Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Dziurawa rurka - chłodnica płynu wspomagania - czym załatać?

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Dziurawa rurka - chłodnica płynu wspomagania - czym załatać?

Post autor: maniek_NKP » 2013-05-30, 14:24

Witam

Ostatnio zaobserwowałem , że cieknie mi płyn wspomagania z tej rurki, która jest chłodnicą płynu wspomagania. Jest ona aluminiowa. Czy mogę ją bez obaw załatać - oddać do spawania aluminium ? Jest w tym układzie duże ciśnienie ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-30, 17:23

maniek_NKP ciśnienie w układzie rośnie wraz z prędkością obrotową silnika. Chłodnica od P10 też powinna bez problemu pasować. Kupić i wymienić wyjdzie Cię taniej niż spawać
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
creativesb
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: creativesb » 2013-05-30, 17:37

Chyba nie koniecznie aluminiowa bo u mnie w p10 jakby przerdzewiała w jednym miejscu i ciekła, dziurka była jakby igłą nakłuć i waliło na zderzak i na ziemie, chciałem zrobić na sztukę aby nie lać ATFa litrami a potem się tym zając, kawałek zbrojonego węzyka paliwowego rozciąłem na poł, dwie opaski zaciskowe i juz ponad rok nie ubyło kropli oleju, ani nawet nie poci się te miejsce

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-30, 17:45

Aluminium się utlenia. Zresztą nawet kolor już mówi sam za siebie :d .
creativesb z tym wężykiem bardzo dobry pomysł. No i naprawa zamknie się w 5zł + 30zł za olej...
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2013-05-30, 21:35

Z tym wężykiem to trochę taki właśnie półśrodek.. :) zresztą odpada bo w tym miejscu gdzie jest ta dziurka załączony jest wieszak, którym to przykręcona jest chłodnica do karoserii.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-05-30, 21:43

No to zostaje kupno używki i podmianka. Kosz używki to w okolicach 30-40zł
Ewentualnie zrobienie wstawki - wycinamy dziurawy kawałek a w jego miejsce wstawiamy nowy. Całość łączymy gumowymi wężykami i opaskami.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2013-06-06, 17:19

Problem rozwiązany. Skończyło się na spawaniu aluminium - koszt 30 zł + 2 zł za opaski druciane , bo stare się powykrzywiały przy odkręcaniu przewodu gumowego. Niestety nie udało mi się w mojej N15 odkręcić tej rurki bez ściągana zderzaka - w/w opaski druciane tak się pozapiekały ze starości, że pomimo że miałem je na widoku i w zasięgu ręki to nie poszły, a nie chciałem na siłę żeby nie pourywać gumowych przewodów.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-06-06, 19:22

Trzeba było jeszcze sobie powymieniać węże - to tak z doświadczenia, bo stare twardnieją.
Przy okazji dla potomnych gdzie spawałeś?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-06-06, 20:33

Tak na przyszłość. Mi kiedyś w primerze też pękła i wywaliłem to dziadostwo całkiem. Kawałek wężyka i po sprawie. W niczym to nie przeszkadza , bo już w P12 tego nie montowali.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2013-06-07, 22:40

Nie ukrywam, że nie chciałem iść w koszty z wymianami tych węży, bo były w dobrym stanie.
Spawałem na ul. Przesmyckiego - spawanie głowic.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-06-08, 12:36

maniek_NKP te co idą do chłodnicy mogłeś wymienić - koszt 5zł w sklepie z częściami do Stara, Jelcza, Autosana na Kościuszki
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2013-06-19, 20:34

Maniek-ol pisze:Tak na przyszłość. Mi kiedyś w primerze też pękła i wywaliłem to dziadostwo całkiem.
Tak samo zrobiłem u siebie ,od razu powrót do zbiorniczka i jest gicio. ;-)
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”