Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P12/WP12] OPIS MODELU

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

[P12/WP12] OPIS MODELU

Post autor: Zielkq » 2013-12-22, 14:50

W 2002 roku na rynku europejskim zadebiutowała Primera P12, która ze swoimi poprzedniczkami ma niewiele wspólnego - odważne linie nadwozia, znaczna ilość elektroniki i niestety większa awaryjność. Wciąż jednak pozostaje autem godnym rozważenia i zakupu, gdyż jako rodzinne auto klasy średniej znakomicie spełnia swoją rolę.

DANE TECHNICZNE
Nadwozie: Hatchback 5d, Sedan i Kombi
Produkcja: 2002-2007
Napęd: przód (FWD)
Silniki: benzynowe: 1.6 1.8 2.0, diesel: 2.2Di (do 2004), 1.9dCi 2.2dCi
Moc: od 109KM do 140KM
Przyśpieszenie 0-100km/h: 9,6 - 12,6s
Prędkość maksymalna: 185 - 205 km/h
Średnie spalanie: 5,7 - 8,7 l/100km
Pojemność bagażnika: 450(hatchback 5d/sedan) - 465(kombi) litrów
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna (silnik 1.8), przekładnia CTV (silnik 2.0) lub 5/6-biegowa manualna
Długość: od 4567(hatchback 5d/sedan) - 4675(kombi) mm
Szerokość: 1760 mm
Wysokość: 1482(hatchback 5d/sedan) - 1488(kombi) mm
Rozstaw osi: 2680 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 62l

Sedan:
Obrazek
Kombi:
Obrazek
obrazki pomiarowe z autocentrum.pl

Wyposażenie standardowe: klimatyzacja, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, 6 poduszek powietrznych, elektryczne szyby, elektryczne lusterka. ABS + NBA (Nissan Brake Assist system - system wspomagania w czasie nagłego hamowania), aktywne zagłówki W bogatszych wersjach występowały między innymi reflektory ksenonowe i ESP.

Awaryjność wg. TUV w raporcie z 2009 roku:
Zestawienie aut 2- i 3-letnich - 108. pozycja
Zestawienie aut 4- i 5-letnich - 90. pozycja

Nagrody:
II 2002 - Najlepszy samochód klasy średniej (brytyjski miesięcznik Top Gear)
2002 - Wyróżnienie za rozwiązania techniczne w konkursie na Samochód Roku (polski miesięcznik Playboy)

W 2004 roku przeprowadzono delikatny lifting, który zmianami dotknął głównie wnętrza - kolorowa kamera cofania, nowa kierownica + sterowanie systemem audio w standardzie, dodatkowe schowki, czy elektroniczne zegary w technologii Fine Vision (widoczne dopiero po przekręceniu kluczyka)

Sedan:
Obrazek

Hatchback:
Obrazek

Kombi:
Obrazek


Zapraszam do rozwijania tematu :)
Ostatnio zmieniony 2013-12-27, 11:16 przez Zielkq, łącznie zmieniany 1 raz.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
tomaszdl
fanatyk nissana
Posty: 286
Rejestracja: 2009-12-09, 01:18
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Post autor: tomaszdl » 2013-12-22, 19:55

"Silniki: benzynowe: 1.6 1.8 2.0, diesel: 1.9dCi 2.2dCi "

Do 2004r. były silniki diesla Di (nie dCi)

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-12-27, 11:21

tomaszdl, racja. Była jednostka 2.2 bez 'C'. :)
Samo 2.2dCi też w okolicach liftingu przeszło delikatną zmianę skutkującą podniesieniem mocy i momentu obrotowego.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”