Strona 1 z 2

[N15] Warjujący obrotomierz

: 2010-07-23, 14:42
autor: itas22
Witam!!

Mam N15 1.4 SLX rocznik 96 w sedanie, pojawił się następujący problem:
wskazówka obrotomierza skacze sobie jak chce nawet przy wyłączonym silniku, nie zauważyłem żadnych zmian w spalaniu, obrotach itp silnik chodzi jak przed tem, do tego ostatnio po pracy chcę go odpalić a tam pięknie kręci a odpalić nie chce (pierwszy raz mi się takie coś zdarzyło jak go mam 4 lata :-| ) no i zapaliła się piękna pomarańczowa kontrolka CHECK ENGINE pierwsze co mi się rzuciło to wyszedłem zajrzałem pod maskę poprawiłem wszystkie styki no i w szoku naprawiłem AUTO!!! nawet obrotomierz działa niestety radość trwała krótko bo 2 dni i obrotomierz znów warjuje, auto jak na razie odpala. Nie wiem gdzie szukać przyczyn więc proszę o pomoc!!

: 2010-07-23, 16:40
autor: waichwaich
zrób diagnostyke spinaczem jeśli świeci się check to pewnie ci coś wymiga

: 2010-07-26, 13:04
autor: itas22
Wie ktoś kto to robi w poznaniu i okolicach

: 2010-11-17, 03:31
autor: jamo
Mialem podobna akcje, skakal obrotomierz jak wsciekly, do tego po uruchomieniu silnika to samo, przerywal mial problemy z zapalaniem na zimno. Okazalo sie, ze czujnik Halla w aparacie zaplonowym padl (czujnik polozenia walka rozrzadu - taki blad wywalal check) , drugi aparat zaplonowy u mnie rozwiazal sprawe.

: 2010-11-30, 13:51
autor: Szyderca
Witam.

Mam podobny problem z obrotomierzem, tyle tylko że nie mam żadnych problemów z odpalaniem czy samą jazdą, silnik pracuje równo. Jest momęt że obrotomierz pokazuje prawidłowe obroty a za chwile skacze jak "wściekły" albo odrazu do końca 8 tys. Wymieniałem sam obrotomierz i dalej bez poprawy.

Pozdrawiam Szyderca

: 2011-07-29, 18:40
autor: rambo321
Szyderca pisze:Witam.

Mam podobny problem z obrotomierzem, tyle tylko że nie mam żadnych problemów z odpalaniem czy samą jazdą, silnik pracuje równo. Jest momęt że obrotomierz pokazuje prawidłowe obroty a za chwile skacze jak "wściekły" albo odrazu do końca 8 tys. Wymieniałem sam obrotomierz i dalej bez poprawy.

Pozdrawiam Szyderca
Ten sam przypadek występuje u mojego brata. Czy ktoś rozwiązał ten problem??

[N15] Skaczący obrotomierz

: 2012-06-13, 18:54
autor: Jastrząb
Witajcie, przechodząc do sedna sprawy wariuje mi obrotomierz, ale tylko w pewnym przedziale od 2k rpm do 3,5k rpm. Skacze, przeskakuje z 2k rpm na 3k rpm. Silnik chodzi dobrze i brak jakichkolwiek szarpnięć, brak przebicia itp itd.

Znalazłem podobny problem i rozwiązaniem w tamtym przypadku było poprawienie zimnych lutów i wymiana kondensatorka za obrotomierzem.

W almerze nie ma takiego kondensatorka, luty poprawione ale jedynie na samym obrotomierzu. Na płytce od wyświetlacza kilometrów nic nie poprawiałem ponieważ ścieżki od obrotomierza tam nie dochodzą.

Styki, wtyczki i inne takie badziewia potraktowane kontaktolem.

Ktoś ma jakieś pomysły ?? (tylko bez takich jak --> popraw masę lub kabel + przy aku :P )





Nikt nie ma pomysłu ?? gdzie jest czujnik obrotów przy silniku ??

[ Dodano: 2012-06-21, 17:43 ]
??

: 2012-06-30, 10:49
autor: rafal87xc
jak to w almerze nie ma kondensatora? rozbierałem obrotomierz w n15 1,4 96r. i był kondensator, jego wymiana nie pomogła ale przelutowanie lutów scalaka od obrotomierza pomogło. Jesli nie masz kondesnatora to moze jakiś magik przed Tobą go wylutował, ale być powinien.

: 2012-06-30, 16:14
autor: Jastrząb
rafal87xc z tego co się zorientowałem do tej pory, w wersjach GTi po lift-cie są nieco inne zegary, brak kondensatorka oraz sam obrotomierz jest przykręcany na 4ry śrubki a nie na 3.

Szukam rozwiązania nadal ale kurcze lipa. Mam gdzieś stare zegary od sunny N14 i tam jest obrotomierz, tylko pytanie na ile śrubek jest przykręcany.

: 2012-07-01, 09:28
autor: killer2000
w gti przed liftem obrotek też jest na 4 śrubki przykręcony mam obrotek na wierzchu jak by ktoś chciał foto bebechów albo czegoś

: 2012-07-01, 09:57
autor: Jastrząb
killer2000 wrzuć foto ;)

: 2012-07-01, 10:31
autor: killer2000
gti przed liftem
Obrazek

: 2012-07-01, 18:56
autor: Jastrząb
ilość śrubek się zgadza, różnica tych zegarów od poliftowych jest taka że ma mechaniczne zliczanie kilometrów. Co za tym idzie nie ma "mini komputerka" za prędkościomierzem. Ścieżki lecą nieco inaczej i rozstaw śrubek od obrotomierza jest mniejszy niż w wersji z przed lifta.

Ps. o dziwo dzisiaj obrotek działał normalnie..........wtf :-/

: 2012-07-01, 21:08
autor: killer2000
zimne luty jak nic u mnie też raz działało raz nie

: 2012-07-01, 21:16
autor: Jastrząb
killer2000 poprawiłem każdy jaki jest i dalej to samo, jedynie dzisiaj w tym upale zegary działały ok.

: 2012-07-01, 21:18
autor: killer2000
ty masz n15 gti po lifcie jak tak to dupa bo zegarów takich nie kupisz zakup graniczy z cudem

: 2012-07-02, 07:50
autor: Jastrząb
no niestety dzisiaj zonk, po odpaleniu wskazowka od razu na 3k obr i tak sobie stała. Jutro jeszcze raz je wymontuje, poprawie zimne luty, kontaktolem popryskam. O nowych zegarach nie ma mowy, za droga zabawa. Wskazówka obrotomierza z kąd bierze impuls ?

: 2012-07-02, 08:08
autor: bombel
Jastrząb pisze:Wskazówka obrotomierza skąd bierze impuls ?
z cewki

: 2012-07-02, 09:35
autor: sergiej
bombel pisze:
Jastrząb pisze:Wskazówka obrotomierza skąd bierze impuls ?
z cewki
z cewki to brala w gaznikowcach a tutaj to chyba z ecu ...tak mi sie wydaje przynajmniej ale moge sie mylic

: 2012-07-03, 16:51
autor: Jastrząb
no właśnie z cewki to już nie bierze, raczej z ECU, wczoraj profilaktycznie poszedłem się upewnić i cewki takowej nie ma.

[ Dodano: 2012-07-19, 08:29 ]
jakaś dodatkowa pomoc ?

: 2014-04-26, 19:47
autor: Ramzes_II
Wyciągam trupa z szafy - ale proszę o info skąd brany jest sygnał do obrotomierza w N15
Mam wersję bez obrotomierza i będę zmuszony ciągnąć doń sygnał. Ew może jakiś schemat ?
Moje auto to Almera 1996 1,4 16V 3D

: 2014-04-26, 22:00
autor: bombel
Ramzes_II ja do uniwersalnego brałem z cewki

: 2014-04-27, 00:22
autor: Ramzes_II
bombel pisze:Ramzes_II ja do uniwersalnego brałem z cewki
Znalazłem. Pin nr 2 ECU to wyjście na obrotomierz.

help

: 2014-04-30, 22:38
autor: luki004
Witam wszystkich...
Jestem tu nowy .. znalazłem ten temat... bo mam taki sam problem...

Mam nissna n15 1,6 1996 rok... i mój obrotomierz też skacze jak chce..
Ale .. najciekawsze jest to że już kupiłem dwa liczniki i w obu po upływie około 4 - 6 miesięcy problem wraca... tak jak by coś uszkadzało ten nieszczęsny wskaźnik obrotów...

Szukam pomocy jak to zweryfikować .. co wymienić lub co naprawić by było dobrze..

Cewkę w aparacie zapłonowym wymieniłem... nic nie pomogło .. jestem załamany a ta skacząca wskazówka doprowadza mnie do szału!!!!....

Pomocy help ....

: 2014-05-14, 02:28
autor: parzyh
Każdy ma ten sam problem i nikt nie znalazł rozwiązania, ja już się do tego po prostu przyzwyczaiłem :)

: 2014-06-30, 13:02
autor: Amroz
w którym miejscu trzeba przylutować te zimne luty?

: 2015-11-21, 19:50
autor: maniek_NKP
Panowie, odświeżę temat bo mnie już ch.... trafia. Zmieniłem kondensator w obrotomierzu i przelutowałem płytkę. Pomogło dosłownie na chwilę. Teraz nie wariuje wskazówka tylko leży na "0". Poświeciłem sporo czasu na diagnozę i zaobserwowałem, że jak docisnę wtyczkę (do dołu) z tyłu do zegarów to pomaga. Podgięcie pinów i przeczyszczenie styków nie pomaga. O co chodzi ??

: 2016-01-17, 21:11
autor: Śmiechu
Ktoś coś? Bo zaczął mi wariować też?. :roll:

: 2016-01-19, 13:47
autor: Jastrząb
Na razie zero konkretów, nawet wymiana na dobrze działające skutkuje po pewnym czasie nawrót wariacji. Trzeba do dobrego speca podjechac aby w końcu ustalić co to jest.

: 2016-01-19, 13:54
autor: janusz
To niech ktoś zdemontuje takie wariujące zegary i mi podeśle, zobaczę co tam je boli w środku.