Juke NIsmo 200KM.
Ze względu na spore syczenie i wylot oparów paliwa po odkręceniu korka wlewu ,oraz słyszalne ruchy baku na obejmach . Zainteresowałem się tym tematem ,bo w innych benzyniakach nie zaobserwowałem tak mocnego zjawiska .Oczywiście jak upały to zjawisko mocniejsze a jak chłodniej to słabnie .
Nie ma takiej pogody teraz ,ale skoro opary wylatują po odkręceniu korka , to znaczy że baku nie wciąga tylko nadyma .
Znalazłem coś co odpowiada za odprowadzenie oparów z baku lub układu (tylne lewe zakole) , choć na 100% to i w ASO nie wiedzieli jak to działa .
Na razie odkręciłem i wyczyściłem z zewnątrz , pytanie czy można i jak to wyczyścić z ewentualnych syfów w środku .Zabezpieczone to za specjalnie przed brudem z zakola nie jest .
Czy ktoś z was ma coś takiego u siebie i czyścił to jakoś (powietrzem czy płynem )?
Odpowietrzenie baku .
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Re: Odpowietrzenie baku .
to chyba coś takiego to:
https://z32.wikispaces.com/PRVR+Solenoid
jeżeli dobrze rozumiem to odłącz i sprawdź czy problem ustąpi, jak tak to wiesz co jest wadliwe
https://z32.wikispaces.com/PRVR+Solenoid
jeżeli dobrze rozumiem to odłącz i sprawdź czy problem ustąpi, jak tak to wiesz co jest wadliwe
Re: Odpowietrzenie baku .
No tak , tylko czy aby nie musi być jakieś podciśnienie w układzie , zakładając że to nie działa i podciśnienie jest obecnie na za wysokim poziomie. To jak to wyjmę z przewodu to podciśnienie spadnie na zero i może tak nie może być . Może to ustrojstwo utrzymuje zawsze określone podciśnienie .
Re: Odpowietrzenie baku .
E chyba nielogiczne, bo jeżeli tam jest solenoid albo cokolwiek to jak się zepsuło masz ciśnienie na +, tak jakbys miał zawór, podciśnienie to - a jak odepniesz to 0 na przykładzie odmy w pokrywie - powinno być vacuum (podciśnienie), jak jest 0 czyli atmosferyczne to przeważnie silnik tez daje rade, ale jakbyś to zakorkował to już mniej zabawne:) teraz masz u siebie korek
W sumie to jak węzyk co idzie do tego ustrojstwa "rzucisz pod auto" to delikatne podciśnienie będzie miał
No chyba że masz wakuometr i podepniesz sprawdzić czy coś zassysa/wypycha/nie drgnie
W sumie to jak węzyk co idzie do tego ustrojstwa "rzucisz pod auto" to delikatne podciśnienie będzie miał
No chyba że masz wakuometr i podepniesz sprawdzić czy coś zassysa/wypycha/nie drgnie
Re: Odpowietrzenie baku .
Jak odkręcam korek po jeździe ,to podciśnienie jest bo wypycha opary ,wtedy jest syknięcie i słychać bak na obejmach .
Ale zaobserwowałem też identyczny dźwięk baku na obejmach . Bak zakręcony , przy tym co na fotkach słychać co jakiś czas takie bzyczenie i wtedy też słychać bak na obejmach . W Aso nie wiedzą czy w układzie jest utrzymywane podciśnienie konkretne , czy może jest 0 .
Tylko dlaczego podciśnienie po jeździe zostaje i powoli uchodzi tym ustrojstwem przez noc .
Wakuometra brak .
Ale zaobserwowałem też identyczny dźwięk baku na obejmach . Bak zakręcony , przy tym co na fotkach słychać co jakiś czas takie bzyczenie i wtedy też słychać bak na obejmach . W Aso nie wiedzą czy w układzie jest utrzymywane podciśnienie konkretne , czy może jest 0 .
Tylko dlaczego podciśnienie po jeździe zostaje i powoli uchodzi tym ustrojstwem przez noc .
Wakuometra brak .