Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Ciągłe uszkodzenia nowych przepływek

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
daniul007
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2015-09-27, 14:52
Lokalizacja: Rzeszów

[P/WP11.144] Ciągłe uszkodzenia nowych przepływek

Post autor: daniul007 » 2016-03-21, 20:37

W mojej Primerce zaczęło się coś dziać, zaczęła nie wskakiwać na gaz, przy dojeżdżaniu do krzyżówki hamując silnikiem gasnąć, szarpać i nie przyspieszać, a stało się to.. po wymianie półosi. Na jeździe próbnej brakło mocy, chceck zaczął mrugać. Skasowałem Go spinką, i zauważyłem, że przewód wysokiego napięcia był uszkodzony- wymieniłem je, było dobrze jeden dień i dalej to samo. Wymieniłem świece na oryginały NGK, i po chwili były całe czarne- ewidentnie przepływomierz. Auto stało w garażu 2 tygodnie, i przy okazji regenerowany był rozrusznik. Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, czy nie- ale kupiłem zamiennik, i działało. Miesiąc czasu pojeździłem i historia się powtórzyła- lecz wiedziałem, co to więc oddałem przepłwkę do sklepu a kupiłem nowy, oryginalny wkład boscha.
Jeździło lepiej niż kiedyś, aż do teraz... dwa tygodnie po wymianie na oryginalną przepływkę, kiedy odebrałem auto z polerki, stało tam 3 dni bez jazdy, i wracając do domu zaczęło szarpać. Jak auto stało przy okazji alternator oddałem do regeneracji, gdyż ładowanie i ABS dziwnie mrugay. Okazało się, że w alternatorze znalazł się olej. Jak? Nie mam pojęcia.
Czy może być jakaś przyczyna,która by "uszkadzała" przepływki? Czy ja mam takiego wyjątkowego pecha?
Jutro spróbuje jeszcze przejeździć coś, ale podejrzewam że to koniec tej przepływki.

Co mam sprawdzić, gdzie i jak szukać winowajcy?
I dodam- do komputera się nie połącze, gdyż po podpięciu bezprzewodowego interfejsu kontrolki świeca- więc zasilanie w kostce jest, ale komunikacji z komputerem nie ma, nawet na przewodowym interfejsie.

Tak jak myślałem, dzieje sie to samo. Auto jak stoi w miejscu na biegu jałowym dodając gazu jest normalnie jak trzeba, natomiast kiedy tylko ledwo ruszę to auto szarpie i dziwnie pracuje jakby na 3 i pół cylindra, tak do 3.5 tys. Obrotów a powyżej to przyspiesza normalnie.
Z wydechu leci biały dym, nie aż tak gesty lecz trochę- a kiedy sie pogorszy ten dym będzie coraz gęstszy.

Wyciągałem filtr powietrza, przepływomierz i przedmuchalem wszystko kompresorem i nic nie pomogło.

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2016-03-21, 22:44

Biały dym oznacza problemy z UPG i ew samym olejem .. wiec zobacz na to

choć możesz mieć krótkie odcinki i para leci ,,

co kupowałeś i jaki masz silnik ..

sprawdz wartości przepływki dla wolnych i dla 2000 rpm ,
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
daniul007
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2015-09-27, 14:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: daniul007 » 2016-03-21, 23:09

SR20DE + BRC
Podmiana na inny przepływomierz i wszystko działa. To jest dziwne. Zakupiłem kolejny boscha oryginał i zobaczymy ile pojeździ. <EDIT> Na kolejnym nowym, oryginalnym NIE działa :|

Jakieś sugestie dlaczego moze nie byc komunikacji z komputerem?
Do jednego kabelka w kostce dołączony jest jakiś inny kabel- porobie zdjęcia i wstawię.

[ Dodano: 2016-03-22, 11:15 ]
https://youtu.be/0g0vyAZQvlk

https://youtu.be/BNf4mJbtOsU

W pierwszym linku widać jak pracuje wydech a w drugim zrobiłem zworke na kostce do czytania błędów lecz nie umiem tego rozpoznać.

[ Dodano: 2016-03-22, 12:24 ]
Poniżej zdjęcie kostki OBD :

Obrazek

Pierwotny przepływomierz wygląda tak:

Obrazek

A dwa nowe, oryginalne które kupiłem wyglądają tak:

Obrazek

Brakuje tego metalowego drutu. Czy mam przełożyć ten element ze starego do nowego? Czy mam zostawić tak jak kupiłem, czyli bez?

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2016-03-24, 21:33

wydaje mi się że ten drut to jest termistor odpowiadający za temperaturę zasysanego powietrza
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2016-03-24, 22:06

możesz dokupić za parę groszy, oznaczenie termistora znajdziesz na forum, ale u mnie sprawdził się stary termistor, nowy mi wywalał błąd, ale może dlatego ze nie zgrywał sie z obrazkiem na przepływce albo nei stykał;) nie sprawdzałem dalej dlaczego, bo stary działa poprawnie i mierzy temp, spokojnie możesz go użyć, ale brak termistora poza błędem nic nie psuł, nie pamiętam czy wskakiwał bład na zegary wtedy

a co do kodów, coś mi nie idzie czytanie, ale drugi to chyba 0133 czyli sonda lambda:
http://www.obd-codes.com/p0133

ogolnie to czytasz tak:
For example:
(use * as a flash, - is a short pause, and _ as a long pause)
**********-**********-*-**_**********-**********-***-*
Above would equal to code:
0012 + 0031
src: http://www.npoc.co.uk/forum/nissan-prim ... 66522.html


ja u siebie po zakupie niedługo zmieniłem i przepływkę i sondę i nie ma problemu od 30kkm, z sond polecam Ci oryginał boscha 4żyłowy (BOSCH 0 258 986 506) i dorobić masę na kolektor ssący, to samo z przepływką, dodatkowa masa:) tofu widział jak to jest u mnie to może potwierdzić, że z masą u mnie dobrze:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”