[P/WP11.144] PRZEPŁYWOMIERZ WKŁAD
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- Maniu83Wawa
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-05-29, 08:24
- Lokalizacja: WARSZAWA
[P/WP11.144] PRZEPŁYWOMIERZ WKŁAD
Witam serdecznie dziś otrzymałem wkład przepływomierza, oczywiscie kupiłem taki sam, jak poprzedni stary, problem bądz lepiej będzie brzmiało moje zapytanie jest takie:
W starym przepływomierzu mam taki drucik , a w nowym nie mam czy ze starego trzeba przełożyć do nowego? Do czego ten drucik jest proszę o pomoc
[ Dodano: 2011-08-12, 09:42 ]
http://www.fotoload.pl/index.php?id=098 ... 644cb31726
W starym przepływomierzu mam taki drucik , a w nowym nie mam czy ze starego trzeba przełożyć do nowego? Do czego ten drucik jest proszę o pomoc
[ Dodano: 2011-08-12, 09:42 ]
http://www.fotoload.pl/index.php?id=098 ... 644cb31726
Czyli nie kupiłeś takiego samego przepływomierza jaki miałeś.Ja też początkowo kupiłem tak jak Ty i założyłem.Ale okazało się,że parametry były niewiele lepsze niż na walniętym przepływomierzu.Oddałem go i kupiłem taki jaki był w aucie wcześniej i dopiero pomogło.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
- Maniu83Wawa
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-05-29, 08:24
- Lokalizacja: WARSZAWA
http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan ... 11614.html
Z tej aukcji Kupiłem, na obudowie jest ten sam nr, może poprzednik założył zły?
[ Dodano: 2011-08-13, 13:11 ]
Może mi ktoś pomódz z moim problemem, po wymianie przepływki zapalił się check, po czym pojechałem skasować błąd skasowali, wieczorem uruchamiam auto i nadal swieci, dziś rano odpalam swieci, przerzuciłem na gaz i zgasł nagle, ale na gazie nie chce jeździć, odpaliłem na benzinie no i już nie swieci, jest możliwość że po wymianie przepływomierza jest cos nie halo ? i moje proste pytanie, jeżeli na obudowie przepływki mam nr taki jak na aukcji na której kupiłem przepływkę, i na moim starym niestety był ten drucik - do czego on służy? bez tego co może sie dziać "bez tego drucika" ktorego nie ma w nowym przepływomierzu....?
I nastepne pytanie jest ktoś z warszwy z nissanem P11 144 2.0 SR20De kto by mi pomógł doradzić polecił dobrego mechanika... gazownika, mam auto dopiero 4 miesiace, a nie chce doprowadzić auta do stanu jak poprzedniej P10
Z tej aukcji Kupiłem, na obudowie jest ten sam nr, może poprzednik założył zły?
[ Dodano: 2011-08-13, 13:11 ]
Może mi ktoś pomódz z moim problemem, po wymianie przepływki zapalił się check, po czym pojechałem skasować błąd skasowali, wieczorem uruchamiam auto i nadal swieci, dziś rano odpalam swieci, przerzuciłem na gaz i zgasł nagle, ale na gazie nie chce jeździć, odpaliłem na benzinie no i już nie swieci, jest możliwość że po wymianie przepływomierza jest cos nie halo ? i moje proste pytanie, jeżeli na obudowie przepływki mam nr taki jak na aukcji na której kupiłem przepływkę, i na moim starym niestety był ten drucik - do czego on służy? bez tego co może sie dziać "bez tego drucika" ktorego nie ma w nowym przepływomierzu....?
I nastepne pytanie jest ktoś z warszwy z nissanem P11 144 2.0 SR20De kto by mi pomógł doradzić polecił dobrego mechanika... gazownika, mam auto dopiero 4 miesiace, a nie chce doprowadzić auta do stanu jak poprzedniej P10
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Jesli juz kontrolka sie nie swieci to sprawdz ten przeplywomierz. Dopiero po sprawdzeniu tak jak pisal kolega wyzej mozesz go ocenic. A co sie dzialo ze starym ze zdecydowales sie go wymienic . Ten drucik wydaje mi sie ze poprzedni wlasciciel wlutowal bo mogla byc przerwa gdzies na ukladzie scalonym przeplywki . Wiecej ja powodow nie widze . jak sprawdzisz teraz ten przeplywomierz to napisz kie sz wyniki.
Co do samego gazu to nie pomoge bo nie ten rejon.
Co do samego gazu to nie pomoge bo nie ten rejon.
- Maniu83Wawa
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-05-29, 08:24
- Lokalizacja: WARSZAWA
Jak mogę sprawdzić ten przepływomierz? Zdecydowałem się na wymianę, bo auto przestało kompletnie jeździć na benzynie, ja mu w pedał a on burczy i nie ma siły jechać, Przeczyściłem styki, no i kontrolka gaśnie, lecz na gazie w ogóle nie jeździ, nie wchodzi w obroty odrazu gaśnie. Na benzynie teraz też tak jakby nie do końca ma siłę, a starego już nie moge założyć bo się wkurzyłem i go połamałem straszny nerw mnie złapał... Za uważyłem, że na zegarku nie pokaqzuje w ogóle temperatury, wcześniej mi pokazywał temperature, teraz jest 0 stopni i miga. Dodam jeszcze, że kontrolka zgasła jak go na gaz przerzuciłem. Teraz odpiąłem aku, wyczysciłem styki, podpiąłem uruchomiłem silnik poczekałem na wentylatory, no i na gaz przerzuciłem nie swieci się, ale pytanie jak długo.. Boje się, że bede musiał do Nissana jechać a każdy wie jakie mają ceny...
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Tak samo jak i ja i wiekszosc z nas jak i TY placimy za niewiedze i glupote. Pobierz sobie serwis manual do p11.144. Tam bedzie tez plik ecsr20 dotyczacy silnika sr20DE. TY napisales w profilu ze masz p11.144 czyli po lifcie.
Chodzi i to ze trzeba wiedziec jak wykonac pewne pomiary i nie obrazac sie ze gdzie indziej pomogli. Musisz tez wiedziec ze jak sciagniesz wtryczke dajmy na to z przeplywki i odpalisz autko to komputer wywali blad i trzeba pozniej go skasowac. Powiem CI ze tez na forum NKP pisalem w temacie bezpiecznikow i tam mi nie odpisali a tutaj owszem. . Starczy tego wstepu.
Jesli nie masz to kup sobie miernik uniwersalny gdzies w markecie (pewnie bedzie kosztowal ze 20zl) . Przy pomiarze musisz sie dobrze wpiac w przewod.
Samochod musi byc zagrzany tzn wentylatory musza sie wlaczyc. Mozesz na chodzacym silniku lub tylko na wlaczonym zaplonie znalezc ktory to jest 2 pin przeplywki. Ustawiasz miernik na 14V (napiecie stale czyli V z prosta kreska ) i przewod minusowy z miernika do minusa akumulatora a przewodem plusowym z miernika szukasz pinu na ktorym jest napiecie akumulatora(12V) .Wlasnie bedzie to drugi pin. Na 4 pinie ma byc napiecie 5V. No to jezeli masz 2 albo 4 pin to wiadomo ktory to 5 pin. Wlasnie na tym 5 pinie dokonujemy pomiaru napiecia przeplywomierza. Teraz przystapimy do pomiaru
Na wolnych obrotach napiecie ma byc 1,3-1,7V .
Przy 2500obr/min napiecie ma byc 1,8-2,4V
W momencie ostrego przygazawania nie wiecej niz 4V
Jesli chodzi o to ze nie pokazuje temp , na zegarze to trzeba sprawdzic co sie dzieje z czujnikie temp. zewnetrzej . Moze trzeba poprawic laczenie lub wymienic sam czujnik. jak podniesiesz maske i spojrzysz w dol przed chlodnice to go zobaczysz .
Chodzi i to ze trzeba wiedziec jak wykonac pewne pomiary i nie obrazac sie ze gdzie indziej pomogli. Musisz tez wiedziec ze jak sciagniesz wtryczke dajmy na to z przeplywki i odpalisz autko to komputer wywali blad i trzeba pozniej go skasowac. Powiem CI ze tez na forum NKP pisalem w temacie bezpiecznikow i tam mi nie odpisali a tutaj owszem. . Starczy tego wstepu.
Jesli nie masz to kup sobie miernik uniwersalny gdzies w markecie (pewnie bedzie kosztowal ze 20zl) . Przy pomiarze musisz sie dobrze wpiac w przewod.
Samochod musi byc zagrzany tzn wentylatory musza sie wlaczyc. Mozesz na chodzacym silniku lub tylko na wlaczonym zaplonie znalezc ktory to jest 2 pin przeplywki. Ustawiasz miernik na 14V (napiecie stale czyli V z prosta kreska ) i przewod minusowy z miernika do minusa akumulatora a przewodem plusowym z miernika szukasz pinu na ktorym jest napiecie akumulatora(12V) .Wlasnie bedzie to drugi pin. Na 4 pinie ma byc napiecie 5V. No to jezeli masz 2 albo 4 pin to wiadomo ktory to 5 pin. Wlasnie na tym 5 pinie dokonujemy pomiaru napiecia przeplywomierza. Teraz przystapimy do pomiaru
Na wolnych obrotach napiecie ma byc 1,3-1,7V .
Przy 2500obr/min napiecie ma byc 1,8-2,4V
W momencie ostrego przygazawania nie wiecej niz 4V
Jesli chodzi o to ze nie pokazuje temp , na zegarze to trzeba sprawdzic co sie dzieje z czujnikie temp. zewnetrzej . Moze trzeba poprawic laczenie lub wymienic sam czujnik. jak podniesiesz maske i spojrzysz w dol przed chlodnice to go zobaczysz .
- Maniu83Wawa
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-05-29, 08:24
- Lokalizacja: WARSZAWA
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Byc moze ze termistor(czyli ten drucik o ktory pytales ) jest do tego wkladu potrzebny . Tez doszedlem do tego ze to moze byc termister. .Wiesz jak mierzy sie opor . To zanim wstawisz ten termistor to pomiedzy pinem 1 i 3 wkladu przeplywki w temp20 stopni (czyli jak silnik zimmy) ma byc 2,2-2,6 kilooma . Natomiast w temp 80 stopni czyli silnik zagrzany ma byc 310 - 370 omow. Ja mam diesla ale znalazlem na NKP forum interesujacy temat dotyczcy przeplywomierza do silnika sr20de. Znajduje on sie w dziale primera bedzie link od p10 do p11,144 i tam przyklejony ten temat.
- Maniu83Wawa
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-05-29, 08:24
- Lokalizacja: WARSZAWA
Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Nowy przepływomierz jest dobry, jeżeli chodzi o Termister kupiłem na Wolumenie za 0,60gr i zamontowałem, temperatura oczywiście nagle zaczeła pokazywać się normalnie auto chodzi jak burza na BP. Wszystkie parametry o których pisał krzysiek1958, zgadzają się. Na początku się nie zgadzały bez tego termistora. Wiec jest on potrzebny w tym modelu. Można go śmiało przełożyć ze starego albo kupić podobny zamontować i będzie ok.
Co do Check Engine zapala się nadal, a gdy przełączę go na gaz to wyłącza się, mam podejrzenie sterownik gazu, albo emulator lambdy mi padł i na gazie nie idzie gdy przerzucę na BP ponownie check nie zapala się...
Co do Check Engine zapala się nadal, a gdy przełączę go na gaz to wyłącza się, mam podejrzenie sterownik gazu, albo emulator lambdy mi padł i na gazie nie idzie gdy przerzucę na BP ponownie check nie zapala się...
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Masz moze symbol tego termistora . Moze tez zczytaj bledy jakie sa . Bardzo prosto sie to robi ale wiecej czasu zajmie mi opis dla Ciebie niz TY to zrobisz. . Ok . Wiedzialem ze ktoremus z kolegow wlasnie to pisalem.
Opis ten znajdziesz w dziale PRIMERA i link SILNIK. Jak klikniesz na silnik na stronie 1 bedzie temat P11WP11 Pali sie check egine autor Wejnie 1 z dnia 13.04.2011. Tam znajdziesz moj ten dluzszy post gdzie jest opisana autodiagnostyka dla zlacza OBD2-trapezowego- 16 pinowego bo pisales ze primerka po lifcie. Gniazdo powinno byc pod kierownica kolo skrzynki bezpiecznikow. Zczytaj bledy i zobaczymy jakie sa
Opis ten znajdziesz w dziale PRIMERA i link SILNIK. Jak klikniesz na silnik na stronie 1 bedzie temat P11WP11 Pali sie check egine autor Wejnie 1 z dnia 13.04.2011. Tam znajdziesz moj ten dluzszy post gdzie jest opisana autodiagnostyka dla zlacza OBD2-trapezowego- 16 pinowego bo pisales ze primerka po lifcie. Gniazdo powinno byc pod kierownica kolo skrzynki bezpiecznikow. Zczytaj bledy i zobaczymy jakie sa
- Maniu83Wawa
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-05-29, 08:24
- Lokalizacja: WARSZAWA
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
A czytales dokladnie ? Tobie do zczytania bledu nie jest potrzebny zaden program.tylko spinacz biurowy lub kawalek przewodu. Naucz sie to robic bo moze sie to przydac w trasie . Czego CI nie zycze no ale . Zlacze diagnostyczne ktore Tobie jest potrzebne do zczytania bledow masz a samochodzie . Poza tym kazde podpiecie pod komputer to chyba okolo 100zl . PO co placic tyle a mozna za to kupic cos innego.
- Maniu83Wawa
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-05-29, 08:24
- Lokalizacja: WARSZAWA
Tak czytałem, po tym jak się zapytałem, powiem Ci, że faktycznie trzeba im w Nissanie płacić za wiedzę, jak wiele rzeczy można samemu sprawdzić. Tylko, że jak sprawdzę i uda mi się odczytać check engine, to nie znam kodów OBD2 niby sciągnełem jakieś z netu ogólne OBD2, problem w tym, że kod kodem, ale przy każdym kodzie są litery
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Jezeli zczytujesz bledy za pomoca zworki to Ciebie interesuja te z litera P, czyli jesli odczytales np 0100 to w kodach patrzysz co oznacza kod P0100. Te ogolne co sciagnales z netu to sa dobre. Poza tym w pliku ec sr20 manuala tez masz kody bledow wraz z opisem jak sprawdzic co prawda po angielsku ale da sie rade.. Ta litera P oznacza bledy zwiazane z ukladem napedowym i wiekszosc bledow zdarza se z ta litera. Natomiast litera B oznacza usterki zwiazane z karoseria , C zwiazane z ukladem jezdnym, U zwiazane z komunikacja sieciowa.
Czyli jesli masz te ogolne i te z pliku ecsr20 to powinno wystarczyc. Jest tez forum zeby pytac.
Czyli jesli masz te ogolne i te z pliku ecsr20 to powinno wystarczyc. Jest tez forum zeby pytac.
Nie każda primera daje się tak sprawdzić. Mam dwie i jedna gada a druga nie. Co do tego opornika to SM i poszukaj oporności oryginału bo może się okazać że przekłamuje.krzysiek1958 pisze:A czytales dokladnie ? Tobie do zczytania bledu nie jest potrzebny zaden program.tylko spinacz biurowy lub kawalek przewodu.
Wkłady przepływki do primer różnią sie właśnie tym termistorem który można przełożyć ze starej przepływki.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Podepnę się pod temat.Mam dwie P11 2.0 TD z czego jedna po lifcie czyli P11.144.W obydwu ostatnio zaczęły się dziać dziwne rzeczy tzn są zamulone a w tej przed liftem jeszcze wolne obroty zaczęły "pływać" .W tej starszej mam przepływkę Hitachi 3 pinową a w tej polifcie zdaje się że jest Bosch 4 pinowa.W każdej tez wolna jest jedna nóżka (której nie liczyłem).Po zmierzeniu napięć na nagrzanym silniku w tej z przepływką Hitachi napięcie było 3,4V a w tej z Boschem 2,6V.Czy dobrze się domyślam,że i w jednym i w drugim przypadku czeka mnie wymiana tego przepływomierza.Na wyższych obrotach już nie sprawdzałem widząc juz i tak za wysokie napięcie.Pomiaru dokonywałem z pomocą szpilki wbitej w kabelek (chyba ze znacie lepsze sposoby,to czekam na sugestie ) no i miernika.Będę wdzięczny za wszelka pomoc .
Mam jeszcze takie pytanie odnośnie przepływki Hitachi.Po przejrzeniu forum widzę że była ona montowana tez w autkach z silnikami benzynowymi.Jeśli okaże się że jest ona do wymiany to czy ta z silnika benzynowego będzie pasować do mojego "traktora"
Mam jeszcze takie pytanie odnośnie przepływki Hitachi.Po przejrzeniu forum widzę że była ona montowana tez w autkach z silnikami benzynowymi.Jeśli okaże się że jest ona do wymiany to czy ta z silnika benzynowego będzie pasować do mojego "traktora"
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Czesc. Co do drugiego pytania to nie bedzie pasowac. Nie te napiecia
Teraz co sie tyczy pomiarow to prosze jeszcze raz zrobic pomiary. Napiecie w miare eksploatacji przeplywomierza spada a nie rosnie . Zapytam sie Ciebie czy napiecie na przeplywce Hitachi mierzyles na bialym przewodzie a na przeplywce Bosch na bialo niebieskim . Pomiar tak jak mierzyles (igla w przewod ) i zwykly miernik wystarczy. Zakres napiecia stalego. Jesli to bedzie przeplywka to moga obroty falowac to Hitachi zaboli finansowo.
Teraz co sie tyczy pomiarow to prosze jeszcze raz zrobic pomiary. Napiecie w miare eksploatacji przeplywomierza spada a nie rosnie . Zapytam sie Ciebie czy napiecie na przeplywce Hitachi mierzyles na bialym przewodzie a na przeplywce Bosch na bialo niebieskim . Pomiar tak jak mierzyles (igla w przewod ) i zwykly miernik wystarczy. Zakres napiecia stalego. Jesli to bedzie przeplywka to moga obroty falowac to Hitachi zaboli finansowo.
Nie powiem tobie teraz jakiego koloru były te przewody (bo już jest ciemno i nie pamiętam ) ale pomiary dokonałem na skrajnym prawym przewodzie stojąc przodem do samochodu.Co do pomiaru to na wolnych obrotach był on niezmienny po nagrzaniu się obydwu samochodów.
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Podbijam, bo mi temat pasuje...
Miał ktoś taki przypadek, że nowy przepływomierz pokazywał za małe napięcie?
Kupiłem we wrześniu przepływkę z 1.8, okazało się, że napięcie jest za małe i na hamowni mało mocy wyszło. Że kupiłem całość to nie było już jak zwrócić (wyjąłem sam wkład z obudowy niszcząc śruby).
No to druga próba, nowa przepływka Boscha za 6 stów dedykowana do 2.0, numer na obudowie jak u mnie w oryginale, i to samo, napięcie za małe (jeszcze mniejsze niż w tej od 1.8):
zapłon - 1V
wolne - 1,2V,
2,5k - 1,6V.
Reklamować? Sprawdzałem wszystkie przewody, masa jest, 5V jest, napięcie aku jest (na wolnych przepływka dostaje 14,48V). Wszystko sprawdzane wg serwisówki, różnica taka, że sprawdzałem napięcia na przepływce, nie na wejściu sygnałów do ECU.
Miał ktoś taki przypadek, że nowy przepływomierz pokazywał za małe napięcie?
Kupiłem we wrześniu przepływkę z 1.8, okazało się, że napięcie jest za małe i na hamowni mało mocy wyszło. Że kupiłem całość to nie było już jak zwrócić (wyjąłem sam wkład z obudowy niszcząc śruby).
No to druga próba, nowa przepływka Boscha za 6 stów dedykowana do 2.0, numer na obudowie jak u mnie w oryginale, i to samo, napięcie za małe (jeszcze mniejsze niż w tej od 1.8):
zapłon - 1V
wolne - 1,2V,
2,5k - 1,6V.
Reklamować? Sprawdzałem wszystkie przewody, masa jest, 5V jest, napięcie aku jest (na wolnych przepływka dostaje 14,48V). Wszystko sprawdzane wg serwisówki, różnica taka, że sprawdzałem napięcia na przepływce, nie na wejściu sygnałów do ECU.
pozdr. Kamil