Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Andrzej.
fanatyk nissana
Posty: 738
Rejestracja: 2012-10-19, 08:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Andrzej. » 2015-09-07, 16:55

Audi A4 B6 '01 automat
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB :arrow: Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38 <okok>

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-09-07, 17:16

Blog Castrola. Rozumiem, że Castrol nie ma w swojej ofercie żadnej płukanki i w najbliższych planach biznesowych brak takiego produktu? :->
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2015-09-08, 00:25

Z ostatnim zdaniem z artykułu zgodzę się w całej rozciągłości :)
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

frytas
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2014-12-25, 21:11
Lokalizacja: Głogów

Post autor: frytas » 2015-09-08, 12:50

na allegro sa 2 rozne opakowania plukanek liquid moly powie mi ktos czy roznia sie one czyms jeszcze poza opakowaniem pojemnoscia i cena?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-09-15, 09:55

Masz serię zwykłą - biała, mniejsza puszka oraz seria Pro - czarna duża puszka. Seria Pro jest lepsza. Na płukanie serią Pro wystarczy połowa opakowania.

___________________________________________________________

Zobaczcie i przeczytajcie to, bo myślę, że warto:
www.squadracorse.pl/viewtopic.php?f=148&t=1234





_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2015-10-01, 15:58

Zbliża się wymiana oleju. Postanowiłem odstąpić od Valvoline VR1 5W50 na poczet czegoś lepszego.
Co polecacie do wypłukania syfu i zalania?
80% to trasy, więc stawiam na lepkość, ale bez przesady bo zbliża się zima.
Cenowo to samo oleum do max. 200zł 4l.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2015-10-01, 16:36

U mnie w podpisie :)
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-01, 17:35

Gaweł, zrób aktualizację na stronie :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Andrzej.
fanatyk nissana
Posty: 738
Rejestracja: 2012-10-19, 08:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Andrzej. » 2015-10-02, 12:08

zbliża się zima, powoli czas na wymianę oleju, jaki polecacie ? problem w tym, że nie wiem jaki był lany wcześniej...
Audi A4 B6 '01 automat
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB :arrow: Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38 <okok>

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-10-02, 17:09

to żaden problem :) robisz płukankę i lejesz co chcesz jeśli silnik jest w dobrym stanie i suchy nie masz się czego bać !
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-02, 17:23

HakeN, x2. Tylko zalej dobry olej - silnik Ci podziękuje :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-10-03, 18:52

Chciałbym wymienić olej w maximie przed zimą . Serwisówka podaje albo 5w30 albo 10w30. Zastanawiałem się nad Petronas 5w40 albo Eneos 10w30. Cena do przełknięcia . Przebieg 137 k . Silnik ogólnie bez wycieków. Który byście proponowali? Z góry dzięki :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-03, 18:59

Wlej 5W30, będzie łatwiejszy rozruch :] W sumie zamiast 5W30 wolałbym zalać 5W40.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-10-03, 20:23

Właśnie też wolał bym zalać 5w40. To jednak japońska benzyna i lubi obroty :) Dzięki

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-03, 20:25

Oskr5, jak masz więcej kasy na oliwę to Penrite albo Royal Purple :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-10-03, 21:09

Nie bardzo uśmiecha mi się wydawać tyle na oliwę (wolę zatankować) . Odnoszę wrażenie że Petronas 4l za 110 pln albo Shell to dobry interes :) . W podobnych pieniądzach nie łatwo o coś lepszego....

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-17, 22:24

Oskr5, zobacz jeszcze Eni, Petro-Canada, Midland


_____________________________________________________

Mały up. W sierpniu robiłem remont silnika - wymiana pierścieni. Zalany olej to był Eneos 10W40.

Ostatnio przyszła pora na wymianę oleju i został zalany Penrite 5W60. Olej piekielnie lepi się do rąk.

Tak więc przed wymianą na początek płukanka silnika - tym razem zwykłe LM. Zlany olej - standard brudny w ciul, a silnik przed złożeniem czyściłem tyle, ile się dało

Obrazek

Potem przyszło przepłukanie olejem Commy X-FLOW Flush Out. I tu największe zdziwienie - kolor oleju, no i ilość brudu, którą zebrał.

Obrazek

Od zalania Penrite zrobiłem z 500km. Muszę przyznać, że silnik bardzo ładnie pracuje na tym oleju. Wyciszył się i to znacznie. Czasami stojąc na światłach to ja się zastanawiam czy silnik w ogóle pracuje. Podczas podróży na trasie - 110km/h i cisza w aucie. Wcześniej było słychać silnik jak pracuje.



_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Poplas
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2011-06-09, 00:05
Lokalizacja: kutno

Post autor: Poplas » 2015-10-18, 12:16

Janusz a co sądzisz o płukance Penrite?
W swojej byłej primerce w trakcie jej posiadania użyłem 3 płukanek valvoline, millers oraz liqui-moly. Jak dla mnie z tych trzech najlepsza była płukanka valvo. Z jednej strony przyznam, ze była to pierwsza płukanka, którą użyłem i chyba miała najwięcej do "roboty". Przechodziłem wtedy z 10w40 na 5w40, choć olej miał przejechane max 1500km to zleciała czarna smoła. Po dolaniu płukanki i odpaleniu silnika w miarę upływu czasu było słychać coraz cichszą i delikatniejszą i równiejszą jego pracę. Po millersie i liqui efektów przede wszystkim słuchowych już nie było, olej zlatywał ciut czarniejszy od tego co na bagnecie.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-18, 15:05

Poplas, miałem teraz przy zmianie oleju testować płukankę Penrite, ale termin wymiany mnie przycisnął i nie mogłem czekać, aż mi ją łaskawie do sklepu ściągną......

Za to przy następnej wymianie oleju z chęcią ją przetestuje. Co do innych płukanek to moja lista wygląda następująco (od najlepszej): BG109, Archoil AR2820, LM Proline, LM, Millers
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2015-10-20, 11:35

Tydzień temu zmuszony zrzuceniem miski przez ukręcony korek zalałem LM ProLine. Smoka jak i górną misę zastałem bez żadnego osadu, przepalonego oleju itp... Po tym zalany na zimę Valvo Synpower 5W40. Znaczących zmian nie zauważyłem, silnik nie sika olejem, ubytków po pierwszych 500km brak.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-20, 11:39

Ja obecnie zrobiłem ponad 800km na Penrite 10TENTHS Premium 5 (5W60) muszę powiedzieć, że olej sprawuje się genialnie. Nominalnie przy 3krpm ciśnienie powinno wynosić 4 bary. Ja na oleju Penrite mam takie ciśnienie przy 2,5krpm :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-10-20, 12:37

janusz pisze:Ja obecnie zrobiłem ponad 800km na Penrite 10TENTHS Premium 5 (5W60) muszę powiedzieć, że olej sprawuje się genialnie. Nominalnie przy 3krpm ciśnienie powinno wynosić 4 bary. Ja na oleju Penrite mam takie ciśnienie przy 2,5krpm :]
Co niestety oznacza, że max ciśnienie osiągniesz za wcześnie i na wysokich obrotach przepływ oleju będzie niewystarczający (mniejszy przepływ -> gorsze chłodzenie -> gorsze smarowanie). Adamus kiedyś pisał, że rozmawiał z jakimś znawcą/ekspertem, który mu doradził olej 5W30 do Primery i ja już rozumiem, dlaczego: lepkość powinno dobierać się tak, żeby ciśnienie oleju rosło do samego odcięcia, co gwarantuje rosnący przepływ (aczkolwiek nie wiem, czy to jest liniowa funkcja). W sumie jest to logiczne, większe obroty, to większe obciążenie termiczne silnika, więc trzeba wydajniej ten silnik chłodzić.
Polecam lekturę: http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/ gdzie jest wyjaśnione, że jeżeli chodzi o oleje, to liczy się więcej, niz tylko ciśnienie.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2015-10-20, 13:22

janusz jako, że masz rozłożony widzę temat na łopatki to zapytam o coś do 1.2TSI który ma mieć drugą wymiane oleju (przy 30kkm). Pierwsza wymiana przy 15 kkm na własne życzenie (bez płukanki).
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-20, 13:59

Pawel18PL, FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30, Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30, PETRONAS SYNTIUM 5000AV 5W30, ENI I-SINT 5W-30 midSAPS, MIDLAND CRYPTO 3 5W-30. Wszystkie mają normę 504.00, 507.00

Wod2u, wybierając olej patrzyłem głównie na indeks lepkości, lepkość kinematyczną, TBN, no i pakiet dodatków :] Silnika nie pałuję, bo po co?! Zresztą olej miał też być mało popularny u nas w kraju. Wziąłbym 5W50 ale niestety, w baniakach 4L ani 1L nie było...... W sumie to korcił mnie jeszcze RP 5W30 HPS, który nie spełnia norm API :d ale jego parametry jakoś tak cienko wyglądały przy 5W60 od Penrite :] Mam jeszcze kilka ciekawych olejów w zanadrzu, które trzeba sprawdzić :d
A co do Penrite to sprawdziłem jak olej lepi się do łap, jak jest rozgrzany - lepi się i to całkiem nieźle. W sumie nie tak jak na zimno, ale nadal ma lepkość i to zacną.
Również wsadziłem butelkę 1L do zamrażarki - miało być na 2 dni, a wyszedł ponad tydzień, bo mi się zapomniało i konsystencja oleju zmieniła się nieznacznie - troszeczkę zgęstniał.
A i co jeszcze ciekawego zauważyłem - to nawet widać jak się wlewa olej do silnika - inaczj zachowują się oleje PAO, a inaczej HC/HC+. Oleje PAO są nieco gęstsze niż HC/HC+ i bardziej się lepią.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2015-10-20, 14:19

A jeśli chodzi o płukanki :D
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-20, 14:19

Kilka postów wyżej jest ranking płukanek, które używałem.

W czwartek, jak mi się uda to zrobię mały test płukanki :] Jak wszystko pójdzie ok, to opublikuję wyniki :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-10-20, 15:58

wod2u pisze:Adamus kiedyś pisał, że rozmawiał z jakimś znawcą/ekspertem,
doradca z gulfa tak mi powiedział ;) jest opcja lania oliwy bardziej lepkiej, ale nie w seryjnym wozie... jak już cos to max jaki ustaliłem to 5w50

[ Dodano: 2015-10-20, 17:01 ]
przy zianie pompy oleju to można lać i 20w60, ale trzeba zrobić wtedy pompe wysoko wydajna, z wiekszymy przelywami i odpowiednio dostosować zaworek wc co by silnika nie rozkutwiło
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-20, 21:36

Ad@mus, to w takim razie co zrobić z olejami 15W40, 15W50 w zimie?!

Ja po odpaleniu silnika czekam z 2-4min aż się silnik choć trochę nagrzeje i dopiero ruszam :] Na zimno nigdy nie pałuję, ani nie ruszam.

Pytanie - ma ktoś może filmik ze startu P10eGT ze wskaźnikiem ciśnienia oleju - oczywiście zimny start. Chodzi mi o to, co pokazuje wskaźnik.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2015-10-21, 07:47

Jak dorwę Karola to skręcę film :) Chyba ostatnie jak nie jedyne około forumowe eGT w HB :]

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-10-21, 19:52

OK, moje ostatnie spostrzeżenia a propo oleju.
Agip Eurosports 5W50 to bardzo dobry olej - wczoraj w trakcie wymiany mechanik pytał mnie, po co zmieniam świeży olej. Jak mu powiedziałem, że przejechałem na nim 13,5 tys. km to nie chciał uwierzyć, mówił, że olej wygląda jakbym na nim max 5 tys. zrobił. Martwił mnie fakt, że przeciągnąłem wymianę (zazwyczaj robię 10 do max 12 tys. km) ale jak widać nie było to problemem dla tego oleju.
Na ostatnią wymianę (auto sprzedaję za półtorej miesiąca) zalałem Mobil 1 0W40 (NewLife). Generalnie żałuję, że nie używałem go wcześniej. Silnik po całej nocy na zewnątrz (a było poniżej 5 st. C) odpala prawie jak ciepły, nie ma porównania z Agipem ani z żadnym olejem którego wcześniej używałem (a próbowałem Valvoline, Millers, Motul, Fuchs, Amsoil, 5W40 albo 5W50). Pracuje chyba też deczko delikatniej, na pewno jest cichszy na wysokich obrotach (5 tys. i więcej). Może uda mi się ustalić, czy będzie coś mniej na nim palił, chociaż nie wydaje mi się, żeby to były zauważalne różnice. Generalnie przy cenie 130zł za 4l to jest mój zwycięzca w klasie ACEA A3/B4 i lepkości 40.
Aktualnie doktoryzuję się w olejach 0W30 ACEA A5/B5 (lekkobieżne, fuel save) bo kupiłem turbobenzynę od Volvo i taki typ jest wymagany. Wiem, że nie zmienię oleju na taki o innej lepkości niż zalecana, mam tylko wątpliwości co do klasy ACEA, zastanawiam się, czy nie zalać czegoś A3/B4 (mid- albo full-saps), bo niestety te oleje A5/B5 wszystkie są low-saps. Chociaż wg opisów ochronę zużyciową mają taką samą jak te z full-saps, tylko osiąganą inaczej (chyba przez fosfor ale nie dam sobie reki uciąć).
pozdr. Kamil

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”