Strona 14 z 18

: 2016-03-29, 10:17
autor: janusz
Kwietas, Liqui Moly 5W40, Miller Trident 5W40, Eni i-Sint 5W40, Eneos 5W40.
Jeśli koniecznie chcesz 5W50 to Agip Eurosports 5W50.

: 2016-03-29, 10:25
autor: d3mox
A jakaś oliwa do upalania? Obecnie jeżdże na Valvoline VR1 Racing 5W50. Po treningu na bemowie, strasznie mi zawory klepały ...

: 2016-03-29, 10:32
autor: Kwietas
janusz, Liqui Moly 2623 Synthoil High Tech 5W-40 będzie git? :)

: 2016-03-29, 10:36
autor: janusz
Kwietas, oczywiście :]

d3mox, jaki sposób upalania?

: 2016-03-29, 11:09
autor: d3mox
Głównie rajdy.

: 2016-03-29, 11:16
autor: janusz
Penrite 5W50 :]

: 2016-03-29, 12:37
autor: d3mox

: 2016-03-29, 12:42
autor: janusz
Nom :]

: 2016-03-29, 12:46
autor: Kwietas
janusz, dzięki, zamówiony 8-)

: 2016-04-11, 19:41
autor: majchrzok
nie znalazłem zbytnio odpowiedzi. czy są filtry do GA14/16 z zaworkiem zwrotnym? do SR wiem że wystepują, do GA coś nie moge znaleźć...

: 2016-04-11, 19:57
autor: janusz
Majchrzok, to,m czy filtr ma zaworek zwrotny, czy też nie zależy od firmy :]
Filtry MANNa posiadają http://catalog.mann-filter.com/EU/pol/c ... a/W%207041

: 2016-04-11, 20:23
autor: majchrzok
janusz, dziękuje za odpowiedź:)

: 2016-05-01, 20:00
autor: adrionGT
Kupiłem Primerę z SR'em od maską, chcę wymienić olej bo nie ma kartki i nie wiem kiedy był wymieniany. Według książki serwisowej był lany 5W40 ale nie jest podane jakiej firmy. Chcę zrobić płukankę i zalać silnik jakimś olejem na początek dobrym ale nie drogim i za jakiś czas znów zrobić wymianę bo widać że trochę jest silnik zasyfiony. Więc jaki olej wybrać na początek ? Płukankę pewnie kupię którąś z tych: LM, Millers lub Valvoline.

: 2016-05-01, 20:10
autor: Gaweł
Kup dobry olej 5W40. Polecam XF 5W40 od Millersa lub LM Synthoil.

: 2016-05-01, 20:14
autor: janusz
AdrionGT, weź od Gawła, Millersa :] Płukanka Liqui Moly

: 2016-05-01, 20:28
autor: adrionGT
Namówiliście mnie :mrgreen:

: 2016-05-01, 20:37
autor: janusz
AdrionGT, czyli z tobą też jak z dzieckiem - za rękę i do baru :d

: 2016-05-01, 20:59
autor: rz
Płukanka Millersa + Mobil1 5w50

: 2016-05-01, 21:07
autor: janusz
Rz, po moich doświadczeniach z płukankami stwierdzam, że LM jest lepsza niż Millersa. Ale 5W50 Millersa jest lepsze niż 5W50 Mobila. Agip 5W50 jest lepszy niż 5W50 Millersa. Sunoco 5W50 jeszcze do końca nie mam opinii, będzie po wymianie oliwy.

: 2016-05-01, 21:27
autor: rz
Co do płukanki to sprawdzę LM ale jeśli chodzi o olej to nie ryzykuję z LM po kiepskich doświadczeniach. Podobnie z Millersem ale na szczęście mamy wolny kraj i wolny wybór i każdy leje co chce ;) Przy zmianach oliwy na poziomie 5k km to każdy olej da rade, no może każdy :)

: 2016-05-01, 21:36
autor: janusz
rz pisze:(...) na szczęście mamy wolny kraj i wolny wybór i każdy leje co chce ;)
Zgadzam się, jednak zawsze można spróbować czegoś nowego ;] Ja co wymianę to mam inny olej :d
Agip drogi nie jest - 150zł razem z wysyłką ;]

: 2016-05-02, 14:07
autor: adrionGT
janusz, Za rękę to nie, ale do baru lepiej z kimś :P

: 2016-05-02, 22:48
autor: Gaweł
janusz pisze:Ale 5W50 Millersa jest lepsze niż 5W50 Mobila. Agip 5W50 jest lepszy niż 5W50 Millersa. Sunoco 5W50 jeszcze do końca nie mam opinii, będzie po wymianie oliwy.
Zastanawia mnie tylko, jakie są kryteria tego porównania "lepsze - gorsze" i na ile jestes w stanie to ocenić po jednej wymianie ;)

: 2016-05-02, 22:59
autor: janusz
Gaweł, po tym jak silnik pracuje zarówno pod obciążeniem jak i na wolnych, jak startuje, jak się zachowuje w trasie, spalanie, jak łapie ciśnienie. Opinii na temat oliwy nie mam po 100 czy 500km tylko po 6-7kkm i po tym jak się zachowuje w różnych warunkach.
Na chwilę obecną Sunoco plasuje mi się na tym samym miejscu co Millers, jednak jeszcze niecały 1kkm do wymiany i zobaczymy co będzie :]

: 2016-05-02, 23:06
autor: rz
janusz, po tylu płukaniach i różnego rodzaju dobrych olejach, pomijam oczywiście pracę motoru etc, to pod pokrywą powinno być "słonecznie" i czyściutko :) masz gdzieś tam foto jak to to wygląda? Sporo się przewija fotek spod pokryw na forum i bywa różnie... masz cuś takiego?

: 2016-05-02, 23:30
autor: janusz
Rz, powiem tak - nie jest łatwo usunąć depozyty węglowe, które osadzały się na ściankach bloku silnika, głowicy, czepku czy misce olejowej przez dobrych 15 lat, jak nie lepiej. do tego jest potrzebna dobra chemia. Ścianki i powierzchnie są porowate, i to w porach jest najwięcej syfu, który odpowiada za kolor całości.
Osady, które wytworzyły się przez te naście lat ciężko jest usunąć acetonem czy innym rozpuszczalnikiem. Znalazłem coś, co dobrze sobie radzi z tymi osadami, jednak ma pewną wadę - nie lubi się zbytnio z aluminium....... I to jest problem.

Po moich doświadczeniach - płukanki - owszem pomagają, ale to nie jest lekarstwo na wszystko. Jeśli silnik jest zużyty - stosowanie niewłaściwych oliw i zapominanie o wymianie oleju, to już niewiele pomoże. Fakt, u mnie udało się zredukować konsumpcje oleju z prawie 1L/1000km do 0,3-0,4L/1000km, co uważam za całkiem niezły wynik.

Zdjęcia tłoków jak wyglądały u mnie po wyjęciu są dostępne w moim temacie. Kolega Howard512 też tam zamieścił swoją fotkę tłoka z silnika, gdzie pierścienie dosłownie stały, i były zapieczone. U mnie elegancko powyskakiwały - widać na foto w moim topicu (foto zaraz po wyjęciu).

: 2016-05-02, 23:31
autor: rz
Podziękował ;)

: 2016-05-02, 23:46
autor: janusz
Rz, zapomniałem jeszcze dodać - Ulisses u mnie w temacie - http://forum.nissanzone.pl/viewtopic.php?p=359602 - wrzucił foto dołu silnika po 300kkm, po regularnych wymianach, i po jeździe na oleju ELF.

: 2016-05-05, 19:04
autor: adrionGT
Do sr20 wchodzi 3.8 l ?

: 2016-05-05, 19:26
autor: janusz
adrionGT, to zależy. W P10/N14 3,6L + 0,2 na filtr. W P11 3L +0,2L na filtr.