Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-02-28, 21:18

Płukankę i tak chciałem zrobić. Co ciekawe mogę powiedzieć, że olej bardzo szybko po wymianie zrobił się czarny. Dlaczego?
Czy Millers jest dużo lepszy od Valvoline? Jeśli bym się zdecydował na Millers'a to, który wybrać? niby 5W40 a kilka rodzajów jest ;D

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-03-01, 01:58

W dieslach olej bardzo szybko robi się czarny po wymianie. To normalne.

Millers Trident 5W40 będzie wystarczający.

Valvoline SynPower 5W40 jest olejem porównywalnym.
Valvoline DuraBlend czy MaxLife 5W40 już nie, bo to nie pełne syntetyki, tylko oleje hydrokrakowane.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-03-01, 02:02

A jaka jest różnica pomiędzy Millers Trident 5W40 a Millers Trident 5W40 Longlife?

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-03-01, 02:11

Trident 5W40 Longlife spełnia normę Acea C3 i w związku z tym wymagany jest do silników diesla z DPFem, lub benzynowych Euro 4/5.
No i też ma normę BMW LL04, wymaganą dla aut z systemami WIV (zmienne interwały pomiędzy przeglądami).
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-03-02, 00:05

Wszystko wiem :D czyli ustalone, leje Trident 5W40. Jak dostanę zwrot podatku to od razu zamawiam olej + filtr + płukankę :D

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-03-31, 20:36

janusz pisze: Silnik ma być rozgrzany - najlepiej po jeździe. Wyłączamy go wlewamy preparat i włączamy silnik na 15min. Ja zostawiłem na 20min. Potem wyłączamy silnik odkręcamy korek spustowy i zlewamy cały szam. Moje autko postało sobie nockę, żeby wszystko dobrze ściekło. Potem jeszcze zawartość miski olejowej została odessana.
Czym odsysasz olej z miski?

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-03-31, 20:41

Odsysarką podciśnieniową - na wyposażeniu przyzwoitego warsztatu ;)
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-03-31, 21:31

...czyli w domowych warunkach będę musiał odkręcić miskę :)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-03-31, 21:40

janusz chyba tutaj nawet wyżej pisał, że nie potrzeba aż tak się babrać. Przy normalnej zmianie oleju misy chyba nikt nie odkręca i też silnik bardzo dobrze kręci.

Wracając do tematu płukania i zmiany z oleju niższej klasy na wyższej klasy, ja w moim otoczeniu poinformowałem kilka osób o takim posunięciu. Napotkałem się z wyśmianiem i docinkami typu "gratuluję Ci doradcy" :D Dziś pytałem nawet znajomego mechanika o taki zabieg i on również nie bardzo był co do tego przekonany.

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-03-31, 21:52

Tylko że zrobienie płukanki nie zalicza się chyba do normalnej zmiany oleju. Ja tam bym wolał nie odkręcać miski, bo nie mam za bardzo do tego warunków.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-03-31, 21:54

byczynho, a to lepiej z wyższej na niższy zmieniać? :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-03-31, 22:01

No wg. nich w moim przypadku można zmienić już tylko na mineralny ;D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-31, 23:29

byczynho - świetnie ja przeszedłem z półsyntetyku 10W40 na pełny syntetyk 5W50 i co?! Nic, auto jeździ, ma się dobrze i wcina mniej oleju niż wcinało. Mechanicy w zaprzyjaźnionym warsztacie też się na mnie dziwnie patrzyli i pukali w głowę co ja robię? Jak to można przejść z niższej klasy na wyższą?! No i płukanie silnika to przecież rozwali silnik.....

Minerałem zabijesz ten silnik, tak samo jak i kiepskim olejem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-01, 22:02

Jutro dojdzie mi zestaw od gawła. Oleje wraz z filtrami wyniosły mnie około 550 zł, mam nadzieję, że było warto.

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-04-02, 10:49

byczynho pisze:No wg. nich w moim przypadku można zmienić już tylko na mineralny ;D
Przechodzenie na olej niższej klasy, np. na mineralny, nie ma żadnego uzasadnienia poza kwestiami ekonomicznymi - czyt. tańszymi dolewkami. Kto twierdzi inaczej ten nieuk i trąba.
A w efekcie takich zmian szybciej zabijamy silnik.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-04-02, 11:25

ja 2x już płukałem silnik środkiem valvoline i zalewałem valvoline maxlife 10W40 w CD20 300kkkm teraz zalałem Shella 10W40 HX7 i naprawde po 2kkm nie ma żadnej różnicy w pracy silnika w szczelności czy spalaniu oleju ! Ale przy następnej wymianie chyba rzucę się na millersa bo motul do diesla to chyba ta sama klasa co lałem valvoline :)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-02, 16:05

Już mnie wkur.... denerwują wszyscy Ci co twierdzą inaczej. Może jeszcze dziś zaleje nowy olej i pokaże tym matołom, że gó... się znają. Wszyscy spece od 7 boleści...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-02, 18:33

byczynho jak masz garaż to po płukance zostaw na noc, nic sobie olej dobrze ścieknie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-04-02, 18:49

Ja też już słyszałem parę razy, żebym nie ryzykował :-P Ale płukanka Motula dzisiaj zakupiona, więc w sobotę pewnie płukanie i wymiana :-)

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-04-02, 19:39

Dodam wam kilka słów od siebie: nie uważajcie płukanek silnika za remedium na wszelkie zło. Nie przywrócicie nimi fabrycznego stanu jednostki ;)
Warto używać, aby zachować jednostkę w należytej czystości - olej nie zawsze wszystko zbierze a skoro często używacie olejów półsyntetycznych czy mineralnych, to weźcie pod uwagę, że ich baza mineralna szybko wypala się i zostawia tłustą sadzę. Taki szlam zalega potem w smoku, pompie olejowej czy na pierścieniach tłokowych. Warto się tego pozbyć. Nie zaszkodzimy, a być może pomożemy.

Stosujemy tylko płukanki ropopochodne! Po czym poznać? Maja wysoki punkt zapłonu (wyższy, niż robocza temperatura oleju, 80-90 stopni).
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-02, 21:53

Płukanka zrobiona, silnik zalany Millersem 5W40 LL, teraz czekam na przecieki :D
Ile dokładnie oleju wchodzi do silnika? Ja wlałem 4l i wg., bagnetu było ok.

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-04-03, 10:34

byczynho pisze: Ile dokładnie oleju wchodzi do silnika? Ja wlałem 4l i wg., bagnetu było ok.
CD20T? Powinno wejść 4.7L :P
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-03, 11:53

4,7l to już pewnie oznacza na bagnecie MAX tak? a ja mam tak trochę powyżej minimum.
Dziś dolałem jeszcze trochę przed myciem silnika z powodu uszczelki klawiatury. Teraz silnik się suszy, jak pójdę odpalać go do pracy to sprawdzę ile jest i ewentualnie doleje jeszcze ;D

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-04-03, 11:55

4.7L to Max. Między Min a Max powinno być około 1L.

Błagam, nie jeździj na Min :P
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2014-04-03, 12:36

Płukanke stosujecie przy kazdej wymianie oleju? Jest jakis minimalny przebieg po ktorym mozna ja zalac? Tak sie zastanawiam czy przy mojej czestotliwosci wymian oleju mozna tak czesto lac plukanke ;)

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-04-03, 13:04

Ropopochodne można lać przy każdej wymianie. Rozpuszczalnikowych...nie lałbym wcale ;)
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2014-04-03, 13:17

No to wpadnie płukanka Millersa taka jak poprzednio :) thx

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-04, 13:13

Panowie, wczoraj uzupełniłem olej do stanu ~4,9l, dziś sprawdziłem - bagnet pokazuje równiutki MAX. Uszczelka klawiatury po hermetyku nie cieknie, sprawdziłem filtr oleju - również suchy. Teraz trzeba badać stan oleju i sprawdzać czy silnik nie wciąga oliwy :D a no jeszcze muszę sprawdzić korek misy, bo czytałem gdzieś po co jakiś czas się powinno jakąś podkładkę wymieniać czy tam coś.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-04-04, 20:48

Przy każdej zmianie oleju dobrze jest wymienić podkładke. Nazywa się ona jakoś tak, podkładka pompowana. Zrobiona jest ona z rurki miedzianej. Ja mam zwykłą miedzianą i daje rade.

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-04-05, 11:20

No to płukanka zrobiona i zalany świeżutki Motul - jak na razie odczucia pozytywne :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”