[P11/WP11] Które aluski wybrać?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
To inaczej. Przeczyść masy na silniku i tą pod podstawą akumulatora. Ja u siebie po czyszczeniu mas odzyskałem ponad 0,5V
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ponad 0,5 V na akumulatorze, a to jest dużo. Masa na silniku - gruby czarny przewód, może być też z żółtym paskiem. Na pewno jedna masa będzie gdzieś w okolicach alternatora, a druga może być w okolicach skrzyni biegów. Strzelam teraz, bo diesela jeszcze nie grzebałem. Idąc od klemy minusowej akumulatora znajdziesz jedną na pewno.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Na pewno ułatwi Ci rozruch to raz. Dwa poprawi się ładowanie - ogólnie zmniejszą się straty wywołane przepływającym prądem. Ten zabieg nic nie kosztuje, a niekiedy pomaga.
Chyba, że pourywasz śruby - zwłaszcza tą pod podstawą akumulatora .
Chyba, że pourywasz śruby - zwłaszcza tą pod podstawą akumulatora .
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Rozruch to może coś przymarzło w rozruszniku mi się wydaje bądź coś się kończy w nim. Też mam 2.0 TD i z brakiem mocy tez mi sie wydaje ze coś jest nie tak, na zimnym silniku z tego co wiem powinien chodzić lepiej czyli żwawiej a chodzi bardzo sztywno póki się nie rozgrzeje, pali od strzała.
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
U mnie może dzisiaj dojdzie ten drugi przepływomierz to będę miał jakieś porównanie. Mam tylko nadzieje, że będzie sprawny. Wysłałem kilkanaście wiadomości do sprzedawców z allegro czy mierzyli te przepływomierze miernikiem skoro twierdzą, że są dobre i wszyscy odpisali, że nie mierzyli ale auto działało sprawnie...
byczynho, ważne jest to, żeby było od CD20T
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
byczynho, janusz, W TD masa jest zrobiona tak że na jednym kablu jest 3połączenia, masz klemę minusową, oczko do przykręcenie do karoserii i na końcu oczko do przykręcenia przy skrzyni, przy alternatorze niema masy jak dobrze pamiętam, dopiero przy głowicy jest w okolicach wtryskiwacza sterującego, a wolne obroty w TD powinny być 750 +/-25 jak dobre pamiętam, idealnie ustawisz nastawnik tylko przy pomocy jakiegoś komputerka u pompiarza.
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Już zdaje raport co i jak przepływomierz przyszedł dziś rano.
Rozgrzałem samochód do 90 C, sprawdziłem mój przepływomierz - miernik pokazywał prawie 2,3 V Włożyłem przepływomierz, który dziś przyszedł, ponownie rozgrzałem silnik do 90 C, sprawdziłem - miernik pokazywał 1,94 V. Co o tym myśleć? W zimę powinien pokazywać mniej czy więcej?
janusz, wracając do twojego zagadnienia, mierzyłem napięcie na klemach - 14,20-30 V. Dobrze jest?
Rozgrzałem samochód do 90 C, sprawdziłem mój przepływomierz - miernik pokazywał prawie 2,3 V Włożyłem przepływomierz, który dziś przyszedł, ponownie rozgrzałem silnik do 90 C, sprawdziłem - miernik pokazywał 1,94 V. Co o tym myśleć? W zimę powinien pokazywać mniej czy więcej?
janusz, wracając do twojego zagadnienia, mierzyłem napięcie na klemach - 14,20-30 V. Dobrze jest?
Stary przepływomierz jak widać pokazywał wartość, która wyszła poza górną granicę. Nowa przepływka pokazuje wartość, która się mieści więc jest ok. Nie powinieneś mieć teraz problemów z mocą poprawiło się coś w kwestii tego muła?
W tej kwestii teoria (service manual) mówi, że dopuki sterownik nie uzyska informacji z czujnika temperatury o uzyskaniu 89°, to podlewa paliwa. Specjalnie wzbogaca mieszankę, żeby przyspieszyć rozgrzanie się silnika. Diesel na tradycyjnym układzie wtryskowym zawsze będzie twardo pracował puki nie uzyska temperatury roboczej. Z resztą przy zasilaniu CR też jest to zauważalne.falbinho pisze:Też mam 2.0 TD i z brakiem mocy tez mi sie wydaje ze coś jest nie tak, na zimnym silniku z tego co wiem powinien chodzić lepiej czyli żwawiej a chodzi bardzo sztywno póki się nie rozgrzeje
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Nie jestem pewny bo trudno jest to ocenić ale wydaje mi się, że zapalił tak bardziej jakby miękko jeśli można użyć takiego słowa. Dodatkowo wydaje mi się, że nie dusi się na mniejszych obrotach. Do tej pory było tak, że jak redukowałem na 2 bieg skręcając gdzieś to on się dławił więc starałem się redukować do 1 biegu. Po zmianie przepływomierz wydaje mi się, że dużo lepiej sobie radzi z każdym biegiem na niższych obrotach. Nie dławi się już własnie tak jak przedtem. Trudno jest to tak dokładnie ocenić na takich oblodzonych drogach jakie są u nas. Przyśpieszenie sprawdzę jak drogi będą czarne. Z reszta jak pogoda się poprawi to jeszcze raz sprawdzę oba przepływomierze. Ta która kupiłem kwalifikuje się do czyszczenia bo brudna jest strasznie.
Tutaj moje pytanie, żeby wyczyścić przepływomierz należy do wykręcić z obudowy tak, żeby drucik był widoczny czy wyczyścić tylko to co widać w obudowie?
[ Dodano: 2014-01-29, 21:37 ]
Panowie, byłem u brata w garażu wyczyścić tą "nową" przepływkę. Po wyjęciu był szok, czarna popsikaliśmy specjalnym specyfikiem do czyszczenia przepływek i teraz miernik pokazuje 2,03 - 2.07 V. Przy 2000 obrotów pokazuje coś około 2,6 V jak dobrze pamiętam. Podłączyłem jeszcze raz stary przepływomierz. Tak jak pisałem rano, miernik pokazuje 2,28V, a przy 2000 pokazuje 2,7V. Stary to szrot tak?
Tutaj moje pytanie, żeby wyczyścić przepływomierz należy do wykręcić z obudowy tak, żeby drucik był widoczny czy wyczyścić tylko to co widać w obudowie?
[ Dodano: 2014-01-29, 21:37 ]
Panowie, byłem u brata w garażu wyczyścić tą "nową" przepływkę. Po wyjęciu był szok, czarna popsikaliśmy specjalnym specyfikiem do czyszczenia przepływek i teraz miernik pokazuje 2,03 - 2.07 V. Przy 2000 obrotów pokazuje coś około 2,6 V jak dobrze pamiętam. Podłączyłem jeszcze raz stary przepływomierz. Tak jak pisałem rano, miernik pokazuje 2,28V, a przy 2000 pokazuje 2,7V. Stary to szrot tak?
Z tematu janusza
Jest co najmniej podejrzana, bo raz pokazuje prawie przy max granicy, a raz zchodzi poniżej.Dla CD20T z Hitachi:
Zapłon - <1 V
Wolne obroty - 1,9-2,3 V
2000rpm - 2,5-2,9 V
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
ja czyściłem, a co tam chcesz wiedzieć?
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
marlos90, powiedz mi czy to jest trudne do wykonania? i czy łatwo te obroty potem ustawić? Tak w ogóle to powiedz mi, gdybym chciał same obroty podnieść to jak mam to zrobić? które śrubki trzeba poluzować? można to robić na odpalonym silniku? i jaki efekt dało Ci wyczyszczenie nastawnika? mniejsze spalanie albo większa dynamika?
na początek zobacz ten link: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
a teraz moje zdanie:
czyszczenie nastawnika jest średnio trudne, sporo roboty z tym ( łatwiej wymienić koło czy półośkę ) i do tego potrzebujesz specjalny klucz żeby odkręcić 2śruby, taką trójkątną nasadkę ze ściętymi rogami, ew. kluczyk 10tkę możesz próbować dopasować.
Jak zdejmiesz nastawnik i zaczniesz go rozbierać na części pierwsze musisz uważać bo czujnik temperatury paliwa jest przykręcony na 2śrubki o lewym gwincie ( ja nie wiedziałem i jedną urwałem ), dalej musisz porozcinać druty które później należy dobrze polutować. Ważna kwestia jeszcze to zaznaczyć położenie sobie wskazówki względem ośki bo później nie będziesz mógł ustawić obrotów.
Regulacja nastawnika odbywa się przez poluzowanie 3śrubek na śrubokręt płaski i jednej tej specjalnej śrubki, a później delikatnie stukasz nastawnik z lewej strony lub z prawej i obroty się zmieniają, trzeba to robić bardzo delikatnie i robi to się na odpalonym silniku.
a jaki efekt u mnie, hm jest gorzej niż było nastawnik był troszkę brudny ale nie na tyle żeby opiłki metalu utrudniały jego pracę, wcześniej obroty falowały, a teraz troszkę mniej falują ale u mnie bieg jałowy to około 1tys obr/min także mam za dużą dawkę, dynamika jest ale i spalanie na poziomie 8l przy dość ciężkiej nodze i krótkich odcinkach. U mnie co innego szwankuje w pompie i na wiosnę wpadnie inna troszkę przerobiona pompa, a wszystko zaczęło się od mieszania różnych paliw
a teraz moje zdanie:
czyszczenie nastawnika jest średnio trudne, sporo roboty z tym ( łatwiej wymienić koło czy półośkę ) i do tego potrzebujesz specjalny klucz żeby odkręcić 2śruby, taką trójkątną nasadkę ze ściętymi rogami, ew. kluczyk 10tkę możesz próbować dopasować.
Jak zdejmiesz nastawnik i zaczniesz go rozbierać na części pierwsze musisz uważać bo czujnik temperatury paliwa jest przykręcony na 2śrubki o lewym gwincie ( ja nie wiedziałem i jedną urwałem ), dalej musisz porozcinać druty które później należy dobrze polutować. Ważna kwestia jeszcze to zaznaczyć położenie sobie wskazówki względem ośki bo później nie będziesz mógł ustawić obrotów.
Regulacja nastawnika odbywa się przez poluzowanie 3śrubek na śrubokręt płaski i jednej tej specjalnej śrubki, a później delikatnie stukasz nastawnik z lewej strony lub z prawej i obroty się zmieniają, trzeba to robić bardzo delikatnie i robi to się na odpalonym silniku.
a jaki efekt u mnie, hm jest gorzej niż było nastawnik był troszkę brudny ale nie na tyle żeby opiłki metalu utrudniały jego pracę, wcześniej obroty falowały, a teraz troszkę mniej falują ale u mnie bieg jałowy to około 1tys obr/min także mam za dużą dawkę, dynamika jest ale i spalanie na poziomie 8l przy dość ciężkiej nodze i krótkich odcinkach. U mnie co innego szwankuje w pompie i na wiosnę wpadnie inna troszkę przerobiona pompa, a wszystko zaczęło się od mieszania różnych paliw
idealnie należy ustawić tą przesuwalną czarną wskazówkę i później nastawnik ustawić tak aby obroty były ok 750 obr/min, ja nie zmniejszam obrotów bo jak próbowałem po czyszczeniu nastawnika ustawić mniej to silnik nierówno pracował i strasznie kopcił z wydechu, te druty musisz jakoś połączyć, najlepiej polutować bo oryginalnie są zgrzane jakoś
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
nie, przesuwając nastawnik zmienia się dawka paliwa i jednocześnie zmieniają się obroty. wszystko jest ze sobą powiązane.
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Ja jestem takiego zdania, jako, że nastawnik to dość delikatna sprawa, puki się nic z nim nie dzieje i nie ma objawów zepsucia, to bym go nie ruszał.
Pisałem odnośnie Twojej "starej" przepływki, bo ta "nowa" pokazuje dobrze.byczynho pisze:co jest podejrzane? o tej nowej przepływce mówisz?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Nie, przyznam szczerze, że nie miałem po co ruszać HDK odkąd jeżdżę samochodem. Jak na razie układ zasilania jest w dobrej kondycji, jedynie muszę zmienić pasek i ustawić kąt wtrysku.byczynho pisze:regulowałeś może kiedyś obroty nastawnikiem?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Witam ponownie. Czy ktoś kiedyś próbował czyścić kolektor dolotowy? Jest jakaś różnica? Przed chwilą przeczytałem kilka lektur na temat zaślepiania EGR i ludzie piszą, że dobrym posunięciem jest również wyczyszczenie kolektora dolotowego. Czy ktoś to praktykował i jak to wykonać?
Czy do naszego auta można dostać jakąś gotową zaślepkę EGR czy samemu trzeba sobie rzeźbić?
Czy do naszego auta można dostać jakąś gotową zaślepkę EGR czy samemu trzeba sobie rzeźbić?
Bardzo prosta sprawa. Demontujesz zawór EGR, demontujesz przewód od turbiny, odkręcasz cały kolektor i wyjmujesz go z auta. Następnie musisz zmiękczyć tą ulepioną olejem i innymi czynnikami sadzę z wydechu (wprowadzaną EGR'em), bądź zrobić sobie specjalne narzędzie do usunięcia większych grudek. Do zmiękczenia i usunięcia resztek sadzy dobry jest ropuszczalnik nitro. Tylko ostrzegam Cię, żebyś się później nie ździwił, że kolektor dolotowy i wydechowy są na jednej uszczelce
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
jak Ci się uszczelka nie rozwali to da radę, ale jak coś to w IC są po 20zł uszczelki od 2.0D z P10
a jak chcesz szybko zaślepić EGR to odkręć go od kolektora i tam jest taka blaszka z rurką wchodzącą w kolektor to zamiast tego daj blaszkę z blachy lub aluminium 1mm i tam włóż, no i można by sterowanie odłączyć
a jak chcesz szybko zaślepić EGR to odkręć go od kolektora i tam jest taka blaszka z rurką wchodzącą w kolektor to zamiast tego daj blaszkę z blachy lub aluminium 1mm i tam włóż, no i można by sterowanie odłączyć
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B