[N15] Kontrolka Akumulatora Świeci (Wysokie napięcie)
Moderator: sergiej
[N15] Kontrolka Akumulatora Świeci (Wysokie napięcie)
Nissan Almera N15 1,4 16v 75km 96r
Witam dziś odpalam samochód zapaliła mi się kontrolka od akumulatora jadąc do pracy wskaźnik od temperatury znacznie szybko wzrastał (jadąc 4km ) po dojechaniu sprawdziłem czy jakiś pasek nie spadł czy się nie urwał ,
ale wszystko na swoim miejscu , wziąłem miernik i na zgaszonym mi pokazywał 12,5V po odpaleniu 17V(strasznie dużo , kontrolka świeci nadal , przy włączonym radiu i światłach)
po załączaniu dmuchawy i włączeniu do tego podgrzewania szyby kontrolka zgasł i za to pokazywała mi 13V
i tu się kieruje z pomocą bo myślałem że alternator przestał działać a tu odwrotnie i trochę dziwnie może ktoś poradzi mi z tym problemem z góry dzięki
Proszę tagować tematy!
Witam dziś odpalam samochód zapaliła mi się kontrolka od akumulatora jadąc do pracy wskaźnik od temperatury znacznie szybko wzrastał (jadąc 4km ) po dojechaniu sprawdziłem czy jakiś pasek nie spadł czy się nie urwał ,
ale wszystko na swoim miejscu , wziąłem miernik i na zgaszonym mi pokazywał 12,5V po odpaleniu 17V(strasznie dużo , kontrolka świeci nadal , przy włączonym radiu i światłach)
po załączaniu dmuchawy i włączeniu do tego podgrzewania szyby kontrolka zgasł i za to pokazywała mi 13V
i tu się kieruje z pomocą bo myślałem że alternator przestał działać a tu odwrotnie i trochę dziwnie może ktoś poradzi mi z tym problemem z góry dzięki
Proszę tagować tematy!
Ostatnio zmieniony 2014-03-19, 19:21 przez filip9122, łącznie zmieniany 1 raz.
Regulator napięcia w alternatorze jest prawdopodobnie ubity albo mostek prostowniczy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Na 99% jest to regulator napięcia - po objawach można wywnioskować. Prostownik można sprawdzić testerem diod. ALE - tester operuje małym prądem i przy pomiarze wyjdzie, że dioda jest dobra, a rzeczywistość jest inna (dla dużych prądów). Dlatego profilaktycznie przy tego typu operacji lepiej jest wymienić też cały mostek.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Regulator jest w alternatorze Najlepiej jest wykręcić alternator i zanieść go do jakiegoś serwisu co robią alternatory i rozruszniki.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zaniosłem alternator do naprawy alternatorów, wymienili mi regulator, i zapytał koleś jaki mam stary akumulator, bo to może być przyczyną zepsucia. Idzie w jakiś sposób zobaczyć czy faktycznie to aku (jakimś miernikiem czy coś??) nie chciałbym po raz kolejny, aby mi się zepsuł altek.
Ostatnio zmieniony 2014-03-25, 17:42 przez filip9122, łącznie zmieniany 1 raz.
Filip9122 są testery akumulatorów. Pomiar zwykłym multimetrem nic Ci nie da - zobaczysz tylko napięcie na zaciskach. W sklepach, gdzie sprzedają akumulatory powinni mieć tester.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
tak, to regulator napięcia w alternatorze. Miałem to samo. Znacznie podwyższone napięcie powodowało mruganie lampki ładowania akumulatora. Dodatkowo u mnie objawem były padające jedna po drugiej diody podświetlenia zegarów, które są wrażliwe na skoki napięcia.
Dłuższa jazda z tą usterką może prowadzić do uszkodzenia akumulatora, dlatego nie ma co zwlekać.
Dłuższa jazda z tą usterką może prowadzić do uszkodzenia akumulatora, dlatego nie ma co zwlekać.