Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Podlaczenie halogenow.

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Podlaczenie halogenow.

Post autor: homik123456 » 2010-01-01, 18:51

Witam chce sobie kupic halogeny takie malutki na zarowki H3\55W. Ciekawi mnie czy moge podlaczyc je bezposrednio do akumulatora,ale chce jeszcze dac oczywiscie wylacznik i bezpiecznik. Wiec musze jakies przekazniki itp robic jeszcze?? Bo nie wiem czy mi cos nie pojdzie,bo normalne swiatla sa przez przekazniki podlaczone. Prosze o odpowiedz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-01-01, 19:20

Sprawdź bo najprawdopodobniej masz kable na oryginalne halogeny pod zderzakiem, a wtedy wszystko masz p&p czyli:
podłączasz halogeny,
w puszkę z przekaźnikami dajesz odpowiedni przekaźnik,
zmieniasz tylko przełącznik zintegrowany przy kierownicy
i po sprawie.

Jeżeli nie masz kabli to najprościej kup przełącznik nawet z poloneza i przekaźnik z mocną cewką żeby się nie skopcił, i możesz podłączyć z aku tylko musisz pamiętać o wyłączeniu po zakończeniu jazdy ;-)
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-01-01, 19:31

A wylacznik jakis dobry i bezpiecznik na przewodzie by nie wystarczyl?? Musi byc ten przekaznik??
Obrazek

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-01-02, 08:31

Przekaźnik nie jest konieczny. Chociaż powinien być.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
mikey_one
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2009-12-04, 12:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mikey_one » 2010-01-02, 09:35

Jak dasz żarówki 55W to skopcisz praktycznie każdy wyłącznik. Zerknij tak jak Ci mądrze Wieshaq pisze, czy nie masz wyprowadzonych kabli (z tego co pamiętam to do konsoli środkowej jest nawet poprowadzona kostka pod włącznik - ale tutaj pewny nie jestem). Trzeba byłoby pytać kogoś, kto ma fabryczne halogeny...

Jeśli nie ma, to temat jest prosty i do zrobienia samemu. Dwa przekaźniki (jeden do załączania halogenów a drugi żeby włączały się dopiero wtedy jak będą włączone światła mijania), trochę kabla i włącznik na konsolę środkową lub w okolice ham. ręcznego w wolne miejsce...
Fura jest niezła i turla fele :)

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-02, 10:45

Ale kombinujecie Mikey po co dwa przekaźniki. Wieshaq jak puścisz zasiłkę z postojowych to same halogeny zgasną po wyłączeniu świateł. Przepisy mówia że halogeny mają być podłączone pod światła postojowe. Jest to logiczne. Przecież jak podłączysz bezpośrednio pod aku to to nastąpi sytuacja że z przodu masz jasność a tył zostaje nie oświetlony i ktos może zaliczyć dzwona w ciebie. Wykonaj taki układ wykorzystując wiązki jeśli są, ztym że ten bezpiecznik 7,5A podłącz pod wyłącznik postojówek a nie aku. Przekaźnik dajesz po to aby duży prąd (zwłaszcza przy rozruchu) nie wypalał delikatnych styków przełączników Zamiast wyłącznika z lampką możesz puścić przewód na lampkę w zegarach.
PS Jest tyle tematów, schematów i instrukcji u wujka Google, że nie wiem w czym autor ma problem. Pewnie w szukaniu wiadomości w necie :mrgreen:

KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ
Ostatnio zmieniony 2010-01-02, 12:03 przez and_pec, łącznie zmieniany 1 raz.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-01-02, 11:34

Układ halogenów bez przekaźnika widziałem tylko w focusie. Do dziś nie wiem jak to działa, że przełącznik się nie spali ;)
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-02, 12:36

Ja w Reni 19 też nie miałem a i UNO i chyba też Panda nie posiada. Nic prostszego jak zakupić zestaw modułowy podstawek pod przekaźniki i puścić to wszystko przez nie robiąc lekką rzeźbę w autku
Dla UNO wygląda to tak http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=23
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-01-02, 13:38

and_pec,
Nie mam problemu z szukaniem w necie. Tylko co bede szukal skoro po to sa dzialy na forum zeby sie kogos zapytac . Na necie mozesz tylko przeczytac ,ale nikt ci nie odpowie na pytanie ktore jeszcze cie zastanawia. Wiec daruj sobie takie teksty,bo obrazac to mozesz sobie swoich kumpli jak ci na to pozwola,a nie mnie. Jesli nie umiesz sie zachowac na forum kulturalne to lepiej opusc je :!: :!: :!:
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-01-02, 22:58

homik123456 spokojniej,nie ma co się nawzajem denerwować. Potraktuj tekst and_pec-a troszkę żartem(bo pewnie tak miało być :) )

Zrób tak jak koledzy radzą porządnie, na przekaźniku żebyś potem nie miał problemów z instalką do halogeników.

Halogeny dość sporo ciągną bo 2x55W żarówka robi swoje.Wiem bo mam halogeny i jak włączę to aż obroty siadają.
Też robilem je sam bo nie miałem fabrycznie kabelków.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-01-03, 01:43

marceli,
Ok spoko. na razie i tak chcialem tylko wiedziec co i jak a pozniej dopiero kupic bo zawsze mozna sie rozmyslic. Pozdro.
Obrazek

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-03, 08:12

Kolego nie irytuj się. Jakbym nie chciał Ci pomóc to bym nie podał schematów i nie wytłumaczył sposobu podłączenia. Możliwości sieci są olbrzymie i nie należy się skupiać tylko na jednym forum, jeśli się chce szybko coś znaleźć.
Sposobów podłączenia jest tak wiele jak i pomysłów na nie. Ja osobiście zalecam wykonanie tej gdzie sterowanie stycznika jest zasilone z postojówek (zgodnie z przepisami). Pamiętaj o tym że na halogeny idzie duży prąd i trzeba zastosować grube przewody. Im krótsza droga do nich tym lepiej. Mniejsze spadki napięć i mniejsze nagrzewanie przewodów. Przekaźnik dajesz po to aby właśnie zniwelować spadki napięć i nie skopcić przełącznika
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-01-03, 14:22

Tylko ze jak sie juz w przekazniki bym bawil to duzo wiecej roboty z tym jest.
Bo musze miec go kupic,pozniej miec go gdzie wsadzic,podlaczyc itd.
A co do wylacznika to sa tez przeciez takie wylaczniki co wytrzymuja duzo. Sa przystosowane do takich zadan co nie??
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-01-03, 15:16

homik123456 pisze:Tylko ze jak sie juz w przekazniki bym bawil to duzo wiecej roboty z tym jest.
Bo musze miec go kupic,pozniej miec go gdzie wsadzic,podlaczyc itd.
A nie masz wśród znajomych jakiegoś elektryka np??
Sam montaż tj umiejscowienie go to betka. W p10 jest miejsce na przekaźniki podejrzewam że w n14 też.

Jak uwazasz ale radziłbym zrobić "profesjonalnie" na przekaźniku.

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-03, 20:53

Oj homik z takim podejściem to może i lepiej abyś nie montował tych halogenów. W końcu to światła przeciwmgielne, a nie bajer i nie używa się ich po to, aby błyszczeć na drodze i przy okazji oślepiać innych. Tak naprawdę to ja osobiście używałem raz w Tatrach tych świateł, no ale mam fabryczne Xenony i nie muszę doświetlać drogi. Lepiej zainwestuj w pożadne żarówki Osrama jak Ci ciemno przed maską, bo tak naprawdę to halogenów używa się tylko jak widoczność spada poniżej 50 metrów i na specjalnie oznakowanych krętych drogach (art 51 ust 5)
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-01-03, 23:40

and_pec pisze:Oj homik z takim podejściem to może i lepiej abyś nie montował tych halogenów. W końcu to światła przeciwmgielne, a nie bajer i nie używa się ich po to, aby błyszczeć na drodze i przy okazji oślepiać innych. Tak naprawdę to ja osobiście używałem raz w Tatrach tych świateł, no ale mam fabryczne Xenony i nie muszę doświetlać drogi. Lepiej zainwestuj w pożadne żarówki Osrama jak Ci ciemno przed maską, bo tak naprawdę to halogenów używa się tylko jak widoczność spada poniżej 50 metrów i na specjalnie oznakowanych krętych drogach (art 51 ust 5)
Poprostu myslalem ze troche mniej z tym roboty bedzie. Wiem ze nie sa do tego zeby szpanowa :-) Chcialem je zamontowac bo ostatnio taka pogoda u mnie ze co jechalem to mgla i widac na normnalnych swiatlach tyle co wcale.Wiec wolal bym miec halogenki na takie sytuacje. Na codzien w normalnych warunkach mi nie potrzebne.
Obrazek

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-01-04, 09:50

Bezpieczniki Sunny
http://free.of.pl/j/jarki/Obraz/bezpieczniki.jpg
http://free.of.pl/j/jarki/Obraz/bezpieczniki_m1.jpg

FR FOG LAMP 15A (FR-front,, FOG-przeciwmgielne)

Wynika z tego że wystarczy wpiąć się w bezpieczniki i zamontować wyłącznik

Nie widzę przekaźników od świateł w sunny (jedynie przeciwmgielne tył RR FOG LAMP)
Z opisów na nkp wynika że nie ma takich tak samo jak od podgrzewania szyby tylnej (dlatego tak lecą wyłączniki).
Jest jeszcze puszka z przekaźnikami na prawym nadkolu ale tam sa przekaźniki od
1 - przekaźnik układu zapłonowego,
2 - przekaźnik odbiorników dodatkowych,
3 - przekaźnik dmuchawy,
4 - przekaźnik dachu rozsuwanego,

Trzeba by polecieć po schemacie, ale dla kolegi Homika pewnie będzie to za dużo pracy i wysiłku aby to zrobić :lol:
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez and_pec, łącznie zmieniany 1 raz.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-01-04, 17:40

Bede mial czas to moze kiedys poszukam:-) A schemaciki mam z tylu ksiazki do sunny.:-)
na razie zbieralem dane bo nie lubie cos miec a pozniej na szybko sie dowiadywac jak cos zrobic. ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2010-01-07, 20:10

Jak chcesz na oryginalnych halogenach to kostki są pod maską owinięte taśmą.
Kostka pod włącznik jest za trzema zaślepkami po lewej.
Miejsce na przekaźnik jest w skrzynce przy aku. najbliżej chłodnicy w miejscu. FR FOG LAMP, kolor niebieski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”