Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] 2.0 TD CZY WARTO NAPRAWIAC NASTAWNIK (SZTELWERK)?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-02-26, 10:19

Chętnie bym Ci podjechał pomoc ale nietety delegacja w Katowicach wiec pipa ale Warszawę masz blisko a jest tam peeeelno forumowiczów pisz do wiooreck może Ci pomoże bliżej ma niż ja :-P
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-02-27, 19:20

przyszedł zregenerowany nastawnik od firmy HDK serwis, i to samo mianowicie podczas dokręcania nastawnika po wcześniejszym ustawieniu go w ustawieniu gdzie silnik chodzi OK silnik zaczyna kuleć

Cały czas wywala błąd 21
Zaraz umrę.....help

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-02-27, 19:58

zdejmujesz nastawnik, wkładasz palec wskazujący w pompę z góry i tam jest taki pierścień którym steruje nastawnik, i palcem przesuwasz od lewej do prawej ten pierścień i na 99,9% będzie miejsce w którym będzie łatwiej przesuwać pierścień, a będzie też miejsce gdzie ciężej będzie żeby go przesunąć i musisz sprawić tak aby w każdym miejscu tego wałeczka chodził lekko ten pierścień, trzeba go "rozruszać". Dużo razy ręcznie go przesuwać od lewej do prawej jak będzie lekko chodził to odkręć metalowe przewody paliwowe i weź się za czujnik kąta wtrysku..
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-02-27, 20:19

przekaże mechanikowi...
Z tego co mi mówił wcześniej to ten pierścień chodził lekko i swobodnie...
A po co odkręcać teraz te przewody paliwowe i co znaczy że mam się wziąść za czujnik kąta wtrysku i gdzie on jest...
Wywala błąd 21 - czyli zawór controli czasu wtrysku. On jest w końcu w nastawniku czy w pompie paliwa??

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-02-27, 20:58

mój poprzedni post:

"czujnik jest przy pompie, należy odkręcić metalowe przewody paliwowe między pompą a wtryskiwaczami, i pod głowiczką tłokorozdzielacza jest ten czujnik, kabelek do niego dochodzi bez problemu znajdziesz, dostęp jest ciężki ale idzie to zrobić bez wyjmowania pompy, ja przynajmniej nie wyjmowałem jak do tego czujnika zaglądałem."

i może być zawór czasu wtrysku
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-02-27, 21:25

Zapomniałem napisać że był on czyszczony podczas rozbierania pompy w 1 fazie robót tak mi dziś powiedział i ten zaworek na wężu od filtra także, chyba że nie chodzi Ci o czyszczenie...
A co do tego zaworu czasu wtrysku to on jest w nastawniku na tej płytce? Jeśli tak to musi być sprawny skoro przyszedł z Serwisu jako "nowy"

Co do tego pierścienia jeśli on sie tak ciagle bedzie zacinac to jest jakiś sposób na jego naprawę czy 2 pompe trzeba?

[ Dodano: 2015-02-28, 12:52 ]
Dzwoniłem do tej firmy gość mi powiedział że błąd 21 to błąd Zaworu przestawiacza konta wtrysku, czyli tego pod pompą co ida do niego 2 kable na 2 torxy czyli ten co jest na nim te siteczko?, Ma taki używany sprawny za 65 zł, teraz pytanie jak sprawdzić prawidłowe jego działanie

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-02-28, 13:13

Proszę bardzo, wyciąg z service manual'a

Obrazek

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-03-17, 20:05

Po krótkiej przerwie...
Pompa wsadzona druga, nastawnik wsadzony do niej po regeneracji, do tego wsadzony sprawny sprawdzony zawór kąta wtrysku i tak....
Auto już na wolnych obrotach nie faluje lecz w tej chwili Nie pali " na widok kluczyka" Silnik głośniej pracuje(twardo) auto wolno się rozpędza i v max 145 km/h.
Ja podejrzewam że zapłon źle ustawiony ale mechanik powiedział że kręcąc pompą i chcąc wyprzedzić lub opóźnić zapłon znowu auto ma problem wtedy z osiągnięciem zadanych wcześniej obrotów i jedynie w tej pozycji co jest teraz obroty są prawidłowo, a nie mając możliwości podłączenia standardowego np vcds - a nie może sprawdzić parametrów zadanych odnośnie zapłonu
Jakieś podpowiedzi jak ustawić ten zapłon? lub co innego jeszcze zrobić?
Jutro montuje jeszcze ostatnią deske ratunku używany oryginalny czujnik położenia wału

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-18, 00:32

Yyyyyyyyy od kiedy w dieselu jest zapłon? Ja rozumiem samozapłon w dieselu. W dieselu reguluje się kąt wtrysku - jak się mylę, niech mnie ktoś poprawi.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-03-18, 20:28

Nie wkręca się i jest mułowaty, bo pewnie wtrysk jest za późno. Tak, to chodzi o kąt wtrysku. Czarek_88, już Ci pisałem, czujnik zegarowy w pompę i lepiej się tego nie ustawi.

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-03-19, 12:59

Wczoraj jeszcze wymienił z innej pompy te przewody/zaworki nie wiem jak to sie dokładnie nazywa te co idą od nastawnika, bo uważał że za duże ciśnienie jest i auto zaczęło prawidłowo się wkręcać i mocy jakby przybyło ale dość głośno dalej chodzi i znowu z obrotów podczas zmiany biegów za późno schodzi i szarpie jak to było wcześniej podczas równej jazdy gdy che dodać lub odjąć gaz, oraz za długo kręci. Na wolnych obrotach już nie kuleje....

Czujnik położenia wału który mi przyszedł okazał się uszkodzony(sprawdzał oscyloskopem i miernikiem brak jakiejkolwiek oporności, po włożeniu do auta auto nie odpaliło) i niestety szukam innego także ten temat jeszcze pozostaje.
Czujnika zegarowego on nie ma, Może jednak podjade do kogoś z was może mi ustawi bo już nie mam siły na to auto.....

[ Dodano: 2015-04-12, 20:52 ]
To może ktoś poleci kogoś w okolicy kto ma taki sprzęt i mi to ustawi bo nie uśmiecha mi się jechać do kolejnego magika który skasuje mnie za usługę kolejne setki PLN ów

Czujnik położenia wału kupiłem nowy zamiennik za 300zł, nic nie dało, pompa 2 ga odkręcona rozebrana stwierdził że jest w bdb stanie nowe uszczelki boscha itd, środek obudowa wewnętrzna nie wytarta tłoczek chodzi płynnie. Ten czujnik kąta wtrysku co pod pompą także wymieniony na sprawny(sprawdzony przez firme HDK serwis)
Cały czas wywala błąd 21
Może ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić prawidłowe działanie wtrysku sterującego bo niby kupiłem drugi zestaw używany z sprawnego chodzącego auta i dalej to samo.
Ostatnio zmieniony 2015-03-19, 13:37 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pokemon
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-11-26, 22:10
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Pokemon » 2015-06-05, 21:07

Pierwsze pytanie,masz pompę Boscha czy Zexela? Różnią się one kompem, i wtryskiem sterującym. Mógł bym pomóc,na swojej primerce zęby zjadłem i mam w zapasie pompę zexela do testów

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-06-05, 22:16

bosch

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”