Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

centralny zamek p11

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

pryks
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-01-03, 15:49
Lokalizacja: Lublin

centralny zamek p11

Post autor: pryks » 2012-01-04, 13:32

Witam
Mam pytanie do kolegów na temat podłączenia nowej centralki z pilotami do instalacji istniejącej w aucie, Kupiłem Primerę 2,0 TD z 2000r. Nie działa pilot do centralnego. Próbowałem we własnym zakresie lecz powiem szczerze że nie mam już zdrowia. Próbowałem wszystkie kombinacje i jedynie co się dziej to po wciśnięciu pilota zamek otwiera i od razu zamyka wszystkie drzwi. Podłączałem się do przewodów w drzwiach (zdjęcia w załączniku). Zauważyłem że po podaniu "żywej" masy na przewód ten cienki żółto czerwony otwierają się zamki , jak odłączę tą masę to zamki się zamykają.
Jak ktoś zna ten temat to proszę o informację tak " na chłopski rozum" jak tą centralkę podłączyć. Które kable do czego? W załączniku jest też instrukcja z tej centralki ale powiem szczerze że nieczytelna dla mnie.
Czy trzeba przecinać ten przewód sterujący? Które przewody z centralki podłączyć do tego sterującego?

Pozdrawiam
Piotrek

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-01-04, 13:47

Ja zadnego zalacznika nie widze. :-) Cos zle zrobiles ze go nie ma.
Wrzuc link do zdjecia, a wczesniej na jakis serwer je wrzuc.
Obrazek


Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-01-04, 16:59

Ja tez montowalem u siebie taka centralke. W te zdjecie co masz to drzwi kierowcy co nie??
Tam jest tylko wlacznik a silowniczka raczej nie ma. Kupiles te auto ale nie bylo centralnego z pilota tylko kluczykiem musiales otwierac?? Ogolnie to centralka nowa "gryzie" sie z oryginalna. Musisz ta stara wywalic i podpiac sie pod te kable. U mnie centralka byla po prawej stronie przy nogach pasazera w slupku. Szkoda ze tak daleko bo tak bysmy to ogarneli szybko razem.
Teraz musze jechac po siostre, to jak wroce to postaram sie ci cos napisac wiecej o tym co i jak. bo nie pamietam dokladnie jaki kolor trzeba bylo podpiac do instalacji w aucie.
Bo ta centralka jest przystosowana do trzech rodzajow zamykania, sterowanie masa, plusami i jak sa pneumatyczne.
Obrazek

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2012-01-04, 17:43

Centralke od pilotow masz prawdopodobnie tam gdzie moj ojciec w dieselu czyli pod zapalniczka , ja wypierdziel , centralke od zamkow masz za plastikiem przy kierowcy , rozbierasz ja i lutujesz sie bezposrednio pod przekazniki , ktory jest od czego musisz juz wypatrzec metoda prob i bledow podajac mase na niego. Zrobil bym Ci fotke ale teraz nie mam za bardzo czasu auta rozbierac. Prostszego wyjscia chyba juz nie ma ;).

pryks
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-01-03, 15:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pryks » 2012-01-04, 18:37

Auto jak kupiłem to centralny działał z kluczyka w drzwiach od kierowcy. Na chwilę obecną nawet po przekręceniu kluczykiem nie reaguje centralny - otwiera tylko drzwi kierowcy (być może coś we wkładce się obruszało po moich próbach podłączenia pod kable w drzwiach). Jak podam masę na przewód czerwono -czarny to otwiera jak ją odejmę to zamyka (wszystkie drzwi). Moja Primera jest z 2000r P11.144 2,0TD - ten sterownik oryginalny jest pod kierownicą?

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-01-04, 19:46

Chcac zrobic na pilota bedziesz musial kupic silownik jeden i wmontowac go w drzwi i pociagnac kabelki. Bo tak jak pisalem w drzwiach masz tylko taki wlacznik jakby, i jak przekrecasz to zwierasz styki i wtedy albo otwiera albo zamyka. Wina tego ze nie otwiera albo w stykach albo w oryginalnej centralce. Ale to nie wazne przy robieniu nowej centralki.
Ja bym osobiscie nie radzil otwierac tego i lutowac bo od tego masz kable ktore wychodza z centralki. Tylko laczysz je z odpowiednimi i masz gotowe. Tasma zakleisz izolacyjna i bez zbednego meczenia sie z lutowaniem. Kup sobie silownik i podlacz do centralki + i - a pozniej do silownika ktoras pare kabelkow i naciskaj na pilot. Wtedy bedziesz wiedzial juz ktore jak i dopiero do instalacji sie podepniesz w aucie. Wygodniej ci w ten sposob bedzie.
Obrazek

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2012-01-04, 19:55

W P10 był stycznik w drzwiach kierowcy w P11 montowali już chyba siłowniki master...
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-01-04, 20:07

A tak zebys mial prosty opis to ci napisze.
-kupujesz i montujesz silownik do drzwi kierowcy( za pomoca jakis plaskownikow i srubek, wiertarka i wiertlo do metalu sie przyda)
-ciagniesz nowe kabelki do drzwi kierowcy, grobsze niz te co teraz sa ( bo te tylko sygnalowe sa), zakladasz odpowiednie koncowki na konce kabli takie jak masz zakonczone kabelki w silowniku (zenskie/meskie)
-ze starej centralki ucinasz dwa takie grobsze kable i laczysz je z tymi co od nowego silownika pociagnales oraz z tymi ktore sa odpowiednie z centralki (czyli, pomaranczowe lub biale lub zolte)
- podpinasz zasilanie do centralki i naciskasz na pilocie otworz/zamknij, przy czym ogladasz czy np. 3 drzwi sie zamykaja a te czwarte nie otwieraja akurat, to wystarczy zamienic kabelki tylko i bedzie ok. To samo jesli naciskasz na otworza a te drzwi sie zamykaja i odwrotnie to tez kabelki zamieniasz.

To bylo by na tyle co do instalacji centralnego. Oczywiscie wszystkie kabelki trzeba poizolowac tasma i poukladac je aby nie bylo ich widac.
A tak poza tym to z wlasnego doswiadczenia wiem ze schemat ktory ja mialem a byl bardzo podobny to wprowadzal w blad dlatego musialem probowac aby dojsc do tego jak ma to byc.

[ Dodano: 2012-01-04, 20:11 ]
To zobacz ale jak byl by master to szlo by wiecej kabelkow a nie tylko dwa i napewno grobsze by wtedy byly.
Ale sprawdz skoro tak uwazasz, wedlug mnie to tylko stycznik.
A bez byciagania mozesz to sprawdzic podajac na te druciki + i - ale przy zamknietych drzwiach kierowcy od srodka. To zobaczysz ze dasz napiecie a nic nie bedzie slychac z tych drzwi i nie zamkna sie.
Obrazek

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2012-01-04, 22:14

homik123456 pisze:A tak zebys mial prosty opis to ci napisze.
-kupujesz i montujesz silownik do drzwi kierowcy( za pomoca jakis plaskownikow i srubek, wiertarka i wiertlo do metalu sie przyda)
-ciagniesz nowe kabelki do drzwi kierowcy, grobsze niz te co teraz sa ( bo te tylko sygnalowe sa), zakladasz odpowiednie koncowki na konce kabli takie jak masz zakonczone kabelki w silowniku (zenskie/meskie)
-ze starej centralki ucinasz dwa takie grobsze kable i laczysz je z tymi co od nowego silownika pociagnales oraz z tymi ktore sa odpowiednie z centralki (czyli, pomaranczowe lub biale lub zolte)
- podpinasz zasilanie do centralki i naciskasz na pilocie otworz/zamknij, przy czym ogladasz czy np. 3 drzwi sie zamykaja a te czwarte nie otwieraja akurat, to wystarczy zamienic kabelki tylko i bedzie ok. To samo jesli naciskasz na otworza a te drzwi sie zamykaja i odwrotnie to tez kabelki zamieniasz.

To bylo by na tyle co do instalacji centralnego. Oczywiscie wszystkie kabelki trzeba poizolowac tasma i poukladac je aby nie bylo ich widac.
A tak poza tym to z wlasnego doswiadczenia wiem ze schemat ktory ja mialem a byl bardzo podobny to wprowadzal w blad dlatego musialem probowac aby dojsc do tego jak ma to byc.

[ Dodano: 2012-01-04, 20:11 ]
To zobacz ale jak byl by master to szlo by wiecej kabelkow a nie tylko dwa i napewno grobsze by wtedy byly.
Ale sprawdz skoro tak uwazasz, wedlug mnie to tylko stycznik.
A bez byciagania mozesz to sprawdzic podajac na te druciki + i - ale przy zamknietych drzwiach kierowcy od srodka. To zobaczysz ze dasz napiecie a nic nie bedzie slychac z tych drzwi i nie zamkna sie.

wybacz mi , ale tam chłopakowi komplikujesz sprawe i robisz syf w kablach ze masakra , p11 tym bardziej po lificei to nie jest stare p10 tu troszke inaczej to wyglada i masz silownik master i nic nie dorabiasz na zadnych silownikach , ale powiedzmy ze tu tylko sprzatam i sie nie znam.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-01-04, 23:28

Dobra, ok juz sie nie odzywam.
Napisz pozniej czy cos ci sie udalo z tym zrobic.
Obrazek

pryks
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-01-03, 15:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pryks » 2012-01-05, 12:43

Kolego radziejwwl - może ty coś pomożesz w temacie :)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2012-01-05, 13:37

Spróbujmy to ogarnąć. Jest siłownik w drzwiach typu master wychodzą od niego 4 kabelki dwa są pewnie grubsze i dwa cieńsze. Zwierasz dwa cienkie ale nie od strony siłownika tylko wiązki to co się dzieje?? Powinno się otworzyć lub zamknąć nie pamiętam dokładnie. Dzieje się tak??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2012-01-05, 13:38

Na poczatku zobacz czy masz te rzeczy o ktorych pisalem wyzej w tych miejscach , bo sie z roznymi cudami juz spotkalem , potem podeslij mi na pw co masz za sterownik do pilotow nowy , powinnismy cos wymyslic. Chłopaki on dokłada piloty do instalacji orginalnej! Po cholere drzwi rozbierac skoro centralka jest w srodku ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”