[P10/WP10] Pilna porada - czy to rozrząd?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Pilna porada - czy to rozrząd?
Witam Wszystkich!
Potrzebuję pilnie Waszej pomocy. Przymierzam się do kupna Nissana Primery P10 97 rocznik. Samochód po okazyjnej cenie mam zamiar kupić od kogoś znajomego, z nastawieniem żeby posłużył mi do końca jesieni. Po wstępnych oględzinach na kanale jestem więcej niż zadowolony, auto praktycznie pozbawione korozji, silnik suchy, w ogóle nie kopci, wyposażenie też bardzo przyzwoite. Jednak jedna rzecz nie daje mi spokoju. Mianowicie obroty falują na biegu jałowym i to dosyć zauważalnie (na szczęście nie spadają na tyle by się dławił, nie mówiąc już o gaśnięciu) do tego słychać coś jakby klekot lub brzęk metalu (dźwięk wyraźny gdy auto stało na kanale, po zamknięciu maski i z poziomu chodnika ledwie słyszalny). Dodam że podczas jazdy już tego w ogóle nie słychać, auto normalnie przyśpiesza i wkręca się na obroty.
Przeczytałem tutaj dziesiątki tematów o nierównych obrotach, jednak na mój chłopski rozum wszystko pasuje do wyciągniętego łańcucha (bo chyba łańcuch był w tych silnikach).
Mam w związku z tym kilka pytań:
Po pierwsze, jakie inne mogą być przyczyny takiego zachowania silnika (wiem że to wróżenie z fusów, ale może ktoś ma jakieś pomysły, ewentualnie podpowie na co powinienem zwrócić uwagę przy kolejnych oględzinach, już przed zakupem).
Po drugie, czy takie objawy (jeśli to rozrząd) kwalifikują się do niezwłocznej wymiany, czy jednak nie jest to ostatni dzwonek?
Domyślam się że ciężko będzie Wam coś wywróżyć na podstawie takiego opisu, ale byłbym wdzięczny za wszystkie wskazówki i porady, gdyż pilnie potrzebuję auta, a ta Primera naprawdę zwraca na siebie uwagę (poza wspomnianymi objawami).
Dodam że to sedan, silnik 1.6 1997r przebieg około 270tyś benzyna
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i sorry jeśli dałem w zły dział.
Potrzebuję pilnie Waszej pomocy. Przymierzam się do kupna Nissana Primery P10 97 rocznik. Samochód po okazyjnej cenie mam zamiar kupić od kogoś znajomego, z nastawieniem żeby posłużył mi do końca jesieni. Po wstępnych oględzinach na kanale jestem więcej niż zadowolony, auto praktycznie pozbawione korozji, silnik suchy, w ogóle nie kopci, wyposażenie też bardzo przyzwoite. Jednak jedna rzecz nie daje mi spokoju. Mianowicie obroty falują na biegu jałowym i to dosyć zauważalnie (na szczęście nie spadają na tyle by się dławił, nie mówiąc już o gaśnięciu) do tego słychać coś jakby klekot lub brzęk metalu (dźwięk wyraźny gdy auto stało na kanale, po zamknięciu maski i z poziomu chodnika ledwie słyszalny). Dodam że podczas jazdy już tego w ogóle nie słychać, auto normalnie przyśpiesza i wkręca się na obroty.
Przeczytałem tutaj dziesiątki tematów o nierównych obrotach, jednak na mój chłopski rozum wszystko pasuje do wyciągniętego łańcucha (bo chyba łańcuch był w tych silnikach).
Mam w związku z tym kilka pytań:
Po pierwsze, jakie inne mogą być przyczyny takiego zachowania silnika (wiem że to wróżenie z fusów, ale może ktoś ma jakieś pomysły, ewentualnie podpowie na co powinienem zwrócić uwagę przy kolejnych oględzinach, już przed zakupem).
Po drugie, czy takie objawy (jeśli to rozrząd) kwalifikują się do niezwłocznej wymiany, czy jednak nie jest to ostatni dzwonek?
Domyślam się że ciężko będzie Wam coś wywróżyć na podstawie takiego opisu, ale byłbym wdzięczny za wszystkie wskazówki i porady, gdyż pilnie potrzebuję auta, a ta Primera naprawdę zwraca na siebie uwagę (poza wspomnianymi objawami).
Dodam że to sedan, silnik 1.6 1997r przebieg około 270tyś benzyna
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i sorry jeśli dałem w zły dział.
coś się tu nie zgadza.
z tego co mi wiadomo takie primery były produkowane do 1995r, albo po prostu Ty mylisz oznaczenia i interesujesz się p11.
ale do sedna, przyjmijmy, że auto jest z tego rocznika co podajesz- posiada silnik wtryskowy. Obstawiałbym w tym przypadku prędzej brudny przepływomierz bądź silniczek korkowy, a nie kończący żywot rozrząd. aby dojść co chrobocze trzeba najpierw wyeliminować niedokręcone osłony, osprzęt ( np łożysko alternatora)... jak słychać bardziej ten dźwięk w kanale to być może coś dostało się do tłumika i to coś w nim brzęczy?
z tego co mi wiadomo takie primery były produkowane do 1995r, albo po prostu Ty mylisz oznaczenia i interesujesz się p11.
ale do sedna, przyjmijmy, że auto jest z tego rocznika co podajesz- posiada silnik wtryskowy. Obstawiałbym w tym przypadku prędzej brudny przepływomierz bądź silniczek korkowy, a nie kończący żywot rozrząd. aby dojść co chrobocze trzeba najpierw wyeliminować niedokręcone osłony, osprzęt ( np łożysko alternatora)... jak słychać bardziej ten dźwięk w kanale to być może coś dostało się do tłumika i to coś w nim brzęczy?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Hmm może faktycznie coś pomyliłem, do tej pory nie miałem zbyt wielkiej styczności z Nissanami więc nie za bardzo się orientuję. Żeby była jasność, wkleję linka z modelem o który mi chodzi:
http://otomoto.pl/oferta/diesel-ID4paHHy.html
Ten który chcę kupić wygląda identycznie, tyle że jest w benzynie.
Co do tego co napisałeś, to może masz rację, bo wiem że jakiś czas temu było robione coś z wydechem, może od tego te dźwięki, chociaż wydawało mi się że wydobywają się raczej z komory silnika, a nie spod podwozia. O czyszczeniu silnika krokowego i przepływomierza sporo czytałem odnośnie falujących obrotów, nawet po cichu miałem nadzieję że o to chodzi, bo wydaje mi się to mniej kłopotliwe niż robienie rozrządu.
http://otomoto.pl/oferta/diesel-ID4paHHy.html
Ten który chcę kupić wygląda identycznie, tyle że jest w benzynie.
Co do tego co napisałeś, to może masz rację, bo wiem że jakiś czas temu było robione coś z wydechem, może od tego te dźwięki, chociaż wydawało mi się że wydobywają się raczej z komory silnika, a nie spod podwozia. O czyszczeniu silnika krokowego i przepływomierza sporo czytałem odnośnie falujących obrotów, nawet po cichu miałem nadzieję że o to chodzi, bo wydaje mi się to mniej kłopotliwe niż robienie rozrządu.
najlepiej nagraj ten dźwięk i zamieść na forum. będzie łatwiej
i ten nissan którego wkleiłeś to P11
i ten nissan którego wkleiłeś to P11
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Faktycznie. Myślałem że P11 to ta bardziej "zaokrąglona" wersja primki, a wszystko co przed nią to P10 teraz doczytałem że ta okrąglejsza wersja, to po prostu lift P11 którą chcę nabyć.
Z tego co piszecie nie mam się czym martwić, więc jeśli jutro nie znajdę nic innego niepokojącego, to kupię to auto, a jak już się zabiorę za diagnostykę, to na pewno porobię filmiki jak to wszystko wygląda i brzmi
Dzięki za pomoc
Z tego co piszecie nie mam się czym martwić, więc jeśli jutro nie znajdę nic innego niepokojącego, to kupię to auto, a jak już się zabiorę za diagnostykę, to na pewno porobię filmiki jak to wszystko wygląda i brzmi
Dzięki za pomoc
Pm08, na początek - falujące obroty nie niekoniecznie jest wina rozrządu. Na początek proponuję wyczyścić przepływomierz, wymienić filtry, zmienić olej na porządny (jeśli masz jakieś badziewie zalane), wymienić większość rurek gumowych, bo prawdopodobnie są popękane i puszczają lewe powietrze.
Rozrząd za 200zł - czyli za 40kkm znów będziemy wymieniać. Nie ma sensu bawić się w tanie rzeczy jeśli chodzi o łańcuch. Łańcuch ma być porządny, porządnej firmy.
Jesteś z Łodzi - podjedź do MacGayvera na Admiralską, niech posłucha.
_
Rozrząd za 200zł - czyli za 40kkm znów będziemy wymieniać. Nie ma sensu bawić się w tanie rzeczy jeśli chodzi o łańcuch. Łańcuch ma być porządny, porządnej firmy.
Jesteś z Łodzi - podjedź do MacGayvera na Admiralską, niech posłucha.
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jak najbardziej ;- )Pm08 pisze:Czy możliwe żeby ktoś się walnął we wpisie kiedyś?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Albo podaj VIN, z niego odczyta się sporo
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
GA16DE
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_