W 2002 roku na rynku europejskim zadebiutowała Primera P12, która ze swoimi poprzedniczkami ma niewiele wspólnego - odważne linie nadwozia, znaczna ilość elektroniki i niestety większa awaryjność. Wciąż jednak pozostaje autem godnym rozważenia i zakupu, gdyż jako rodzinne auto klasy średniej znakomicie spełnia swoją rolę.
DANE TECHNICZNE
Nadwozie: Hatchback 5d, Sedan i Kombi
Produkcja: 2002-2007
Napęd: przód (FWD)
Silniki: benzynowe: 1.6 1.8 2.0, diesel: 2.2Di (do 2004), 1.9dCi 2.2dCi
Moc: od 109KM do 140KM
Przyśpieszenie 0-100km/h: 9,6 - 12,6s
Prędkość maksymalna: 185 - 205 km/h
Średnie spalanie: 5,7 - 8,7 l/100km
Pojemność bagażnika: 450(hatchback 5d/sedan) - 465(kombi) litrów
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna (silnik 1.8), przekładnia CTV (silnik 2.0) lub 5/6-biegowa manualna
Długość: od 4567(hatchback 5d/sedan) - 4675(kombi) mm
Szerokość: 1760 mm
Wysokość: 1482(hatchback 5d/sedan) - 1488(kombi) mm
Rozstaw osi: 2680 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 62l
Sedan:
Kombi:
obrazki pomiarowe z autocentrum.pl
Wyposażenie standardowe: klimatyzacja, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, 6 poduszek powietrznych, elektryczne szyby, elektryczne lusterka. ABS + NBA (Nissan Brake Assist system - system wspomagania w czasie nagłego hamowania), aktywne zagłówki W bogatszych wersjach występowały między innymi reflektory ksenonowe i ESP.
Awaryjność wg. TUV w raporcie z 2009 roku:
Zestawienie aut 2- i 3-letnich - 108. pozycja
Zestawienie aut 4- i 5-letnich - 90. pozycja
Nagrody:
II 2002 - Najlepszy samochód klasy średniej (brytyjski miesięcznik Top Gear)
2002 - Wyróżnienie za rozwiązania techniczne w konkursie na Samochód Roku (polski miesięcznik Playboy)
W 2004 roku przeprowadzono delikatny lifting, który zmianami dotknął głównie wnętrza - kolorowa kamera cofania, nowa kierownica + sterowanie systemem audio w standardzie, dodatkowe schowki, czy elektroniczne zegary w technologii Fine Vision (widoczne dopiero po przekręceniu kluczyka)
Sedan:
Hatchback:
Kombi:
Zapraszam do rozwijania tematu
[P12/WP12] OPIS MODELU
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P12/WP12] OPIS MODELU
Ostatnio zmieniony 2013-12-27, 11:16 przez Zielkq, łącznie zmieniany 1 raz.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
tomaszdl, racja. Była jednostka 2.2 bez 'C'.
Samo 2.2dCi też w okolicach liftingu przeszło delikatną zmianę skutkującą podniesieniem mocy i momentu obrotowego.
Samo 2.2dCi też w okolicach liftingu przeszło delikatną zmianę skutkującą podniesieniem mocy i momentu obrotowego.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."