pod maską we właściwym miejscu. Ja też miałem już dawno temu problem z linką - tak się wydawało, smarowałem ją, już chciałem wymienić a okazało się że to nie linka. Później coś mi robili w ASO - wyjeżdżam i to samo - wysokie obroty - patrzę pod maskę a sieroty źle położyli linkę i się blokowała i nie wracały obroty do normalnego poziomu. Wyczyść przepływkę, silnik krokowy i przepustnicę. Później na kompa skasować mapę samouczącą się i ustaw bieg jałowy.
macig7, Może to być mechaniczne uszkodzenie. Linka tylko w ASO albo dorabiają ale trzeba wyjąć starą, żeby mogli dorobić identyczną. Przeczyść ten mechanizm, siknij WD40 w pancerz strzykawką i poruszaj linką może się odblokuje, sprawdź też pancerz czy aby gdzieś nie uszkodzony, później nasmaruj linkę smarem - WD40 na długo nie wystarczy.
Nie wiem jak wygląda przepustnica w QG18, ale u mnie kiedyś - zwłaszcza przy rozgrzanym silniku- też trzymał wysokie obroty po puszczeniu pedału gazu.
Przyczyną była zabrudzona przepustnica - rozebrałem i przeczyściłem wewnątrz i problem zniknął.
Przyczyną była zabrudzona przepustnica - rozebrałem i przeczyściłem wewnątrz i problem zniknął.
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl