Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Płukanka silnika -złe zło?! Nie. Testy/opinie olejów.

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-22, 15:46

Toio - dokładnie tak. Jest to olej do wyplukiwania starych olejów. Niestety, ale gęstość standardowo zalewanego oleju nie pozwala na usunięcie go w całości. Zawsze pozostaje jakiś cieniutki film olekowy, który jest "przyklejony" do scianek, czesci itp. W przemyśle lub wojsku używa sie olejow mineralnych o bardzo niskiej lepkości, które posiadają w swoim składzie detergenty ułatwiające wypłukanie poprzednich olejow w sposób prawie całkowity.
Na chwilę obecną znalazłem 2 takie oleje - Xado Verylube Flushing Oil oraz Comma X-FLOW FLUSH.

Z tego co czytałem to Po takim płukaniu można wypłukać stary, czarny olej z poczatkow silnika nawet - nie wiem na ile w tym jest prawdy, trzeba sprawdzić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-23, 13:03

Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-11-24, 11:59

Janusz, a jak się jakość tej płukanki Liqui Moly ma do przedstawionej tu wcześniej opinii że płukanki dobre tylko z wysoką temperaturą spalania?

Archoil - szybka tzn szybka płukanka czy preparat, który tworzy film ochronny w silniku?

Po czym wnosisz, że płukanka Liqui jest lepsza od Millersa? Jakie masz doświadczenia z jedną i drugą? Jak Archoil, to czy lepszy Archoil, Millers, czy Liqui?

Może ktoś jeszcze się wypowie ze swoimi doświadczeniami.

Ad@mus, fajna sprawa, lecz bez dźwięku to można się tylko domyśleć, że to warto zrobić tzn płukanke i czyszczenie tych wtrysków. Akurat nie dysponuję w tej chwili kompem a tu, gdzie mam, nie ma głośników ani słuchawek.

Więc, reasumując, w moim przypadku, Millers bądź Liqui do płukania.

Samo płukanie - jeśli mam oleju pod max (nie ubywa) to jak doleję tej płukanki i odpalę silnik, nie rozwali mi się nic w środku? Czy trzeba upuścić trochę oleju tak, żeby razem z płukanką było pod max?

Po zalaniu, 20 min na chodzie na jałowym, czy trzymać wyższe obroty? Lać na zimnym czy na ciepłym? (obstawiam to drugie)

I na koniec, jak już zleję stary olej, zdejmę michę, wyczyszczę ją i zaleję nowym olejem, czy coś przed zalaniem nowym olejem należy/warto jeszcze zrobić, np zalać jakimś preparatem? Czy już wystarczy zalać olejem i do kolejnej wymiany sobie jeździć.

Czy można obejść się bez demontażu michy, odsysając szlam? Czy takie odessanie jest wystarczające by cieszyć się czystym układem olejowym?

Czy wskazane jest, by kolejną wymianę zrobić wcześniej, niż zalecane przez producenta 10-15kkm?

Aha, jaki olej polecacie do skrzyni w Sunnym 1.4? Jazda itp jak pisałem w poprzednim poście. Coś możliwie najbardziej trwałego. Czy korek skrzyni w oryginale jest magnetyczny a co za tym idzie, metalowe wióry w skrzynce zostają na dnie? Jeśli nie, to czy warto go zakładać, biorąc pod uwagę konstrukcję naszych skrzyń, warto szukać jakiegoś akcesoryjnego z magnesem? Jeśli tak, polecacie jakiś konkretny produkt?

Pozdro, :-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-24, 13:00

Imachine, płukanki LM są bezpieczne. Tu nie chodzi o temperaturę spalania, a o punkt zapłonu. Płukanki na związkach ropopochodnych nie będą tak szybko odparowywać jak na rozpuszczalnikach. W związku powyższym mieszanina, która jest łatwopalna nie powstanie tak szybko. Jak zapewne większość wie ropa się nie pali, tak samo jak i benzyna. Palą się opary. Zresztą związki ropopochodne nie są tak szkodliwe dla gum jak rozpuszczalniki.
Na wolnych obrotach silnik nie wydziela aż tyle ciepła co pod obciążeniem, tak wiec i sam olej będzie miał niższą temperaturę.


Ogólnie rzecz ujmując to na rynku są 3 rodzaje płukanek oraz wspomniany wcześniej przeze mnie olej do "wypłukiwania" starego oleju.
Pierwszą grupę stanową płukanki szybkie, które są zrobione na bazie skoncentrowanych detergentów. Przykładem może być tu Liqui Moly Engine Flush, Archoil AR2820, Valvoline lub Millers. Jest to najbardziej powszechna płukanka. Używa się jej od 15 minut do nawet godziny lub dwóch - w przypadku Archoila. Jak się ją stosuje? Do rozgrzanego oleju - najlepiej po jakiejś przejażdżce dolewamy płukankę, zakręcamy korek wlewu oleju i odpalamy silnik. Pozostawiamy sobie to na wyżej wymieniony czas. Preparaty Archoila lub BG dopuszczają nawet podniesienie obrotów silnika do 1,5-1,8krpm. Przy innych nie wiadomo jak to jest. Czym się charakteryzuje płukanka zmieszana z olejem? Otóż bardzo go rozrzedza i film olejowy nie jest taki trwały - łatwiej go zerwać. Dlatego nie można jeździć samochodem, który ma zaaplikowaną taką płukankę do silnika.
Ogólnie im dłużej można używać płukanki tym lepszy jest efekt, jakość oraz mniejsze stężenie detergentów. Taki zabieg jest przemyciem można powiedzieć powierzchownym, ale przynoszącym efekty. Zmyje sporą część nagaru pozostawioną przez obecny olej, jednak pozostawi nagar i polimeryzacje poprzednich olejów.
Drugim rodzajem płukanek są płukanki typu soft. W przeciwieństwie do poprzedniej grupy można je pozostawić w silniku na krótkie lub średnie dystanse (od 50-500 km) przed wymiana. Tu można znaleźć takie preparaty jak Xado JET 100 Plukacz adaptacyjny – „miękki” lub Atomex TotalFlush. Tych płukanek nie powinno zostawiać się na noc. Jak to rozumieć? Zalewa sie płukankę, pokonuje się jakiś tam dystans, i zaraz po jego pokonaniu wymienia się olej - oczywiście wszystko na ciepłym silniku. Te płukanki zawierają bardzo małe ilości detergentów. Bazują na środkach olejopochodnych. Dzięki nim możliwe jest dokładniejsze umycie silnika, ponieważ usuwany jest także stary nagar i zapieczony olej.

Trzecia grupa płukanek to dodatki czyszczące do oleju - interval change. Są to przeparaty, które stosuje się przez cały okres użytkowania oleju (np 10000 km).
Na polskim rynku dostępny jest chyba tylko jeden taki preparat - Archoil AR2300. Usuwa on w sposób bardzo łagodny i powolny jednak bardzo dokładny wszystkie depozyty węglowe. Forma tych płukanek na początku jest bardzo gęsta (może być nawet pasta). Przed aplikacją dobrze jest je delikatnie podgrzać, wtedy przyjmują konsystencję płynną. W zasadzie kilka olejów z górnej półki zawiera ten typ dodatku w sobie - jednak w mniejszym stężeniu dla przykładu oleje Amsoil.
No i na koniec zostały nam oleje do wypłukiwania starych olejów, ale o tym napisałem wcześniej i nie będę powtarzał.

Jakby się chciało dokładnie wyczyścić silnik to procedura wyglądałaby w przybliżeniu tak:
- płukanka typu "interval change",
- płukanka typu "soft",
- płukanka typu "fast",
- zlanie starego oleju,
- wlanie oleju do płukania i danie mu 30 min pracy w silniku w celu umycia silnika,
- spuszczenie oleju do płukania z gałą gamą syfów,
- wlanie nowego oleju.


Jakie mam doświadczenia z płukanką LM i Millersa? Obie wlewałem do silnika. Po czym wnoszę, że LM jest lepsza od Millersa - po oględzinach oleju, który zlewałem. Robiłem płukankę LM, potem Millers i jeszcze raz LM.
Obecnie mam zalanego Archoila AR2300 i po przejechaniu ponad 1000km mogę powiedzieć, że sprząta w silniku. Szybkiej płukanki Archoila jeszcze nie robiłem, za 1-1,5kkm będę wymieniał olej to będę mógł coś powiedzieć na jej temat.
Ostatnio zmieniony 2014-11-24, 19:12 przez janusz, łącznie zmieniany 3 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-11-24, 13:15

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Czy w moim przypadku, gdy lałem wcześniej 15W40 Mobila a teraz mam ten Mannol 10W, warto dolać AR2300 i czekać do kolejnej wymiany? Olej jest już czarny, może zdążył już wypłukać część syfu po jeździe na 15W. Auto nadal jednak nie wykazuje oznak brania oleju, nie kopci, a na bagnecie nie ubywa. Jedyne co zauważyłem to ostatnio, porównując z czasem gdy lałem Mobil'a, że kontrolka ciśnienia oleju po odpaleniu auta dłużej jest zapalona, wyraźnie, niż jak miałem Mobil1 15W40.

Jeśli nie warto z punktu widzenia zdrowia silnika jeździć na Mannol'u 10W + AR2300 do kolejnej wymiany, czy mogę zmienić olej na proponowane tu 10W40 bez płukania, i dodać AR2300, jeśli przed tym Mannolem jeździłem na 15W40 Mobil'a? Czy lepiej wrócić do sprawdzonego 15W40, dodać AR2300 a na 10W przejść dopiero przy kolejnej zmianie, uprzednio dając soft'a i fast'a?

Czy należy zachować proces czyszczenia rozpoczynając od interval'a czy można zacząć od soft'a/fast'a i dopiero później dać interval, a przed kolejną wymianą soft i na koniec fast.

Szukam rozwiązania najzdrowszego dla niemłodego już (22lata, 270kkm) silnika, tym bardziej, że idzie zima, a ja głównie po mieście śmigam.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-24, 13:23

Jak napisałeś masz już czarny olej, więc możesz zrobić takie coś - zlanie tego oleju co masz, kupienie jakiegoś taniego 10W40 wlanie go do silnika i dać mu się nagrzać, potem dolać płukankę, kolejne 15min i zlanie syfu. Potem zalej docelowy olej i możesz dodać AR2300. Jest on w buteleczce 250ml, a na 3L oleju trzeba jakieś 90-100ml. Przejeździć 8kkm i zmiana z ponowną szybką płukanką.

Przebiegiem auta bym się nie przejmował. Ja płukankę zrobiłem przy 250kkm :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-11-24, 13:34

Janusz, AR2820 testowałeś? Czy nie przejmować się żeby było wszystko z jednej stajni i walić śmiało LM fast'a a AR2300 po zlaniu

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-24, 13:40

Imachine tak jak napisałem - 1-1,5kkm i będę testował AR2820. Nie musisz się przejmować tym, żeby wszystko było z jednej stajni.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-11-24, 13:56

Ok, tu wypatrzyłem olej: http://allegro.pl/elf-competition-st-st ... 26569.html

To plan działania jest taki:

- zlewam to, co jest.
- odsysam resztę syfu z michy (nie będę jej zdejmował)
- zalewam tym ELF 10W40 pod środek Min/Max
- grzeje budę
- dolewam fast'a LM Pro-Line, tak, by było pod Max, ew koryguję ELF'em.
- trzymam na jałowym, 15-20 min, czasem kręcąc ale nie wyżej niż 2k rpm
- zlewam syf, odsysam z michy
- zalewam tym http://allegro.pl/liqui-moly-super-leic ... 38110.html na środek Min/Max.
- dolewam AR2300 tak, by na bagnecie było pod max.
- jeżdżę bezawaryjnie :)
- za 8k km dolewam fast'a LM Pro-Line (co jeśli nie ubędzie do tego czasu oleju? może być więcej, jak Max, po dolaniu tego Fast'a? ew. myślę, że jest opcja odessania nadmiaru strzykawką spod korka, jeśli to istotne, by było mieszanki pod Max)
- zlewam syf, zdemuję michę, czyszczę
- zalewam http://allegro.pl/liqui-moly-super-leic ... 38110.html
- dolewam AR2300 jak wyżej.

Obstawiam że powyższa procedura da mi pożądany efekt zdrowego silnika na kolejne lata i kilometry. Wszelki uwagi mile widziane.

Btw, interesująca strona: http://www.oil-club.ru/promyvki-dvigate ... -promyvat/

Jeśli zdjęcia są autentyczne to widać, że LM robi robotę.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-24, 14:21

Imachine, nie musi być oleju na max na bagnecie. Według service manuala poprawny stan jest w połowie między min/max.
LM Pro wlej pół puszki - to jest 0,5L z tego co pamiętam, więc 250ml wystarczy. W przypadku LM nie kręć obrotów w górę.


- zlewam to, co jest. - TAK
- odsysam resztę syfu z michy (nie będę jej zdejmował) - TAK
- zalewam tym ELF 10W40 pod środek Min/Max - TAK
- grzeje budę - TAK
- dolewam fast'a LM Pro-Line, tak, by było pod Max, ew koryguję ELF'em. - NIE, zostawiasz tyle ile jest
- trzymam na jałowym 15-20 min, czasem kręcąc ale nie wyżej niż 2k rpm - TAK, druga część nie do końca tak
- zlewam syf, odsysam z michy - TAK
- zalewam tym http://allegro.pl/liqui-moly-super-leic ... 38110.html na środek Min/Max. - TAK
- dolewam AR2300 tak, by na bagnecie było pod max. - NIE, dolewasz tylko 100ml
- jeżdżę bezawaryjnie :) - Miejmy nadzieję :D
- za 8k km dolewam fast'a LM Pro-Line (TAK) (co jeśli nie ubędzie do tego czasu oleju? - CIESZYĆ SIĘ, może być więcej, jak Max, po dolaniu tego Fast'a? - NIEWSKAZANE, ALE ZAPAS 200ml na bagnecie jest między środkiem a MAX, ew. myślę, że jest opcja odessania nadmiaru strzykawką spod korka, jeśli to istotne, by było mieszanki pod Max)
- zlewam syf, zdemuję michę, czyszczę - TAK
- zalewam http://allegro.pl/liqui-moly-super-leic ... 38110.html - TAK
- dolewam AR2300 jak wyżej. - TAK, ale tak jak napisałem


AR2300 dodajesz niecałe 100ml więc stan się zbytnio nie podniesie. Po dodaniu AR2300 trzeba pokręcić silnik trochę na wolnych obrotach - 5-10min, żeby preparat dobrze się wymieszał z olejem.
Ostatnio zmieniony 2014-11-24, 20:25 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2014-11-24, 15:46

janusz pisze:Toio - dokładnie tak. Jest to olej do wyplukiwania starych olejów. Niestety, ale gęstość standardowo zalewanego oleju nie pozwala na usunięcie go w całości. Zawsze pozostaje jakiś cieniutki film olekowy, który jest "przyklejony" do scianek, czesci itp. W przemyśle lub wojsku używa sie olejow mineralnych o bardzo niskiej lepkości, które posiadają w swoim składzie detergenty ułatwiające wypłukanie poprzednich olejow w sposób prawie całkowity.
Na chwilę obecną znalazłem 2 takie oleje - Xado Verylube Flushing Oil oraz Comma X-FLOW FLUSH.

Z tego co czytałem to Po takim płukaniu można wypłukać stary, czarny olej z poczatkow silnika nawet - nie wiem na ile w tym jest prawdy, trzeba sprawdzić.
jest jeszcze Millers Oils IT Flushing Oil
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-24, 15:52

Toio, dzięki za info :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-11-24, 19:56

Ok, zdam relację z efektu prac. Dzięki za info.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-27, 00:35

Dobra, będę miał ten olej do płukania silnika, zobaczymy co ciekawego wypłynie z silnika po nim.....
Jak tanio dorwę jakiś filtr oleju to specjalnie założę go na sam proces mycia tym olejem, a potem to rozwalę i zobaczę w jakim jest stanie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-27, 17:09

Fajna strona/kalkulator, wpisujemy parametry olejów i przelicza lepkość (na pewno nie dokładnie, ale w jakimś tam przybliżeniu), rysując ją w formie wykresu:
http://widman.biz/English/Calculators/Graph.html
Generalnie patrząc na wykresy można sobie wyobrazić jak zachowują się różne oleje w niskich temperaturach (trzeba tylko wartość minimalna temp. zmienić). Dość interesująco wypada porównanie typowych 10W40 z olejami 5W :-D
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-27, 22:58

jak interesująco?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-28, 10:02

Generalnie, jeżeli dobrze rozumiem, to najlepszy olej to jest taki, którego wykres będzie jak najbardziej płaski - stała lepkość w funkcji temperatury. Ale taki ideał jak wiadomo nie istnieje. I teraz, jak się zerknie na oleje 10W, to one mają cholernie dużą lepkość w niskich temperaturach, co przekłada się (jeżeli dobrze rozumiem) na ich gorszą pompowalność - olej wolniej dociera do wszystkich miejsc (szczególnie do głowicy). A ciekawe dlatego, że z tego co patrzyłem, to oleje 10W potrafią mieć tą lepkość nawet 4x większą od 5W w temp -30 st C.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-28, 10:22

Wod2u, Oleje mają jeszcze taki parametr jak lepkość na zimno. Parametr ten jest podawany dla temperatury -35°C, -30°C lub -25°C. Do tego czasami jest podawana pompowalność oleju na zimno.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-28, 13:21

a macie chopy jakiś sposób na wciszenie HLA ?:)
olej olejem ale może jakiś dodatek?
najomy mechanik leje caly czas do swojego auta motorlive, co prawda do diesl, ale twierdzi ze zaczaco wycisza prace klekota a dodatkowo zauwazalna jest bardziej miekka praca i elastyka silnika

motorlive, jeden z cudwnch specyfikow, czypomaga nie wiem, czy zaszkodzi - chyba nie, podobno do kombajnow kopalnianych notoryczie jest wlewany, ale specfikacji i opisow tego gadżetu nigdzie nie ma
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Toudi1995
doświadczony forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 2013-12-12, 15:50
Lokalizacja: Niżatyce

Post autor: Toudi1995 » 2014-12-09, 20:35

Mój traktor ma 220k przebiegu, oleju nie bierze leje mu Mobila 10w40 bo taki był. Jak to w dieslu po 1k km mam olej czarny.
1. Czy warto zrobić płukankę?
2. Co by było gdybym nalał mu 5w40?
3. Gdy jest zimno np. -15 po odpaleniu słychać przez kilka sekund jak silnik pracuje głośno czy jak zmienię na 5w40 to ustanie bo lepiej będzie smarowany na zimnym?
4. Jaki olej polecacie do cd20t po takim przebiegu?
Był Nissan, jest Saab.
Był diesel, jest benzyna.
Mój saab-ik ;)<<<Zapraszam :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-12-09, 22:02

Toudi1995,

Ad1. Tak. Obecnie mój silnik ma zaliczone 3 (4, bo obecnie jest wlana długodystansowa) płukanki i jest ok, silnik ma się lepiej
Ad2. Powinno mu się polepszyć. Ja zmieniłem z 10W40 na 5W50 przy 250kkm.
Ad3. Współczynnik określający pompowalność oleju 5W jest większy niż 10W w niskich temperaturach - szybciej jest pojawia się właściwe ciśnienie oleju
Ad4. Polecane oleje Gulf, Eni, Liqui Moly, Eneos, Midland, Ravenol, Repsol, Shell
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-08, 21:24

No dobrze, to wracamy do tematu płukanek etc. Dziś zrobiłem wymianę oleju w swoim aucie. W ruch poszła płukanka Archoila AR2820. Silnik pracował sobie na niej jakąś dobrą godzinę. Z silnika zlałem standard czyli syf totalny. Co więcej jak przelewałem olej z kuwety do baniaka to na dnie zostały jakieś kawałki starych osadów olejowych.......
Później zalanie oleju Commy do płukania silnika. W czasie, kiedy silnik sobie grzecznie pracował ja nie mogłem się powstrzymać, żeby nie otworzyć starego filtru oleju :d

Obrazek

Jeśli ktoś nie wierzy, że płukanki, potrafią przynajmniej w jakimś stopniu zmiękczyć i rozpuścić nagary to proszę bardzo - wygrzebane łapą z filterka. I tak w każdym zagłębieniu.

Obrazek

Obrazek

A to jest olej do płukania silnika po 20min pracy w silniku :d

Obrazek



___________________________________________________________________

Podsumowując:
Przećwiczyłem już chyba wszystkie płukanki - szybkie, wolne i olej do płukania silnika.
Z szybkich to na razie najlepiej wypadł chyba Archoil AR2820, potem Liqui Moly seria Pro-Line, Liqui Moly zwykłe a na końcu Millers.
Płukanka długodystansowa Archoila AR2300 na pewno rozmiękczyła sporo nagarów - rewizja filtra oleju. Zastosowanie płukanki AR2820 po AR2300 robi swoje.
Oleje do płukania silników - czyli takie, które zalewa się na 20min zbierają dużą część osadów, które gromadzą się na ściankach bloku silnika. Taki olej dobrze jest zastosować po płukance silnika - zbierze osady, które nie zostały przemieszczone przez olej z płukanką.





_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2015-01-09, 18:13

jestem w szoku, że po użyciu oleju do płukania jeszcze tyle syfu wyleciało...

Daj znać jak szybko teraz olej się będzie ciemny robił
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
Fer
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2010-02-07, 08:08
Lokalizacja: Gliwice/Pyskowice

Post autor: Fer » 2015-01-10, 08:13

Ja w moim CD20T przy 280tys km i zalanym 15w/40 uniwersalnym orlena... zrobiłem płukankę Motula, po wymianie turbo będę widział w jakim stanie jest silnik, bo na razie oleju mi znika 0,5l/100km :mrgreen: Po 1000km już mam nowy olej :-P a przeszedłem na 10w/40.

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2015-01-10, 17:26

ja w swoim CG10 przeszedłem, po płukance oczywiście, z 10w40 na 0w30.

10w40 zalewane było n-lat, póki co nic nie kapie :p
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-10, 17:49

Toio, ja sądzę, że u mnie w silniku jest jeszcze więcej syfu..... Jedyny sposób, żeby się go pozbyć to rozebranie go na części pierwsze i wyczyszczenie. Za jakieś 5kkm znów kupuję płukankę Archoila AR2300 i dolewam, a przed wymianą oleju znów będzie AR2820 i jak znajdę kogoś z kim wezmę olej Commy X-Flow na spółkę to też będzie.

Jak Ci silnik zaczął pracować po zmianie z 10W na 0W?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2015-01-10, 21:41

czemu bierzesz olej Commy X-Flow na spółę ???

Co do pracy silnika na 10W i 0W nie widzę różnicy, poza bardzo szybko znikającą kontrolką oleju po rozruchu i trochę szybszym nagrzewaniu na korzyść 0W.

W drugim aucie przeszedłem z 5W50 też na 0W30 i podobne objawy.
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-10, 21:46

Bo 5L mi nie potrzeba - wystarczy 2,5L ;] A jak ma stać przez rok otwarte to szkoda....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

toio
aktywny forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2009-12-09, 15:29
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: toio » 2015-01-10, 21:56

a to nie jest tak, że zlewasz stary olej i wlewasz tyle, jakbyś zalewał nowy, docelowy ???
SPRZEDAM !!!

Felgi stal 14" - 4x114,3
Opona Michelin Primacy HP 225/45/17
Dojazdówka 14" - 4x114,3

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-10, 22:01

Do SR20DEH wchodzi 3L
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”