Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Które aluski wybrać?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-28, 23:01

To inaczej. Przeczyść masy na silniku i tą pod podstawą akumulatora. Ja u siebie po czyszczeniu mas odzyskałem ponad 0,5V
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-28, 23:37

Odzyskałeś 0,5 w całym obwodzie czy na przepływce?

[ Dodano: 2014-01-28, 23:39 ]
A no i nie wiem gdzie się znajdują masy na silniku

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-28, 23:47

Ponad 0,5 V na akumulatorze, a to jest dużo. Masa na silniku - gruby czarny przewód, może być też z żółtym paskiem. Na pewno jedna masa będzie gdzieś w okolicach alternatora, a druga może być w okolicach skrzyni biegów. Strzelam teraz, bo diesela jeszcze nie grzebałem. Idąc od klemy minusowej akumulatora znajdziesz jedną na pewno.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-29, 00:42

Ale czy to coś pomoże silnikowi?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-29, 00:49

Na pewno ułatwi Ci rozruch to raz. Dwa poprawi się ładowanie - ogólnie zmniejszą się straty wywołane przepływającym prądem. Ten zabieg nic nie kosztuje, a niekiedy pomaga.
Chyba, że pourywasz śruby - zwłaszcza tą pod podstawą akumulatora :D .
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-29, 00:52

Oke :-D a powiedz mi co może być przyczyną tego mojego ostatniego felernego rozruchu? pisałem o tym wyżej

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 392
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2014-01-29, 01:19

Rozruch to może coś przymarzło w rozruszniku mi się wydaje bądź coś się kończy w nim. Też mam 2.0 TD i z brakiem mocy tez mi sie wydaje ze coś jest nie tak, na zimnym silniku z tego co wiem powinien chodzić lepiej czyli żwawiej a chodzi bardzo sztywno póki się nie rozgrzeje, pali od strzała.
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-29, 03:52

U mnie może dzisiaj dojdzie ten drugi przepływomierz to będę miał jakieś porównanie. Mam tylko nadzieje, że będzie sprawny. Wysłałem kilkanaście wiadomości do sprzedawców z allegro czy mierzyli te przepływomierze miernikiem skoro twierdzą, że są dobre i wszyscy odpisali, że nie mierzyli ale auto działało sprawnie...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-29, 08:06

byczynho, ważne jest to, żeby było od CD20T
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-01-29, 12:04

byczynho, janusz, W TD masa jest zrobiona tak że na jednym kablu jest 3połączenia, masz klemę minusową, oczko do przykręcenie do karoserii i na końcu oczko do przykręcenia przy skrzyni, przy alternatorze niema masy jak dobrze pamiętam, dopiero przy głowicy jest w okolicach wtryskiwacza sterującego, a wolne obroty w TD powinny być 750 +/-25 jak dobre pamiętam, idealnie ustawisz nastawnik tylko przy pomocy jakiegoś komputerka u pompiarza.
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-29, 13:42

Już zdaje raport co i jak :D przepływomierz przyszedł dziś rano.
Rozgrzałem samochód do 90 C, sprawdziłem mój przepływomierz - miernik pokazywał prawie 2,3 V :-o Włożyłem przepływomierz, który dziś przyszedł, ponownie rozgrzałem silnik do 90 C, sprawdziłem - miernik pokazywał 1,94 V. Co o tym myśleć? W zimę powinien pokazywać mniej czy więcej?
janusz, wracając do twojego zagadnienia, mierzyłem napięcie na klemach - 14,20-30 V. Dobrze jest?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-01-29, 14:58

Stary przepływomierz jak widać pokazywał wartość, która wyszła poza górną granicę. Nowa przepływka pokazuje wartość, która się mieści więc jest ok. Nie powinieneś mieć teraz problemów z mocą ;) poprawiło się coś w kwestii tego muła?
falbinho pisze:Też mam 2.0 TD i z brakiem mocy tez mi sie wydaje ze coś jest nie tak, na zimnym silniku z tego co wiem powinien chodzić lepiej czyli żwawiej a chodzi bardzo sztywno póki się nie rozgrzeje
W tej kwestii teoria (service manual) mówi, że dopuki sterownik nie uzyska informacji z czujnika temperatury o uzyskaniu 89°, to podlewa paliwa. Specjalnie wzbogaca mieszankę, żeby przyspieszyć rozgrzanie się silnika. Diesel na tradycyjnym układzie wtryskowym zawsze będzie twardo pracował puki nie uzyska temperatury roboczej. Z resztą przy zasilaniu CR też jest to zauważalne.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-29, 15:26

Nie jestem pewny bo trudno jest to ocenić ale wydaje mi się, że zapalił tak bardziej jakby miękko jeśli można użyć takiego słowa. Dodatkowo wydaje mi się, że nie dusi się na mniejszych obrotach. Do tej pory było tak, że jak redukowałem na 2 bieg skręcając gdzieś to on się dławił więc starałem się redukować do 1 biegu. Po zmianie przepływomierz wydaje mi się, że dużo lepiej sobie radzi z każdym biegiem na niższych obrotach. Nie dławi się już własnie tak jak przedtem. Trudno jest to tak dokładnie ocenić na takich oblodzonych drogach jakie są u nas. Przyśpieszenie sprawdzę jak drogi będą czarne. Z reszta jak pogoda się poprawi to jeszcze raz sprawdzę oba przepływomierze. Ta która kupiłem kwalifikuje się do czyszczenia bo brudna jest strasznie.
Tutaj moje pytanie, żeby wyczyścić przepływomierz należy do wykręcić z obudowy tak, żeby drucik był widoczny czy wyczyścić tylko to co widać w obudowie?

[ Dodano: 2014-01-29, 21:37 ]
Panowie, byłem u brata w garażu wyczyścić tą "nową" przepływkę. Po wyjęciu był szok, czarna :D popsikaliśmy specjalnym specyfikiem do czyszczenia przepływek i teraz miernik pokazuje 2,03 - 2.07 V. Przy 2000 obrotów pokazuje coś około 2,6 V jak dobrze pamiętam. Podłączyłem jeszcze raz stary przepływomierz. Tak jak pisałem rano, miernik pokazuje 2,28V, a przy 2000 pokazuje 2,7V. Stary to szrot tak?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-01-30, 09:14

Z tematu janusza
Dla CD20T z Hitachi:
Zapłon - <1 V
Wolne obroty - 1,9-2,3 V
2000rpm - 2,5-2,9 V
Jest co najmniej podejrzana, bo raz pokazuje prawie przy max granicy, a raz zchodzi poniżej.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-30, 13:44

Wiooreck, nie rozumie :D co jest podejrzane? o tej nowej przepływce mówisz? od 2,07 do 2,3 to daleka droga jeszcze.
Jak będą warunki na drodze to sprawdzę jak się auto zachowuje.
Zapytam jeszcze, czy ktoś z Was kiedyś czyścił nastawnik?

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-01-30, 16:22

ja czyściłem, a co tam chcesz wiedzieć?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-30, 17:12

marlos90, powiedz mi czy to jest trudne do wykonania? i czy łatwo te obroty potem ustawić? Tak w ogóle to powiedz mi, gdybym chciał same obroty podnieść to jak mam to zrobić? które śrubki trzeba poluzować? można to robić na odpalonym silniku? i jaki efekt dało Ci wyczyszczenie nastawnika? mniejsze spalanie albo większa dynamika?

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-01-30, 18:38

na początek zobacz ten link: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

a teraz moje zdanie:
czyszczenie nastawnika jest średnio trudne, sporo roboty z tym ( łatwiej wymienić koło czy półośkę ;d ) i do tego potrzebujesz specjalny klucz żeby odkręcić 2śruby, taką trójkątną nasadkę ze ściętymi rogami, ew. kluczyk 10tkę możesz próbować dopasować.

Jak zdejmiesz nastawnik i zaczniesz go rozbierać na części pierwsze musisz uważać bo czujnik temperatury paliwa jest przykręcony na 2śrubki o lewym gwincie ( ja nie wiedziałem i jedną urwałem :/ ), dalej musisz porozcinać druty które później należy dobrze polutować. Ważna kwestia jeszcze to zaznaczyć położenie sobie wskazówki względem ośki bo później nie będziesz mógł ustawić obrotów.

Regulacja nastawnika odbywa się przez poluzowanie 3śrubek na śrubokręt płaski i jednej tej specjalnej śrubki, a później delikatnie stukasz nastawnik z lewej strony lub z prawej i obroty się zmieniają, trzeba to robić bardzo delikatnie i robi to się na odpalonym silniku.

a jaki efekt u mnie, hm jest gorzej niż było :/ nastawnik był troszkę brudny ale nie na tyle żeby opiłki metalu utrudniały jego pracę, wcześniej obroty falowały, a teraz troszkę mniej falują ale u mnie bieg jałowy to około 1tys obr/min także mam za dużą dawkę, dynamika jest ale i spalanie na poziomie 8l przy dość ciężkiej nodze i krótkich odcinkach. U mnie co innego szwankuje w pompie i na wiosnę wpadnie inna troszkę przerobiona pompa, a wszystko zaczęło się od mieszania różnych paliw :-|

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-30, 19:02

A powiedz mi własnie, jedynie co się tam ustawia to te obroty tak? i razem z nimi się dawka ustawia? skoro masz 1000 obrotów to dlaczego nie zmniejszysz? Te druty które tam są trzeba rozcinać czy można lutować?

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-01-30, 19:59

idealnie należy ustawić tą przesuwalną czarną wskazówkę i później nastawnik ustawić tak aby obroty były ok 750 obr/min, ja nie zmniejszam obrotów bo jak próbowałem po czyszczeniu nastawnika ustawić mniej to silnik nierówno pracował i strasznie kopcił z wydechu, te druty musisz jakoś połączyć, najlepiej polutować bo oryginalnie są zgrzane jakoś
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-30, 22:00

Czyli jeśli dobrze rozumie, to wskazówka jest od dawki paliwa a sam nastawnik od obrotów tak?

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-01-30, 22:09

nie, przesuwając nastawnik zmienia się dawka paliwa i jednocześnie zmieniają się obroty. wszystko jest ze sobą powiązane.
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-30, 22:09

A wskazówka?

[ Dodano: 2014-01-30, 22:17 ]
Tak sobie myślę, że skoro u mnie falowanie obrotów nie występuje to może go jednak czyścił nie będę. Poluzuje aby śrubki i ustawię obroty. Jeszcze takie moje pytanie. Gdzie dokładnie znajdują się jakieś 3 sitka na pompie?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-01-31, 11:56

Ja jestem takiego zdania, jako, że nastawnik to dość delikatna sprawa, puki się nic z nim nie dzieje i nie ma objawów zepsucia, to bym go nie ruszał.
byczynho pisze:co jest podejrzane? o tej nowej przepływce mówisz?
Pisałem odnośnie Twojej "starej" przepływki, bo ta "nowa" pokazuje dobrze.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-01-31, 15:14

Rozumie ;D Wiooreck, a powiedz, regulowałeś może kiedyś obroty nastawnikiem?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-01-31, 16:03

byczynho pisze:regulowałeś może kiedyś obroty nastawnikiem?
Nie, przyznam szczerze, że nie miałem po co ruszać HDK odkąd jeżdżę samochodem. Jak na razie układ zasilania jest w dobrej kondycji, jedynie muszę zmienić pasek i ustawić kąt wtrysku.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-08, 03:44

Witam ponownie. Czy ktoś kiedyś próbował czyścić kolektor dolotowy? Jest jakaś różnica? Przed chwilą przeczytałem kilka lektur na temat zaślepiania EGR i ludzie piszą, że dobrym posunięciem jest również wyczyszczenie kolektora dolotowego. Czy ktoś to praktykował i jak to wykonać?
Czy do naszego auta można dostać jakąś gotową zaślepkę EGR czy samemu trzeba sobie rzeźbić?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-08, 10:08

Bardzo prosta sprawa. Demontujesz zawór EGR, demontujesz przewód od turbiny, odkręcasz cały kolektor i wyjmujesz go z auta. Następnie musisz zmiękczyć tą ulepioną olejem i innymi czynnikami sadzę z wydechu (wprowadzaną EGR'em), bądź zrobić sobie specjalne narzędzie do usunięcia większych grudek. Do zmiękczenia i usunięcia resztek sadzy dobry jest ropuszczalnik nitro. Tylko ostrzegam Cię, żebyś się później nie ździwił, że kolektor dolotowy i wydechowy są na jednej uszczelce ;)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-08, 10:52

Wiooreck, Ty masz u siebie zaślepiony EGR?
Bez wymiany uszczelki da się to zrobić?

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-02-08, 11:33

jak Ci się uszczelka nie rozwali to da radę, ale jak coś to w IC są po 20zł uszczelki od 2.0D z P10

a jak chcesz szybko zaślepić EGR to odkręć go od kolektora i tam jest taka blaszka z rurką wchodzącą w kolektor to zamiast tego daj blaszkę z blachy lub aluminium 1mm i tam włóż, no i można by sterowanie odłączyć
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Zablokowany

Wróć do „Primera”