Podlaczenie halogenow.
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Podlaczenie halogenow.
Witam chce sobie kupic halogeny takie malutki na zarowki H3\55W. Ciekawi mnie czy moge podlaczyc je bezposrednio do akumulatora,ale chce jeszcze dac oczywiscie wylacznik i bezpiecznik. Wiec musze jakies przekazniki itp robic jeszcze?? Bo nie wiem czy mi cos nie pojdzie,bo normalne swiatla sa przez przekazniki podlaczone. Prosze o odpowiedz.
Sprawdź bo najprawdopodobniej masz kable na oryginalne halogeny pod zderzakiem, a wtedy wszystko masz p&p czyli:
podłączasz halogeny,
w puszkę z przekaźnikami dajesz odpowiedni przekaźnik,
zmieniasz tylko przełącznik zintegrowany przy kierownicy
i po sprawie.
Jeżeli nie masz kabli to najprościej kup przełącznik nawet z poloneza i przekaźnik z mocną cewką żeby się nie skopcił, i możesz podłączyć z aku tylko musisz pamiętać o wyłączeniu po zakończeniu jazdy
podłączasz halogeny,
w puszkę z przekaźnikami dajesz odpowiedni przekaźnik,
zmieniasz tylko przełącznik zintegrowany przy kierownicy
i po sprawie.
Jeżeli nie masz kabli to najprościej kup przełącznik nawet z poloneza i przekaźnik z mocną cewką żeby się nie skopcił, i możesz podłączyć z aku tylko musisz pamiętać o wyłączeniu po zakończeniu jazdy
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Jak dasz żarówki 55W to skopcisz praktycznie każdy wyłącznik. Zerknij tak jak Ci mądrze Wieshaq pisze, czy nie masz wyprowadzonych kabli (z tego co pamiętam to do konsoli środkowej jest nawet poprowadzona kostka pod włącznik - ale tutaj pewny nie jestem). Trzeba byłoby pytać kogoś, kto ma fabryczne halogeny...
Jeśli nie ma, to temat jest prosty i do zrobienia samemu. Dwa przekaźniki (jeden do załączania halogenów a drugi żeby włączały się dopiero wtedy jak będą włączone światła mijania), trochę kabla i włącznik na konsolę środkową lub w okolice ham. ręcznego w wolne miejsce...
Jeśli nie ma, to temat jest prosty i do zrobienia samemu. Dwa przekaźniki (jeden do załączania halogenów a drugi żeby włączały się dopiero wtedy jak będą włączone światła mijania), trochę kabla i włącznik na konsolę środkową lub w okolice ham. ręcznego w wolne miejsce...
Fura jest niezła i turla fele
Ale kombinujecie Mikey po co dwa przekaźniki. Wieshaq jak puścisz zasiłkę z postojowych to same halogeny zgasną po wyłączeniu świateł. Przepisy mówia że halogeny mają być podłączone pod światła postojowe. Jest to logiczne. Przecież jak podłączysz bezpośrednio pod aku to to nastąpi sytuacja że z przodu masz jasność a tył zostaje nie oświetlony i ktos może zaliczyć dzwona w ciebie. Wykonaj taki układ wykorzystując wiązki jeśli są, ztym że ten bezpiecznik 7,5A podłącz pod wyłącznik postojówek a nie aku. Przekaźnik dajesz po to aby duży prąd (zwłaszcza przy rozruchu) nie wypalał delikatnych styków przełączników Zamiast wyłącznika z lampką możesz puścić przewód na lampkę w zegarach.
PS Jest tyle tematów, schematów i instrukcji u wujka Google, że nie wiem w czym autor ma problem. Pewnie w szukaniu wiadomości w necie
KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ
PS Jest tyle tematów, schematów i instrukcji u wujka Google, że nie wiem w czym autor ma problem. Pewnie w szukaniu wiadomości w necie
KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ
Ostatnio zmieniony 2010-01-02, 12:03 przez and_pec, łącznie zmieniany 1 raz.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
Ja w Reni 19 też nie miałem a i UNO i chyba też Panda nie posiada. Nic prostszego jak zakupić zestaw modułowy podstawek pod przekaźniki i puścić to wszystko przez nie robiąc lekką rzeźbę w autku
Dla UNO wygląda to tak http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=23
Dla UNO wygląda to tak http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=23
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
and_pec,
Nie mam problemu z szukaniem w necie. Tylko co bede szukal skoro po to sa dzialy na forum zeby sie kogos zapytac . Na necie mozesz tylko przeczytac ,ale nikt ci nie odpowie na pytanie ktore jeszcze cie zastanawia. Wiec daruj sobie takie teksty,bo obrazac to mozesz sobie swoich kumpli jak ci na to pozwola,a nie mnie. Jesli nie umiesz sie zachowac na forum kulturalne to lepiej opusc je
Nie mam problemu z szukaniem w necie. Tylko co bede szukal skoro po to sa dzialy na forum zeby sie kogos zapytac . Na necie mozesz tylko przeczytac ,ale nikt ci nie odpowie na pytanie ktore jeszcze cie zastanawia. Wiec daruj sobie takie teksty,bo obrazac to mozesz sobie swoich kumpli jak ci na to pozwola,a nie mnie. Jesli nie umiesz sie zachowac na forum kulturalne to lepiej opusc je
- marceli
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
- Lokalizacja: Opatów/świętokrz.
homik123456 spokojniej,nie ma co się nawzajem denerwować. Potraktuj tekst and_pec-a troszkę żartem(bo pewnie tak miało być )
Zrób tak jak koledzy radzą porządnie, na przekaźniku żebyś potem nie miał problemów z instalką do halogeników.
Halogeny dość sporo ciągną bo 2x55W żarówka robi swoje.Wiem bo mam halogeny i jak włączę to aż obroty siadają.
Też robilem je sam bo nie miałem fabrycznie kabelków.
Pozdrawiam.
Zrób tak jak koledzy radzą porządnie, na przekaźniku żebyś potem nie miał problemów z instalką do halogeników.
Halogeny dość sporo ciągną bo 2x55W żarówka robi swoje.Wiem bo mam halogeny i jak włączę to aż obroty siadają.
Też robilem je sam bo nie miałem fabrycznie kabelków.
Pozdrawiam.
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Kolego nie irytuj się. Jakbym nie chciał Ci pomóc to bym nie podał schematów i nie wytłumaczył sposobu podłączenia. Możliwości sieci są olbrzymie i nie należy się skupiać tylko na jednym forum, jeśli się chce szybko coś znaleźć.
Sposobów podłączenia jest tak wiele jak i pomysłów na nie. Ja osobiście zalecam wykonanie tej gdzie sterowanie stycznika jest zasilone z postojówek (zgodnie z przepisami). Pamiętaj o tym że na halogeny idzie duży prąd i trzeba zastosować grube przewody. Im krótsza droga do nich tym lepiej. Mniejsze spadki napięć i mniejsze nagrzewanie przewodów. Przekaźnik dajesz po to aby właśnie zniwelować spadki napięć i nie skopcić przełącznika
Sposobów podłączenia jest tak wiele jak i pomysłów na nie. Ja osobiście zalecam wykonanie tej gdzie sterowanie stycznika jest zasilone z postojówek (zgodnie z przepisami). Pamiętaj o tym że na halogeny idzie duży prąd i trzeba zastosować grube przewody. Im krótsza droga do nich tym lepiej. Mniejsze spadki napięć i mniejsze nagrzewanie przewodów. Przekaźnik dajesz po to aby właśnie zniwelować spadki napięć i nie skopcić przełącznika
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
- marceli
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
- Lokalizacja: Opatów/świętokrz.
A nie masz wśród znajomych jakiegoś elektryka np??homik123456 pisze:Tylko ze jak sie juz w przekazniki bym bawil to duzo wiecej roboty z tym jest.
Bo musze miec go kupic,pozniej miec go gdzie wsadzic,podlaczyc itd.
Sam montaż tj umiejscowienie go to betka. W p10 jest miejsce na przekaźniki podejrzewam że w n14 też.
Jak uwazasz ale radziłbym zrobić "profesjonalnie" na przekaźniku.
Oj homik z takim podejściem to może i lepiej abyś nie montował tych halogenów. W końcu to światła przeciwmgielne, a nie bajer i nie używa się ich po to, aby błyszczeć na drodze i przy okazji oślepiać innych. Tak naprawdę to ja osobiście używałem raz w Tatrach tych świateł, no ale mam fabryczne Xenony i nie muszę doświetlać drogi. Lepiej zainwestuj w pożadne żarówki Osrama jak Ci ciemno przed maską, bo tak naprawdę to halogenów używa się tylko jak widoczność spada poniżej 50 metrów i na specjalnie oznakowanych krętych drogach (art 51 ust 5)
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Poprostu myslalem ze troche mniej z tym roboty bedzie. Wiem ze nie sa do tego zeby szpanowa Chcialem je zamontowac bo ostatnio taka pogoda u mnie ze co jechalem to mgla i widac na normnalnych swiatlach tyle co wcale.Wiec wolal bym miec halogenki na takie sytuacje. Na codzien w normalnych warunkach mi nie potrzebne.and_pec pisze:Oj homik z takim podejściem to może i lepiej abyś nie montował tych halogenów. W końcu to światła przeciwmgielne, a nie bajer i nie używa się ich po to, aby błyszczeć na drodze i przy okazji oślepiać innych. Tak naprawdę to ja osobiście używałem raz w Tatrach tych świateł, no ale mam fabryczne Xenony i nie muszę doświetlać drogi. Lepiej zainwestuj w pożadne żarówki Osrama jak Ci ciemno przed maską, bo tak naprawdę to halogenów używa się tylko jak widoczność spada poniżej 50 metrów i na specjalnie oznakowanych krętych drogach (art 51 ust 5)
Bezpieczniki Sunny
http://free.of.pl/j/jarki/Obraz/bezpieczniki.jpg
http://free.of.pl/j/jarki/Obraz/bezpieczniki_m1.jpg
FR FOG LAMP 15A (FR-front,, FOG-przeciwmgielne)
Wynika z tego że wystarczy wpiąć się w bezpieczniki i zamontować wyłącznik
Nie widzę przekaźników od świateł w sunny (jedynie przeciwmgielne tył RR FOG LAMP)
Z opisów na nkp wynika że nie ma takich tak samo jak od podgrzewania szyby tylnej (dlatego tak lecą wyłączniki).
Jest jeszcze puszka z przekaźnikami na prawym nadkolu ale tam sa przekaźniki od
1 - przekaźnik układu zapłonowego,
2 - przekaźnik odbiorników dodatkowych,
3 - przekaźnik dmuchawy,
4 - przekaźnik dachu rozsuwanego,
Trzeba by polecieć po schemacie, ale dla kolegi Homika pewnie będzie to za dużo pracy i wysiłku aby to zrobić
http://free.of.pl/j/jarki/Obraz/bezpieczniki.jpg
http://free.of.pl/j/jarki/Obraz/bezpieczniki_m1.jpg
FR FOG LAMP 15A (FR-front,, FOG-przeciwmgielne)
Wynika z tego że wystarczy wpiąć się w bezpieczniki i zamontować wyłącznik
Nie widzę przekaźników od świateł w sunny (jedynie przeciwmgielne tył RR FOG LAMP)
Z opisów na nkp wynika że nie ma takich tak samo jak od podgrzewania szyby tylnej (dlatego tak lecą wyłączniki).
Jest jeszcze puszka z przekaźnikami na prawym nadkolu ale tam sa przekaźniki od
1 - przekaźnik układu zapłonowego,
2 - przekaźnik odbiorników dodatkowych,
3 - przekaźnik dmuchawy,
4 - przekaźnik dachu rozsuwanego,
Trzeba by polecieć po schemacie, ale dla kolegi Homika pewnie będzie to za dużo pracy i wysiłku aby to zrobić
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez and_pec, łącznie zmieniany 1 raz.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze