Strona 1 z 1

[N16] Skasowanie Check Engine

: 2014-06-29, 11:27
autor: Luk83bb
Witam. Autko często mi gasło na ciepłym przy rozruchu wobec czego wyczyściłem przepustnicę z tego dziadostwa ( i po krótkim teście chyba pomogło), ale niestety zapaliła mi się lampka check engine (odpalałem na niepodłączonym dolocie i to chyba przez to?) Próbowałem to ustrojstwo zresetować poradą z forum za pomocą zwierania pinów 1-8 jak i metodą z pedałem gazu ze stoperem w ręku, ale nic nie pomogło - nie dostałem się do trybu diagnostycznego. Więc albo źle coś robię albo autko nie jest podatne na takie "ręczne" skasowanie. Jeżdżę Almerą N16 1.5 z 2001r z gazem. Wobec tego mam pytanie czy jak zakupię na alledrogo zestaw ELM 327 z płytką za 40 dychy z przesyłką to skasuje sobie ten błąd sam - ten zestaw podejdzie pod moje autko (to jest chyba OBD 2 wtyczka) czy jest jakaś inna metoda skasowania check'a czy po prostu zajechać do diagnosty i dać mu tyle ile weźmie za taką pierdółkę (a weźmie koło 100, może mniej)??

E: A może jest ktoś z okolic BB z kablem i za flaszkę by mi usunął ? ;-)

Re: Skasowanie Check Engine

: 2014-06-29, 21:45
autor: Mas
N16 przedliftowe mają EOBD (wtyczka OBD2).
Nie wszystkie mają też wbudowany moduł autodiagnostyczny.
ELM327 działa - chociaż nie wszystkie programy są kompatybilne z N16 - dla mnie najlepiej działa ProScan.
Pozdro

: 2014-06-29, 23:37
autor: Medall
No ale jeśli podłączyłeś wszystko z powrotem check (chyba) nie powinien się już palić.

: 2014-06-30, 06:08
autor: Luk83bb
jednak się pali:(;
zakupię tego ELMa 327 i powalczę choćby tym ProScanem (jest po polsku?) czy jakiś inny , nieskomplikowany program usunie mi tego checka? (zaopatrzę się w kilka na zapas);
Krótka instrukcja to mniej więcej tak:
podłączam kablem , mam Windows 7 ( trzeba tam zmienić port USB na COM z tego co czytałem?), włączam zapłon i program i powinno śmigać?

[ Dodano: 2014-07-15, 12:36 ]
podłączyłem pod kompa i jest faktycznie błąd P0120 - przepustnica/czujnik położenia pedału/ przełącznik A - usterka"...
niestety po skasowaniu- check zapala się podczas jazdy gdy nacisnę pedał gazu...przy czyszczeniu na pewno odpinałem tę brązową wtyczkę od TPSa - możliwe, że coś tam niełączy albo się czujnik uszkodził? Silniczek krokowy też był na 2 śrubach, ale nie jest to chyba żadna regulacja? Gdzieś wyczytałem, że ktoś mający ten problem musiał kupić cały pedał gazu z elektroniką, ale u mnie wszystko chodzi - pedał gazu działa Ok, jak działał wcześniej - zresztą ten check zapalił mi się po tym czyszczeniu przepustnicy.

: 2014-07-16, 08:27
autor: vixo
Up