Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Blog Castrola. Rozumiem, że Castrol nie ma w swojej ofercie żadnej płukanki i w najbliższych planach biznesowych brak takiego produktu?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Z ostatnim zdaniem z artykułu zgodzę się w całej rozciągłości
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Masz serię zwykłą - biała, mniejsza puszka oraz seria Pro - czarna duża puszka. Seria Pro jest lepsza. Na płukanie serią Pro wystarczy połowa opakowania.
___________________________________________________________
Zobaczcie i przeczytajcie to, bo myślę, że warto:
www.squadracorse.pl/viewtopic.php?f=148&t=1234
_
___________________________________________________________
Zobaczcie i przeczytajcie to, bo myślę, że warto:
www.squadracorse.pl/viewtopic.php?f=148&t=1234
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
U mnie w podpisie
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Gaweł, zrób aktualizację na stronie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
HakeN, x2. Tylko zalej dobry olej - silnik Ci podziękuje
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wlej 5W30, będzie łatwiejszy rozruch W sumie zamiast 5W30 wolałbym zalać 5W40.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Oskr5, jak masz więcej kasy na oliwę to Penrite albo Royal Purple
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Oskr5, zobacz jeszcze Eni, Petro-Canada, Midland
_____________________________________________________
Mały up. W sierpniu robiłem remont silnika - wymiana pierścieni. Zalany olej to był Eneos 10W40.
Ostatnio przyszła pora na wymianę oleju i został zalany Penrite 5W60. Olej piekielnie lepi się do rąk.
Tak więc przed wymianą na początek płukanka silnika - tym razem zwykłe LM. Zlany olej - standard brudny w ciul, a silnik przed złożeniem czyściłem tyle, ile się dało
Potem przyszło przepłukanie olejem Commy X-FLOW Flush Out. I tu największe zdziwienie - kolor oleju, no i ilość brudu, którą zebrał.
Od zalania Penrite zrobiłem z 500km. Muszę przyznać, że silnik bardzo ładnie pracuje na tym oleju. Wyciszył się i to znacznie. Czasami stojąc na światłach to ja się zastanawiam czy silnik w ogóle pracuje. Podczas podróży na trasie - 110km/h i cisza w aucie. Wcześniej było słychać silnik jak pracuje.
_
_____________________________________________________
Mały up. W sierpniu robiłem remont silnika - wymiana pierścieni. Zalany olej to był Eneos 10W40.
Ostatnio przyszła pora na wymianę oleju i został zalany Penrite 5W60. Olej piekielnie lepi się do rąk.
Tak więc przed wymianą na początek płukanka silnika - tym razem zwykłe LM. Zlany olej - standard brudny w ciul, a silnik przed złożeniem czyściłem tyle, ile się dało
Potem przyszło przepłukanie olejem Commy X-FLOW Flush Out. I tu największe zdziwienie - kolor oleju, no i ilość brudu, którą zebrał.
Od zalania Penrite zrobiłem z 500km. Muszę przyznać, że silnik bardzo ładnie pracuje na tym oleju. Wyciszył się i to znacznie. Czasami stojąc na światłach to ja się zastanawiam czy silnik w ogóle pracuje. Podczas podróży na trasie - 110km/h i cisza w aucie. Wcześniej było słychać silnik jak pracuje.
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Janusz a co sądzisz o płukance Penrite?
W swojej byłej primerce w trakcie jej posiadania użyłem 3 płukanek valvoline, millers oraz liqui-moly. Jak dla mnie z tych trzech najlepsza była płukanka valvo. Z jednej strony przyznam, ze była to pierwsza płukanka, którą użyłem i chyba miała najwięcej do "roboty". Przechodziłem wtedy z 10w40 na 5w40, choć olej miał przejechane max 1500km to zleciała czarna smoła. Po dolaniu płukanki i odpaleniu silnika w miarę upływu czasu było słychać coraz cichszą i delikatniejszą i równiejszą jego pracę. Po millersie i liqui efektów przede wszystkim słuchowych już nie było, olej zlatywał ciut czarniejszy od tego co na bagnecie.
W swojej byłej primerce w trakcie jej posiadania użyłem 3 płukanek valvoline, millers oraz liqui-moly. Jak dla mnie z tych trzech najlepsza była płukanka valvo. Z jednej strony przyznam, ze była to pierwsza płukanka, którą użyłem i chyba miała najwięcej do "roboty". Przechodziłem wtedy z 10w40 na 5w40, choć olej miał przejechane max 1500km to zleciała czarna smoła. Po dolaniu płukanki i odpaleniu silnika w miarę upływu czasu było słychać coraz cichszą i delikatniejszą i równiejszą jego pracę. Po millersie i liqui efektów przede wszystkim słuchowych już nie było, olej zlatywał ciut czarniejszy od tego co na bagnecie.
Poplas, miałem teraz przy zmianie oleju testować płukankę Penrite, ale termin wymiany mnie przycisnął i nie mogłem czekać, aż mi ją łaskawie do sklepu ściągną......
Za to przy następnej wymianie oleju z chęcią ją przetestuje. Co do innych płukanek to moja lista wygląda następująco (od najlepszej): BG109, Archoil AR2820, LM Proline, LM, Millers
Za to przy następnej wymianie oleju z chęcią ją przetestuje. Co do innych płukanek to moja lista wygląda następująco (od najlepszej): BG109, Archoil AR2820, LM Proline, LM, Millers
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Ja obecnie zrobiłem ponad 800km na Penrite 10TENTHS Premium 5 (5W60) muszę powiedzieć, że olej sprawuje się genialnie. Nominalnie przy 3krpm ciśnienie powinno wynosić 4 bary. Ja na oleju Penrite mam takie ciśnienie przy 2,5krpm
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Co niestety oznacza, że max ciśnienie osiągniesz za wcześnie i na wysokich obrotach przepływ oleju będzie niewystarczający (mniejszy przepływ -> gorsze chłodzenie -> gorsze smarowanie). Adamus kiedyś pisał, że rozmawiał z jakimś znawcą/ekspertem, który mu doradził olej 5W30 do Primery i ja już rozumiem, dlaczego: lepkość powinno dobierać się tak, żeby ciśnienie oleju rosło do samego odcięcia, co gwarantuje rosnący przepływ (aczkolwiek nie wiem, czy to jest liniowa funkcja). W sumie jest to logiczne, większe obroty, to większe obciążenie termiczne silnika, więc trzeba wydajniej ten silnik chłodzić.janusz pisze:Ja obecnie zrobiłem ponad 800km na Penrite 10TENTHS Premium 5 (5W60) muszę powiedzieć, że olej sprawuje się genialnie. Nominalnie przy 3krpm ciśnienie powinno wynosić 4 bary. Ja na oleju Penrite mam takie ciśnienie przy 2,5krpm
Polecam lekturę: http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/ gdzie jest wyjaśnione, że jeżeli chodzi o oleje, to liczy się więcej, niz tylko ciśnienie.
pozdr. Kamil
janusz jako, że masz rozłożony widzę temat na łopatki to zapytam o coś do 1.2TSI który ma mieć drugą wymiane oleju (przy 30kkm). Pierwsza wymiana przy 15 kkm na własne życzenie (bez płukanki).
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Pawel18PL, FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30, Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30, PETRONAS SYNTIUM 5000AV 5W30, ENI I-SINT 5W-30 midSAPS, MIDLAND CRYPTO 3 5W-30. Wszystkie mają normę 504.00, 507.00
Wod2u, wybierając olej patrzyłem głównie na indeks lepkości, lepkość kinematyczną, TBN, no i pakiet dodatków Silnika nie pałuję, bo po co?! Zresztą olej miał też być mało popularny u nas w kraju. Wziąłbym 5W50 ale niestety, w baniakach 4L ani 1L nie było...... W sumie to korcił mnie jeszcze RP 5W30 HPS, który nie spełnia norm API ale jego parametry jakoś tak cienko wyglądały przy 5W60 od Penrite Mam jeszcze kilka ciekawych olejów w zanadrzu, które trzeba sprawdzić
A co do Penrite to sprawdziłem jak olej lepi się do łap, jak jest rozgrzany - lepi się i to całkiem nieźle. W sumie nie tak jak na zimno, ale nadal ma lepkość i to zacną.
Również wsadziłem butelkę 1L do zamrażarki - miało być na 2 dni, a wyszedł ponad tydzień, bo mi się zapomniało i konsystencja oleju zmieniła się nieznacznie - troszeczkę zgęstniał.
A i co jeszcze ciekawego zauważyłem - to nawet widać jak się wlewa olej do silnika - inaczj zachowują się oleje PAO, a inaczej HC/HC+. Oleje PAO są nieco gęstsze niż HC/HC+ i bardziej się lepią.
Wod2u, wybierając olej patrzyłem głównie na indeks lepkości, lepkość kinematyczną, TBN, no i pakiet dodatków Silnika nie pałuję, bo po co?! Zresztą olej miał też być mało popularny u nas w kraju. Wziąłbym 5W50 ale niestety, w baniakach 4L ani 1L nie było...... W sumie to korcił mnie jeszcze RP 5W30 HPS, który nie spełnia norm API ale jego parametry jakoś tak cienko wyglądały przy 5W60 od Penrite Mam jeszcze kilka ciekawych olejów w zanadrzu, które trzeba sprawdzić
A co do Penrite to sprawdziłem jak olej lepi się do łap, jak jest rozgrzany - lepi się i to całkiem nieźle. W sumie nie tak jak na zimno, ale nadal ma lepkość i to zacną.
Również wsadziłem butelkę 1L do zamrażarki - miało być na 2 dni, a wyszedł ponad tydzień, bo mi się zapomniało i konsystencja oleju zmieniła się nieznacznie - troszeczkę zgęstniał.
A i co jeszcze ciekawego zauważyłem - to nawet widać jak się wlewa olej do silnika - inaczj zachowują się oleje PAO, a inaczej HC/HC+. Oleje PAO są nieco gęstsze niż HC/HC+ i bardziej się lepią.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A jeśli chodzi o płukanki
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Kilka postów wyżej jest ranking płukanek, które używałem.
W czwartek, jak mi się uda to zrobię mały test płukanki Jak wszystko pójdzie ok, to opublikuję wyniki
W czwartek, jak mi się uda to zrobię mały test płukanki Jak wszystko pójdzie ok, to opublikuję wyniki
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
doradca z gulfa tak mi powiedział jest opcja lania oliwy bardziej lepkiej, ale nie w seryjnym wozie... jak już cos to max jaki ustaliłem to 5w50wod2u pisze:Adamus kiedyś pisał, że rozmawiał z jakimś znawcą/ekspertem,
[ Dodano: 2015-10-20, 17:01 ]
przy zianie pompy oleju to można lać i 20w60, ale trzeba zrobić wtedy pompe wysoko wydajna, z wiekszymy przelywami i odpowiednio dostosować zaworek wc co by silnika nie rozkutwiło
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus, to w takim razie co zrobić z olejami 15W40, 15W50 w zimie?!
Ja po odpaleniu silnika czekam z 2-4min aż się silnik choć trochę nagrzeje i dopiero ruszam Na zimno nigdy nie pałuję, ani nie ruszam.
Pytanie - ma ktoś może filmik ze startu P10eGT ze wskaźnikiem ciśnienia oleju - oczywiście zimny start. Chodzi mi o to, co pokazuje wskaźnik.
Ja po odpaleniu silnika czekam z 2-4min aż się silnik choć trochę nagrzeje i dopiero ruszam Na zimno nigdy nie pałuję, ani nie ruszam.
Pytanie - ma ktoś może filmik ze startu P10eGT ze wskaźnikiem ciśnienia oleju - oczywiście zimny start. Chodzi mi o to, co pokazuje wskaźnik.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
OK, moje ostatnie spostrzeżenia a propo oleju.
Agip Eurosports 5W50 to bardzo dobry olej - wczoraj w trakcie wymiany mechanik pytał mnie, po co zmieniam świeży olej. Jak mu powiedziałem, że przejechałem na nim 13,5 tys. km to nie chciał uwierzyć, mówił, że olej wygląda jakbym na nim max 5 tys. zrobił. Martwił mnie fakt, że przeciągnąłem wymianę (zazwyczaj robię 10 do max 12 tys. km) ale jak widać nie było to problemem dla tego oleju.
Na ostatnią wymianę (auto sprzedaję za półtorej miesiąca) zalałem Mobil 1 0W40 (NewLife). Generalnie żałuję, że nie używałem go wcześniej. Silnik po całej nocy na zewnątrz (a było poniżej 5 st. C) odpala prawie jak ciepły, nie ma porównania z Agipem ani z żadnym olejem którego wcześniej używałem (a próbowałem Valvoline, Millers, Motul, Fuchs, Amsoil, 5W40 albo 5W50). Pracuje chyba też deczko delikatniej, na pewno jest cichszy na wysokich obrotach (5 tys. i więcej). Może uda mi się ustalić, czy będzie coś mniej na nim palił, chociaż nie wydaje mi się, żeby to były zauważalne różnice. Generalnie przy cenie 130zł za 4l to jest mój zwycięzca w klasie ACEA A3/B4 i lepkości 40.
Aktualnie doktoryzuję się w olejach 0W30 ACEA A5/B5 (lekkobieżne, fuel save) bo kupiłem turbobenzynę od Volvo i taki typ jest wymagany. Wiem, że nie zmienię oleju na taki o innej lepkości niż zalecana, mam tylko wątpliwości co do klasy ACEA, zastanawiam się, czy nie zalać czegoś A3/B4 (mid- albo full-saps), bo niestety te oleje A5/B5 wszystkie są low-saps. Chociaż wg opisów ochronę zużyciową mają taką samą jak te z full-saps, tylko osiąganą inaczej (chyba przez fosfor ale nie dam sobie reki uciąć).
Agip Eurosports 5W50 to bardzo dobry olej - wczoraj w trakcie wymiany mechanik pytał mnie, po co zmieniam świeży olej. Jak mu powiedziałem, że przejechałem na nim 13,5 tys. km to nie chciał uwierzyć, mówił, że olej wygląda jakbym na nim max 5 tys. zrobił. Martwił mnie fakt, że przeciągnąłem wymianę (zazwyczaj robię 10 do max 12 tys. km) ale jak widać nie było to problemem dla tego oleju.
Na ostatnią wymianę (auto sprzedaję za półtorej miesiąca) zalałem Mobil 1 0W40 (NewLife). Generalnie żałuję, że nie używałem go wcześniej. Silnik po całej nocy na zewnątrz (a było poniżej 5 st. C) odpala prawie jak ciepły, nie ma porównania z Agipem ani z żadnym olejem którego wcześniej używałem (a próbowałem Valvoline, Millers, Motul, Fuchs, Amsoil, 5W40 albo 5W50). Pracuje chyba też deczko delikatniej, na pewno jest cichszy na wysokich obrotach (5 tys. i więcej). Może uda mi się ustalić, czy będzie coś mniej na nim palił, chociaż nie wydaje mi się, żeby to były zauważalne różnice. Generalnie przy cenie 130zł za 4l to jest mój zwycięzca w klasie ACEA A3/B4 i lepkości 40.
Aktualnie doktoryzuję się w olejach 0W30 ACEA A5/B5 (lekkobieżne, fuel save) bo kupiłem turbobenzynę od Volvo i taki typ jest wymagany. Wiem, że nie zmienię oleju na taki o innej lepkości niż zalecana, mam tylko wątpliwości co do klasy ACEA, zastanawiam się, czy nie zalać czegoś A3/B4 (mid- albo full-saps), bo niestety te oleje A5/B5 wszystkie są low-saps. Chociaż wg opisów ochronę zużyciową mają taką samą jak te z full-saps, tylko osiąganą inaczej (chyba przez fosfor ale nie dam sobie reki uciąć).
pozdr. Kamil