W zasadzie to prostownik już kupiłem i nie wiem czy nie spierniczyłem sprawy bo aku w mojej nysce ma 74ah a prostownik który zakupiłem tylko 6A. W necie znalazłem info że do naładowania aku o pojemności 10ah potrzebujemy prostownika o mocy 1A czyli ten który kupiłem jest teoretycznie o 1A za mały jak na mój akumulator i dlatego chciałem zapytać jak to wygląda w praktyce gdyż wyczytałem gdzieś że jeśli bede ładował aku mniejszym amperomierzem ten będzie ładował się dłużej lecz dokładniej nie wiem ile w tym prawdy tak więc napiszcie coś ze swojego doświadczenia co sami zaobserwowaliście i jak faktycznie lepiej jest ładować
Link do prostownika tutaj
Jaki prostownik akumulatorowy kupić
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Hej.
Książkowo dla aku 74Ah prąd ładowania powinien wynosić ok. 10% tej wartości, czyli 7,4A.
Tyle rzeczywiście będzie potrzebował aku jeśli go całkiem rozładujesz - przynajmniej w początkowej fazie ładowania. W praktyce jest tak, że w trakcie ładowania aku pobiera coraz mniej prądu, aż do wartości bliskiej zeru kiedy jest naładowany. Oczywiście tak będzie w przypadku nowego aku, bo paroletni nigdy nie zejdzie z prądem tak nisko - ładowanie zatrzyma się na poziomie 1 - 2A.
Jeśli kiedykolwiek będziesz zmieniał prostownik, to proponuję taki, który ma przełączane zakresy prądu ładowania - zależnie od pojemności aku oraz ma wskaźnik amperowy, który wskazuje rzeczywisty prąd ładowana.
Twój prostownik ma wskaźnik - będziesz mógł zobaczyć jak wygląda pobór prądu w funkcji czasu.
Nie martw się mam podobny i daje radę
Książkowo dla aku 74Ah prąd ładowania powinien wynosić ok. 10% tej wartości, czyli 7,4A.
Tyle rzeczywiście będzie potrzebował aku jeśli go całkiem rozładujesz - przynajmniej w początkowej fazie ładowania. W praktyce jest tak, że w trakcie ładowania aku pobiera coraz mniej prądu, aż do wartości bliskiej zeru kiedy jest naładowany. Oczywiście tak będzie w przypadku nowego aku, bo paroletni nigdy nie zejdzie z prądem tak nisko - ładowanie zatrzyma się na poziomie 1 - 2A.
Jeśli kiedykolwiek będziesz zmieniał prostownik, to proponuję taki, który ma przełączane zakresy prądu ładowania - zależnie od pojemności aku oraz ma wskaźnik amperowy, który wskazuje rzeczywisty prąd ładowana.
Twój prostownik ma wskaźnik - będziesz mógł zobaczyć jak wygląda pobór prądu w funkcji czasu.
Nie martw się mam podobny i daje radę
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK