Strona 1 z 2
[P11/WP11] Dziwny ubytek paliwa w kotle
: 2013-03-18, 21:33
autor: Paweł12
Witam kolegów i koleżanki;) jest sprawa dziś zauważyłem dość niepokojącą rzecz. Mianowicie w momencie wyjazdu z domu miałem w zbiorniku 3/4 paliwa(auto stało na równej powierzchni, tak że żadne przechyły samochodu nie wchodzą w gre). po przejechaniu 40 kilometrów została 1/2. Z czego 35 Km przejechane w trasie ze stałą prędkością 130km/h. i tu moje zdziwienie gdyż jeszcze w ostatnie wakacje nie spadło aż tyle przy prędkości 180km/h na odległości 50 km. Teraz moje pytanie czy to wina wskaźnika paliwa który jak wiadomo w primerach nie jest zbyt dokładny. Czy też wina czegoś innego. Z góry dzięki Forumowicze;))
: 2013-03-18, 21:53
autor: Dreams
Ja miałem kiedyś fajną przygodę
jechałem trasą i auto spaliło mi 20 L na 100 km a czemu?? bo jechałem na 3 garach...
Świece masz dobre?? Normalnie ci się odpycha bez problemu??
Albo waktycznie wskaznik jak mówisz zalej go do pełna pod korek i zobacz co się będzie działo.
: 2013-03-18, 21:55
autor: DubSon
Może najzwyczajniej w świecie ucieka gdzieś?
Re: Dziwna sprawa...Pomocy!!??
: 2013-03-18, 21:56
autor: Maserti
Paweł12 pisze:Witam kolegów i koleżanki;) jest sprawa dziś zauważyłem dość niepokojącą rzecz. Mianowicie w momencie wyjazdu z domu miałem w zbiorniku 3/4 paliwa(auto stało na równej powierzchni, tak że żadne przechyły samochodu nie wchodzą w gre). po przejechaniu 40 kilometrów została 1/2. Z czego 35 Km przejechane w trasie ze stałą prędkością 130km/h. i tu moje zdziwienie gdyż jeszcze w ostatnie wakacje nie spadło aż tyle przy prędkości 180km/h na odległości 50 km. Teraz moje pytanie czy to wina wskaźnika paliwa który jak wiadomo w primerach nie jest zbyt dokładny. Czy też wina czegoś innego. Z góry dzięki Forumowicze;))
Sprawdz czy gdzies Ci paliwo nie ucieka a przy okazji spalanie. Tj do pelna zalej zrob 100 km, znowu zalej i bedziesz wiedzial. Moze sonda Ci padla, przeplywka, zapiekly sie zaciski itp...
: 2013-03-18, 22:05
autor: Sajmooon
może być tak jak piszesz wskazówka u mnie cały czas żyje swoim życiem, najlepiej zatankuj do pełna auto i zobacz ile przejedziesz do rezerwy i będziesz miał pewność czy spalanie się zwiększyło i trzeba będzie szukać tego przyczyny czy to po prostu niezawiniony błąd odczytu
: 2013-03-18, 22:16
autor: Wieshaq
Paweł12 jako że masz diesla to ja sugerował bym zerknąć od spodu czy nie masz gdzieś wycieku. (mi delikatnie pękła rurka od powrotu do zbiornika i 20l/100 gotowe).
Rozumiem że nie zauważyłeś wielkiej chmury za sobą w kolorze odmiennym od normalnego??
: 2013-03-18, 22:35
autor: Paweł12
Diesel jest:D Dziurki nie ma bo na postoju nie ucieka tylko w czasie jazdy:D innego kolorku niż ten co zawsze nie było. autko popierda*a jak głupie właśnie. po za tym zawsze leje do pełna i tak nigdy nie było;p wydaje mi się że to będzie ten wskaźnik cały.
A może tak przy okazji jeszcze jedno pytanko;p Przy ostatniej odwilży jak już było ciepło pozbyłem się kartonów z przed chłodnicy i że teraz nadeszły mrozy to już nie chciało mi się wkładać ich od nowa wolę przeczekać tą zimę. A do tego przy przejechaniu dużej ilości km wskazówka od temp. się nie podnosi ani troszkę. Dopiero przy dobrym zapier*****iu się podniesie do połowy tego co w lato. Termostat wymieniony płyn w chłodnicy jest. chyba że jak ostatnio była sucha na wiur to się zagrzał tak jak powinien. Tak wiem chłodnica jest wielka i dobrze chłodzi ale tak chyba być nie powinno?? Co wy na to??:D
: 2013-03-18, 22:39
autor: Dreams
Paweł12 Jeśli chodzi o temp. to ja mam to samo i to jest normalne w lato masz idealnie 90 a w zime masz trochę poniżej połowy i wygląda jak by nie mógł się dogrzać nie?? to się nie martw bo nić się nie dzieje tak primery maja miałem to w p10 i mam w p11. jeśli chcesz dogrzać do zastaw chłodnice ale nie całą tak ze 40% max.
: 2013-03-18, 22:41
autor: Paweł12
w zimę się nie chce podnieść jak nie jest chłodnica zasłonięta:D
: 2013-03-18, 22:42
autor: Dreams
Czekaj to jak nie zasłaniasz kartonem w cale to temp. w ogole sie nie podnosi?? czy podnosi się tylko do nie całej połowy??
: 2013-03-18, 22:45
autor: Paweł12
jak nie zasłonięta to się ruszy góra milimetr od dołu przy temp zew. -1C max po niżej jest gorzej bo w środku pizga jak nie wiem co:D
: 2013-03-18, 22:52
autor: Dreams
Paweł12 Myślę że to termostat
A na zimnym silniku masz max płynu w zbiorniczku
sprawdz wszystkie przewody + chlodnica jak sie auto zagrzeje maja byc gorace ,jesli ktorys przewod (waz)chlodny lub chlodnica na "dole" jest zimna to nadal jest powietrze w ukladzie albo cos z termostatem
Ja tak miałem kiedyś w zimę w p10 termostat mi padł i póki nie wymieniłem to cieplej było w aucie jak otworzyłem szyby a na dworze - 15
Więc raczej jak pisałem wyżej
: 2013-03-18, 22:58
autor: Paweł12
termostat nowy. chłodnicy nie odpowietrzałem nigdy z racji czystego lenistwa:D jak będzie cieplej to pomyślę czy mi się chce:D
: 2013-03-18, 23:00
autor: Dreams
To będziesz marzną
do lata:D a lato znowu przeleżysz i kolejna zima
lepiej sprawdz jak najszybciej:)
: 2013-03-18, 23:03
autor: Paweł12
do lata nie daleko;pp niestety póki co szykuje auto do sprzedaży, jeszcze nie wiem kiedy to nastąpi ale nastąpi;) a tak wgl to znacie jakieś ciekawe autka w miarę dobre??:)
: 2013-03-18, 23:10
autor: Dreams
p10, p11,p11.144
: 2013-03-18, 23:32
autor: vixo
Mam termostat do SR'a
: 2013-03-18, 23:38
autor: Paweł12
Coś tak po 2000 roku;p
: 2013-03-19, 00:24
autor: radziejwwl
Moj ojciec jezdzi tez dieselem , nie ma zadnego problemu z temperatura , co lepsze nie ma z rdza i innymi przypadlosciami p11.Wiec to ze Ci sie nei podnosi musi miec jakas przyczyne , Nie stosuje kartonow bo to sie stosowalo ale w prl teraz samochody maja swoje etrmostaty wskazniki bla bla ..
: 2013-03-19, 00:32
autor: Paweł12
Wiesz 1996 to nie nowe auto;p ja rdze kasuje aktualnie. a sprzedaje wlasnie przez ruda gdyż wiem ze jak zaczęło się sypać to pójdzie dalej
: 2013-03-19, 00:45
autor: wod2u
radziejwwl pisze:Nie stosuje kartonow bo to sie stosowalo ale w prl teraz samochody maja swoje etrmostaty wskazniki bla bla ..
A u mnie pod robotą parkuje ostatnia wersja Bravo z pięknie przysłoniętymi oboma wlotami właśnie kartonem. PRL wiecznie żywy
: 2013-03-19, 00:57
autor: Paweł12
same wloty nic nie dają;d cała chłodnice najlepiej;P
: 2013-03-19, 06:40
autor: Wieshaq
Paweł12 pisze: Dziurki nie ma bo na postoju nie ucieka tylko w czasie jazdy
Na powrocie paliwa ucieka właśnie w czasie jazdy, nie na postoju. Najłatwiej postaw ją na równym odpaloną na kilka minut i wtedy oceń.
Nie dogrzany silnik swoją drogą więcej pali.
: 2013-03-19, 06:42
autor: Boro1989
Autko po 2000?? Nissan maxima
a co do temp, to mimo tego ze wymieniles termostat to mogl trafic sie wadlwy i moze nie dzialac dobrze.. moj ojciec w Astrze 2 tak mial.. mimo wymiany ciagle bylo to samo, musisz po prostu sprawdzic sposobem co Ci dreams napisal, a co do kartonow to sam czasem zastanawiam sie czy nie wsadzic ich do primery
bo jest tak jak dreams pisze nie dogrzewa autka
Jezeli silnik masz ciagle zimy to zauwaz ze silnik leci ciagle na ssaniu co powoduje duuze spalanie
: 2013-03-19, 09:31
autor: Zielkq
Paweł12, §2 ust. 4 Regulaminu
Nowy wątek powinien składać się z identyfikującego go tytułu (w odpowiednich działach TAGU) oraz treści stanowiącej jego rozwinięcie, która stanowiłaby podstawę do dyskusji. Tytuły w stylu HELP, POMOCY, NIE WIEM CO ROBIĆ, będą blokowane lub usuwane, a ich autorzy upominani.
: 2013-03-19, 10:02
autor: Paweł12
Dzięki wszystkim za pomoc zrobię tak jak mówicie;)
Zielkq, Również dzięki za poprawienie mnie;) następnym razem się postaram;))
: 2013-03-19, 10:03
autor: bombel
Paweł12 popraw teraz tytuł i otaguj temat.
W pierwszym poście masz przycisk edytuj
: 2013-03-19, 12:48
autor: Paweł12
bombel, Nada się??:D
: 2013-03-19, 12:56
autor: vixo
Weź coś w stylu "ubywa paliwa" a nie Tak Jak teraz xD
: 2013-03-19, 14:02
autor: Paweł12
Dzięki że mnie poprawiacie a nie od razu temat do kosza jak gdzie niegdzie;)