Strona 1 z 2

[P11/WP11] Dziwny ubytek paliwa w kotle

: 2013-03-18, 21:33
autor: Paweł12
Witam kolegów i koleżanki;) jest sprawa dziś zauważyłem dość niepokojącą rzecz. Mianowicie w momencie wyjazdu z domu miałem w zbiorniku 3/4 paliwa(auto stało na równej powierzchni, tak że żadne przechyły samochodu nie wchodzą w gre). po przejechaniu 40 kilometrów została 1/2. Z czego 35 Km przejechane w trasie ze stałą prędkością 130km/h. i tu moje zdziwienie gdyż jeszcze w ostatnie wakacje nie spadło aż tyle przy prędkości 180km/h na odległości 50 km. Teraz moje pytanie czy to wina wskaźnika paliwa który jak wiadomo w primerach nie jest zbyt dokładny. Czy też wina czegoś innego. Z góry dzięki Forumowicze;))

: 2013-03-18, 21:53
autor: Dreams
Ja miałem kiedyś fajną przygodę :D

jechałem trasą i auto spaliło mi 20 L na 100 km a czemu?? bo jechałem na 3 garach...:D

Świece masz dobre?? Normalnie ci się odpycha bez problemu??
Albo waktycznie wskaznik jak mówisz zalej go do pełna pod korek i zobacz co się będzie działo.

: 2013-03-18, 21:55
autor: DubSon
Może najzwyczajniej w świecie ucieka gdzieś?

Re: Dziwna sprawa...Pomocy!!??

: 2013-03-18, 21:56
autor: Maserti
Paweł12 pisze:Witam kolegów i koleżanki;) jest sprawa dziś zauważyłem dość niepokojącą rzecz. Mianowicie w momencie wyjazdu z domu miałem w zbiorniku 3/4 paliwa(auto stało na równej powierzchni, tak że żadne przechyły samochodu nie wchodzą w gre). po przejechaniu 40 kilometrów została 1/2. Z czego 35 Km przejechane w trasie ze stałą prędkością 130km/h. i tu moje zdziwienie gdyż jeszcze w ostatnie wakacje nie spadło aż tyle przy prędkości 180km/h na odległości 50 km. Teraz moje pytanie czy to wina wskaźnika paliwa który jak wiadomo w primerach nie jest zbyt dokładny. Czy też wina czegoś innego. Z góry dzięki Forumowicze;))
Sprawdz czy gdzies Ci paliwo nie ucieka a przy okazji spalanie. Tj do pelna zalej zrob 100 km, znowu zalej i bedziesz wiedzial. Moze sonda Ci padla, przeplywka, zapiekly sie zaciski itp...

: 2013-03-18, 22:05
autor: Sajmooon
może być tak jak piszesz wskazówka u mnie cały czas żyje swoim życiem, najlepiej zatankuj do pełna auto i zobacz ile przejedziesz do rezerwy i będziesz miał pewność czy spalanie się zwiększyło i trzeba będzie szukać tego przyczyny czy to po prostu niezawiniony błąd odczytu :)

: 2013-03-18, 22:16
autor: Wieshaq
Paweł12 jako że masz diesla to ja sugerował bym zerknąć od spodu czy nie masz gdzieś wycieku. (mi delikatnie pękła rurka od powrotu do zbiornika i 20l/100 gotowe).
Rozumiem że nie zauważyłeś wielkiej chmury za sobą w kolorze odmiennym od normalnego??

: 2013-03-18, 22:35
autor: Paweł12
Diesel jest:D Dziurki nie ma bo na postoju nie ucieka tylko w czasie jazdy:D innego kolorku niż ten co zawsze nie było. autko popierda*a jak głupie właśnie. po za tym zawsze leje do pełna i tak nigdy nie było;p wydaje mi się że to będzie ten wskaźnik cały.

A może tak przy okazji jeszcze jedno pytanko;p Przy ostatniej odwilży jak już było ciepło pozbyłem się kartonów z przed chłodnicy i że teraz nadeszły mrozy to już nie chciało mi się wkładać ich od nowa wolę przeczekać tą zimę. A do tego przy przejechaniu dużej ilości km wskazówka od temp. się nie podnosi ani troszkę. Dopiero przy dobrym zapier*****iu się podniesie do połowy tego co w lato. Termostat wymieniony płyn w chłodnicy jest. chyba że jak ostatnio była sucha na wiur to się zagrzał tak jak powinien. Tak wiem chłodnica jest wielka i dobrze chłodzi ale tak chyba być nie powinno?? Co wy na to??:D

: 2013-03-18, 22:39
autor: Dreams
Paweł12 Jeśli chodzi o temp. to ja mam to samo i to jest normalne w lato masz idealnie 90 a w zime masz trochę poniżej połowy i wygląda jak by nie mógł się dogrzać nie?? to się nie martw bo nić się nie dzieje tak primery maja miałem to w p10 i mam w p11. jeśli chcesz dogrzać do zastaw chłodnice ale nie całą tak ze 40% max.:)

: 2013-03-18, 22:41
autor: Paweł12
w zimę się nie chce podnieść jak nie jest chłodnica zasłonięta:D

: 2013-03-18, 22:42
autor: Dreams
Czekaj to jak nie zasłaniasz kartonem w cale to temp. w ogole sie nie podnosi?? czy podnosi się tylko do nie całej połowy??

: 2013-03-18, 22:45
autor: Paweł12
jak nie zasłonięta to się ruszy góra milimetr od dołu przy temp zew. -1C max po niżej jest gorzej bo w środku pizga jak nie wiem co:D

: 2013-03-18, 22:52
autor: Dreams
Paweł12 Myślę że to termostat
A na zimnym silniku masz max płynu w zbiorniczku
sprawdz wszystkie przewody + chlodnica jak sie auto zagrzeje maja byc gorace ,jesli ktorys przewod (waz)chlodny lub chlodnica na "dole" jest zimna to nadal jest powietrze w ukladzie albo cos z termostatem

Ja tak miałem kiedyś w zimę w p10 termostat mi padł i póki nie wymieniłem to cieplej było w aucie jak otworzyłem szyby a na dworze - 15 :D
Więc raczej jak pisałem wyżej :D

: 2013-03-18, 22:58
autor: Paweł12
termostat nowy. chłodnicy nie odpowietrzałem nigdy z racji czystego lenistwa:D jak będzie cieplej to pomyślę czy mi się chce:D

: 2013-03-18, 23:00
autor: Dreams
To będziesz marzną :D do lata:D a lato znowu przeleżysz i kolejna zima :) lepiej sprawdz jak najszybciej:)

: 2013-03-18, 23:03
autor: Paweł12
do lata nie daleko;pp niestety póki co szykuje auto do sprzedaży, jeszcze nie wiem kiedy to nastąpi ale nastąpi;) a tak wgl to znacie jakieś ciekawe autka w miarę dobre??:)

: 2013-03-18, 23:10
autor: Dreams
p10, p11,p11.144 :D

: 2013-03-18, 23:32
autor: vixo
Mam termostat do SR'a ;)

: 2013-03-18, 23:38
autor: Paweł12
Coś tak po 2000 roku;p

: 2013-03-19, 00:24
autor: radziejwwl
Moj ojciec jezdzi tez dieselem , nie ma zadnego problemu z temperatura , co lepsze nie ma z rdza i innymi przypadlosciami p11.Wiec to ze Ci sie nei podnosi musi miec jakas przyczyne , Nie stosuje kartonow bo to sie stosowalo ale w prl teraz samochody maja swoje etrmostaty wskazniki bla bla ..

: 2013-03-19, 00:32
autor: Paweł12
Wiesz 1996 to nie nowe auto;p ja rdze kasuje aktualnie. a sprzedaje wlasnie przez ruda gdyż wiem ze jak zaczęło się sypać to pójdzie dalej

: 2013-03-19, 00:45
autor: wod2u
radziejwwl pisze:Nie stosuje kartonow bo to sie stosowalo ale w prl teraz samochody maja swoje etrmostaty wskazniki bla bla ..
A u mnie pod robotą parkuje ostatnia wersja Bravo z pięknie przysłoniętymi oboma wlotami właśnie kartonem. PRL wiecznie żywy :D

: 2013-03-19, 00:57
autor: Paweł12
same wloty nic nie dają;d cała chłodnice najlepiej;P

: 2013-03-19, 06:40
autor: Wieshaq
Paweł12 pisze: Dziurki nie ma bo na postoju nie ucieka tylko w czasie jazdy
Na powrocie paliwa ucieka właśnie w czasie jazdy, nie na postoju. Najłatwiej postaw ją na równym odpaloną na kilka minut i wtedy oceń.

Nie dogrzany silnik swoją drogą więcej pali.

: 2013-03-19, 06:42
autor: Boro1989
Autko po 2000?? Nissan maxima :P a co do temp, to mimo tego ze wymieniles termostat to mogl trafic sie wadlwy i moze nie dzialac dobrze.. moj ojciec w Astrze 2 tak mial.. mimo wymiany ciagle bylo to samo, musisz po prostu sprawdzic sposobem co Ci dreams napisal, a co do kartonow to sam czasem zastanawiam sie czy nie wsadzic ich do primery :P bo jest tak jak dreams pisze nie dogrzewa autka :)


Jezeli silnik masz ciagle zimy to zauwaz ze silnik leci ciagle na ssaniu co powoduje duuze spalanie :)

: 2013-03-19, 09:31
autor: Zielkq
Paweł12, §2 ust. 4 Regulaminu
Nowy wątek powinien składać się z identyfikującego go tytułu (w odpowiednich działach TAGU) oraz treści stanowiącej jego rozwinięcie, która stanowiłaby podstawę do dyskusji. Tytuły w stylu HELP, POMOCY, NIE WIEM CO ROBIĆ, będą blokowane lub usuwane, a ich autorzy upominani.

: 2013-03-19, 10:02
autor: Paweł12
Dzięki wszystkim za pomoc zrobię tak jak mówicie;)
Zielkq, Również dzięki za poprawienie mnie;) następnym razem się postaram;))

: 2013-03-19, 10:03
autor: bombel
Paweł12 popraw teraz tytuł i otaguj temat.

W pierwszym poście masz przycisk edytuj :)

: 2013-03-19, 12:48
autor: Paweł12
bombel, Nada się??:D

: 2013-03-19, 12:56
autor: vixo
Weź coś w stylu "ubywa paliwa" a nie Tak Jak teraz xD

: 2013-03-19, 14:02
autor: Paweł12
Dzięki że mnie poprawiacie a nie od razu temat do kosza jak gdzie niegdzie;)