Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Ranking świec zapłonowych

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Ranking świec zapłonowych

Post autor: alfabox » 2010-03-10, 11:38

Chciałbym ,aby w tym temacie każdy wypowiadał się odnośnie używanych przez niego świec zapłonowych i związanych z tym odczuciach,co do ich sprawności,wytrzymałości i ceny zakupu.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-03-10, 11:43

Używałem różnych produktów, różnych firm. Poniżej moja klasyfikacja:

Najlepsze:
- BERU UXF79 - 4 elektrodowe świece bardzo dobrej jakości. Silnik pracował na nich równiej niż na NGK.

Bardzo dobre:
- NGK V-LINE 28 BKR6E - NGK jak NGK, więcej chyba nie trzeba pisać :mrgreen:

Słabe:
- BOSCH (nie pamiętam modelu) - 4 elektrodowe świece słabej jakości. Stosunek cena-jakość jest makabryczny.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
hansior
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia

Post autor: hansior » 2010-03-10, 12:22

Ja tam śmigam na świecach takich jak biblia mówi czyli NGK BKR 5 lub 6E nie pamiętam dokładnie... do seryjnego silnika spokojnie wystarczą i nie mam z nimi problemów :-P
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-03-10, 15:02

Denso UXT 1 ( Ultra X Titan 4elektrody dla mnie pic ). Kupiłem tylko dlatego ze nie było akurat NGK.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: jarkk » 2010-03-10, 15:15

NGK V-LINE BKR6E - w Nissanie spisywały się OK, przejechałem na nich około 30kkm i z nimi sprzedałem auto.

NGK - nie pamiętam jaki model, ale siedzą w seicento. Na jednej z nich po tygodniu przepalił się izolator.
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-10, 16:44

Kupilem kiedys denso platynowe i auto nie chcialo na nich jezdzic. Odeslalem na gwarancje i do tej pory nie moge odzyskac ani kasy ani swiec. Zalozylem spowrotem stare ngk (tez platyny) i auto jezdzi na nich bezproblemowo. Polecam ngk i omijanie sklepu mcar24.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-03-10, 21:18

Myślę ,że nie ma co tu dyskutować. Do naszych nissanów jedyne słuszne są tylko NGK albo DENSO. Na innych marnie nissany jeżdżą. To tak jak z fordem , najlepiej chodzi na magneti-marelli.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Gruzin87
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-09, 18:52
Lokalizacja: z domu

Post autor: Gruzin87 » 2010-03-10, 22:38

Mialem oryginalne platynowki ngk, zmienilem profilaktycznie na brisk, tez platynowki (tyle, ze ponad 2 razy tansze)- powodow do narzekania brak.
Maxi-life

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-03-10, 23:07

NGK BKR6E - wszystko ok, moja P10 "zjada"już drugi komplet :)

ISKRA- nie pamietam symboli)ale ta sama ciepłota co NGK. Nie bardzo jakoś,dziwnie paliła i chyba niezbyt równo chodziła... Może trafiłem felerną jakąś serię....

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-11, 07:00

Jeździłem na BOSCH 4 elektrodowe i masakara, po zmianie na NGK zupoelnie inne auto. Potem spróbowałem DNSO i tez były ok, a obecnie znowu NGK

Awatar użytkownika
romano
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2009-12-09, 21:46
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: romano » 2010-03-11, 07:41

Jeździłem na NGK i Denso, różnic nie wyczułem, obie świece tradycyjne dwuelektrodowe.

Awatar użytkownika
hansior
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia

Post autor: hansior » 2010-03-18, 17:59

Dobra pany :mrgreen: . Niech mi ktoś podpowie...bo kupiłem sobie nowe świeczki- na starych przejechane mam prawie 60(!) tys km :mrgreen: . Jak dotąd jezdziłem na NGK BKR5e bo takie wg książki są zalecane do silnika GA14DE. Gdy byłem w sklepie gość mnie trochę zamotał bo wg jego katalogu do mojego silnika zalecane są NGK BKR6e...no i wziąłem (nie pamietałem ani nigdzie nie sprawdzałem który model mam). Jak mówicie? Zmieniać je na bkr5e czy zakładać? Bo wg jego książki do GA14DE w sunny są 6e a do almery z tym samym silnikiem 5e :-/ . Już nic z tego nie kumam :-P
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-18, 18:25

Bierz 6. Beda troche chłodniejsze. Lepiej jak sie silnik lubi przycisnac czasem

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-03-18, 18:28

Maniek-ol pisze:Myślę ,że nie ma co tu dyskutować. Do naszych nissanów jedyne słuszne są tylko NGK albo DENSO. Na innych marnie nissany jeżdżą. To tak jak z fordem , najlepiej chodzi na magneti-marelli.
Fordy nalepiej lataja na Motorcrafcie (zadne inne, wiem bo kilka razy przerabialem). Tak jak z innymi czesciami do Forda (przynajmniej jesli chodzi o elektryke).

A co do swiec w Nismo... latalem na NGK BKR6E i bylo cacy. Teraz mam Denso (modelu nie pamietam) i tez jest miodzio. Boscha omijam

pzdr
rz

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-03-18, 18:30

rz pisze:
Maniek-ol pisze:Myślę ,że nie ma co tu dyskutować. Do naszych nissanów jedyne słuszne są tylko NGK albo DENSO. Na innych marnie nissany jeżdżą. To tak jak z fordem , najlepiej chodzi na magneti-marelli.
Fordy nalepiej lataja na Motorcrafcie (zadne inne, wiem bo kilka razy przerabialem). Tak jak z innymi czesciami do Forda (przynajmniej jesli chodzi o elektryke).

A co do swiec w Nismo... latalem na NGK BKR6E i bylo cacy. Teraz mam Denso (modelu nie pamietam) i tez jest miodzio. Boscha omijam

pzdr
rz
Chodziło mi o Motorcrafta , walnąłem się. :)
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2010-04-19, 10:22

Cześć :)

Zazwyczaj śmigałem na NGK ale do mojej poprzedniej primery pokusiło mnie na BOSCH 4-elektrodowe, niestety auto gorzej jechało, więcej paliło. także wróciłem do NGK, a Boscha sprawdzają się ale w niemieckich autach...

pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2010-04-19, 17:05

Tak jak rz, śmigam na Denso.
Bosch powinien robić wiertarki :roll:
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

sorenso
wiem o czym pisze
Posty: 77
Rejestracja: 2010-01-07, 23:00
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: sorenso » 2010-05-08, 20:40

A ja kupuje NGK tylko te z napisem Japan a nie France!!!!Sa takie i takie.Francuskie juz raz oddałem do sklepu.

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2010-05-15, 08:57

Mój dieselek w N14 śmiga na Nipparts i innych nie chce :D w mrozy tej ze zimy stał na dworze i palił od pierwszego grzania :)
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-05-15, 14:44

sorenso pisze:A ja kupuje NGK tylko te z napisem Japan a nie France!!!!Sa takie i takie.Francuskie juz raz oddałem do sklepu.
Francuzkie z reguły jednoelektrodowe,a wieloelektrodowe to częściej Japany :mrgreen:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-02-12, 10:40

Poradźcie jakie świece do Primery p11 1.6 Denso czy NGK i jaki model ?
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-12, 10:49

Wg katalogu NGK BKR6E lub 5E

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-02-12, 11:34

Lub tzn które lepsze? Obojętnie ? jedno czy dwuelektrodowe ?
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-12, 11:50

Jedno. 6 będą chłodniejsze i trudniej na nich odpalić w zimę

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-02-12, 11:54

Ok, dzięki ;-)

A jeszcze spytam o irydowe do gazu, bo mam LPG?
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-02-12, 12:23

Tylko NGK BKR5E i raz używałem 6tek .. ale zmieniłem po "zalaniu" motorka :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-02-12, 14:09

sznikers99, ja mogę powiedzieć, że po 35 tys. km na LPG auto tak samo jedzie na PB jak na gazie na świeczkach NGK PFR6G-11 platynowych (czyli tych domyślnych dla PB).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Darek735
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2014-02-04, 22:38
Lokalizacja: Warszawa-Yelonky

Post autor: Darek735 » 2014-03-21, 23:09

Witam.A co Szanowne forum myśli o takich świeczkach DENSO KH16TT :?: Podobno nowość i dobre do gazowni :oops: .Stosuje już ktoś i jaka przerwę ustawić do 1,8 P12.Zostawić fabryczną ,czy ustawić zalecaną do 1,8?

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-04-11, 14:00

Jakie oznaczenie świec denso do sr20 z LPG?
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-11, 14:11

AdrionGT bez sensu ładowanie świec zapłonowych do LPG - to tylko chwyt marketingowy. Ja jeżdżę na NGK BKR6EY i autko śmiga bardzo ładnie :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”