Witam, jestem Marcin stałem się niedawno posiadaczem Primery 2000r 2.0 140 km na swoje nieszczęście z CVT... nie będę wylewał tego co mi na myśl przychodzi
Standardowa historia takiego zakupu - skrzynia do roboty, objawy:
1) w czasie jazdy nic się nie dzieje w mieście w korkach coś przeskakuje i samochód się wlecze.
2) podczas ruszania delikatnego samochodem delikatnie szarpie jak dodam trochę więcej gazu wszystko działa prawidłowo
Diagnostyka - silnik krokowy i czujnik prędkości początkowej skrzyni biegów
Durnoty które popełniłem - polecono mi warsztat Auto Wawer który wykrył usterki mechaniczne, tylko że oni nie naprawiają części elektronicznych i hydraulicznych.
Do zrobienia - tarczki, przekładki, uszczelki, łożyska, łańcuch, bieżnia, konwerter - regeneracja, olej z filtrem.
Głupi zgodziłem się na naprawę (proszę nie komentujcie bardziej mnie już nie dobijecie ) z myślą, że przynajmniej będę wiedział co mam w skrzyni bo wymienić ją można ale co w środku następnej to też nie wiadomo (subiektywnie). Usterki mechaniczne naprawione, samochód odebrany (gwarancja na pół roku).
Objawy po naprawie - nadal szarpie przy niskich obrotach ale samochód jeździł OK (wprawiłem się w ruszanie bez szarpania). Dziś stoję w korkach i dla odmiany rozpędzałem się do 40 / 50 km/h przy 3000/4000 obr/min (oczywiście chck engine się zapalił) brak zmiany "biegów".
Restart silnika dźwignia na D delikatne szarpanie ale zaskoczyło i mogłem dojechać do domu.
Co ciekawe jak samochód chwilę postoi i problem znika do następnych korków (czyli ciągłe ruszanie i zaraz zatrzymywanie się)!??
Szukam na forach sprawdzam czytam i objawy zgodne z ww. diagnozą.
Z ciekawości podniosłem sobie samochód i dostałem bez większych problemów do czujnika prędkości początkowej CVT ( za kołem od str. kierowcy - b.łatwy dostęp ) ale mogłem sobie go tylko wyjąć obejrzeć (wyglądał normalnie) i włożyć na miejsce.
Jestem już trochę załamany ale mam takie pytanie i prośbę o pomoc w ustaleniu gdzie mogę nabyć nowy ww. czujnik i silnik krokowy i otrzymać go w miarę szybko (czy to jeszcze możliwe)????
Proszę o pomoc!
PS. Zastanawiam się jeszcze nad masą czy z elektryką jest wszystko ok może to się chrzani? Jakiś dobry specjalista od elektryki w warszawie jest wam znany??
[P/WP11.144] 2.0 16v - CVT Silnik krokowy i czujnik prędkośc
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Najważniejsze o czym nie wspomniałem to że samochód jest na LPG
Olej był jak najbardziej wymieniony podczas naprawy skrzyni na nissan-owski NS-1
W serwisie AutoWawer sprawdzili mi skrzynię (z gwarancji) i stwierdzili że błędy dotyczą czujników ABS i silnika krokowego (tego w silniku nie w skrzyni).
Czytałem na forach że ten silnik krokowy trzeba przeczyścić tylko mam prośbę o pomoc w lokalizacji tej części. W niedziele zajrzę do przepływomierza - czym go najlepiej przeczyścić.
Co do czujników ABS wymieniałem wczoraj tarcze i klocki i okazało się że nie mam osłon tarcz (tzw. tarcze kotwiczne!?) i zbiera mi się syf na tych czujnikach.
Czy błędne dane z brudnych czujników mogły by wprowadzić samochód w tryb awaryjny?
[ Dodano: 2016-06-01, 12:15 ]
Ciąg dalszy...
Walczę z tym samochodem albo już z ww. warsztatem:
Po ponownym oddaniu samochodu do serwisu AutoWawer ze względu na ww. problem ze skrzynią (szarpanie i blokowanie się skrzyni po postoju w korkach) dostaję informację, że tym razem problem dotyczy czujnika spalania stukowego (P0325) i problem wypadania zapłonu (P0300), pomimo powrotu samochodu do warsztatu na gwarancji każą mi zapłacić za diagnostykę silnika 185 zł.
Pierwsze pytanie - czy problem z zapłonem może powodować błąd czujnika sp. stukowego?
Drugie - czy te problemy mogą powodować ww. problemy (ze skrzynią - co innego może to być)?
Trzecie - czy ten warsztat nie robi mnie w ....... - dlaczego po drogiej naprawie skrzyni nagle zaczynają twierdzić, że to problem ABS , krokowca, P0300 i P0325 Przyjechałem do nich z problemem i 2 raz wróciłem z tym samym - żadnej poprawy!!??
Olej był jak najbardziej wymieniony podczas naprawy skrzyni na nissan-owski NS-1
W serwisie AutoWawer sprawdzili mi skrzynię (z gwarancji) i stwierdzili że błędy dotyczą czujników ABS i silnika krokowego (tego w silniku nie w skrzyni).
Czytałem na forach że ten silnik krokowy trzeba przeczyścić tylko mam prośbę o pomoc w lokalizacji tej części. W niedziele zajrzę do przepływomierza - czym go najlepiej przeczyścić.
Co do czujników ABS wymieniałem wczoraj tarcze i klocki i okazało się że nie mam osłon tarcz (tzw. tarcze kotwiczne!?) i zbiera mi się syf na tych czujnikach.
Czy błędne dane z brudnych czujników mogły by wprowadzić samochód w tryb awaryjny?
[ Dodano: 2016-06-01, 12:15 ]
Ciąg dalszy...
Walczę z tym samochodem albo już z ww. warsztatem:
Po ponownym oddaniu samochodu do serwisu AutoWawer ze względu na ww. problem ze skrzynią (szarpanie i blokowanie się skrzyni po postoju w korkach) dostaję informację, że tym razem problem dotyczy czujnika spalania stukowego (P0325) i problem wypadania zapłonu (P0300), pomimo powrotu samochodu do warsztatu na gwarancji każą mi zapłacić za diagnostykę silnika 185 zł.
Pierwsze pytanie - czy problem z zapłonem może powodować błąd czujnika sp. stukowego?
Drugie - czy te problemy mogą powodować ww. problemy (ze skrzynią - co innego może to być)?
Trzecie - czy ten warsztat nie robi mnie w ....... - dlaczego po drogiej naprawie skrzyni nagle zaczynają twierdzić, że to problem ABS , krokowca, P0300 i P0325 Przyjechałem do nich z problemem i 2 raz wróciłem z tym samym - żadnej poprawy!!??