Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Kontrolka Akumulatora Świeci (Wysokie napięcie)

Moderator: sergiej

filip9122
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-26, 15:15
Lokalizacja: Poznań

[N15] Kontrolka Akumulatora Świeci (Wysokie napięcie)

Post autor: filip9122 » 2014-03-19, 19:17

Nissan Almera N15 1,4 16v 75km 96r
Witam dziś odpalam samochód zapaliła mi się kontrolka od akumulatora jadąc do pracy wskaźnik od temperatury znacznie szybko wzrastał (jadąc 4km ) po dojechaniu sprawdziłem czy jakiś pasek nie spadł czy się nie urwał ,
ale wszystko na swoim miejscu , wziąłem miernik i na zgaszonym mi pokazywał 12,5V po odpaleniu 17V(strasznie dużo , kontrolka świeci nadal , przy włączonym radiu i światłach)
po załączaniu dmuchawy i włączeniu do tego podgrzewania szyby kontrolka zgasł i za to pokazywała mi 13V
i tu się kieruje z pomocą bo myślałem że alternator przestał działać a tu odwrotnie i trochę dziwnie może ktoś poradzi mi z tym problemem z góry dzięki :)

Proszę tagować tematy!
Ostatnio zmieniony 2014-03-19, 19:21 przez filip9122, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-19, 20:07

Regulator napięcia w alternatorze jest prawdopodobnie ubity albo mostek prostowniczy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

filip9122
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-26, 15:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: filip9122 » 2014-03-19, 21:11

A w jaki sposób sprawdzić co się zepsuło , czy regulator czy prostownik ciężko będzie z samodzielną naprawa , sprawdzeniem ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-19, 21:19

Na 99% jest to regulator napięcia - po objawach można wywnioskować. Prostownik można sprawdzić testerem diod. ALE - tester operuje małym prądem i przy pomiarze wyjdzie, że dioda jest dobra, a rzeczywistość jest inna (dla dużych prądów). Dlatego profilaktycznie przy tego typu operacji lepiej jest wymienić też cały mostek.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

filip9122
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-26, 15:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: filip9122 » 2014-03-19, 21:59

A ze tak zapytań gdzie mam szukać tego regulatora , i rozumiem ze jak po pytam po sklepach z japońskimi częściami zostanie . . ? :-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-19, 22:08

Regulator jest w alternatorze :] Najlepiej jest wykręcić alternator i zanieść go do jakiegoś serwisu co robią alternatory i rozruszniki.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

filip9122
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-26, 15:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: filip9122 » 2014-03-24, 17:35

Zaniosłem alternator do naprawy alternatorów, wymienili mi regulator, i zapytał koleś jaki mam stary akumulator, bo to może być przyczyną zepsucia. Idzie w jakiś sposób zobaczyć czy faktycznie to aku (jakimś miernikiem czy coś??) nie chciałbym po raz kolejny, aby mi się zepsuł altek.
Ostatnio zmieniony 2014-03-25, 17:42 przez filip9122, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-25, 17:40

Filip9122 są testery akumulatorów. Pomiar zwykłym multimetrem nic Ci nie da - zobaczysz tylko napięcie na zaciskach. W sklepach, gdzie sprzedają akumulatory powinni mieć tester.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2014-03-26, 19:50

tak, to regulator napięcia w alternatorze. Miałem to samo. Znacznie podwyższone napięcie powodowało mruganie lampki ładowania akumulatora. Dodatkowo u mnie objawem były padające jedna po drugiej diody podświetlenia zegarów, które są wrażliwe na skoki napięcia.

Dłuższa jazda z tą usterką może prowadzić do uszkodzenia akumulatora, dlatego nie ma co zwlekać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”