Reanimacja starego rozrusznika - wersja łatwa i budżetowa
: 2016-03-29, 08:52
Od dłuższego czasu miałem problem z rozrusznikiem, ledwo kręcił. Miałem drugi na podmianę, okazało się, że niesprawny. Chciałem zregenerować swój zgodnie ze sztuką, niestety, zapieczone śruby i wkręty nie pozwoliły dostać się do środka.
Przedstawiam więc metodę, jaką zastosowałem na zreanimowanie swojego rozrusznika. Opis jest dla GA14DS z sunny'ego, ale pasuje do innych aut.
Zaznaczam, moje auto to projekt mocno budżetowy, więc nie miałem żadnych obaw i sposób działa, natomiast w lepszym aucie wolałbym zregenerować rozrusznik.
1. odepnij akumulator (do rozrusznika idzie plus i minus, łatwo mogą się zetknąć przy rozkręcaniu)
2. wyjmij rozrusznik - dwie śruby 14; przy jednej jest masa; do odkręcenia jest też przewód zasilania (+)
3. nawal do środka mnóstwo środka penetrującego typu WD40; można zacząć od strony koła zębatego i ustawić w pionie, potem odwrotnie - przez otwory którymi wyleciała czarna maź wlać penetrator i odwrócić w przeciwnym kierunku. Krok powtarzać, aż przestanie lecieć czarny smar.
4. zalej czymś, co się nie wypłucze tak łatwo; ja zastosowałem środek do smarowania łańcuchów motocyklowych w sprayu
5. przesmaruj zębatkę smarem do przekładni, np silikonowym
6. załóż rozrusznik i przewody
7. podepnij akumulator
U mnie kręci pięknie. Polecam sposób jako tymczasową naprawę lub do projektu budżetowego. Z pewnością jest lepszy niż walenie w rozrusznik kijkiem przed każdym startem.
Przedstawiam więc metodę, jaką zastosowałem na zreanimowanie swojego rozrusznika. Opis jest dla GA14DS z sunny'ego, ale pasuje do innych aut.
Zaznaczam, moje auto to projekt mocno budżetowy, więc nie miałem żadnych obaw i sposób działa, natomiast w lepszym aucie wolałbym zregenerować rozrusznik.
1. odepnij akumulator (do rozrusznika idzie plus i minus, łatwo mogą się zetknąć przy rozkręcaniu)
2. wyjmij rozrusznik - dwie śruby 14; przy jednej jest masa; do odkręcenia jest też przewód zasilania (+)
3. nawal do środka mnóstwo środka penetrującego typu WD40; można zacząć od strony koła zębatego i ustawić w pionie, potem odwrotnie - przez otwory którymi wyleciała czarna maź wlać penetrator i odwrócić w przeciwnym kierunku. Krok powtarzać, aż przestanie lecieć czarny smar.
4. zalej czymś, co się nie wypłucze tak łatwo; ja zastosowałem środek do smarowania łańcuchów motocyklowych w sprayu
5. przesmaruj zębatkę smarem do przekładni, np silikonowym
6. załóż rozrusznik i przewody
7. podepnij akumulator
U mnie kręci pięknie. Polecam sposób jako tymczasową naprawę lub do projektu budżetowego. Z pewnością jest lepszy niż walenie w rozrusznik kijkiem przed każdym startem.